top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, יולי 2025


חברים יקרים

חודש יולי 2025 מוצא את ענף התכשיטים העולמי והישראלי בעיצומה של סערה. אין זו הגזמה לתאר כך את המצב הנוכחי, המשלב שורה של אתגרים חסרי תקדים הפועלים בו-זמנית: זעזוע גיאופוליטי בדמות משטר מכסים חדש ואגרסיבי מצד ארה"ב, שותפת הסחר המרכזית שלנו, מחירי שיא היסטוריים של חומרי גלם חיוניים (על אף ירידה זמנית?) ובראשם הזהב; והמשך התפתחותן המהירה של מגמות צרכניות המשנות את פני השוק לבלי היכר.

איננו מתעלמים מחומרת האתגרים. הטלת מכס בשיעור של 17% על יבוא מישראל לארה"ב היא מכה קשה, השוחקת את היתרון התחרותי שעליו עמלנו במשך עשורים. בשילוב עם עלויות ייצור מרקיעות שחקים, הלחץ על שולי הרווח הוא אדיר. ואולם, כפי שקורה לעיתים קרובות בתקופות של שינויים עמוקים, לצד הסיכונים צומחות גם הזדמנויות. הזדמנויות אלה ייפתחו בפני אותם עסקים שישכילו לנתח את המפה החדשה, לזהות את נתיבי הפעולה החלופיים, ולהפגין גמישות, חדשנות וחשיבה אסטרטגית.


בירחון זה, תמצאו ניתוח מעמיק ומקיף של משטר המכסים החדש והשפעותיו הישירות והעקיפות על כל שרשרת הערך של הענף – מהספקים בהודו ובאירופה, דרך היצרנים והמעצבים בישראל, ועד לשוק הקמעונאי בארה"ב. נסקור את החדשות והמגמות המרכזיות מהארץ ומהעולם, נצלול לתוך שינויי הרגולציה והתקינה בישראל, ונציג בפניכם את לוח התערוכות הבינלאומיות הקרובות, שהופכות כעת לכלי אסטרטגי חיוני לגיוון שווקים ושרשראות אספקה.

התקופה הנוכחית אינה דורשת מאיתנו רק התאמות טקטיות, אלא חשיבה אסטרטגית מחודשת. השילוב בין פעולות סחר גיאופוליטיות לבין שינויים עמוקים בטעם הצרכנים – כגון המעבר לקיימות וליהלומי מעבדה  – יוצר מציאות שבה המודלים העסקיים של העבר אינם מספיקים עוד. אני קורא לכל אחד ואחת מכם להשתמש במידע המובא כאן כדי לבחון את האסטרטגיה העסקית שלו, לחפש נתיבי צמיחה חדשים, ולהמשיך להוביל את ענף התכשיטים הישראלי בחוסן וביצירתיות, גם אל מול הגלים הגבוהים.



חדשות מהענף בישראל


השוק המקומי בישראל ממשיך להפגין דינמיות מרתקת, המשקפת את המגמות העולמיות לצד מאפיינים ייחודיים. חודש יולי 2025 עמד בסימן של צמיחה בסגמנטים מסוימים, גילויים המקשרים את הענף למורשתו העתיקה, והתמודדות מתמשכת עם אתגרי האכיפה.


התרחבות בשוק יהלומי המעבדה


אחד הסימנים המובהקים ביותר לשינוי בהעדפות הצרכן הישראלי הוא הביקוש בעיקר ליהלומי המעבדה, הרשת החדשה בבעלות אבי כץ ובתו חגית כץ שינובר, חנכה החודש את סניפה הרביעי בקניון רננים, בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים. במקביל, הרשת הודיעה על חיפוש אחר שותף אסטרטגי במטרה להתרחב לארבעה סניפים נוספים עד שנת 2026. המודל העסקי של הרשת, המתמקד באופן בלעדי ביהלומי מעבדה, והמעבר לחנויות גדולות יותר (הסניף החדש משתרע על כ-100 מ"ר), מעידים על ביטחון רב בפוטנציאל השוק.

מהלך שיווקי בולט המבדל את הרשת הוא הצעת טרייד-אין ייחודית, המאפשרת ללקוחות לקבל החזר של 70%-80% מערך התכשיט בעת שדרוג או החלפה. מדיניות זו נועדה לבנות אמון וביטחון בקרב צרכנים שאולי עדיין חוששים מערכם העתידי של יהלומי מעבדה, ובכך להסיר חסם פסיכולוגי משמעותי. הצלחת הרשת אינה מקרית, היא עולה בקנה אחד עם נתונים המצביעים על כך ש-60% עד 80% מהתכשיטים הנמכרים בישראל כיום משובצים ביהלומי מעבדה, על רקע העדפה גוברת למוצרים ברי-השגה, אקולוגיים ואתיים.


מגמות צריכה מקומיות: בין מקסימליזם למשמעות אישית


בדומה למתרחש בעולם, גם הצרכן הישראלי מחפש יותר ויותר ערך מוסף בתכשיטיו. שנת 2025 מתאפיינת בשתי מגמות עיקריות הנראות סותרות אך למעשה משלימות זו את זו. מחד, ישנה חזרה למקסימליזם ולתכשיטי "סטייטמנט" – פריטים גדולים, בעלי נוכחות, שאינם מתנצלים ומהווים אמירה אופנתית בפני עצמם. מאידך, גוברת הדרישה לתכשיטים בעלי משמעות אישית: תליונים עם חריטה, שיבוץ אבני לידה, ועיצובים המבטאים סיפור אישי או ערכים. הצרכן כבר לא מסתפק ב"סתם" תכשיט, אלא מחפש חיבור רגשי וביטוי עצמי. במקביל, המודעות לקיימות מחלחלת גם לשוק המקומי, עם עלייה בביקוש לזהב ממוחזר ולחומרים ממקורות אתיים, מה שדוחף מעצבים ויצרנים לאמץ פרקטיקות אחראיות יותר.


המאבק בהברחות זהב


עליית מחירי הזהב העולמית והתנודתיות בשווקים מובילות באופן בלתי נמנע גם לעלייה בניסיונות ההברחה. רשות המסים ממשיכה במאמציה לסכל סחר בלתי חוקי, ובחודשים האחרונים נרשמו מספר תפיסות בנמל התעופה בן גוריון. באחד המקרים הבולטים, נעצר תושב ירושלים בחשד שניסה להבריח תכשיטי זהב בשווי של כחצי מיליון שקלים מטורקיה, תוך ניסיון להתחמק מתשלום מסים בסך של כ-94 אלף שקלים. פעולות אכיפה אלו חיוניות לשמירה על תחרות הוגנת ולהגנה על עסקים הפועלים כחוק.

ree

התמונה המצטיירת מהשוק הישראלי היא של פיצול ברור. מצד אחד, קיים שוק צומח ודינמי לתכשיטי אופנה ויהלומי מעבדה, המונע על ידי מחיר, טרנדים ומודעות חברתית. מצד שני, קיים שוק המונע על ידי ערכים של מורשת, נצחיות והשקעה, המעריך את הסיפור והמשמעות שמאחורי הזהב והאבנים הטבעיות (שהולך ומתמעט). הצלחה ארוכת טווח בענף תדרוש מהעסקים בישראל להבין לאיזה קהל הם פונים, ולפתח קווי מוצרים, מיתוג ואסטרטגיות שיווק מותאמות לכל אחד מהסגמנטים הללו.


חדשות ועדכונים מארה"ב והעולם


הזירה הבינלאומית, ובמיוחד השוק האמריקאי, חווה תקופה של סתירות פנימיות. מצד אחד, קמעונאים נאבקים על כיסו של הצרכן באמצעות מבצעים אגרסיביים. מצד שני, מגמות חדשות של נוחות ואיכות חיים פותחות הזדמנויות חדשות, כל זאת על רקע של אי-ודאות כלכלית ודיווחים על עלייה בפשיעה.


השוק האמריקאי: מבצעי קיץ לצד פשיעה גוברת


הקמעונאיות הגדולות בארה"ב מנסות לעורר את השוק באמצעות מבצעי קיץ עמוקים. רשתות כמו Zales ו-Helzberg Diamonds מציעות הנחות של עד 50% ו-70% על פריטים נבחרים, במטרה למשוך לקוחות לחנויות ולפנות מלאי. אסטרטגיה זו מעידה על לחץ תחרותי ועל הצורך להמריץ את המכירות בתקופה של האטה צפויה. במקביל, הענף מתמודד עם עלייה מדאיגה בפשיעה. דיווחים על מעשי שוד נועזים, כמו גניבת תכשיטים בשווי של מיליון דולר ממחסן בראנצ'ו קוקמונגה, קליפורניה, לאחר שהשודדים ניגחו את השער עם רכב מסחרי, הפכו לתופעה שכיחה יותר ומעוררים דאגה בקרב בעלי עסקים. השילוב של לחץ על מחירים וסיכוני אבטחה גוברים יוצר סביבה עסקית מאתגרת עבור קמעונאים ויבואנים כאחד.


מגמת הנוחות: "Comfort-Fit" ותכשיטים היפואלרגניים


לצד האתגרים, צומחת מגמה חדשה ומשמעותית המונעת על ידי שינויים באורח החיים של הצרכנים: הדרישה לתכשיטים שאינם רק יפים, אלא גם נוחים לענידה ממושכת ובטוחים לשימוש יומיומי. מותגים כמו "She Said Yes" מובילים את המגמה הזו עם קונספט של "נוחות של עור שני" (second-skin comfort). הם מציעים טבעות עם דפנות מעוגלות, אפשרות למידות חצאיות, וציפויים היפואלרגניים המונעים גירויים.

השיווק של תכשיטים אלה אינו מתמקד רק באסתטיקה, אלא בפונקציונליות. הם מיועדים לנשים המנהלות אורח חיים פעיל, ומאפשרים להן לענוד את טבעת האירוסין או תכשיטים אחרים לאורך כל היום – מפגישות במשרד, דרך אימון יוגה ועד לסידורים, ללא אי-נוחות או צורך להסירם. החיפוש אחר "טבעות נוחות", "תכשיטים קלי משקל" ו"תכשיטים היפואלרגניים" נמצא בעלייה מתמדת. מגמה זו פותחת דלת ליצואנים ישראליים להציע ערך מוסף חדש, המתמקד בהנדסת אנוש ובמדע החומרים, ולא רק בעיצוב ובערך המתכת.


סיכום מגמות מכתבי העת המובילים


סקירה של כתבי העת המקצועיים המובילים בארה"ב, National Jeweler ו-JCK, חושפת את הנושאים המעסיקים את הענף. באופן לא מפתיע, סיפורי פשיעה ונוכלויות, כמו פרשת סוחר שהחליף יהלומים טבעיים ביהלומי מעבדה, זוכים לפופולריות רבה ומשקפים את החששות בתעשייה. נושאים נוספים הבולטים הם:

  • אסטרטגיית דה בירס: היוזמה החדשה של דה בירס לשווק יהלומים בגווני חום וצהוב ("off-color") כחלק מתוכנית "מגדלור" חדשה, במטרה למצוא שווקים חדשים לכלל היצע היהלומים שלה.

  • יהלומי מעבדה: השיח הבלתי פוסק סביב יהלומי מעבדה, השפעתם על השוק והירידה המתמשכת במחירם.

  • מכסים: ההשפעה המערערת של מלחמת הסחר והמכסים החדשים היא נושא מרכזי, המעסיק את כל שרשרת האספקה.

  • מגמות עיצוביות: ב-JCK מציינים את חודש יולי כחודש שקט יחסית, אך מדגישים את הפופולריות של תכשיטים בהשראת הים, אבן החודש רובי, ומגוון רחב של תכשיטי אירוסין.


הצצה לשוק ההודי


בעוד השוק המערבי מתמודד עם אי-ודאות, בשווקים אחרים נמשכת הפעילות. בהודו, למשל, מותג התכשיטים המוביל ORRA השיק את "פסטיבל היהלומים" השנתי שלו, הנמשך מיולי עד אוגוסט. הפסטיבל מציע קולקציות חדשות בהשראת עונת המונסון, לצד הנחות משמעותיות כמו 25% הנחה על ערך היהלום, אפשרויות תשלומים ללא ריבית, והטבות על החלפת זהב ישן. מהלכים מסוג זה מדגימים כיצד שווקים מרכזיים אחרים פועלים באופן אקטיבי כדי לעודד צריכה מקומית, גם בתקופה של אתגרים גלובליים.


עידן חדש של מכסים – ניתוח ההשפעה על ענף התכשיטים העולמי והישראלי

ree

ביולי 2025, ענף התכשיטנים העולמי נכנס לעידן חדש ומטלטל, המוגדר על ידי מדיניות סחר פרוטקציוניסטית מצד ארה"ב, שוק הצרכנות הגדול בעולם. החלטת ממשל טראמפ להטיל מכסים גורפים על עשרות מדינות, ובכללן שותפות סחר מרכזיות של ישראל בענף, יצרה גלי הדף המשפיעים על כל חוליה בשרשרת האספקה המורכבת שלנו. ניתוח זה נועד לספק תמונה מקיפה של המצב, להעריך את ההשלכות על יצואנים ויצרנים ישראלים, ולשרטט קווי מתאר לאסטרטגיות התמודדות אפשריות.


א. המדיניות החדשה: מהם המכסים ועל מי הם חלים?


בבסיס המדיניות החדשה עומד הרעיון של "מכס הדדי" (Reciprocal Tariff), שמטרתו המוצהרת היא לאזן את מאזן הסחר של ארה"ב. בתיאוריה המדיניות כוללת הטלת מכס בסיסי של 10% על כלל היבוא לארה"ב, עם שיעורים גבוהים משמעותית על מדינות שאיתן יש לארה"ב גירעון סחר גדול. המכסים חלים על טובין, ולא על שירותים, ונכנסו לתוקף בהדרגה החל מאפריל 2025, עם עדכונים ותוספות בחודשים שלאחר מכן.

עבור ענף התכשיטים, שרשרת האספקה הגלובלית שלו הופכת את המדיניות למורכבת במיוחד. חומרי גלם, אבנים מלוטשות, רכיבים ותכשיטים מוגמרים חוצים גבולות רבים לפני שהם מגיעים לצרכן הסופי. לכן, הבנה מדויקת של שיעורי המכס על כל מדינה רלוונטית היא קריטית לקביעת עלויות, תמחור ואסטרטגיית המקורות.


מדינה / גוש סחר

שיעור המכס החדש על יבוא לארה"ב (יולי 2025)

הערות והשפעה על ענף התכשיטים

הודו

26%-27%

פגיעה קשה במרכז ליטוש היהלומים והייצור הגדול בעולם. מייקר משמעותית יבוא יהלומים, אבני חן ותכשיטים מוגמרים.

סין

54% (כולל מכסים קיימים)

מכס גבוה במיוחד על יצרנית משמעותית של תכשיטים מוגמרים, רכיבים ויהלומי מעבדה.

האיחוד האירופי

15%-20%

פגיעה ביצוא מאיטליה (תכשיטי זהב), בלגיה (סחר ביהלומים) וצרפת (מותגי יוקרה).

ישראל

17%

פגיעה ישירה ביצואני התכשיטים

בריטניה

10%

שיעור נמוך יחסית, המעניק יתרון מסוים על פני האיחוד האירופי.


ב. ההשפעה הגלובלית: זעזוע בשרשראות האספקה


הטלת המכסים יצרה אפקט "מכה משולשת" על התעשייה העולמית. העלויות לייצור תכשיטים זינקו לא רק בגלל המכסים עצמם, אלא גם בשל עליית מחירי חומרי הגלם והתנודות בשערי החליפין שנגרמו כתוצאה מאי-הוודאות הכלכלית. מחיר הזהב חצה את רף 3,400 הדולר לאונקיה, הכסף נסחר קרוב ל-40 דולר לאונקיה, ואפילו הנחושת, מתכת חיונית לסגסוגות, ספגה מכס אמריקאי של 50% שהקפיץ את מחירה לשיא. השילוב של גורמים אלה הוביל לעלייה של 40%-45% בעלות הייצור של פריטי זהב, עוד לפני חישוב השפעות המכס על המוצר המוגמר.

הפגיעה בהודו, המהווה את לב תעשיית ליטוש היהלומים העולמית, היא קשה במיוחד. גורמים בענף ההודי תיארו את הטלת המכס בשיעור 26%-27% כ"יום שחור". ארה"ב היא שוק היצוא הגדול ביותר של הודו לתכשיטים ואבני חן, עם היקף של למעלה מ-10 מיליארד דולר בשנה. המכס החדש מאיים לשבש את שרשראות האספקה, לנפח עלויות, לעוות מחירים ולסכן מאות אלפי מקומות עבודה במרכזי הליטוש בסוראט.

באירופה, המכס בשיעור 15%-20% פוגע במדינות מפתח. יצרני תכשיטי הזהב באיטליה, סוחרי היהלומים באנטוורפן ומותגי היוקרה בצרפת נאלצים להתמודד עם התייקרות משמעותית של מוצריהם בשוק האמריקאי. תגובות ראשונות מצד תאגידי ענק כמו LVMH (בעלי טיפאני ושות') מצביעות על שקילה של העברת קווי ייצור לארה"ב כדי לעקוף את המכסים, מהלך שעשוי לשנות את מפת הייצור העולמית בטווח הארוך.


ג. הזווית הישראלית: השלכות ישירות על היצואנים והיצרנים


עבור ישראל, המכס בשיעור 17% מהווה מהלומה ישירה וכואבת. ארה"ב היא יעד היצוא החשוב ביותר לתעשיית היהלומים הישראלית, האחראית לכ-55% מיצוא היהלומים המלוטשים מישראל. עד כה, תכשיטים ויהלומים ישראליים נהנו מכניסה פטורה ממכס לארה"ב במסגרת הסכמי סחר, יתרון תחרותי משמעותי שנמחק כעת כמעט לחלוטין.

ההשפעה על היצרן הישראלי היא כפולה. ראשית, התכשיט המוגמר שהוא מייצא לארה"ב מתייקר ב-17%, מה שמחייב אותו או לספוג את העלות (ולפגוע ברווחיות) או לגלגל אותה ללקוח האמריקאי (ולפגוע בתחרותיות). שנית, עלויות חומרי הגלם שלו מתייקרות גם הן. יצרן ישראלי המייבא יהלומים מלוטשים מהודו, לדוגמה, צפוי לשלם עליהם יותר, מכיוון שהספק ההודי שלו מתמודד עם אי-ודאות ושיבושים בשוק הייצוא העיקרי שלו. כך נוצר לחץ אינפלציוני מצטבר על העלויות, עוד לפני שהמוצר יוצא מגבולות ישראל.

ישנה כאן דינמיקה מערערת: המכסים אינם פועלים בבידוד. הם פועלים במקביל למגמה קיימת של מעבר צרכנים ליהלומי מעבדה. ההתייקרות הכפויה של תכשיטי יהלומים טבעיים, הנובעת מהמכסים על הודו וישראל, הופכת את יהלומי המעבדה, שהם זולים משמעותית, לאופציה אטרקטיבית עוד יותר עבור הצרכן האמריקאי המודע למחיר. במובן זה, מדיניות המכסים פועלת כמאיץ למגמה צרכנית קיימת, ומעמיקה את האתגר עבור העוסקים בסגמנט היהלומים הטבעיים.


ד. תגובות ודרכי התמודדות: אסטרטגיות לעידן של אי-ודאות


התגובות הראשוניות בענף העולמי מעידות על בלבול וחוסר ודאות. התנודתיות במדיניות מקשה על ספקים להתחייב למחירים לטווח ארוך. חלק מהיצרנים מנסים להתמודד עם עליית מחירי הזהב על ידי ייצור שרשראות חלולות במקום מלאות, כדי לחסוך בחומר גלם. אחרים מנסים לספוג חלק מהעלויות כדי לשמור על נקודות מחיר קיימות, אך זוהי אסטרטגיה שאינה בת-קיימא לאורך זמן.

אחת ההשלכות המעניינות של התייקרות התכשיטים החדשים היא הפוטנציאל לצמיחה בשוק היד השנייה (pre-owned). ככל שמחירם של תכשיטים חדשים עולה, צרכנים רבים יותר צפויים לפנות לשוק המשומן, מה שעשוי לפתוח הזדמנויות חדשות עבור קמעונאים וסוחרים המתמחים בתחום זה.

עבור חברות ישראליות, המצב מחייב חשיבה אסטרטגית מחודשת במספר מישורים:

  1. גיוון שווקים: ההסתמכות הכבדה על השוק האמריקאי הפכה לנקודת תורפה. יש צורך חיוני להשקיע מאמצים בפיתוח שווקים חלופיים באסיה, באירופה ובמדינות נוספות שבהן תנאי הסחר נוחים יותר.

  2. חדשנות ובידול מוצרים: בתנאים שבהם כולם מתמודדים עם מכסים, הדרך להתחרות היא באמצעות ערך מוסף שאינו תלוי מחיר בלבד. יש להתמקד בעיצובים ייחודיים, בקניין רוחני, במיתוג חזק ובשירותים נלווים, שבהם המכס מהווה אחוז קטן יותר מהערך הכולל של המוצר עבור הלקוח.

  3. הערכה מחדש של שרשרת האספקה: יש לבחון אפשרויות למקורות של חומרי גלם ורכיבים ממדינות שלא ספגו מכסים גבוהים, או כאלה החתומות על הסכמי סחר המעניקים יתרון (כמו קנדה ומקסיקו במסגרת USMCA).

  4. אימוץ קטגוריות חדשות: המציאות החדשה עשויה לחייב האצה של המעבר לקטגוריות צומחות כמו יהלומי מעבדה, תכשיטי כסף ותכשיטים המשלבים חומרים אלטרנטיביים, כדי לתת מענה לסגמנטים בשוק הרגישים יותר למחיר.

לסיכום, מדיניות המכסים האמריקאית אינה אירוע חולף, אלא שינוי מבני של כללי המשחק. היא יוצרת סביבה עסקית מורכבת ומאתגרת, אך כזו שגם תתגמל חברות שיפגינו זריזות, יצירתיות וחשיבה אסטרטגית ארוכת טווח.


עדכוני רגולציה


לצד ההתפתחויות הגלובליות, חשוב להישאר מעודכנים בשינויים הרגולטוריים ובפעילות המוסדית בישראל. עדכונים אלו משפיעים ישירות על ניהול העסק היומיומי, עלויות היבוא והיצוא, וההתנהלות מול הצרכנים.

ree

רפורמת היבוא "מה שטוב לאירופה טוב לישראל": הקלות ביבוא תכשיטים


רפורמת היבוא, שנכנסה לתוקף בהדרגה מתחילת 2025, ממשיכה להתרחב ומציעה הקלות משמעותיות ליבואנים. בציניות כמובן. בפעימה שנכנסה לתוקף ב-1 בפברואר 2025, הורחבה הרפורמה כך שתכלול גם "תכשיטים לילדים כמו גם מוצרים הבאים במגע עם העור שת"י 1811 חל עליהם".

משמעות הדבר היא שיבואנים של מוצרים אלו, העומדים בתקינה האירופית (ובפרט בתקנת REACH EC1907/2006 המגבילה שחרור ניקל), יכולים לייבא אותם במסלול הצהרה. במקום בדיקות מעבדה מחייבות בישראל לכל משלוח, היבואן נדרש להחזיק "תיק מוצר" הכולל הצהרת יצרן על עמידה בתקן האירופי הרלוונטי. מהלך זה מקצר משמעותית את זמני השחרור מהמכס, מפחית עלויות בירוקרטיות ומקל על יבוא מגוון רחב יותר של מוצרים מאירופה. יש כאן מתח מובנה בין מדיניות הממשלה להקל על היבוא, לבין החסמים החדשים שנוצרים על היצוא, והדבר מחייב את העסקים לנצל את ההקלות בצד אחד כדי אולי לקזז את הקשיים בצד השני.


תזכורת: תקנים ישראליים מחייבים


חשוב לחזור ולהדגיש את חובת העמידה בתקנים הישראליים הרשמיים, המהווים את הבסיס לאמון הצרכנים ולהגינות המסחרית בענף:

  • ת"י 299 לסימון זהב: תקן זה הוא חוק מחייב. כל מוצר זהב הנמכר בישראל, שמשקלו עולה על 2 גרם, חייב לשאת שלושה סימונים: סימן היצרן/יבואן, סימן טוהר הזהב (בקרטים או באלפיות), וסימן האימות של מכון התקנים (צורת כינור דוד). סימון זה הוא ההבטחה של הצרכן לאמיתות המוצר. יש להקפיד על הצגת לוח סימני האימות בחנות במקום בולט.

  • ת"י 1811 לשחרור ניקל: תקן רשמי זה, שאומץ מהתקינה האירופית, מגביל את כמות הניקל המשתחררת מעגילים ומפריטים המיועדים למגע ממושך עם העור. מטרתו היא להגן על הצרכנים מפני אלרגיות ורגישויות. עמידה בתקן זה היא חובה חוקית ליצרנים וליבואנים כאחד.


צרכנות תכשיטים


אם כבר תזכורות אז: הבנה ברורה של חוק הגנת הצרכן חיונית למניעת מחלוקות וניהול ציפיות נכון מול לקוחות. התקנות קובעות הבחנה ברורה המבוססת על מחיר המוצר וייחודו:

  • תכשיטים עד 3,000 ש"ח: ניתן לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי מלא (בניכוי דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח, הנמוך מביניהם) תוך שני ימי עסקים מיום הרכישה, ובתנאי שלא נעשה שימוש בתכשיט והוא מוחזר באריזתו המקורית.

  • תכשיטים מעל 3,000 ש"ח: על פי החוק, לא ניתן לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי.

  • תכשיטים בהזמנה אישית: החוק קובע כי לא ניתן לבטל עסקה עבור "טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות". קטגוריה זו כוללת תכשיטים שיוצרו בעיצוב אישי, שונו לפי מידת הלקוח, או שובצו באבנים שנבחרו במיוחד עבורו. חשוב ליידע את הלקוח על כך מראש ובאופן ברור.

  • 20/07/2025 | צרכנות

    אושרה הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 70) (חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן), התשפ"ה – 2025

    ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה ביום ה' 17.7.25 לקריאה שנייה ושלישית, הצעה ממשלתית לתיקון חוק הגנת הצרכן, המחייבת עוסקים להקליט שיחות עם צרכנים במקרים מסוימים, לשמור את ההקלטה ולמסור לצרכן אם ביקש

דיני עבודה



יוזמות לשכת המסחר


איגוד לשכות המסחר, שחטיבת התכשיטים היא חלק ממנו, ממשיך לפעול למען הסקטור העסקי במגוון חזיתות:

  • מאבק בתובענות ייצוגיות: לשכת המסחר יצאה למאבק נחרץ בתופעה של מה שהיא מכנה "תובענות ייצוגיות סחטניות". נשיא האיגוד, שחר תורג'מן, הודיע על הגשת תלונות לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורכי דין המגישים תביעות אלו, ועל הקמת מוקד סיוע משפטי לעסקים קטנים ובינוניים שנתבעו.

  • תווי שי לראש השנה: לקראת החגים, לשכת המסחר מציעה לחבריה לרכוש תווי שי לעובדים בהנחות משמעותיות. ההטבות כוללות הנחות של עד 22% ברשתות מובילות כמו FOX (Dream Card), קסטרו (Love Gift Card), וכן הנחות ברשתות שיווק כמו רמי לוי, ויקטורי ועוד. זוהי הטבה ישירה לחברים המאפשרת חיסכון בעלויות הרווחה לעובדים. לעמוד התווים.


תערוכות ואירועים קרובים


בתקופה של שיבושים בשרשראות האספקה ומלחמות סחר, חשיבותן האסטרטגית של תערוכות בינלאומיות עולה מדרגה. הן אינן עוד רק פלטפורמה למכירות ונטוורקינג, אלא כלי חיוני לאיסוף מודיעין שוק, לאיתור ספקים חלופיים ולגיוון שווקי יצוא. השתתפות בתערוכות מחוץ לארה"ב יכולה לפתוח דלתות לשווקים חדשים ולהציע פתרונות יצירתיים לאתגרי המכסים. להלן לוח תערוכות נבחרות לחודשים הקרובים, המהוות הזדמנות אסטרטגית עבור חברי האיגוד.

ree


שם התערוכה

תאריכים

מיקום

תיאור ורלוונטיות אסטרטגית

IIJS - India International Jewellery Show

30 ביולי - 5 באוגוסט 2025

מומבאי, הודו

אחת התערוכות הגדולות בעולם. הזדמנות להבין ממקור ראשון כיצד הענף ההודי מתמודד עם המכסים האמריקאיים, ולאתר הזדמנויות בשוק ההודי העצום.

Baltimore Art, Antique & Jewelry Show

אוגוסט 2025

בולטימור, מרילנד, ארה"ב

תערוכה המשלבת אמנות, עתיקות ותכשיטים. פונה לקהל מגוון ומהווה פלטפורמה טובה לבחינת מגמות בשוק היוקרה והאספנות בארה"ב.

Vicenzaoro

5-9 בספטמבר 2025

ויצ'נזה, איטליה

התערוכה הגדולה והחשובה באירופה לתכשיטי זהב וצורפות. חיונית לאיתור ספקים אירופאים, הבנת מגמות עיצוב איטלקיות, ופיתוח השוק האירופי כיעד יצוא.

Bangkok Gems & Jewelry Fair

9-13 בספטמבר 2025

בנגקוק, תאילנד

תערוכה מובילה באסיה, במיוחד בתחום אבני החן הצבעוניות. על רקע המכס הגבוה על תאילנד, התערוכה מהווה הזדמנות לבחון שיתופי פעולה אזוריים ולפנות לשווקים באסיה.

IIFJAS - India International Fashion Jewellery& Accessories Show

12-15 בספטמבר 2025

מומבאי, הודו

מתמקדת בתכשיטי אופנה, כסף ואביזרים. רלוונטית במיוחד עבור חברות המעוניינות לפנות לסגמנטים רחבים יותר של השוק ולייצר במחירים תחרותיים.


ההשקעה בנסיעה לתערוכות אלו אינה עוד הוצאה תפעולית, אלא השקעה אסטרטגית בבניית חוסן עסקי. היכולת לפגוש ספקים מאיטליה בוויצ'נזה, להבין את דינמיקת המחירים בהודו, או לגלות שוק חדש בתאילנד, עשויה להיות ההבדל בין עסק שנאבק לשרוד לבין עסק שמוצא נתיבי צמיחה חדשים בעידן של אי-ודאות. אנו ממליצים בחום לחברי האיגוד לבחון את לוח התערוכות ולשלב אותן בתוכנית העבודה לשנה הקרובה.

 
 
 

Kommentare


jewels-sparkle-golden-wedding-rings-lying-leather.jpg

צור קשר    Contact 

פנייתך התקבלה בהצלחה. תודה על זמנך!

054-679-7777

  • Facebook

© 2025 כל הזכויות שמורות לאיגוד התכשיטנים בישראל

bottom of page