ירחון איגוד התכשיטנים יוני 2020

חברים יקרים

זה ממשיך…הנגיף לא מרפה, עד לבואו המיוחל של החיסון המציאות לא פשוטה, יחד עם זאת אנו רואים עלייה בצריכה, למרות שיעורי האבטלה הגבוהים חברי האיגוד ממשיכים לדווח שיש עבודה, לא כתמול שלשום אבל קונים.

למה חשוב להיות חבר באיגוד גם עכשיו?

רבים מכם קיבלו חשבון דמי חבר, ובעת משבר חשוב להדגיש את חשיבות החברות והתמורות. האיגוד בן 37, במהלך קיומו נמנעו החברים מתשלומי דמי טיפול ארגוני בסכומי עתק, אתם לא רוצים לדעת מה יקרה אם לא יהיה איגוד. האיגוד מרכז מידע מקצועי בתחום התכשיטים לכל סוג עסק בענף, מאות החברים יכולים להעיד שכל פנייה מטופלת לשביעות רצונם. ועדין אני מדגיש, לא הרבה מנצלים את המידע אז… לאיגוד הסכמים עם כל חברות השירותים כגון ביטוחים, נסיעות, חברות שילוח, חברות דיגיטל ועוד, כל החברות מקנות מחירים מיוחדים החוסכים לכם הרבה, את זה אתם יודעים. ערבויות הקרנה ליצואנים חוסכות הרבה מאד כסף במקום ערבות בנקאית שיושבת על האובליגו. אירוח וארגון תערוכות באיטליה והונג קונג. שיתופי פעולה בין חברים זה כבר עניין שבשגרה ו…ליווי עסקי שלי שמיושם אצל חברים רבים ועובד לא רע אני חושב…בקיצור למקרה ששכחתם, נא שלמו את דמי החבר 2020 ב- 12 תשלומים ללא ריבית. בתודה רבה.

האיגוד בלם את הפטור ממכס על תכשיטים מהודו וויאטנם

לאחרונה משרד הכלכלה עדכן שהסכמי הסחר עם הודו וויאטנם מתקדמים והאיגוד מתבקש לחוות את דעתו על המכסים הפטורים המתוכננים במסגרת ההסכם. האיגוד שלח עמדה ברורה שאין לאפשר את הפטורים למכסים עבור תכשיטים, חלקי תכשיטים ומתכות יקרות מפני הפגיעה בשוק המקומי והיבוא מאירופה הפטור ממכסים. התרת הפטורים תביא להצפה בשוק ופגיעתו.

חברת הדיגיטל של האיגוד – זה עובד

בחודש שעבר פרסמנו את שיתוף הפעולה עם חברת קלאוד רוקט, לשמחתנו הרבה חברים ניצלו את ההזדמנות וקיבלו יעוץ דיגיטלי ללא תשלום שעשה להם קצת סדר איך לקדם את האתר הקיים ואיפה לפרסם. המשוב על החברה חיובי וכבר מספר חברי איגוד מכובד הזמינו הקמת אתרים ו\או קידומים במחירים ללא תחרות.

אז מה עושים? נכנסים לעמוד מחלקת הדיגיטל באתר באיגוד, ממלאים פרטים וניר בעלי החברה יחזור אליכם ליעוץ, שוב ללא תשלום.

עדכון על תקני תכשיטי ילדים

לפני כשנתיים עלו לכותרות מספר מקרי פגיעות ילדים מתכשיטים המכילים חומרים רעילים (המופצים בעיקר בחנויות האופנה והצעצועים), בעקבות הפרסומים משרד הבריאות שלאחרונה מככב הייתי אומר, התעורר משנתו והחליט להקים ועדה זריזה שתדון באימוץ תקנים אמריקאים לתכשיטי ילדים. לאחר שנתיים….התקיימה החודש ישיבה ובה הוחלט לאמץ את התקנים ולקדם את האכיפה כנגד יבואנים שלא מתחשבים באיכות התכשיטים ומסכנים את הציבור. התקנים נוגעים גם לתכשיטי אופנה. לעדכונכם.

מחפשים עובדים במימון המדינה? וגם מצווה.

ארגון גשר פועל לשיקום תעסוקתי של עובדים בעלי מוגבלויות ולקויות קלות. תוכניות “יד ביד” ו”שילובים” הן שתיים מתוכניות הדגל שבמרכזי השיקום של גשר.

התוכניות כוללות גם התנסות מעשית בשוק הפתוח וזאת למשך חצי שנה במימון המדינה. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך הקפדה מרבית על הניתוב וההלימה האופטימלית בין המעסיקים לעובדים. ההעסקה היא מתוקף חוזה מוסדר כאשר לא מתקיימים יחסי עובד מעביד. התוכנית מיושמת בהצלחה רבה במלונות, בעיריות, בחברות הייטק ובמפעלים יצרניים.

להלן קישור להסכם ולמצגת, המועניינים מוזמנים לפנות לדוריס הלל 054-3030260

תכנית כסף חכם למימון הוצאות שיווק ליצואנים

שוב עלה החודש וובינר בנושא תכניות התמיכה של משרד הכלכלה, בוובינר הוצגו שתי תכניות עיקריות לעסקים קטנים וגדולים למימון הוצאות שיווק ודיגיטל למכירות בחו”ל. להלן שני קישורים לתיאור ותנאיי הסף. יודגש שהשירות לחברות בע”מ בלבד.

ליצואנים בהיקף קטן ליצואנים בהיקף גדול

לוח הנספחים הכלכליים בעולם

אל תהססו לפנות לנספחים המפוזרים בעולם עבורנו, כל מידע כלכלי או סיוע יכול להצליח לעסק, בפרט בתקופת הקורונה. להלן לוח הנספחים.

תכנית שער לשיווק בינלאומי (של”ב)

מקצה חדש לתכנית ייפתח בתאריך 21 בביוני 2020, בשעה 8:00. התכנית מיועדת למבקשי סיוע בעלי היקף יצוא נמוך המעוניינים להרחיב את פעילותם או שלא ייצאו בעבר ומעוניינים לייצא ולשווק מוצרים או שירותים ולחדור לשווקים הבינלאומיים ובכך להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות, תוך התמקדות בפיתוח היכולות השיווקיות בשווקים הבינלאומיים.

גניבות ומקרי שוד בתקופת לחץ כלכלי

אנו עדים לאחרונה לעלייה משמעותית במקרי הגניבות, ההונאות, עקיצות (של יתושים מיוחדים 🙂 והחודש התווסף מקרה מצער לחבר איגוד – שוד אלים הכולל איומים בנשק וגניבת סחורה בשווי מטורף, כל זה בסמוך לתחנת משטרה !!!

הלחץ הכלכלי גובר והפשיעה בהתאם, אוזלת היד של המשטרה כבר מוכרת והתשובה העצובה “תגיש תלונה” כבר נוחרת, ולכן אנחנו חייבים להעלות את סף החשדנות. להקפיד לברר את זהות הלקוחות, אמצעי התשלום, לשים לב לעסקאות גדולות ומפתיעות, לחזור עם העובדים כיצד לתפקד במקרה של גניבה או שוד חלילה. לבדוק את פוליסות הביטוח, תנאיי הביטוח וסכומי הכיסוי, לא לשכוח את פלתורס החברה באיגוד שישמחו לענות על כל שאלה.

תערוכת ויצ’נזה הוירטואלית תתקיים ב- 12-14 בספטמבר

בויצ’נזה היפה תתקיים תערוכת התכשיטים ב-12-14 בספטמבר. התערוכה הוירטואלית הראשונה בשם VOICE תכלול כ- 500 מציגים מאירופה בלבד. הרישום לפגישות יחל מאמצע אוגוסט באמצעות האיגוד.

חברי האיגוד יקבלו קטלוג אינטרנטי של המציגים ותכשיטיהם בתמונות וסרטי וידאו, הרישום המוקדם יאפשר לכל יבואן לערוך פגישות מסודרות במשך 3 שעות ביום. פרטים בהמשך.

JCK אצלכם במחשב

חברת האירועים של JCK גם כן תקיים תערוכת תכשיטים וירטואלית בשם JCK Virtual 2020, בתאריכים 10-14 באוגוסט 2020, כך דווח ב-Diamond World.

מ-JCK נמסר כי מדובר ב”שבוע המרוכז ביותר של פגישות וירטואליות ונטוורקינג לקהילת התכשיטים והשעונים ברחבי העולם”. קנייני תכשיטים מקצוענים ומוסמכים מוזמנים להשתתף ללא עלות באירוע, לצד “אלפי מציגים ושותפים מתערוכות JCK ו-Luxury, בנוחיות מביתם או מהמשרד”.  

זכות ביטול עסקה – ירחון יוני של הרשות להגנת הצרכן

בחודשים האחרונים אנו מביאים לעדכונכם את החדשות מהרשות, חשובמאד לעיין בפרסומים וליישם בחנויות. להלן ירחון יוני

פורסמו הערות לציבור! חובת פרסום שם יצרן ודגם מוצר

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן פרסמה טיוטה של הנחייה לפיה היא מחייבת פרסום של שם דגם ושם יצרן בכל מוצר שמבקשים לפרסמו למכירה, בהתאם לתנאים והחריגים המופיעים בהנחיה.

מבדיקה שנערכה ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הובהר כי קיימת פרקטיקה, לפיה עוסק המפרסם מוצרים, אינו מפרסם את הפרטים המדויקים של המוצר קרי, שם היצרן ושם/מספר הדגם של אותו מוצר.


הנחיה זו מבקשת להבהיר מתי תחול החובה לפרסם שם/מספר דגם ולרבות שם יצרן, בפרסום שהינו הצעה למכירה של מוצר שמטרתו לגרום לכך כי הצרכן יבצע עסקה בחנות פיזית או בדרך אחרת לרבות מכר מרחוק.

ניתן לשלוח הערות לעו”ד קרן חן-סופר למייל kerenc@chamber.org.il עד ליום 30.6 בשעה 10.

מצ”ב טיוטת הנחייה – חובת פרסום שם יצרן ודגם מוצר

פורסמו הערות לציבור! טיוטה לעדכון הנחיית הקטנת מוצרים

בשנת 2006 עלה הצורך לקבוע חובות גילוי מיוחדות שיאפשרו לצרכן לקחת בחשבון את כל מאפייני המוצר (כמות ומחיר), ולכן, הוציא הממונה על הגנת הצרכן דאז הנחיה בעניין חובות גילוי ואיסור הטעיה כאשר מוקטנת התכולה באריזה (להלן – הנחיית 2006).

הנחיה זו מבקשת להדגיש כי מטרתה היא לעדכן את הנחיית 2006 ולא לבוא במקומה. יובהר כי אין בהנחיה זו לשנות מהותית מהעיקרון שנקבע בהנחית 2006 ,ככל שלא נקבע אחרת בהנחיה זו.

ניתן לשלוח הערות לעו”ד קרן חן-סופר למייל kerenc@chamber.org.il עד ליום 1.7 בשעה 10.

מצ”ב טיוטת הנחייה – הערות להקטנת מוצרים

חדש – שירותי צורפות ותיקונים באזור הבורסה

טבצ’ניק תכשיטים הקים מחלקת שירות תיקונים מקצועית באזור הבורסה, המעוניינים מתבקשים ליצור קשר עם יניב 052-8761713

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support