top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, מאי 2023


חברים יקרים


החודש טס וכבר נכנסים לקיץ החם, החופש הגדול וחצי מדינה בחו"ל.


וקדימה לחדשות הענף:


טיפאני הקימה את חנות הדגל בשווי חצי מיליארד דולר


מה גורם למקבלי ההחלטות בחברה לאשר הקמת חנות בכזה סכום ? אין סיבה אחת הגיונית שיכולה לענות על השאלה הזו. החנות המדהימה ממוקמת בעיר ניו יורק וממותגת כמתחם בשם The Landmark


אז אם שכחתם, קבוצת מותגי היוקרה LVMH רכשה את טיאפני ב- 2021 ב- 15.3 מיליארד דולר, הקבוצה שמחזיקה גם את לואי ויטון, ספורה ופנדי דיווחה על זינוק של 17% בהכנסותיה השנתיות, שהסתכמו ב-23.13 מיליארד דולר. מכירות התכשיטים והשעונים של הקבוצה עלו ב-11% ל-2.85 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה. זאת למרות הירידות בארה"ב בשאר המותגים. אז למה ? כי זה שואו.

גם אנחנו ובפרט מותגי העל מוכרים חלום, וככל שהחלום יהיה יפה יותר, גדול יותר ומושקע יותר כך עולות המכירות ב- 17% בניגוד לכולם. זו תפיסה שמעט יזמי עסקים בתחומינו מבינים. השואו זה שם המשחק בעולם של יוקרה ויופי. את זה טיפאני יודעת לעשות מצוין.


ירידה במכירות תכשיטים בארה"ב במרץ


אז לאחרונה אני כותב פה על ירידות בשוק האמריקאי, הסיבה שיש לנו באיגוד הרבה חברים שעובדים בארה"ב, הכלכלה האמריקאית נכנסה לסחרור ומאז הקורונה השוק לא חוזר לעצמו, כפי שציינתי זה לא קורה סתם, אלא זו השפעה של מדיניות ארוכת שנים במתיחת החוב הלאומי של ארה"ב שרק לאחרונה שוב אושר (ברגע האחרון) להגדיל את תקרת החוב בכדי לא להיכנס לחדלות פרעון.


לפי IDEX מכירות התכשיטים רשמו ירידה שנתית של 9.7% ומכירות השעונים ירדו ב-7.1% בחודש מרץ – ירידה ממוצעת בשיעור 9.2%. בחודש פברואר, המכירות ירדו ב-6.8% (הנתון עודכן לעומת תחזית קודמת לירידה של 3% בלבד). מכירות התכשיטים והשעונים מצויות בירידה בששת החודשים האחרונים, להוציא עלייה קלה של 0.8% בחודש ינואר.


ומצד שני....חשוב לזכור ששוק הצריכה בארה"ב הוא הגדול בעולם, בעיקר של תכשיטים, כוח הקנייה הוא אדיר ובשל כך פוטנציאל הצמיחה שם הוא הגדול בעולם, לכן אין בדבריי לזלזל חלילה בשוק האדיר הזה אך בהחלט יש צורך בפתיחת שווקים במקומות אחרים.


שתי תערוכות בינ"ל לפנינו:

תערוכת הונג קונג ביוני 22-25

המארגנים מציעים לכם לבקר ולקבל 3 לילות במלון ללא תשלום (למי שלא ביקר בתערוכת יוני מ-2018)

מי שמעוניין לבקר מוזמן להיכנס ישירות לקישור ולהירשם:


תערוכת Jewellery Arabia 2023

דמיינו שאתם מציגים באירוע מכירות לקהל פרטי עשיר מהמפרץ שמגיע רק בכדי לקנות תכשיטי זהב ותכשיטי יוקרה. ב-2022 מכרו תכשיטים בשווי 65 מיליון דולר ב- 5 ימים.


זה האירוע להציג בו, יש זמן להתארגן, צרו קשר וקדימה.

המעוניינים מתבקשים לצור קשר למייל: info@jewelleryarabia.com

ולציין שאתם חברים באיגוד IJA


הזדמנות למאגר מידע ליצואנים


אני מקבל לאיגוד המון הצעות של ספקי שירותים ומוצרים, בלי עין הרע, לעיתים רחוקות זה מרגיש רציני. פנו אלי נציגי חברת DataSnap שאוגרים מידע על עסקי תכשיטים בעקבות תערוכת JCK שתתקיים בעוד כמה ימים

ב- 2-5 ליוני. הם מציעים מאגר מידע של עסקי תכשיטים שמבקרים ומציגים בתערוכות בארה"ב:


ההצעה כלשונה:

Option 1) Acquire the entire list of 8739 contacts at USD $1750.00 with below data fields.

Data fields: Employee Full Name; Employee Title; Employee Email Address; Company Name; Website; Phone number; Primary Industry; Number of Employees; Address; City; State; Postal Code; Country, LinkedIn links (wherever available).

Option 2) Acquire the entire list of 8739 contacts at a flat fee of $1300.00 with below data fields.

Data fields: Organization / Business Name, website url, Contact Name, Job Title, mailing address, email address, City, State, Country.


המעוניינים מוזמנים לבדוק ולפנות ל:


Kevin Walker

DataSnap Solutions Inc.

3524 Silverside Rd Suite 35B |

Wilmington, DE 19810-4929



קסטרו השיקה את מותג תכשיטים LUNA



(צילום: אוראל כהן) כלכליסט

קבוצת קסטרו הודיס השיקה את החנות הראשונה שבדיזינגוף סנטר של המותג החדש LUNA, המותג הוא תולדה של הישגי המכירות ברשת TopTen שהקבוצה מחזיקה. הקמת LUNA באה בניסיון להרחיב את הפעילות הקמעונאית לאחר תקופה לא טובה מאז הקורונה, המותג מציע תכשיטי אופנה, כסף וזהב. וזה סימן מצוין לשוק התכשיטים המקומי.




הרצאות זום לחברי האיגוד


כפי שקיבלתם במייל ובפייסבוק התחלנו עם ההרצאה הראשונה של יניב שפירא בנושא עיצוב תכשיטים בבינה מלאכותית AI. בהרצאה שהיתה ב- 23/5 למדנו מה זה AI? , כיצד מעצבים תכשיטים באופן שלא הכרנו, ומה צופן לנו העתיד בתחום. מה שבטוח שהטכנולוגיות יקלו מאד על העבודה ועלותה.


לבקשת חברים רבים להלן הקלטת ההרצאה:


נמשיך עם עוד הרצאות ממוקדות וקצרות במטרה לרכז לכם מידע וכלים בתחום עיסוקינו.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות ליניב על הזמן והמידע החשוב, יניב זמין עבורכם גם להכשרות מהירות בתחום ה- AI בנייד 050-990-0216


נפתחה "הגלריה" של IDI מכון היהלומים


מתחם מכירות תכשיטי יהלומים חדש נפתח בבורסה במקום מוזיאון היהלומים הישן, המתחם מארח 13 חברות שלכל חברה דלפק נפרד. המכון משווק את החנות. נאחל להם הצלחה רבה.




קורות חיים שקיבלנו החודש



רשימת חברי האיגוד עודכנה


באתר האיגוד מוצגת רשימת חברי האיגוד, החודש עדכנו את הרשימה, נא בדקו שאתם מופיעים. אם ישנה טעות נא לעדכן. כמות הגולשים שנכנסים לאתר האיגוד בחודש היא עצומה, אנו מקבלים לאחרונה הרבה פניות ושאלות אם X חבר באיגוד או לא. לקישור לחצו


קצת בירוקרטיה

העסקת בני נוער בחופשת הקיץ 2023


שכר מינימום לנוער – החל מאפריל 2023

שכר המינימום לשעה לנוער מחושב לפי חלוקה של השכר החודשי ב-173.

גילשכר לחודששכר לשעהעד 163,900.23 ש"ח22.54 ש"חעד 174,178.81 ש"ח24.15 ש"חעד 184,624.55 ש"ח26.73 ש"ח

1. גיל העסקה

אסור להעסיק בני נוער מתחת לגיל 14. נער שמלאו לו 14 וטרם מלאו לו 15 ניתן להעסיק רק בחופשות רשמיות. במהלך שנת הלימודים מותר להעסיק בני נוער מגיל 15 ומעלה, ובלבד שלא חל עליהם חוק לימוד חובה. ניתן להעסיק נוער רק עבודות קלות שאין בהן כדי להזיק לבריאותו ולהתפתחותו. לדוגמה: עבודה עם מכונות גזירה וחיתוך כבדות, ייצור ועיבוד חומרים המתלקחים במהירות, עבודה במקומות שהטמפרטורה בהם אינה בין 40-4 מעלות, עבודה עם חומרים כימיים מסוכנים. להמשך הפרטים באתר הלשכה


גילוי דעת מטעם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בדבר הצגת מחירים ל גבי "קוץ" בבית העסק


ביום 13.3.23, פרסם היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן – "גילוי דעת בדבר הצגת מחירים על גבי "קוץ" בבית העסק".

מטרת גילוי הדעת, היא להבהיר את פרשנות הרשות לאמצעי תצוגה של "קוץ" ולאופן הצגת מחירם של המוצרים המוצגים, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (כללים שונים לפרסום מחירי נכסים ושירותים), תשנ"א – 1991. בגילוי הדעת נעשית השוואה בין "קוץ" ל-"מכל", כך שעפ"י גילוי הדעת, סימון לגבי מוצרים המוצגים על "קוץ", יכול שיעשה עפ"י פרט 10 לתוספת לתקנות הנ"ל, הקובע את אופן הצגת המחירים למצרכים מסוג אחד שאינם ארוזים, המוצגים למכירה בתפזורת בתוך מכל ומחירם אחיד ומתייחס ליחידה בודדת, שייעשה ב- "תוית או שלט צמוד למכל בו הם מונחים או בסמוך אליו". מצ"ב גילוי הדעת כפי שמופיע באתר של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן


דוגמא לתקנת חידון (לקרוא ולא להאמין)... ובתרגום שלי: אמצעי התצוגה - "קוץ", שהינו אמצעי תצוגה המחזיק מצרכים קטנים או פריטים בתפזורת למכירה. עליו יש להוסיף מחיר באופן בולט.



מוזמנים לעיין במגזין מאי של Jewellery World








bottom of page