top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אוגוסט 2022

יוזמה ויצירתיות - זה מה שמקדם עסקים, זו לא קלישאה, זו מציאות, בואו נלמד על חברות הענק פנדורה וסיגנט כיצג פועלים בעת משבר כלכלי הפוקד את שווקי העולם, כיצד חברה ממציאה את עצמה כל פעם מחדש בניגוד לכל הביקורות תראו מהלך פוסט קורוני:


פנדורה ממריאה



נתחיל בסוף: הרבעון השני של 2022 היה השלישי ברציפות שבה נשבר שיא ההכנסות של פנדורה.

ענקית תכשיטי האופנה הדנית פנדורה (Pandora) רשמה הכנסות בסך 771 מיליון דולר ברבעון השני של השנה (שהסתיים ב-30 ביוני) – עלייה שנתית של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מפנדורה נמסר כי זהו "הרבעון השלישי ברציפות שבו נרשם שיא בהכנסות החברה".

קצת נתונים מעניינים על מוצרי החברה:


71% צמידים וצ'רמים

29% אחרים וחדשים כולל תכשיטי ילדים, שמות ותכשיטי כסף בהשפעת הטרנדים החדשים

החברה מאמינה בתכשיטי יהלומי מעבדה ממותגים, זה בולט, ומשווק בכל הכוח.


מאמר מדוייק של פורבס חזה בדיוק את המהלת במרץ 2022 ומנה את הסיבות לעליית המותג:


  1. חיזוק המותג ונוכחותו. בעיקר ברשתות ובשלטי חוצות מגוונים.

  2. השקעה בפיתוח מוצרים עיצובים חדשים. קולקציות חדשות ולא רק צ'רמים.

  3. התאמת המוצרים לחווית הלקוח. זמינות המוצר והגדלת נקודות המכירה בהפצה ומחנויות קונספט.

  4. התרחבות בשווקים מתפרצים ובשתי מילים ארה"ב וסין.

לסיכום: חברה שדשדשה והתחילה במומנטום של צניחה, בחרה לחשב מסלול מחדש, לשנות אסטרטגיה ולהשקיע בעצמה. הצעדים שנראים לנו לעיתים לא שייכים לעסק קטן לעומת המפלצת הדנית הם שורש הטעות של רבים, בכל אמצעי ובכל גודל דרוש אומץ להשקיע בעצמך, במיתוג, בעיצובם, בריבוי נקודות המכירה ובפיתוח שווקים חדשים. זה מה שהם עשו וזה מה שהביא אותם להיכנס לרשימת עשרת רשתות התכשיטים הגדולות בארה"ב.


עוד פצצה: בלונייל נמכרה ב- 360 מיליון דולר



חברת הענק סיגנט רכשה את האתר תכשיטי היהלומים Bluenile.com, העסקה לא הפתיעה מפני שסיגנט רק לפני 5 שנים קנתה את האתר המתחרה Jamesallen.com ורוותה רווחים רבים. מבנה הרכישה מעניין מפני שמתוך חמשת האתרים הגדולים בצפון אמריקה סיגנט שולטת בשלושה ומשתלטת על ניהול התחרות בזירת האונליין של תכשיטי היהלומים.


טיפאני מציגה: צמד צמידים לאירוסין


ענקית התכשיטים טיפאני ושות (Tiffany & Co), השיקה את קולקציית Lock Collection, הכוללת צמידי זהב משובצים ביהלומים וניטרליים מבחינה מגדרית, כך דווח ב-IDEX Online.

הקולקציה כוללת מוטיב של מנעול, המסמן את הדרך המשותפת של בני הזוג. היא כוללת ארבעה דגמים של צמידי יהלומים, בטווח מחירים של בין 6,800 דולר ל-32,000 דולר.

טיפאני לאחרונה השיקה את הקולקציה אונליין, והיא תהיה זמינה גם בחנויות החל מספטמבר. מנהל טיפאני ושות', אלכסנדר ארנו (Alexandre Arnault), מסר כי "'מנעול' טיפאני הוא פרשנות אלגנטית לעיצוב ארכיוני פונקציונלי. אנחנו נרגשים לחשוף את העיצוב האייקוני האחרון שלנו".

בחודש מאי, טיפאני השיקה את הקולקציה הראשונה אי פעם של טבעות אירוסין לגבר, "לאחר שזיהתה עלייה בשיעור הנישואין החד-מיניים", כך דווח.


ריצ'מונט: עלייה חדה במכירות התכשיטים בארה"ב ואירופה


קבוצת היוקרה השוויצרית ריצ'מונט (Richemont) – הבעלים של מותגי יוקרה כמו קרטייה (Cartier), ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels), פיאז'ה (Piaget) ואחרים – פרסמה את נתוני המכירות ברבעון השני של השנה, שהסתיים ביוני. על פי הדיווח ב-IDEX Online, המכירות רשמו עלייה שנתית של 12% והסתכמו בתקופה זו בכ-5.27 מיליארד דולר.

ריצ'מונט דיווחה על עלייה של 20% במכירות של בתי התכשיטים של הקבוצה, וכן על עלייה של 18% במכירות שעוני היוקרה. מהנתונים עולה כי המכירות באירופה עלו ב-42%, בארה"ב ב-25%, וביפן זינקו ב-75% לעומת זאת, מכירות התכשיטים של ריצ'מונט בסין ירדו ב-37%.


לסיכום, בעקבות הטלטלות וההתייקרויות בשווקים, ולמרות הצניחה במניות חברות הענק לתכשיטים חשוב ללמוד את הצעדים שמבצעות החברות - יוזמה ויצירתיות. דווקא בתקופות משבר תתרכזו בהרחבת ההיצע, תשקיעו בפרסום בלי לפחד, חפשו עוד נקודות מכירה, ולא רק ללקוחות קצה, ותתחילו לייצא. זה מה שצריך לעשות!

הירידות בשווקים צריכות לדחוף קדימה. ראו באילו היקפים: ריצ'מונט חברת הענק המחזיקה בתכשיטי היוקרה קרטייה (Cartier) ו-ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels) – ירדו ב-35%. המניות של LVMH (לואי ויטון מואה הנסי) – קונגלומרט היוקרה הגדול בעולם והחברה-האם של טיפאני ושות' (Tiffany & Co) – ירדו ב-25%.

המניות של סיגנט....(Signet Jewelers), כן זו שקנתה את בלונייל.... המובילה את שוק התכשיטים בטווח מחירי הביניים, ירדו ב-50%. אז עכשיו כנסו לפרופורציות (-:


תערוכות


בנגקוק - תערוכת בנגקוק תתקיים ב- 7-9 בספטמבר וב- 10-11 תפתח לקהל הרחב.

ויצ'נזה - תערוכת VicenzaOro תתקיים ב- 9-13 בספטמבר, עם מיטב העיצובים בכל סוגי התכשיטים.

סינגפור - תערוכת סינגפור תתקיים ב- 27-30 בספטמבר, התערוכה מחליפה את הונג קונג.


דיני עבודה בחגי תשרי 2022


זכויות העובדים בימי החג, נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. הכלל הוא שיש לפעול בהתאם להסדר הרלוונטי שחל על מקום העבודה ואם חלים מספר הסדרים במקביל, יש לפעול על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. להלן פירוט זכויות העובדים במהלך החג בהתאם להסדרים השונים: שעות העבודה בערב חג: ההסדר לפי חוק שעות עבודה ומנוחה: ס' 2 לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע, כי בערב חג יום העבודה לא יעלה על 7 שעות (בתשלום של 8 שעות). הסדר זה חל על מקומות עבודה בהם מונהג שבוע עבודה של שישה ימים. ההסדר לפי צו ההרחבה לקיצור שבוע העבודה ל- 5 ימים: בערבי חג, החלים ביום שהעובד חייב לעבוד בו, יום העבודה הוא בן 8 שעות בתשלום של 9 שעות או יום עבודה בן 7 שעות בתשלום של 8 שעות. המעסיק ונציגות העובדים יקבעו באיזו חלופה לבחור. במקומות עבודה, שבהם עבדו בערבי חג 6 שעות בתשלום של 8 שעות, ימשיכו העובדים לעבוד 6 שעות בתשלום של 8 שעות........ להמשך הכתבה בלשכת המסחר.


השפיעו על שיפור החוק והתקנות למניעת הטרדה מינית

מחלקת ייעוץ וחקיקה בסיוע של תחום מדיניות רגולציה במשרד המשפטים מקיימים מהלך לבחינת רגולציה ביחס לחוק למניעת הטרדה מינית. המענים לסקרים יסייעו לגיבוש המדיניות ולקידום תיקונים נדרשים בחוק למניעת הטרדה מינית. מה יבחן הסקר?

  • מה נחשב להטרדה מינית? הבהרת הגדרת הטרדה מינית, בשל העמימות הקיימת בחוק

  • האם האחריות והחובות המוטלות על מעסיקים למיגור התופעה ולטיפול בה יעילות ומוצדקות?

  • פערים בתפקיד הממונה למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, בדגש על הכשרה וסמכויות

מעסיקים/ות, עובדים/ות, ממונות ואחראיות על מניעת הטרדה מינית הקדישו כמה דקות למענה על שאלון אנונימי, כדי שנוכל להיעזר בניסיון הנצבר בשטח לצורך גיבוש מדיניות לשם קידום השינוי הנדרש. למילוי השאלון לחצו כאן



bottom of page