top of page

ירחון איגוד התכשיטנים יולי 2022


חברים יקרים


הקיץ בעיצומו ואיתו עם ישראל טס, נוסע, קונה, מוכר, כולם במירוץ נגד הזמן כאילו אין מחר.

המכירות בארץ התאוששו לאחר חודשיים מדושדשים, בחו"ל המכירות עולות בתכשיטי המיד. שוב המושג "מיתון עולמי" עולה לכותרות וכבר נביאי השקר מבצבצים וזורקים סיסמאות בכדי להשיג עוד קצת רייטינג מהפחדות.


אז כלכלה זה לא תיאוריה מהספר, תמיד הבורסות יעלו וירדו כבר אמר החכם באדם "אין חדש תחת השמש" מפני שכלכלה זה בני אדם ומשכך האיזונים מופרים מהשינויים הטבעיים והמלאכותיים.

ותכשיטים ? זה צורך נפשי. הקורונה הוכיחה כמה זה נכון.



אז מה היה לנו ?


הביקושים ליהלומי מעבדה בעלייה


השוק בארה"ב הוא ללא ספק השוק הגדול ביותר בצריכת תכשיטי יהלומים, עד לפני כמה שנים כולם גיחכו על יהלומי המעבדה, אבל...המחיר רבותיי המחיר הוא שיקול דרמטי לאוהבי הדולר, ובהתאם נתח יהלומי המעבדה קפץ מ- 3% ב-2020 ל- 7% ב- 2020 ואנחנו באמצע השנה. אבל גם חדשות פחות טובות לסינטתיים מורות על ירידת ערך מהירה מידי כשהקמעונאים כבר היום קונים ב- 90% מינוס ממחירון רפפורט. אז מה יהיה? כבר כתבתי בעבר שיהיה בידול משמעותי במחיר בין הטבעי לסינטתי, ומחירי הטבעיים כיום כבר מעידים על כך. ובשפה תכשיטנית אסכם שתמיד יהיה הבדל בין טבעת זהב למצופה זהב.


תערוכת ויצ'נזה תתקיים ב- 13-9 בספטמבר



הקורונה כנראה לא תפריע לתערוכה האיטלקית להתקיים כמתוכנן, לא מעט מחכים לה. התערוכה השנה מחזקת את ביתן השעונים כולל וינטייג' ושעוני אספנים. מומלץ לבקר ולראות את העיצובים החדשים מבית היוצר האיטלקי ועוד. באוקטובר תתקיים תערוכת איסטנבול ומי שרוצה להרחיק יותר כנסו לרשימת התערוכות בעולם.


מחיר הזהב

אחרי ירידה מתחילת יולי בשבוע האחרון החלו עליות כפי שניתן לראות בגרף



סוף עידן המזומן


6000 ש"ח, זה הסכום המקסימלי שתוכלו לקבל מלקוח במזומן.

החל מתאריך ה- 1.8.22, הסכום המרבי שיותר לתשלום:

  • אצל עוסק הסכום יעמוד על 6,000 ₪ במקום 11,000 ₪.

  • בין אנשים פרטיים הסכום יעמוד על 15,000 ₪ במקום 50,000 ₪.

  • ברכישת רכב בין אנשים פרטיים, סכום התקרה יעמוד על 50,000 ₪.

  • בעסקה עם תייר תעמוד התקרה על 40,000 ₪ במקום 55,000 ₪.

חשוב מאד לבצע את החוק, ללא התחכמויות, בחוק נקבעו הוראות בנוגע למתן או קבלת תשלום במזומן או בצ'ק, שהפרתן מהווה עבירה פלילית בגינה ניתן להגיש כתב אישום. הקנסות המנהליים שאושרו יהוו חלופה לכתב אישום ויאפשרו אכיפה יעילה יותר. להמשך בלשכת המסחר.


איסור גורף לקבל ולעשות שימוש במידע של רישום פלילי של עובד או מועמד לעבודה


זהו עוד עידן הסתיים, החל מה -12/7/2022 לפי החוק החדש חל איסור גורף לקבלת מידע בנוגע לעברו הפלילי של מועמד או עובד בכל דרך ומכל מקור שהוא (למעט מה שהותר בדין). החל מאיסור לבקש מ אדם מידע פלילי, במישרין או בעקיפין, לרבות בדרך של תצהיר, הצהרה או שאלון בכתב; וכלה בשימוש במידע פלילי, שהמעסיק נחשף אליו באופן פסיבי או עקיף ממקורות חוקיים שונים, כגון פרסומים בתקשורת, מאגרי מידע של פס"ד וכו' (לרבות מידע על פרט רישום שהתיישן או שנמחק, על תיק סגור על תיק שעוכבו בו ההליכים או על תיק תלוי ועומד). חשוב להדגיש כי הסכמה של אדם למסור מידע בנוגע לרישום פלילי שלו, איננה מכשירה את האיסור בחוק ואינה הופכת את מי שמבקש, כזכאי לקבל את אותו מידע.


ואם ביקשתי ? קפיצה קלה לשנה לכלא נכנסתי. החוק מחמיר מאד עם המפירים. ככתוב עוד עידן הסתיים.


הפטור הכללי על יבוא תכשיטים בבחינת רשות המיסים


כזכור לפני כארבעה חודשים פורסם צו שעה של שר האוצר הפוטר הין היתר מכסים באופן גורף על תכשיטים מכל הסוגים ומכל מקום. פטור ממכס גורף גורע מהמדינה הכנסות רבות ולפיכך הנושא נמצא בימים אלו בבחינה מחודשת. הצו שתוקפו יפוג ב-31/12/22 מאפשר לרשות המיסים לחוש מה גודל אובדן ההכנסות ובהתאם ישקל המשכו של הצו. ראוי לציין שעוד לפני הצו המיוחד היה פטור לתכשיטים מארה"ב ואירופה במסגרת הסכמי הסחר החופשי עם מדינות רבות. בכל מקרה השעון מתקתק.


שירות מידע עסקי בחו"ל : איתור ספקים, מפיצים, ולקוחות פוטנציאלים בחו"ל


לשכת המסחר בה האיגוד חבר שנים רבות מחזיקה במחלקה למידע עסקי, אם אתם יצואנים שמחפשים לקוחו או יבואנים שמחפשים ספקים, כל שעליכם לעשות זה לשלוח לי מייל עם מיקום בחו"ל ברמת עיר ואופי העסקים הנחוצים. למי ששכח office@ijma.org.il


עסקים רבים המבססים את עסקם בארץ מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם בחו"ל ואינם יודעים מהיכן להתחיל ולאן לפנות. אנו מאתרים חברות ממגוון תחומים מכל העולם, באמצעות מאגר B2B ייחודי, מקצועי, אמין ועדכני הפועל ב 68 מדינות ומכיל מידע על יותר מ 10 מיליון חברות ומוסדות בעולם.

איך להרחיב את הפעילות העסקית מחוץ לגבולות ישראל?

עסקים רבים המבססים את עסקם בארץ מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם לחו"ל ואינם יודעים מהיכן להתחיל ולאן לפנות. שירותי המרכז למידע עסקי מאפשרים:

  • יצירת קשר ופניה ישירה לחברה בחו"ל.

  • מסייע בקידום הפעילות העסקית, השיווק והמכירות

  • מגדיל את מאגר המידע הקיים וחושף לשווקים חדשים.

  • חוסך זמן באיתור החברות הרלוונטיות ובכך בעלויות השיווק.

  • מספק מידע ממוקד ומותאם לצרכי העסק ממאגר דינאמי ועדכני.

איך מוצאים ספק בחו"ל?

המרכז למידע עסקי בלשכת המסחר ת"א מפיק רשימת ספקים מפולחת לפי דרישות העסק. באמצעות מאגר חברות בינלאומי מקצועי הפועל ב-68 מדינות ומכיל מידע על יותר מ 10 מיליון חברות ומוסדות בעולם. המאגר הייחודי של המרכז למידע עסקי נותן מידע על חברות, ספקים, יבואנים, יצואנים, יצרנים, מפיצים, נותני שירותים ולקוחות פוטנציאלים, על פי החיתוכים והפילוחים הבאים:

  • ארץ היעד, מחוז או עיר

  • מותגים

  • תחום פעילות חברה (כגון: יצרן, יצואן, יבואן, מפיץ, נותני שירות)

  • מוצרים, שירותים או טכנולוגיות

  • גודל החברה או מחזור מכירות שנתי.

איזה מידע ניתן לקבל על הספקים בחו"ל? והאם אוכל ליצור אתם קשר ישירות?

המידע מכיל פרטי התקשרות מלאים לחברה, הנכם מוזמנים ליצור קשר ישירות לפי:

  • טלפון

  • כתובת

  • אתר אינטרנט

  • דוא"ל

  • אנשי קשר ותפקידם


Comments


bottom of page