ירחון איגוד התכשיטנים דצמבר 2020

חברים יקרים

זהו…נגמרה השנה בשתי מילים: על הפנים. מה לא עברנו ? העיקר שמתחילים לראות אופק והחיסונים יעשו בע”ה את שלהם ומהר. ולכן, אנחנו צריכים להיערך ליום המחר, בלי זמן פציעות

המשבר המתמשך יותיר מספר שינויים שכנראה לא ישובו אחורה. הראשון שבחבורה המכירות ברשת שהתחזקו בצורה משמעותית. הקורונה נתנה דחיפה חזקה לאופציה הדיגיטלית, הצרכן למד לקנות תכשיטים, גם יקרים, מבלי לענוד לפני ולמדוד.

כאחד שרואה אתכם מהצד אני יכול להגיד חד משמעית שעסק שניצח את הקורונה הוא העסק שפיתח נוכחות רצינית ברשת, מציג את התכשיטים בלי לחסוך, התקשר לוגיסטית לחברת שילוח מהירה וסיפק שירות לקוחות סופר טוב (שנודה על האמת די מתיש). והמספרים טובים אפילו ביחס לשנה שעברה. זהו המנצח של 2020.

אנחנו שמים השנה דגש רציני על הדיגיטל, על היצוא שיחזור בגדול, על שיצופי פעולה, פיתוח מוצרים חדשים והרבה יוזמות בלי רגע דל.

החברה שכבר המלצתי עליה עושה את ההבדל בין להצליח או לא, השאלה בתחילת 2021 איפה לפרסם כבר ברורה. ולכן צריך להשקיע בזה כמו כל דבר. עיינו ב- 2 העמודים, כדאי.

שת_פ-וואלהשופס-ואיגוד-התכשיטנים-בישראל

השינוי השני הוא הזמינות, הפגישות בזום, השימוש בשליחים, הכל מהיר, פחות פגישות ויותר תכל’ס. המשבר לימד אותנו שאפשר גם אחרת.

והשינוי השלישי הוא העובדים, למדנו על מי אפשר לסמוך, שאפשר לבצע את העבודה גם מרחוק ובאמת מה כל אחד תורם לעסק.

נקווה שנחזור לשגרה כמה שיותר מהר עם הרבה מוטיבציה ויוזמות ברוכות.

ומילה לסיום על התשלומים לאיגוד, האיגוד סיים את השנה עם חוסר הכנסות חסר תקדים ובאין דמי חבר האיגוד לא יוכל להתקיים. מי שטרם שילם על 2020 מתבקש שוב…החשבון במייל.

דובאי

חזרנו מדובאי, משלחת נציגי מועצת האיגוד. התארחנו באיגוד התכשיטים והזהב של דובאי, התקבלנו בזרועות פתוחות עם הרבה רצון וסקנות הדדית.

אז מה היה לנו ? מדינה מסודרת כמו שצריך שהעושר ניכר לעין די מהר, זה קורה שהכספומט מחובר לבטן האדמה בלי הגבלה כנראה. השוק הדובאי מחולק למסחר עם אסיה ומגינות המפרץ וקמעונאות ל-9 מיליון תיירים בשנה. דובאי הינה אזור סחר חופשי המאפשר לכל משקיע לעבוד בלי בירוקרטיה ממיקום אסטרטגי. איחוד האמירויות אוחזרת חזק בשוק ההודי הידוע כצרכן הזהב הגדול בעולם (יותר מארה”ב) וככזאת שיתוף הפעולה בין המדינות ניכר בתעשיית תכשיטים הודית לכל דיכפין המחזיק בדרכון אמירתי.

כמעט ולא רואים אמירתים ברחוב ובאיגוד רק שלושה ממועצת האיגוד (11 במספר) אזרחי המדינה, שאר חברי המועצה הינם הודים משכילים תושבי המקום שזוכים למעמד כלכלי גבוה ומנהלים אופרציות ענק. אחד בעל רשת אלפי חנויות, השני רק מאות, השלישי מחזיק בחנויות בשוק הזהב והרביעי מנהל אתרי יהלומים עם דה בירס ואל רוסה ביחד.

אז תכלס, על אף השוק המוצף בסחורות, שיתופי הפעולה איתם אפשריים בדגש על עיצובים מיוחדים וחשיבה מחוץ לקופסא. בדובאי על כל סחורה נכנסת גובה המדינה 5%. זהו.

מי שרוצה לייבא לישראל תכשיטים יאלץ נכון להיום להיתקל בחומת גובה המכס על תכשיטים בגובה 12%. שיתופי הפעולה לייצור מקומי מעניינים את האמירתים לאור הסכמי הסחר שיש לישראל עם אירופה ובעיקר עם ארה”ב (פטור ממכס ומע”מ).

לצערי לא הספקנו לראות את הקניון הגדול בעולם, אך הבנו שכדאי לפתוח בו חנות.

שורה תחתונה, לבקשת האיגוד הדובאי הקשרים עם תכשיטני ישראל יתבצע דרך האיגוד הישראלי בלבד, קבענו טנטטיבית במרץ אירוע עסקי לבעלי עסקים באחד המלונות בו נציג את מרכולתינו. הודעה נפרדת תישלח זה בטוח.

סימון תכשיטי זהב

תקן 299 בישראל מחייב כיום כל תכשיט זהב בבדיקה וסימון על ידי מכון התקנים, הגוף היחידי שמבצע. החודש נערכה ישיבה ראשונה על הנושא ביוזמת מינהל היהלומים והתכשיטים. סימון התכשיטים הוא נושא מורכב ויקר המאלץ את היבואנים בעיקר לשלם סכומים נכבדים ולהמתין לפרוצדורה בכל כניסת סחורות ארצה. עמדת האיגוד שיש להתיישר עם המדינות המפותחות ולהפסיק את חובת הסימון, די בבדיקה מדגמית ובהצהרת העוסק. כמובן שחוק הגנת הצרכן עומד כנר לרגלינו ולפיכך הציע האיגוד שעסק שיפר את הצהרתו ותימצא סחורתו בקראט שונה מהמוצהר -יענש בחומרה. כך גם יוכלו היצרנים להצטרף לעמוד בתקן שמגן על העסק והצרכן.

תערוכה וירטואלית בהודו

התערוכה הוירטואלית מציעה 200 מציגים של אבני חן ותכשיטים מהודו ברמות שונות מבלי לזוז מהכיסא, רק תירשמו וקדימה. https://intl.gjepc.org/jaipur/visitor-login

מחקר: השפעת הקורונה על תכשיטי החתונה ב-2020

70% מהמאורסים הושפעו מהמגפה, שכמעט לא השפיעה על מחיר הטבעת הממוצע

| מכון היהלומים

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: wavebreakmedia / shutterstock.com

מחקר The Knot לשנת 2020, הבוחן ומנתח את שוק התכשיטים והחתונות האמריקאי, מצביע על כמה מגמות מעניינות בשנה הלא שגרתית שמתקרבת לסופה.

כ-48% מהמשתתפים במחקר, שכלל מעל 5,000 זוגות ברחבי ארה”ב, ציינו כי הצעת הנישואין הושפעה ממגפת הקורונה, שהכתה בעולם בשנה החולפת. אולם כיצד בדיוק השפיעה הקורונה על החלטות הקנייה של זוגות צעירים?

מחיר טבעת: זוגות הוציאו על טבעת אירוסין כ-5,500 דולר בממוצע ב-2020, לעומת 5,900 דולר ב-2019. משקלה הממוצע של האבן המרכזית בטבעת עמד על 1.3 קרט, ומשקל היהלומים הכולל עמד על 1.5 קרט בממוצע. 86% מהנשאלים ציינו כי מצב הכלכלה ואי-הוודאות העתידי לא השפיעו על הסכום שהוציאו על הטבעת, מה שמסביר את ההפרש המינימלי במחיר הממוצע בין השנים 2019 ו-2020.

סוג יהלומים ומתכת: יהלומים עגולים נותרו האבן המרכזית הפופולרית ביותר בטבעות אירוסין, כך ציינו 43% מהנשאלים. אחריהם ברשימה ליטוש אובל (15%) וליטוש פרינסס/מרובע (13%). המתכת היקרה הפופולרית ביותר ב-2020 הייתה זהב לבן (48% מהנשאלים), ולאחר מכן זהב צהוב (16%), זהב ורוד (13%) ופלטינה (13%). הנשאלים ציינו כי סגנון, שיבוץ וליטוש האבן המרכזית, וסוג היהלום, היו החשובים ביותר בבחירת טבעת.

קניית הטבעת עברה לאינטרנט: כ-70% מן הנשאלים ציינו שקניית הטבעת וכל חווית הרכשה הושפעו מהקורונה ועברו לאינטרנט, “בעיקר באתרים שנתנו מענה לביקוש הווירטואלי”. 33% מבין הזוגות ביצעו יותר מחקר אונליין, כתוצאה מהקורונה.

עדיין קונים בחנויות: למרות הנהירה לאינטרנט, והעובדה שהעולם כולו התמודד עם הגבלות הקורונה, כ-63% מהטבעות עדיין נקנו בחנויות פיזיות, פנים-מול-פנים, בעיקר בחנויות תכשיטים מקומיות (51% מהקונים בחנויות) או ברשת קמעונאית (33%). אלו שקנו בחנות, ביקרו בשתי חנויות בממוצע (לעומת 3 חנויות אשתקד), וראו 8 טבעות בממוצע (לעומת 15 בשנה שעברה).

דחיית ההצעה: 63% מהנשאלים ציינו כי העיתוי המקורי להצעת האירוסין נדחה בשל הקורונה. 61% מהנשאלים ציינו כי התאריך שלהם נדחה “בכמה חודשים” בשל הגבלות הנובעות מן המגפה. 8 מ-10 זוגות שהתארסו לאחרונה כבר שריינו תאריך לחתונה, ברוב המקרים במהלך 2021.

תכנון קצר יותר: בשנת 2019, כ-41% מהצעות הנישואין תוכננו בין חודש לשלושה חודשים מראש. ב-2020, כ-50% מהצעות הנישואין תוכננו תוך חודש. עלייה זו נבעה מהשינויים בהגבלות לאורך השנה בארה”ב.

החגיגות אונליין: בשל התפרצות הקורונה, 1 מ-10 זוגות מאורסים טריים חגגו בסופו של דבר את הסטטוס החדש שלהם באופן וירטואלי, עם הקרובים להם. 93% מהם פרסמו את דבר האירוסין במדיה החברתית.

והתחזית: עלייה במכירות

פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) בארה”ב ערכה לאחרונה מחקר הצופה עלייה של 3.6% עד 5.2% בקניות לרגל עונת החגים (נובמבר-דצמבר), שצפויות להסתכם ב-755.3 מיליארד דולר עד 766.7 מיליארד דולר. בחמש השנים החולפות, נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של 3.5% במכירות.

פדרציית הקמעונות הלאומית צופה גם עלייה של 20%-30% במכירות אונליין ובערוצי מכירה אחרים שאינם בחנויות, שצפויות להסתכם בסכום של בין 202.5 מיליארד דולר ל-218.4 מיליארד דולר בעונת החגים הקרובה.

כתיבת תגובה

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support