ירחון איגוד התכשיטנים מאי 2020

חברים יקרים

החזרה לשגרה ממשיכה למרות החשש מהתפרצויות יתר, חברי האיגוד מדווחים על עליה בהזמנות והתעוררות איטית, העיקר שיש הכנסות. הצריכה חייבת להתעורר כי זהו הגורם העיקרי להנעת הכלכלה.

האיגוד יצא בימים הקרובים בקמפיין פרסום לעידוד קניית תכשיטים אצל חברי האיגוד, כי “תכשיט קונים בביטחון”. דוקא בתקופה כזאת חשיבות חברות באיגוד קריטית. חברות באיגוד מבטיחה את קיומו של הענף שעליו אתם יושבים. שיוך לאיגוד יבטיח לכם נראות אמינה ומקצועית. רק תזכורת.

המירוץ הדיגיטלי

אז הבנו מה זה סגר ואיך הוא משפיע על העסק, הבנו כמה חשוב להחזיק אתר, חנויות באתר מסחר בארץ ובחו”ל, הבנו שיצוא לחו”ל חייב להיות גם דיגיטלית. ולכן, האיגוד החל בשיתוף פעולה עם חברת רוקט קלאוד, חברה שמתמחה בהקמת אתרי חנויות וחשוב מזה קידום האתר בגוגל והרשתות פייסבוק ואינסטגרם.

נושא המחירים לשירותי הקידום לחברי איגוד בלבד נבדקו היטב ביחס לתמורות שעד כה לא היו ידועות לנו מהן, ובמילים פשוטות עד היום רק משלמים ולא רואים תוצאות. הנושא הדיגיטלי עבר לראש סדר העדיפויות וזה ניכר גם באתר האיגוד ושירותיו.

כל חבר איגוד זכאי ליעוץ ללא תשלום, בכדי לעשות סדר מהי התמורה הטובה ביותר? תקבלו מספר הצעות לאתר מקצועי סופר ולמי שכבר קיים, קידום שיביא תוצאות.

אז מה עושים? נכנסים לעמוד מחלקת הדיגיטל באתר באיגוד, ממלאים פרטים וניר בעלי החברה יחזור אליכם. אשמח לקבל מכם משוב בכל שלב.

אז קדימה, תפנו ללא היסוס ונתחיל להניע את העסק.

סגירת סניף דואר חבילות תל אביב

בנוסף לתפקוד “הנהדר” של דואר ישראל נסגר לאחרונה סניף דואר חבילות ברחוב דרך ההגנה בתל אביב שדרכו חלקכם שלחתם חבילות לחו”ל במחיר שפוי. הפתרון החדש נודע לנו תודות לחבר איגוד. הפתרון הוא מנוי משלוחים מרוכז הכולל איסוף מהעסק, המנוי אינו כרוך בתשלום!!!, התשלום על המשלוחים הכוללים רשומון יצוא שוטף+40, ההזמנות דרך פורטל הדואר ולנו רק נשאר לקוות שזה יעבוד כיאות ונפרגן במחמאה לדואר שלנו. להלן המסמכים הדרושים להצטרפות.

אתר מסחר היהלומים Get Diamonds תופס תאוצה

משבר הקורונה יצר מתח בין בורסות היהלומים לחברת רפפורט מחזיקת Rapnet זירת מסחר היהלומים המובילה בעולם, מחלוקת ותיקה על תמחור היהלומים יצר משבר בעיקר מול בורסת רמת גן וזו החליטה להמליץ לחבריה לעבור לשימוש האתר המתחרה Get Diamonds בבעלות הבורסה הישראלית.

עדכון תערוכות בינ”ל

תערוכת התכשיטים בארצו OroArezzo שכבר נדחתה ממאי ליולי נדחתה שוב והפעם לשנה הבאה, משבר הקורונה לא מרפה וענקית התערוכות IEG מתמודדת עם המשבר שקטע את פעילות החברה.

כמו כן תערוכת התכשיטים בלאס וגאס נדחתה גם כן ליוני 2021,

אנו תקווה שתערוכת ויצ’נזה המתוכננת לספטמבר הקרוב תתקיים במועדה.

מוצר נלווה חשוב למכירות

מוצרי “קו קופה” נכנס לקטגוריית מוצרים נלווים בקמעונאות, אחוז הקניות של מוצרים נלווים יפתיע אתכם ולכן אני ממליץ להציע ללקוחות את תכשירי הניקיון לתכשיטים מבית Nano Clear

עדכון משבר הקורונה בתעסוקה

שר האוצר יצא אמש (מוצ”ש) בהצהרה פומבית שכל עסק שיחזיר עובד מחל”ת יקבל מימון בגובה 7500 ש”ח עבור חודש ובמשך ארבעה חודשים. הפתרון אטרקטיבי ומאפשר לכם להחזיר את העובדים שגם בזכותם העסק חי וקיים. צריך לזכור שאת המשבר הכלכלי נפתור בערבות הדדית, משבר התעסוקה אליו נקלענו פגע ברוב הענפים ומיליון המובטלים שאינם מועסקים גם לא ימהרו לצרוך מה שיעכב את הנעת המשק.

התאוששות המשק והעסקים הקטנים

התאגידים הגדולים יגלו גמישות ותנאי האשראי שלהם יעזרו להם לצלוח את נגיף הקורונה, ואילו המגזר שמעסיק 60 אחוז מהעובדים במשק נמצא בבעיה גדולה והמדינה לא עושה מספיק כדי לעזור להם. בתוך הכסף

רועי ברגמןפורסם:  28.03.20 , 08:10 כתבה ששווה לקרוא.

הוראות למעסיקים של עובדים בבידוד בית והנחיות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה- מעודכן 22.4.2020

עדכונים יומיומים בנושא הקורונה עפ”י הוראות משרד הבריאות מלשכת המסחר תל אביב

התפשטות נגיף הקורונה: לבישת מסכות פה-אף במרחב הציבורי בכדי להקטין את סיכון ההדבקה, 22.4.2020

צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) תוקן ומעתה מחיל אף את החובה לחבוש מסכות פה – אף במרחב הציבורי בכדי להקטין את סיכון ההדבקה

ביום 7.4.2020 נחתם התיקון לצו בריאות העם על ידי מנכ”ל משרד הבריאות המורה על חובת חבישת מסיכה. ביום 19.4.2020 נערך תיקון נוסף והורחבו המגבלות על המעסיקים, להלן תקציר הצו לאחר התיקונים:

לא ישהה אדם במקום כמפורט להלן בלא חבישת מסיכה:


(1) מבנה שאינו מקום מגוריו של האדם או מקום שהייה קבוע אחר שלו (להלן – מקום מגורים);
(2) אוטובוס, רכבת נוסעים או כלי רכב אחר המשמש למתן שירותי הסעה לנוסעים המיועדים לשירות הציבור;
(3) בהתקהלות במקום פתוח.

למעט המקרים הבאים: 

(1) קטין מתחת לגיל 6;
(2) אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי או שנמנעת ממנו עקב מוגבלותו האמורה, לכסות את הפה ואת האף;
(3) אדם השוהה במקום סגור או מופרד, בלא אדם נוסף, או אדם השוהה במקום כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום אתו; לעניין זה
“אדם השוהה במקום סגור או מופרד” – אדם השוהה בכלי רכב, במבנה, בחדר במבנה, בחלק ממבנה הכולל מחיצה בגובה של שני מטרים לפחות אשר מפרידה בין האדם לבין אנשים אחרים הנמצאים באותו מבנה, או בתא עבודה בחלל פתוח, אם גובה המחיצה אשר מפרידה בין האדם לבין אנשים אחרים באותו חלל הוא מטר ושמונים סנטימטרים לפחות; “אנשים הגרים באותו מקום” – בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד;
(4) משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור, ובלבד שהוא נמצא, ככל האפשר, במרחק של שתי מטרים לפחות מאדם אחר;
(5) שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום עבודה ובלבד שיישמר ביניהם מרחק של שתי מטרים לפחות;
(6) אדם המבצע פעילות ספורט לבדו או עם אדם קבוע אחד או אנשים הגרים באותו מקום המבצעים יחד פעילות ספורט;

מעסיק במקום עבודה אחראי לכך שהעובדים במקום העבודה יקיימו את החובה לחבוש מסכה.

מחזיק או מפעיל של מקום הפתוח לציבור, אשר פועל במבנה שחלה לגבי השוהים בו חובת חבישת מסיכה – לא יכניס למבנה אדם ולא יתן שירות לאדם אשר אינו חובש מסיכה כאמור בסעיף קטן א, אלא אם כן הוא פטור מחובת חבישת מסיכה כאמור בתקנות ב’ 1 ו-2.
בנוסף, יתלה במקומות בולטים לעין במקום, לרבות בכניסה אליו, מודעה בדבר חובת חבישת מסיכה במקום.
אם יש במקום מערכת כריזה – יודיע באמצעותה, אחת לחצי שעה לפחות על חובת חבישת מסיכה.
כמו כן נוספה חובה על רשת חנויות הכוללת בתי מרקחת או רשת מרכולים, הכוללת 10 סניפים לפחות, למכור לציבור, ככל האפשר, מסיכות המיועדות לכיסוי הפה והאף; אין באמור בסעיף קטן זה כדי למנוע מחנות או ממרכול כאמור לספק ללקוחותיהם מסכות כאמור בלא תשלום.

נותן שירות חיוני שהיה במגע הדוק עם חולה במקום עבודתו בעת שחבש מסכה, לא חייב בידוד, בכפוף להצהרה ולפיה העובד קיים את הוראות הסעיף האמור; לעניין זה, “נותן שירות חיוני” – מי שעוסק במתן שירות לציבור במקום עבודה חיוני, ובכלל זה עובד העובד במקום למכירת מזון, בבית מרקחת, חנות אופטיקה, מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים ובחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה.

מסיכת פה – אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף.

תחילתו של הצו בדבר חובת חבישת מסכה החל מיום א’ 12.4.2020 בשעה 7:00.

קישור לידיעה עם עדכוני תקנות שעת חירום הגבלת פעילות – נגיף קורונה, כפי שפורסמו ב 7.4.2020

קישור לצו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה) (תיקון מספר 13) – חובת חבישת מסכה כפי שפורסם על ידי משרד הבריאות

התפשטות נגיף הקורונה: לבישת מסכות פה-אף במרחב הציבורי בכדי להקטין את סיכון ההדבקה, 5.4.2020

הנחיות אלו מנחות לחבוש מסכת פה-אף בכל עת במרחב הציבורי. עם זאת, בבית ובעבודה בחדר בודד אין צורך להשתמש מסיכה.

סוגי מסכות המתאימות לאוכלוסייה הכללית:

  • מסכה רפואית (מסכת מנתחים) – היא הסטנדרט הנדרש בבתי חולים ומרפאות ומתאימה גם לאוכלוסייה הכללית.
  • מסכת פה-אף לא רפואית – מעניקה הגנה אך דרגת ההגנה תלויה בסוג המסכה
  • מסכת בד רב פעמית – יכולה לתת הגנה טובה מאד – ההגנה תלויה בסוג הבד, בעוביו ובמספר השכבות.

מצ”ב הנחיות מלאות של משרד הבריאות כפי שפורסמו ב 5.4.2020

עדכון הרשות לצרכנות הוגנת

מסחר מקוון-שימוש מוגבר בשירותי “אונליין” בתקופת הקורונה 
החל מתחילת חודש מרץ 2020 בו החלו ההגבלות על התנועה ועל הפעילות המסחרית, חלה עליה ברכישות מוצרים ושירותים אונליין.מתלונות רבות שהגיעו לרשות עולה תמונה מדאיגה של תופעות שבלטו במיוחד בצל משבר הקורונה ורכישות האונליין:
אחת התופעות היא הצעת מכירה אשר כללה הבטחות למועדי אספקה קצרים ואטרקטיביים, אשר בפועל לא קוימו. ברשות התקבלו תלונות על כך ש: 1. צרכנים לא קיבלו את המוצר במועד,  2. או לחילופין, לא קיבלו אותו כלל,  3. לא ניתן היה להשיג את העוסק ולברר באשר לאיחור באספקה.
 הרשות רואה בחומרה תופעה זו, מעבר לעובדה כי התנהלות זו פוגעת באמינות של שיטת שיווק זו בעיני הצרכנים, הרי שהתחייבות למועדי אספקה מסוימים, שהינה פרט מהותי בעסקה ואשר מתבררת כלא נכונה באופן שיטתי, מהווה הטעיה של הצרכן בניגוד לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981.
במידה והעוסק לא עמד בזמן האספקה המובטח, והצרכן מעוניין לבטל את העסקה על פי חוק, לא ניתן לגבות מהצרכן דמי ביטול (וככל שהמוצר הגיע לבסוף, על העוסק לקחת אותו במקום שבו נמסר לצרכן).
מעבר לזכות הביטול על פי החוק, לצרכן אף עומד סעד אזרחי של ביטול העסקה מכוח סעיף 32 לחוק הגנת הצרכן או מכוח חוק החוזים הכללי. 
תוצאות ביטול העסקה 
על פי חוק הגנת הצרכן, קיימת חובה על העוסק להשיב לצרכן את כספו בתוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול וכן להפסיק חיובים עתידיים.לגבי דמי ביטול והשבת המוצר, קיימת בסעיף 14 לחוק הגנת הצרכן קיימת הבחנה בין: 1. ביטול בשל פגם, אי התאמה או אי אספקה במועד – במקרה זה לא ניתן לגבות מהצרכן דמי ביטול, ועל העוסק לאסוף את המוצר במקום בו נמסר לצרכן. התניית השבת התמורה בהחזרת המוצר על ידי הצרכן אינה חוקית.
2. לבין ביטול מכל סיבה אחרת -אז יוטלו על הצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר העסקה או 100 ₪ , לפי הנמוך מביניהם וכן חיוב על הצרכן להחזיר את המוצר לעוסק במקום העסק. ככל שקיימת חובה על הצרכן להחזיר לעוסק את המוצר יש להדגיש כי חובת העוסק בהשבת הסכום הכספי ששולם והפסקת חיוב עתידי הן חובות הדדיות.
 מתלונות שהגיעו לרשות עולות שלל התנהגויות נוספות שאפיינו את המסחר המקוון ובמיוחד את השלב שלאחר עשיית העסקה בו הצרכן מבקש לחזור לעוסק ולבטל את העסקה : 
א. תלונות רבות מעידות על כך שבעלי עסקים רבים כלל לא נענו לבקשות הביטול של הצרכנים. צרכנים מעידים כי ניסו להשיג את העוסק בכל אחת מדרכי הביטול הקבועות בסעיף 14ט לחוק, כאשר בפועל לא בוטלה העסקה ולא הושב הכסף. ניסיונות להשיג את  נציג העוסק בטלפון עלו בתוהו ואף כך עד למועד כתיבת שורות אלו. 
ב. חשוב להדגיש כי באופן כללי עוסק המוכר מוצרים באופן מקוון, חייב להיערך לאפשרות שצרכן יבקש לבטל את העסקה, ועל כן הוא צריך לאפשר לו כתובת למשלוח המוצר חזרה, ללא תלות בחנות פיזית. מתלונות שהגיעו לרשות עולה כי ישנם עוסקים אשר התנו את השבת התמורה בהחזרת המוצר לחנות פיזית דווקא, על אף שכאמור העסקה עצמה לא נעשתה בחנות הפיזית אלא מקוונת ולאור כך שחנויות פיזיות היו סגורות. 
ג. סעיף 14ט לחוק הגנת הצרכן קובע כי בעסקה שניתן להתקשר בה באינטרנט יש לאפשר את ביטול העסקה באינטרנט וזאת בנוסף לדרכי ביטול נוספות. תלונות שהגיעו לרשות מעידות על כך כי ישנם עוסקים שביטלו משום מה את האפשרות לבטל את העסקה באתר האינטרנט והתנו את ביטול העסקה והשבת התמורה בפתיחת חנות פיזית בלבד. 
ד. תופעה נוספת שנמצאה היא התניית זכות הביטול של הצרכן והשבת התמורה, בהגעת המוצר קודם כל לבית הלקוח. יוער כי תופעה זו נצפתה גם בימים כתיקונם. על אף שתנאי זה לא באזכורו בחוק, נעשה בו גם שימוש בצל משבר הקורונה.
  כל ההתנהגויות הללו, אינן חוקיות ואינן הוגנות שכן נראה כי מטרתן – או למצער תוצאתן – היא סיכול זכות הביטול של הצרכן אשר עשה עסקה און ליין.לאור העליה בהיקף עסקאות און ליין ולאור הנסיבות המאתגרות של תקופה זו, אשר מהן ניזוקו אף צרכנים רבים, עולה החשיבות רבה להתנהלות הגונה בין עוסק לצרכן. 
ביטול עסקה פרונטלית לאור משבר הקורונה  תמונה 

זכות הביטול ברכישה פרונטלית בחנות, מוסדרת מכוח תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע”א – 2010 (להלן התקנות).התקנות קובעות רשימה של מוצרים ושירותים לגביהם קיימת לצרכן זכות לבטל את העסקה ולקבל חזרה את כספו, בתוך פרק זמן מסוים כקבוע בתקנות, בהתאם לסוג המוצר או השירות.
זכות הביטול והשבת התמורה ברכישה פרונטלית של מוצר מותנית בהשבת המוצר לעוסק (ובתנאי שהמוצר לא נפגם ולא נעשה בו שימוש)ראה סעיף 14ו לחוק הגנת הצרכן.כמו כן, הודעת הביטול והשבת המוצר צריכים להיעשות בתוך פרקי הזמן הקבועים בתקנות.
ברשות התקבלו פניות של צרכנים אשר ביקשו לברר את זכותם לביטול העסקה במקום בו העסקה נעשתה בסמוך לתחילת משבר הקורונה, סגירת החנויות והגבלות הפעילות על האזרחים.מכיוון שזכות הביטול והשבת התמורה בעסקה זו מותנית בהחזרת המוצר עולה השאלה, מה קורה אם בעיצומה של תקופת הביטול כאמור בתקנות החלו ההגבלות על התנועה והפעילות העסקית, מה לגבי מרוץ הזמן, האם הוא ממשיך או נעצר עד לחידוש הפעילות והסרת ההגבלות?
לעמדת הרשות, יש לפרש את התקנות כך שבנסיבות אלה משך הזמן לביטול העסקה נעצר. כלומר, ימי הגבלת הפעילות בחנויות הפיסיות בשל מגפת הקורונה אינם באים במניין הימים המוקנים לצרכן לביטול עסקה. זכות הביטול הינה זכות רגולטורית, וככזו היא צריכה להתפרש באופן אשר מהווה זכות אמיתית ואפקטיבית. כל פרשנות אחרת אשר לפיה ימי הגבלת הפעילות באים במניין חוטאת למטרת החוק ואינה מאפשרת את זכות הביטול לצרכן.
במקרים אלו מניין הימים ימשיך ממועד פתיחת החנות בה רכש הצרכן את המוצר, או ממועד פתיחת כל חנות אחרת של הרשת באותה עיר שבה גר הצרכן, לפי המוקדם. בהעדר כתובת להחזרת המוצר באותה עיר שבה הוא נרכש – מניין הימים לא יתחיל עד פתיחת החנות בעיר כאמור.
מימוש שוברים, זיכויים ותווי קנייה  בהמשך לנאמר מעלה, ראוי להדגיש כי האמור נכון גם לגבי מימוש שוברי מתנה, זיכויים ותווי קניה.במידה ובשל הגבלות התנועה והפעילות העסקית לא יכול היה הצרכן לעשות בהם שימוש בשובר\ זיכוי\ תו שברשותו,  והזכות למימושם בינתיים פקעה, יאפשר העוסק לממשם עם פתיחת העסק.לעמדת הרשות יש לנהוג כך גם לגבי זכויות חוזיות אחרות כגון תוקף של קופונים, מועדים שנקבעו במדיניות החזרת מוצרים וולונטרית כגון החלפה ועוד.. 

סימן לבאות? שיא מכירות בבוטיק הרמס שנפתח מחדש בסין

הכניס 2.7 מיליון דולר ביום אחד – בסימן מעודד לעולם שאחרי הקורונה 

קרדיט: מכון היהלומים 23.04.2020 תכשיטים

הרמס יוקרה סין תכשיטים
צילום: TonyV3112 / shutterstock.com
תיק הרמס
סין קורונה תכשיטים יהלומים

חנות הדגל של מותג היוקרה הרמס (Hermès) בגוואנגז’ו שבסין רשמה הכנסות של 2.7 מיליון דולר ביום שלאחר פתיחתה מחדש, וזאת לאחר שנסגרה בשל התפשטות הקורונה. מדובר ביום המכירות החזק ביותר של בוטיק יחיד בסין, בסימן מעודד אפשרי לתעשיית היוקרה העולמית, לעולם שלאחר הקורונה.צילום: Christie’s

הבוטיק של הרמס בגוואנגז’ו, שהיה בעבר שייך לפראדה (Prada), משתרע על פני מעל 500 מ”ר. על פי הדיווחים, לבוטיק “פלשו” קונים עשירים ממחוז גוואנגז’ו, האזור העשיר בסין. באותו יום נמכרו בבוטיק, בין היתר, תיקים נדירים, ובהם תיק משובץ יהלומים מדגם בירקין מההימלאיה.צילום:IHOR SULYATYTSKYY / shutterstock.com

בהצהרה מטעם מותג היוקרה, נמסר כי “הפתיחה המחודשת מחזקת את מחויבותו של בית האופנה לדרום סין, ופותחת פרק חדש של בית האופנה הפריזאי בגוואנגז’ו, שבה הוא נוכח מאז 2004”.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support