top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, יוני 2025

חברים יקרים


עת מלחמה, תקופה מורכבת מאד, אין תיירות, העם בהמתנה, עוד לא קונים את הפסקת האש ובצדק, ו...מה נותר? לשמור על אחדות העם. האחדות זו לא רק סיסמה נבובה אלא חובה ששומרת עלינו מפני חברינו בשכונה שמסתכלים היטב. הטילים מכוונים להרוג את כולם ללא שום הבדל. אז בויכוח הבא, ככה ממעוף הטיל נסו להתאפק שניה, כי זה רק מחליש אותנו. הותיקים שביננו יעידו שבתקופה כזאת צריך סבלנות והרבה יוזמה בלפתח את העסק. זה הזמן להתבונן בעסק, בהיצע, במלאי, בצורת העבודה, בהישגים, בכשלונות. זה הזמן.


היתרון הגדול של הענף שלנו שניתן לשנות את ההיצע כמעט בכל רגע, לפי רחשי השוק והביקוש כמובן. אם מחיר הזהב מרקיע שחקים אז להוריד במשקל ולהוסיף אבני חן או לשלב כסף עם אבנים חצי יקרות, העיקר להיות רלוונטי ולא להישאר מאחור.


דמי חבר לאיגוד


חברים שטרם שילמו דמי חבר מתבקשים לשלם ללא דיחוי, הפעילות של האיגוד תלויה בזה. החשבונות נשלחו למייל שלכם. חפשו את חשבון איגוד התכשיטנים. תודה.


השפעת המכסים בין ישראל לארה"ב על הייצוא


נושא המכסים בין ישראל לארה"ב ממשיך להיות גורם מכריע ומאתגר עבור תעשיית התכשיטים הישראלית, מכסים אלו עצרו כמעט לחלוטין את הייצוא לארה"ב, שהייתה בעבר שוק משמעותי. ההשפעה המיידית היא עלייה בעלויות עבור היבואנים והקמעונאים בארה"ב, מה שמתורגם לעיתים קרובות למחירים קמעונאיים גבוהים יותר עבור תכשיטי זהב, כסף ופלטינה.


חשוב לציין כי המדיניות הנוכחית של ארה"ב תחת ממשל טראמפ, שמה דגש על העלאת מכסים במטרה להפוך את היבוא ליקר יותר ולעודד ייצור מקומי, אך בתעשייה מיוחדת כמו תכשיטים, התלות בחומרי גלם מחו"ל והאופי המיוחד של הייצור עשויים להגביל את היכולת להחליף ייבוא בייצור מקומי מלא. המצב יוצר חוסר ודאות ותנודתיות במחירי המתכות היקרות ואבני החן. לעדכונכם ועדה של משרד הכלכלה החלה מו״מ ישיר עם ממשל טראמפ במטרה להחריג ולפטור את ישראל כבעבר באופן מיוחד מהמכס שכיום עומד על 10% (עם פוטנציאל לעלות שוב ל-17%). בינתיים אין חדש למרות שישראל פוטרת ממכס את היצוא לישראל ב- 0%. נקווה שטראמפ ישנה את דעתו במהרה.


שוק התכשיטים בארה"ב ממשיך להיות שוק משמעותי ומתפתח, עם מספר מגמות בולטות נכון ליוני 2025.


אז בואו נבין את גודל שוק התכשיטים בארה"ב


  • שווי שוק כולל: שוק התכשיטים בארה"ב הוערך ב-78.40 מיליארד דולר בשנת 2024, והוא צפוי להמשיך לצמוח ולהגיע לכ-97.62 מיליארד דולר עד שנת 2030, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) של כ-3.72% בתקופה זו. הגידול מונע בין היתר על ידי עלייה בביקוש לתכשיטי חתונה ואירוסין, וכן מביקוש מצד צרכנים מדור המילניום ודור ה-Z, שמחפשים גם אפשרויות ידידותיות לסביבה.

  • השפעה כלכלית: למרות שהצרכנים עדיין זהירים בהוצאות על מוצרי יוקרה, ישנה התאוששות מסוימת. עם זאת, אינפלציה ועלויות מחיה גבוהות עדיין מגבילות את כוח הקנייה.


התפלגות קמעונאית


  • ערוצי הפצה:

    • חנויות פיזיות (אופליין): על אף סגירת חנויות רבות, עדיין החנויות מובילות את השוק. קמעונאים רבים ממשיכים להשקיע בשיפור חווית הקנייה בחנויות הפיזיות.

    • מכירות אונליין (Direct-to-Consumer - DTC): ממשיכות לצמוח באופן משמעותי. מותגים דיגיטליים מקומיים (Digitally Native Brands) משבשים את מודלי ההפצה המסורתיים, תוך מינוף נתוני אנליטיקה, שיווק משפיענים ושרשראות אספקה גמישות כדי להגיב במהירות להעדפות הצרכנים המשתנות.

    • טכנולוגיה ושיווק: המותגים מאמצים טכנולוגיות חדשניות כמו מציאות רבודה (AR) למדידה וירטואלית, ושיווק דיגיטלי באמצעות פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם, פינטרסט וטיקטוק.

  • סוגי קמעונאים: למרות שיש קונסולידציה בשוק, קמעונאים רבים שצמחו הם דווקא חנויות מומחיות (Specialty Stores), המתמקדות בתכשיטים ושעונים בלבד.

  • התאמה אישית וקיימות: צרכנים דורשים יותר ויותר התאמה אישית וקיימות. יהלומים נטולי קונפליקטים, זהב ממוחזר וחומרים ברי קיימא אחרים (כמו יהלומי מעבדה) ממשיכים לצבור פופולריות.


יהלומי מעבדה


יהלומי המעבדה ממשיכים להיות הגורם המשנה-משחק הבולט ביותר בשוק התכשיטים האמריקאי, ונתח השוק שלהם ממשיך לגדול במהירות:

  • נתח שוק גלובלי (במונחי ערך): שוק יהלומי המעבדה הגלובלי הוערך בכ-29.73 מיליארד דולר בשנת 2025, וצפוי להגיע לכ-97.85 מיליארד דולר עד 2034, עם CAGR מרשים של כ-14.15%.

  • נתח שוק בארה"ב: ארה"ב נחשבת לשחקן הדומיננטי בשוק יהלומי המעבדה בצפון אמריקה, וצפויה להחזיק בכמעט 80% מנתח השוק האזורי ב-2025. בסך הכל, צפון אמריקה צפויה להחזיק בנתח שוק של כ-16% משוק יהלומי המעבדה הגלובלי ב-2025.

  • העדפות צרכנים:

    • מחיר: יהלומי מעבדה זולים באופן משמעותי מיהלומים טבעיים (לרוב 30-40% פחות, ובמקרים מסוימים אף 50-90% פחות), מה שהופך אותם לנגישים יותר.

    • אתיקה וקיימות: דור המילניום ודור ה-Z מובילים את הביקוש ליהלומי מעבדה בשל השיקולים האתיים והסביבתיים (יהלומים נטולי קונפליקטים, פחות פגיעה סביבתית).

    • הכרה בתעשייה: יהלומי מעבדה הופכים ליותר ויותר נפוצים ברשתות תכשיטים מרכזיות, מה שהופך אותם לנגישים לקהל רחב יותר.

  • טרנדים ביהלומי מעבדה (יוני 2025):

    • עליות מחירים נקודתיות: נכון ליוני 2025, היו עליות מחירים ביהלומי מעבדה בגדלים מסוימים, במיוחד עבור ליטוש עגול. לדוגמה, יהלומי מעבדה עגולים בגודל 1.0-2.0 קראט ראו עלייה של 26% במחיר בין אפריל ליוני 2025.

    • צורות פופולריות: יהלומים עגולים נשארים הצורה המובילה (51.34% מנתח השוק), אך יהלומי מעבדה בליטוש אובלי זוכים לתאוצה משמעותית (עלו מ-10.24% במאי ל-12.82% ביוני 2025).


טרנדים נוספים בשוק התכשיטים


  • התאמה אישית: ממשיכה להיות גורם מפתח בשיווק מוצרי יוקרה, עם דרישה הולכת וגוברת למוצרים וחוויות קנייה מותאמים אישית.

  • טכנולוגיה: שילוב טכנולוגיה, כמו תכשיטים חכמים (smart jewelry) ועיצוב תכשיטים בעזרת AI, צובר תאוצה.

  • מגמות עיצוביות:

    • שכבות שרשראות ("Layering"): טרנד ה"יותר זה יותר" בתכשיטים, עם דגש על שרשראות כפולות או מרובות.

    • תכשיטי אמירה ("Statement Jewels"): עיצובים בולטים ויחידניים שאינם דורשים תכשיטים משלימים.

    • פנינים מודרניות: עיצובי פנינים חדשניים ומינימליסטיים, שאינם מזכירים תכשיטי פנינים מסורתיים.

    • חרוזים: חוזרים לאופנה עם הטרנד הבוהו-שיק.

    • תכשיטים עמידים במים: קטגוריה צומחת המשלבת אופנה ופרקטיות, פונה לצרכנים בעלי אורח חיים פעיל.

שוק התכשיטים האמריקאי, ובתוכו שוק יהלומי המעבדה, ממשיך להתפתח ולהסתגל להעדפות צרכנים חדשות, תוך התמקדות בקיימות, חדשנות טכנולוגית ומחיר נגיש.


תערוכת JCK לאס וגאס 2025


שהסתיימה ביוני האחרון (בין ה-6 ל-9 ביוני, כאשר תערוכת Luxury נפתחה כבר ב-4 ביוני), הייתה שוב אירוע משמעותי ויש אומרים שקבעה את הטון עבור תעשיית התכשיטים העולמית. התערוכה משכה אליה עשרות אלפי אנשי מקצוע מלמעלה מ-130 מדינות, עם למעלה מ-2,000 מציגים. נושא התערוכה השנה היה "עשורים" (Decades), כמחווה למגמות התכשיטים לאורך ההיסטוריה.


מגמות בולטות מ-JCK לאס וגאס 2025:


  • יהלומי מעבדה במרכז הבמה: יהלומי מעבדה המשיכו להיות קטגוריה דומיננטית, לא רק כחלופה אלא כבחירה מועדפת עבור קונים מדור ה-Z והמילניום, המחפשים אופציות ממקורות אתיים וידידותיים לסביבה. המציגים הציגו מגוון רחב של אבנים מרהיבות בכל הצורות והגדלים, עם אישורים חדשים המבטיחים אותנטיות ואיכות.

  • פרסונליזציה כיוקרה החדשה: התאמה אישית ממשיכה להיות מגמה חזקה. מותגים מציעים כלים חדשים ומתקדמים שיאפשרו לצרכנים ליצור פריטים ייחודיים באמת, כולל תחנות עיצוב, מודלים תלת-ממדיים, חידושים בחריטה, ואף כלי בינה מלאכותית המציעים המלצות מותאמות אישית.

  • טכנולוגיה וחדשנות:

    • תוכנות חכמות לקמעונאות: ניהול מלאי מתקדם, אוטומציה של הזמנות רכש, ניתוח נתונים לחיזוי מגמות ותמחור אסטרטגי.

    • זיהוי יהלומים מתקדם: חברות כמו OGI Systems הציגו טכנולוגיות פורצות דרך, כמו Dia True Ultima, המזהה בקלות יהלומי מעבדה ואבנים מטופלות, ומספקת שקיפות רבה יותר לשוק.

    • הדפסת תלת-ממד בזהב ופלטינה: הוצגו קולקציות חדשניות המציגות את הפוטנציאל של תכשיטי פלטינה מודפסים בתלת-ממד, המשלבים צורפות עתיקה עם אסתטיקה מודרנית.

  • גישת אומניצ'אנל (Omnichannel): קמעונאים אינם בוחרים עוד בין מכירה אונליין לאופליין, הם מצטיינים בשני הערוצים. פלטפורמות שהוצגו בתערוכה מאפשרות לסנכרן קטלוגים מקוונים, נקודות מכירה (POS), ניהול קשרי לקוחות (CRM) ותוכניות נאמנות בכל נקודות המגע עם הלקוח.

  • זהב ופלטינה: עיצובים כבדי זהב היו נוכחים בבולטות, יחד עם חזרה חזקה של פלטינה וזהב 18 קראט.

  • יהלומים טבעיים: למרות התחרות מיהלומי המעבדה, יהלומים טבעיים ונדירים, במיוחד בצורות פנסי מוארכות, נמכרו היטב. קונים רבים חיפשו יהלומים טבעיים עם סיפור ומקור ברור.

  • אבני חן צבעוניות: מגמה בולטת לאבני חן צבעוניות, כולל יהלומים חומים, קוורץ, טורמלין ועין הנמר. ירקן (Jade) זכה גם הוא לתשומת לב מיוחדת.

  • תכשיטים לגברים: המשך הצמיחה בקטגוריית תכשיטי הגברים, כולל פריטים עם פנינים.

  • קולקציות וינטג' ומחווה לעשורים: בהתאם לנושא התערוכה, הוצגו עיצובים רבים בהשראת עשורים קודמים, כמו ארט דקו משנות ה-20 והסגנון של שנות ה-50 וה-60.


הכרזות ואירועים מרכזיים:


  • א. JCK Rocks: קונצרט ענק ופופולרי שכלל הופעות של אמנים מובילים, ביניהם סנופ דוג וג'ייסון דרולו, ביוזמת Lovechild by Metal Alchemist x gamma.

  • ב. פרס Kering Generation x Jewellery: הוענק לראשונה בתערוכה, בשיתוף פעולה עם CIBJO ו-Poli.Design, ונועד לחגוג קיימות וחדשנות בתחום התכשיטים.

  • ג. De Beers Ombré Desert Diamonds: קבוצת דה בירס חשפה קונספט תכשיטים חדש בשם "Ombré Desert Diamonds", המציג עיצובי אומברה מרובי אבנים, ומאפשר לקמעונאים להשתתף בתוכנית שיווקית ייחודית.

  • ד. JCK Talks: תוכנית ההרצאות והסמינרים הורחבה משמעותית, עם למעלה מ-50 מושבים בהובלת יותר מ-100 מומחים, שעסקו בנושאים כמו שיווק דיגיטלי, קיימות, מסחר אלקטרוני, בינה מלאכותית ומגמות עתידיות.

  • ה. פרסי עיצוב: הוענקו מספר פרסי עיצוב יוקרתיים, ביניהם "Jewellers Choice Awards" וטקס פרסי העיצוב של Jose Hess.

לסיכום, תערוכת JCK לאס וגאס 2025 הייתה אירוע חיובי ודינמי, שהציג את המשך הצמיחה והחדשנות בתעשיית התכשיטים. הדגש היה על שילוב טכנולוגיה, קיימות, התאמה אישית, ומגוון רחב של סגנונות, תוך מתן כבוד לעבר והצצה אל העתיד. המגמות העיקריות שיצאו מהתערוכה מצביעות על שוק שמתפתח ומתאים את עצמו לדרישות הצרכנים המשתנות, עם דגש על שקיפות, אתיקה, וייחודיות.


שוקי התכשיטים באירופה


גם בשוק האירופאי שכדאי לבחון אותו ניתן לראות מגמות עיצוב ייחודיות נכון להיום:

  • אבני חן גדולות ובולטות: תכשיטים עדינים נדחקים הצידה לטובת אבני חן צבעוניות וגדולות, המביעות אמירה אישית. (גם כביטוי להקטנת משקל הזהב)

  • צ'ארמס והתאמה אישית: ממשיכה להיות מגמה חזקה, עם דגש על צ'ארמס ורסטיליים שניתן לענוד במגוון דרכים.

  • שילוב מתכות וטקסטורות: שילוב של זהב וכסף, וכן מתכות וטקסטורות שונות, צובר פופולריות, בעיקר בקרב הדורות הצעירים.

  • תכשיטים יומיומיים ורב-גוניים: ביקוש לתכשיטים אלגנטיים אך פשוטים, המתאימים גם ליום וגם לערב.

  • יהלומי מעבדה ותכשיטים ממוחזרים: גידול משמעותי בביקוש ליהלומי מעבדה ולתכשיטים המיוצרים מחומרים ממוחזרים, אבני חן אתיות ומתכות ללא קונפליקטים.

  • פנינים מודרניות: עיצובי פנינים חדשניים ולא מסורתיים ממשיכים להיות טרנד חזק.

  • חרוזים: מתאימים למגמת הבוהו-שיק.


מגמת מחיר הזהב בחודש יוני 2025


מחיר הזהב חווה ירידה קלה לאחר עליות משמעותיות בתקופה האחרונה. נכון לסוף יוני 2025, מחיר הזהב עומד סביב 3,274.26 דולר לאונקיה. התנודתיות במחיר הזהב מושפעת, בין היתר, מהתפתחויות גיאופוליטיות (כמו המתיחות בין איראן לישראל, שהקלה מסוימת בה הביאה לירידת מחיר) וממדיניות פיסקלית (כגון נתוני מכירות קמעונאיות בארה"ב והחלטות ה-FOMC). למרות הירידה האחרונה, רוב האנליסטים צופים המשך עלייה במחיר הזהב לקראת סוף 2025 ואף מעבר לכך, כאשר תחזיות אופטימיות מדברות על טווח של 3,560-3,925 דולר לאונקיה עד סוף השנה. הביקוש המרכזי לזהב מגיע מצד בנקים מרכזיים ומשקיעים, הרואים בו גידור מפני אי ודאות כלכלית וסיכונים גיאופוליטיים.


בינה מלאכותית (AI) בעולם התכשיטים: לזהות טרנדים, לעצב ולשווק חכם



המהפכה הדיגיטלית מגיעה גם לענף התכשיטים, וכלי בינה מלאכותית (AI) הופכים להיות כלי עזר חיוניים עבור מעצבים, יצרנים וקמעונאים. ה-AI מאפשר לא רק לייעל תהליכים, אלא גם לפתוח אפיקים חדשים ליצירתיות, התאמה אישית וחווית לקוח משופרת.





1. זיהוי טרנדים וחיזוי מגמות


אחד השימושים המרכזיים ב-AI הוא היכולת לנתח כמויות עצומות של נתונים בקצב ובדיוק שאין כמותם לאדם. עבור ענף התכשיטים, המשמעות היא:

  • ניתוח מדיה חברתית ותמונות: אלגוריתמים של AI יכולים לסרוק מיליוני תמונות ופוסטים ברשתות חברתיות (אינסטגרם, פינטרסט, טיקטוק), בלוגים של אופנה ואתרי טרנדים. הם מזהים תכשיטים פופולריים, סגנונות מתפתחים, צבעים מבוקשים, סוגי מתכות ואבני חן שצוברים תאוצה, ואפילו איזה סוגי אירועים קשורים לתכשיטים מסוימים.

  • ניתוח נתוני מכירות והתנהגות צרכנים: AI יכול לנתח היסטוריות רכישה, חיפושים באתרים, נתוני עגלה נטושה ועוד, כדי לחזות אילו מוצרים יהיו מבוקשים בעתיד. זה עוזר לקמעונאים ולמעצבים להבין אילו פריטים כדאי לייצר ולמלא במלאי, ואילו סגנונות ימשכו את הלקוחות בעונה הקרובה.

  • זיהוי פערים בשוק: על ידי ניתוח ביקושים והיצע, ה-AI יכול לזהות נישות שוק שאינן מסופקות או מוצרים חסרים, ולאפשר למעצבים למלא את הפערים הללו עם עיצובים חדשים.


2. סיוע בעיצוב תכשיטים חדשים


ה-AI אינו מחליף את היצירתיות האנושית, אך הוא משמש ככלי חזק להרחבת היכולות העיצוביות:

  • יצירת וריאציות ורעיונות ראשוניים: מעצבים יכולים להזין לתוכנת AI מפרטים בסיסיים, השראות, או אפילו ציורים ידניים, וה-AI יכול לייצר מגוון אינסופי של וריאציות עיצוביות, הדמיות תלת-ממדיות ואף אבות-טיפוס וירטואליים. זה מקצר משמעותית את זמן הפיתוח הראשוני.

  • אופטימיזציה של עיצובים: AI יכול לבחון את היתכנות הייצור של עיצובים שונים, לנתח את חוזק החומרים, לבדוק את איזון התכשיט על הגוף, ולייעץ לגבי שינויים אופטימליים שיבטיחו נוחות, עמידות ועלויות ייצור נמוכות יותר.

  • התאמה אישית בקנה מידה רחב: ה-AI מאפשר ליצור עיצובים מותאמים אישית ללקוחות רבים בו-זמנית. לדוגמה, לקוח יכול לבחור אבן חן מסוימת וסגנון כללי, וה-AI יציע מספר עיצובים ייחודיים שנוצרו במיוחד עבורו.


3. התאמת המלצות אישיות ללקוחות


היכולת להבין את הלקוח ברמה אישית היא מפתח להצלחה, וה-AI מצטיין בכך:

  • מנועי המלצות חכמים: בדומה לאמזון או נטפליקס, אתרי מכירה של תכשיטים יכולים להשתמש ב-AI כדי להציע לכל לקוח המלצות מותאמות אישית. המלצות אלו מבוססות על היסטוריית הגלישה והרכישה של הלקוח, מוצרים שהוא צפה בהם, פריטים ששמר לרשימת המשאלות, וגם על העדפות של לקוחות דומים.

  • חווית קנייה מותאמת אישית: ה-AI יכול להתאים את תוכן האתר, את המודעות הפרסומיות ואת הצעות המכירה הספציפיות לכל לקוח, מה שמגדיל את הסיכוי לרכישה. לדוגמה, אם לקוח רכש בעבר תכשיטי זהב לבן, ה-AI יציג לו מוצרים דומים, ואם חיפש טבעות אירוסין, הוא יציע לו קולקציות רלוונטיות.

  • הצעות מבוססות אירועים: AI יכול לזהות אירועים משמעותיים בחיי הלקוח (כמו ימי הולדת, ימי נישואין) ולהציע לו תכשיטים מתאימים כמתנה, תוך התחשבות בהיסטוריית הרכישה שלו או של מקבלי המתנות בעבר.


4. שיפור חווית הקנייה המקוונת


ה-AI משדרג את הקנייה הדיגיטלית והופך אותה לאינטראקטיבית ונוחה יותר:

  • צ'אטבוטים (Chatbots) חכמים: צ'אטבוטים המבוססים על AI יכולים לספק תמיכת לקוחות 24/7, לענות על שאלות נפוצות לגבי מידות, חומרים, אחריות ומשלוחים, לסייע באיתור מוצרים ספציפיים, ואף להציע המלצות אישיות כאילו היו יועץ מכירות אנושי.

  • מציאות רבודה (AR) למדידה וירטואלית: טכנולוגיית AR, המופעלת באמצעות AI, מאפשרת ללקוחות "למדוד" תכשיטים באופן וירטואלי באמצעות מצלמת הטלפון שלהם. הם יכולים לראות איך טבעת נראית על האצבע, עגיל על האוזן או שרשרת על הצוואר, מה שמפחית את הצורך בהחזרות ומשפר את הביטחון ברכישה.

  • חיפוש חזותי: לקוחות יכולים להעלות תמונה של תכשיט שראו במקום כלשהו, וה-AI יזהה את הסגנון, החומרים ואבני החן שבתמונה, ויציע פריטים דומים הזמינים למכירה באתר.


דוגמאות לשימוש ב-AI על ידי מותגי תכשיטים:


  • א-De Beers Jewelers: משתמשים ב-AI כדי לנתח נתונים על העדפות לקוחות ולהציע המלצות מותאמות אישית, מה שמשפר את חווית הקנייה ומגדיל את המכירות.

  • ב-Tiffany & Co.: למרות שלא מפורסם באופן נרחב, חברות יוקרה רבות כמו טיפאני משתמשות באלגוריתמים מתקדמים לניתוח טרנדים, אופטימיזציה של שרשרת האספקה וניהול מלאי, כדי להבטיח שהמוצרים הנכונים יהיו זמינים במקומות ובזמנים הנכונים.

  • ג-Blue Nile: אחד מחלוצי המכירה המקוונת של יהלומים ותכשיטים. הם משתמשים ב-AI כדי לספק המלצות מותאמות אישית ללקוחות, להציג הדמיות תלת-ממד של טבעות על ידי בחירת הגדרות שונות, ולשפר את חווית החיפוש וההשוואה של יהלומים.

  • ד-Brilliant Earth: מתמחים בתכשיטים אתיים וברי קיימא, ומשתמשים בטכנולוגיה, כולל עקרונות AI, כדי לשפר את חווית הקנייה המקוונת, להציע התאמה אישית של טבעות אירוסין, ולספק שקיפות מלאה לגבי מקור היהלומים.


  • שחקנים חדשניים בתחום ה-AR (מציאות רבודה): חברות כמו TryOn ו-GemLightbox (המציעות פתרונות B2B לקמעונאים) מפתחות כלים המבוססים על AI ו-AR המאפשרים ללקוחות "למדוד" תכשיטים וירטואלית. אף שאינן מעצבות תכשיטים בעצמן, הן מספקות את הטכנולוגיה שמעצבים וקמעונאים רבים מאמצים.

  • סטארט-אפים בתחום ה-AI Design: ישנם מספר סטארט-אפים קטנים יותר ברחבי העולם (חלקם עדיין בשלבי פיתוח מתקדמים) שמתמקדים בפיתוח כלי AI גנרטיביים ספציפיים לעיצוב תכשיטים, שיכולים לייצר דוגמאות עיצוביות חדשות על בסיס הנחיות טקסטואליות או חזותיות של המעצב.


לסיכום, ה-AI משנה את הדרך שבה תכשיטנים מתכננים, מייצרים, משווקים ומוכרים תכשיטים. הוא מאפשר לעסקים להיות יותר ממוקדי לקוח, יעילים וחדשניים, ובסופו של דבר להגדיל את המכירות ולחזק את המותג.


בתשלום 460 ש״ח לחברי איגוד
בתשלום 460 ש״ח לחברי איגוד

קורות חיים שנשלחו לאיגוד ביוני לתיקייה


 
 
 

Comments


jewels-sparkle-golden-wedding-rings-lying-leather.jpg

צור קשר    Contact 

פנייתך התקבלה בהצלחה. תודה על זמנך!

054-679-7777

  • Facebook

© 2025 כל הזכויות שמורות לאיגוד התכשיטנים בישראל

bottom of page