top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, אפריל 2023

חברים יקרים,


נכנסנו לשגרת הפגנות שהשכיחה קצת את האטת הקניות בארץ, ממש לא משעמם במדינתנו הקטנטונת.

יצוא התכשיטים במגמת עליה קלה, השוק בארה"ב ממשיך בירידה, מגמת מכירת יהלומי המעבדה בארה"ב ממשיכה בעליה ביחד עם ירידה נוספת במחירי הסינתטיים.


ממשיכה העליה בביקוש תכשיטים עם אבני חן בצבעים מגוונים ומולטי, ועליה בתכשיטי זהב קלים וזולים יותר.


קמפיין תכשיט קונים עם איגוד התכשיטנים ממשיך


זה חודשיים שהקמפיין באויר והתגובות זורמות הן מצד הלקוחות שפונים לאיגוד ומבררים אם פלוני חבר האיגוד והן מצד התכשיטנים שמבינים את התועלת בתדמית העסק וחשיבות ההתאגדות המקצועית, בקרוב נעלה הילוך למדיות נוספות במטרה שתמכרו יותר




התערוכה הבאה : OroArezzo באיטליה, 13-16 במאי


תערוכת יצרנים לתכשיטי זהב וכסף בייצור מכונות, מתאימה בעיקר ליבואנים גדולים ומנוסים




קבלו השראה לעיצובים וחדשות ממגזין Jewellery World אפריל




ארה"ב: מכירות התכשיטים והשעונים ירדו ב-3% בפברואר


מכירות השעונים והתכשיטים בארה"ב רשמו בפברואר ירידה זה החודש החמישי ברציפות, בשיעור של 3%, זאת "בצל החששות הנמשכים ממיתון ומשבר כלכלי", כך עולה מנתונים שפרסם משרד המסחר האמריקאי, כפי שדווח ב-IDEX Online.

מהנתונים עולה כי מכירות התכשיטים בארה"ב ירדו ב-3.4% ומכירות השעונים ירדו ב-1.4% במהלך פברואר, ורשמו ירידה ממוצעת של 3%. בחודש ינואר המכירות ירדו ב-0.3%, לאחר תיקון כלפי מעלה בנתונים, שהצביעו תחילה על ירידה משוערת של 2.1% במכירות.

מהניתוח עולה כי "סך המכירות הקמעונאיות בארה"ב צפויות להישאר חלשות למדי במהלך 2023". KPMG מעריכה כי כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בשיעור של 0.9% בלבד השנה, פחות ממחצית משיעור הצמיחה ב-2022, ואילו הוצאות הצרכנים צפויות "לעמוד במקום, אך לא ליפול".

קרדיט: מכון היהלומים


טופס 161 חדש - הודעה על פרישה מעבודה

ביום 19 באפריל 2023 פרסמה רשות המסים טופס 161 חדש ועדכון נהלי הדיווח, הן של מעסיקים ביחס לכספי הפיצויים שהועמדו לרשות העובד בעת פרישה והן של העובדים שפרשו ביחס לבחירתם ובקשתם בנוגע לכספי הפיצויים .

נכון להיום המעסיקים מדווחים על פרישה באמצעות טופס 161 – "הודעת מעסיק על פרישה". כאשר בחירת העובדים, ביחס למענקי הפרישה , מדווחת באמצעות טופס 161א - "הודעת עובד עקב פרישה מהעבודה" ( להלן: "הטפסים הישנים"). הטופס החדש שפרסמה הרשות יחליף את שני הטפסים הישנים. החובה למילוי ודיווח באמצעות הטופס החדש חלה בעת הפרישה המוחלטת והסופית של העובד, בין אם הכספים שנצברו לזכותו, משולמים על ידי המעסיק במישרין ובין אם באמצעות קופות גמל. הטופס החדש בנוי משלושה חלקים:

  • חלק א' - הודעת מעסיק: במסגרת חלק זה המעסיק ידווח את כל הפרטים ביחס לפרישת העובד.

  • חלק ב' - הודעת עובד: במסגרת חלק זה העובד נדרש למלא את בקשותיו ביחס למענקים שהועמדו לרשותו ובנוסף, נדרשות הצהרותיו, המשליכות על אירוע הפרישה.

  • חלק ג' - חישוב המעסיק והנחיות לקופות הגמל: במסגרת חלק זה ובכפוף לתנאים המפורטים בו, המעסיק ינחה את קופות הגמל בנוגע לאפיון הכספים וניכוי המס.

לאחר מילוי חלק ג , על המעסיק למסור את הטופס לפקיד השומה וכן לעובד / לשאיריו או למי מטעמם. במקרים בהם ניתנו על ידי המעסיק הנחיות לקופות הגמל, באחריות העובד למסור את הטופס לקופות הגמל. יודגש, רק במקרים בהם לא מתקיימים התנאים המפורטים בטופס, על המעסיק להפנות את העובד לפקיד השומה לשם קבלת הנחיות ביחס לסכומים המדווחים בטופס. מועד התחולה - במהלך החודשים הקרובים טופס 161 החדש יהיה זמין לצד הטפסים הישנים אולם, החל מיום ה-1 ביולי 2023( להלן: "מועד תחולה") החובה לדווח על פרישה מעבודה תהא באמצעות הטופס החדש, ולגבי אירועי פרישה ממועד התחולה ואילך וכן, על אירועי פרישה שהתרחשו לפני מועד התחולה, אך דווחו לראשונה על ידי המעסיק מהמועד כאמור ואילך. להלן קישור לחוזר מס הכנסה ולפירוט הנחיות למילוי להלן קישור לטופס החדש


קרדיט: לשכת המסחר



עובדים


קורות חיים שנגיעו לאיגוד בתיקייה הזאת



 

יש לכם מלאי תקוע? זה המקום לפרסם לחברי האיגוד

 

בהזדמנות למכירה מלאי תכשיטי כסף


100 טבעות


הטבעות

מכסף 925 מצופה זהב בשיבוץ מיוחד של יהלומי הרוז קאט. יהלומי רוז קאט אלו יהלומים בחיתוך שטוח.

קוטר העיגול 1,5/1,5 ס"מ

מידת הטבעת 7/8 אמיריקאי






100 שרשראות



השרשראות עשויות בעבודת יד על חוט פליז מצופה זהב, בשיבוץ אבני לברדוראיט, אבנים חצי יקרות שזורים


בשילוב תליון בצורת טיפה מכסף 925 מצופה זהב בשיבוץ מיוחד של יהלומי הרוז קאט. יהלומי רוז קאט אלו יהלומים בחיתוך שטוח.

אורך השרשרת 43ס"מ

התליון 1/1ס"מ


לפרטים: חיה 052-2203002











bottom of page