חברים יקרים,
נתחיל ישר בקפיצה למאמר האיגוד, אז קדימה:
האם נדרשים שינויים באסטרטגיה שיווקית בעקבות השינויים בביקוש התכשיטים ל-2025?

בשנת 2025 התעשייה שלנו תתמודד עם שינויים משמעותיים, במיוחד בביקושים ובצרכים של הצרכנים. זה הזמן לבחון את האסטרטגיות השיווקיות שלנו כדי להתאים את עצמנו לשוק המשתנה במהירות. ניתוח ההתפתחויות בתחום התכשיטים מראה על עלייה בביקוש לתכשיטים מבוססי יהלומי מעבדה ועל ירידה בהעדפה לתכשיטים משובצים באבנים טבעיות. חברי האיגוד מדווחים על 60-80% מהתכשיטים הנמכרים המשובצים ביהלומי מעבדה, זה לא מספר שמשאיר לנו ברירה אלא לשנות את ההיצע.
העלייה בביקוש ליהלומי מעבדה
במהלך השנים האחרונות, יהלומי מעבדה הפכו למוצר פופולרי בקרב צרכנים רבים. כ-70% מהקונים שחיפשו טבעת נישואים בשנת 2024 העדיפו יהלומי מעבדה על פני יהלומים טבעיים. הסיבה המרכזית לכך היא שהצרכנים מחפשים אלטרנטיבות אקולוגיות ובדרך כלל פחות יקרות. תהליך ההפקה של יהלומי מעבדה מצריך פחות משאבים ומשפיע פחות על הסביבה, מה שמגביר את המודעות האישית והחברתית בקרב הלקוחות.
ירידת המחירים של יהלומים טבעיים הזו, שבשנה האחרונה נגעה לירידה של 20% במחיר, ניכרת במידה רבה. הקונים מחפשים פתרונות זולים ואקולוגיים, ושוק התכשיטים המשובצים המסורתיים מתמודד עם ירידת מחירים משמעותית המובילה לנפילת פופולריות.
שווקי התכשיטים משתנים
המרחב התחרותי בתעשיית התכשיטים בישראל השתנה בצורה דרמטית. לאחר מגפת הקורונה, נדרש מהשוק להסתגל לשינויים בצריכה. פיקוח על היצע המוצרים הוא קריטי. כיום, קיים ביקוש גובר לתכשיטי כסף ומצופים, ששיעור עלייתם בשוק עומד על 30% כך מדווחות חברות התכשיטים. הסיבה לכך היא שצרכנים מחפשים אופציה אופנתית במחיר נגיש יותר.
אסטרטגיות מעודכנות להתאמה לביקושים
על מנת לשרוד בסביבה המתפתחת, חברות צריכות לגמול את עצמן לעשייה חדשנית. כמה אסטרטגיות שיכולות להחדיר חיים חדשים למותג כוללות:
הצעת תכשיטים בר קיימא: השקעה בקולקציות המיוצרות מחומרים ממוחזרים או זולים מהסביבה יכולה למשוך לקוחות ומחזור חיים של המוצר.
חדשנות בעיצוב: לנצל את הפופולריות של יהלומי מעבדה על ידי שילובם עם מתכות קלות כמו כסף, במגוון סגנונות עכשוויים. לדוגמה, תכשיטים בסגנון מינימליסטי יכולים לדבר לקהל יעד צעיר.
הדגשת סיפור המותג: כל מוצר מצריך סיפור. להדגיש את ייחודיות התהליך של כל תכשיט, אם על ידי התאמה אישית או מצגת מושקעת שתספר על הגובה האמנותי שיש בתוצר.
נוכחות בשוק הדיגיטלי: פיתוח אתר מסחר אלקטרוני ומכירה ברשתות חברתיות מאפשרות גישה לקהלים חדשים. קמפיינים ממומנים יכולים להניב תוצאות טובות על ידי הגעה מדויקת יותר ללקוחות פוטנציאליים.
בניית קשר עם לקוחות: שימוש בסקרים כדי לזהות את הרצונות והצרכים של הציבור יכול להנחות אותנו בבחירת קווי המוצרים המתאימים.
ההכוונה להצלחה ככלי השפעה
בסופו של דבר, כשמדברים על שינוי בתעשיית התכשיטים, הכוונה היא לא רק לצמצום מחירים אלא לזיהוי מגמות ולמידת השוק. הצלחת המותגים תלויה ביכולת להבין את הטרנדים ולספק לצרכנים מה שצריך.
לא מעט חברים באיגוד מתלוננים על התחרות שהפכה לבלתי נסבלת, ואני רואה מנקודת המבט מלמעלה שכשהשוק מתעדכן עם מוצרים איכותיים וחדשניים, ההזדמנויות להצלחה בעידן המודרני הולכות ומתרבות.
מסקנות למחשבה
לסיכום, השינויים בשוק והתפיסה החדשה כלפי תכשיטים מחייבות את המותגים להבין את הצרכים החדשים ולבנות אסטרטגיות מותאמות. כדי לא להפסיד את היתרון התחרותי, עליהם להיות גמישים וחדשנים בהיצע שלהם. זה לא אומר שעסק שמכוון ליוקרה צריך גם כן לקפוץ למים, אני לא שוכח את מה שכתבתי בחודש שעבר אבל כן לראות את הצריכה בשווקים בחו"ל, העיצובים והתמחיר.
בעיצומו של צמצום הביקוש לתכשיטים יוקרתיים, עלינו להקדיש תשומת לב למגמות המתפתחות ולמותגנו כדי לעניין קהלים רחבים יותר.
מוזמנים לצפות בשיחה של מובילות תחזיות עיצובי התכשיטים בארה"ב:
תערוכות
הונג קונג 4-8 במרץ
תערוכת התכשיטים בהונג קונג נחשבת לאחת מהתערוכות החשובות בעולם בתחום. היא מציעה מגוון רחב של תכשיטים, כולל יהלומים, אבני חן ותכשיטים בעבודת יד. התערוכה מושכת אליה מבקרים מכל העולם ומספקת הזדמנויות רבות לרכישות ולשיתופי פעולה עסקיים.
ארצו, איטליה 10-13 במאי
באיטליה, תערוכת התכשיטים בארצו מציגה את מיטב האומנות והעיצוב האיטלקי. התערוכה מדגישה את המסורת הארוכה של תעשיית התכשיטים באיטליה, עם דגש על איכות החומרים ועבודת היד. כאן ניתן למצוא תכשיטים ייחודיים ומעוררי השראה.
מבצע אכיפה רחב היקף, למיגור תופעת אי סימון המחירים, יוצא לדרך מחר בהנחיית שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת, ויימשך בשבועות הקרובים ברחבי הארץ
שימו לב, לתמחר את התכשיטים! אי הצגת תג מחיר הינה עברה על החוק.
ועדת פיקוח לפי צו הרחבה - הגשת בקשה לפיטורים או לחל"ת של משרת מילואים
בהתאם לסעיף 5 לצו ההרחבה, מעסיק של עובד שנעדר בשל שירות מילואים במשך 60 ימים או יותר במהלך תקופת ההסכם, לא יפטרו גם בתקופה של 30 הימים העוקבים ל-30 הימים שלאחר תום שירות המילואים על פי סעיף 41א (ב) בחוק החיילים המשוחררים (החזרה לעבודה), התש"ט – 1949 (להלן - חוק חיילים משוחררים), אלא אם מתקיימים טעמים מיוחדים ואם הפיטורים המבוקשים אינם בשל שירות המילואים של העובד.
60 ימי המילואים המקנים את ההגנה המורחבת לעיל, הם ימי מילואים שבוצעו בתקופה שבין 1.1.2025 לבין 31.12.2025 וכן ימי מילואים אותם ביצע משרת המילואים במהלך שנת 2024 ובתנאי שהמילואים נמשכו ברצף לשנת 2025. (לרבות שירות מילואים פעיל בהתרעננות וכן הפסקה של עד חמישה ימים בין שירות מילואים פעיל אחד למשנהו).
איסור הוצאת משרת המילואים לחופשה ללא תשלום (חל"ת)
בהתאם לסעיף 6 לצו ההרחבה, מעסיק של עובד שנעדר בשל שירות מילואים, לא יוציאו לחל"ת גם בתקופה של 30 הימים העוקבים לתקופה המוגנת (30 שלאחר תום שירות המילואים), אלא אם מתקיימים טעמים מיוחדים והחל"ת המבוקש אינו בשל שירות המילואים והוא בהסכמת העובד; או שהעובד מעוניין לצאת לחל"ת בהסכמת המעסיק, אף אם הוא בקשר למילואים. להרחבה לחץ
תווי שי לחגים - תווי קניה להזמנה במחיר מוזל
בחרתם לשמח את העובדים שלכם עם שי לחג אבל לא יודעים איך? תנו להם את החופש לבחור!
לשכת המסחר מעניקה הנחות מיוחדות ברכישת תווי קניה לעובדים, הניתנות למימוש במגוון רשתות מובחרות והפעם גם כ"תו סלולרי". כך, אתם חוסכים והעובדים נהנים.
ניתן לרכוש תווי קניה מסוג: דרים קארד (זמין גם לנייד) 40% הנחה, מקסימום שופינג מבית ישראכרט, תו הזהב (זמין גם לנייד), התו המלא (זמין גם לנייד), מקס גיפט קארד (זמין גם לנייד), ויקטורי ותו פלוס 8% הנחה (זמין גם לנייד) ו Wincard. מהרו להזמין!!! חג שמח !! לעמוד התווים.
קורס גמולוגיה ואבני חן
דווקא היום חשוב לדעת מה אתם קונים ובעיקר מוכרים לציבור, יהלומים טבעיים\מעבדה, אבני חן סנתטיות\ טבעיות? כמה מכם ממש מבינים בזה ?

בעקבות פניות רבות לקורס הנפתח במכון GCI חברי האיגוד יקבלו הנחה גדולה יותר בסך 1000 ש"ח, המעוניינים מתבקשים ליצור קשר עם יהודה יקר 054-397-3535
מלכודת בווטסאפ: צעירים שדדו סוחר תכשיטים בתרמית מתוחכמת
מעריב, עו"ד אברהם בלוך
שלושה צעירים מואשמים בשוד אלים של סוחר תכשיטים בירושלים, לאחר שפיתו אותו באמצעות התחזות לאישה בווטסאפ. הם תקפו אותו בקריית יובל ושדדו ממנו תכשיטים בשווי יותר ממאה אלף שקלים.

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שלושה צעירים – חיים חיים, בן 19 מביתר עילית, משה אסייג בן 18 ומאיר ביטון בן 19 מירושלים, באשמת שוד אלים של מוכר תכשיטים. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים. לפי כתב האישום, השלושה תכננו לשדוד מוכר תכשיטים על ידי התחזות ותרמית.
חיים חיים התחזה לאישה באמצעות אפליקציית "וואטסאפ" וקבע עם הקורבן פגישה במלון "המלך דוד" בירושלים לצורך עסקת תכשיטים. אחרי הפגישה, השלושה הציעו לקורבן לנסוע איתם למקום אחר בעיר, בטענה ששם יקבל תשלום מקדמה. כשהגיעו לשכונת קריית יובל, הם תקפו אותו: מאיר ביטון חנק אותו, חיים חיים היכה בפניו, ומשה אסייג חטף את תיק התכשיטים ואת הטלפון הנייד שלו. להמשך הכתבה במעריב.
דמי חבר 2025 לאיגוד התכשיטנים
חשבונות דמי חבר 2025 יגיעו לתיבות המייל שלכם החודש, נא שלמו בהקדם בכדי לחסוך לנו עבודת גבייה מיותרת. בחשבון תראו אפשרות תשלומים בכ"א או העברה בנקאית. בתודה על שיתוף הפעולה.
Comments