top of page

ירחון איגוד התכשיטנים מאי 2022


חברים יקרים


הקיץ החל, המכירות בארץ נחלשו עקב האווירה הקרבית, היצוא גודל. נקווה לקיץ חם גם אצלנו בענף, ונקווה שמישהו יישאר בארץ...עם הנסיעות לחו"ל, הכי חשוב.... שיהיה לנו בטחון לחיות בשלום.

חג שבועות שמח


פטור מכס לתכשיטים


לאחרונה שר האוצר החליט לפרסם הוראת שעה ולפטור את המכסים מכל סוגי התכשיטים באופן גורף. ההחלטה הפוליטית טובה אולי ליבואנים שביננו אך גרועה מאד ליצרנים.


עד כה הפטור משומות מכס על תכשיטים חל מהמדינות שאיתן ישראל חתומה על הסכמי סחר חופשי, פתיחת השער לכלל השווקים לרבות מאסיה היא אסון לייצור המקומי. דוגמא חיה מהנזקים שאירעו כבר לענף התכשיטים בארץ היא ההסכם סחר עם טורקיה, בו ביום מפעלי הייצור הגדולים נזוקו והתעשייה המקומית התפזרה לרסיסים.

מי שחושב שזו בשורה טובה לא לוקח בחשבון שחוסר ייצור מקומי פוגע בהכשרה המקצועית, גורם לפיטורי עובדים, בייצור על פי הזמנה, פוגע בשליטה הלוגיסטית ומגדיל את התלות בגורמים שהיום איתנו ומחר לא.


זה מה שקורה שמחליטים החלטה פוליטית. ההוראה תקפה עד ל- 31 בדצמבר 2022, האיגוד פנה ללשכת השר, לרשות המיסים ומשרד הכלכלה לשינוי ההחלטה לאלתר. פגישה עם נשיא התאחדות התעשיינים כבר נקבעה.


מקרי השוד והאלימות מתגברים


בחודשיים האחרונים אנחנו חווים מקרי שוד אלימים מסכני חיים באזור המרכז. סוכני מכירות הותקפו ונשדדו כמו בסרטי פעולה תוך איומים על חייהם, לא פחות, חנויות נפרצות בכל הארץ ועובדים עוברים איומים כמו במדינות חשוכות. עובדים מפחדים לעבוד בחנויות תכשיטים.


אזלת היד של המשטרה ניכרת לעין בכל מקום, נכון שהאיומים הבטחוניים והאתגרים שאנו חווים בארץ מחייבים את המשטרה לפעול עד הקצה אבל האזרח לא צריך להיפגע ולהרגיש שהוא בשדה קרב. לא יכול להיות שסוכני מכירות מסרבים לצאת לרחוב מפחד לחייהם. לאן הגענו ?


בכלל, התרבות האלימה שאנו חווים בכל מקום לרבות בירושלים בנגב ובגליל חייבת להיפסק, אנחנו חווים אירועים שלא זכורים בזמן כה קצר. לענייננו האיגוד פנה לפיקוד הבכיר במשטרת ישראל לתת מענה מיידי. נקווה לבשורות טובות בקרוב.


מחקר: 28% מהזוגות בארה”ב בוחרים טבעת אירוסין עם יהלום מעבדה

קרדיט: מכון היהלומים


רבותיי, הרכבת נוסעת ויהלומי המעבדה נמכרים יותר ויותר ולכן כדאי לכם לעיין טוב בנתונים שמחקר אמריקאי כמו זה מפרט כאן, ברור שהאובייקטיביות של המחקר בספק אבל... יש פה מגמה.


מחיר הטבעת הממוצע, משקל בקרט, ויהלומים טבעיים מול יהלומי מעבדה - אלו ההעדפות של הצרכן האמריקאי בשנת 2021


מה מוציא הצרכן האמריקאי בממוצע על טבעת אירוסין? מה משקל היהלומים שאמריקאים קונים לרגל האירוע, ואיזה יהלום הם מעדיפים – יהלום טבעי או יהלום מעבדה? אלו חלק מהשאלות שבהן עוסק מחקר חדש של חברת BriteCo, המפתחת טכנולוגיות ביטוח ושמאות בתחום התכשיטים בארה”ב.

הסקר שנערך באפריל 2022 מצביע על כמה מגמות מעניינות, על סמך נתוני המכירות של 2020-2021, הלקוחים ממאגר נתוני הביטוח והשמאות של BriteCo.

מה היה המחיר הממוצע של טבעת אירוסין ב-2021?

על פי המחקר, הצרכן האמריקאי הוציא בממוצע 7,011 דולר על טבעת אירוסין משובצת יהלום בשנת 2021. המחיר הממוצע הזה אינו כולל טבעות יקרות מאוד שנקנו, ומקפיצות את ההוצאה הממוצעת. הנתון הזה שמרני גם כי סך מכירות התכשיטים עלו אשתקד ב-30% ויותר בחלק מהאזורים בארה”ב.

מה המחיר הממוצע של טבעת אירוסין עם יהלום טבעי לעומת יהלום מעבדה?

מנתוני BriteCo עולה כי מחירה הממוצע של טבעת אירוסין עם יהלום טבעי עלה אשתקד ב-11.9% ל-8,053 דולר, לעומת 7,197 דולר בשנת 2020. גם מחירה הממוצע של טבעת אירוסין עם יהלום מעבדה רשם עלייה נאה של 8.6%, ועמד אשתקד על 4,383 דולר.

יהלום טבעי או יהלום מעבדה?

סקר גדול של מגזין Instore באוקטובר 2021, הראה כי רוב חברות התכשיטים אוגרות יהלומי מעבדה, לאור הצמיחה בביקוש, במיוחד בקרב צרכנים צעירים. נתוני BriteCo כעת מראים כי נתח השוק של יהלומי מעבדה גדל מ-18.7% מכלל טבעות האירוסין ב-2020, ל-28.4% מכלל טבעות האירוסין אשתקד.

מהו משקל היהלומים הפופולרי בטבעות אירוסין?

הרוב המוחלט של טבעות האירוסין משובצות ביהלום מרכזי, במשקל של בין 1.0 קרט ל-1.5 קרט. זה לא מפתיע, כי רבים מהקונים מחפשים יהלום מרכזי במשקל 1 קרט לפחות.

מגמה זו באה לידי ביטוי במחקר: משקלו הממוצע של היהלום המרכזי בטבעת, עלה מ-1.20 קרט ב-2020 ל-1.32 קרט ב-2021. משקלו הממוצע של יהלום מעבדה ששובץ בטבעות אירוסין עלה מ-1.34 קרט ב-2020 ל-1.49 קרט ב-2021, בזכות המשך הירידה היחסית במחירים של יהלומי מעבדה. משקלו הממוצע של יהלום מלוטש טבעי ששובץ בטבעת יהלום עלה מ-1.16 קרט ב-2020 ל-1.25 קרט אשתקד, למרות עלייה במחיר הסיטונאי של יהלומים טבעיים.

איפה מוציאים הכי הרבה על טבעות האירוסין?

באזור המיד-אטלנטיק, נרשם המחיר הממוצע הגבוה ביותר של טבעות אירוסין – 9,343 דולר במהלך 2021. האזור שבו הוציאו הכי פחות על טבעות אירוסין היה צפון-מערב ארה”ב, שם עמד המחיר הממוצע על 3,831 דולר.

מהם הסגנונות הפופולריים ביותר של טבעות אירוסין?

שני הסגנונות הפופולריים ביותר בשנים 2020-2021 היו (כרגיל) טבעות סוליטר ו-halo, עם מעל 40% מכלל המכירות. טבעות נוספות שנהנו מפופולריות היו טבעות עם יהלומים צדדיים, טבעות עם שלוש אבנים, וטבעות אירוסין קלאסיות או בסגנון וינטאג’. טבעות סוליטר או מותאמות אישית זכו לפופולריות ב-2021, על חשבון טבעות אירוסין עם אבן צדדית.

מתכות פופולריות ויהלומי מלס

במהלך 2021 לא נרשם שינוי משמעותי בסוגי המתכות המועדפים על הצרכן האמריקאי. מהמחקר עולה כי זהב לבן נשאר המתכת הפופולריות ביותר, ואילו כסף לבן ופלדיום היו הכי פחות פופולריים. עוד נמסר כי המשקל הממוצע בקרט של יהלומי מלס, בטבעות המשובצות ביהלומים מסוג זה, היה 0.534 קרט. כלומר, משקל היהלומים הכולל בטבעות אירוסין ב-2021, עמד על 1.819 קרט.


תחזית מכירות התכשיטים בארה"ב ל-2022: הביקוש יישמר

קרדיט: מכון היהלומים


פרוץ מגפת הקורונה הוביל לירידה חדה בהוצאות הצרכנים על מותרות כמו נסיעות ובידור – ירידה שהביאה ברכה לתעשיית היהלומים. תכניות תמריצים גלובליות בהיקפי שיא תרמו לתחושת הביטחון של צרכנים, שביקשו להעניק מתנות משמעותיות, והובילו את מכירות תכשיטי היהלומים לשיא כל הזמנים ב-2021.

מי שהוביל את המגמה היו הצרכנים האמריקאים. בחודש דצמבר, מנכ”ל בולגרי (Bulgari) ז’אן-כריסטוף (Jean-Christophe) ציין מפורשות כי “ההפתעה העיקרית ב-2021 שלאחר הקורונה, הייתה התפנית המדהימה בשוק האמריקאי”. כמה שבועות לאחר מכן, דיווחו גם חברת התכשיטים הגדולה ביותר בארה”ב, סיגנט (Signet Jewelers), וחברת התכשיטים האמריקאית האייקונית טיפאני ושות’ (Tiffany & Co), השייכת כיום ל-LVMH (לואי ויטון מואה הנסי), דיווחו על שיא הן במכירות השנתיות, והן במכירות בעונת החגים אשתקד.

סיגנט, שהעלתה את תחזית המכירות בשיעור חסר תקדים של פי 6 ככל שהתקדמה השנה, דיווחה בקביעות כי הסיבה העיקרית להמשך מגמה החיובית היא “חזרה איטית מהצפוי של ההוצאות על נסיעות וחוויות”. עם זאת, מעניין לציין כי לפי אמריקן אקספרס, למשל, “ההוצאות על נסיעות ובידור” הגיעו בשנה שעברה ל-82% מהיקף ההוצאות שקדמו למגפה. מאמריקן אקספרס נמסר כי הוצאות הפנאי, במיוחד על נסיעות, הובילו את ההתאוששות.

בשיחה עם אנליסטים בסוף ינואר, דיווחה הנהלת אמריקן אקספרס על עלייה של 24% בהזמנת חופשות ונסיעות ברבעון הרביעי של 2021, לעומת הרמות שנרשמו ב-2019 לפני פרוץ הקורונה. עוד נמסר כי “בשבועות הראשונים” של ינואר 2022 נרשמה עלייה של 44% בהיקף הזמנות הנסיעות לעומת התקופה המקבילה ב-2019. עם זאת, ההנהלה מסרה כי הצמיחה החזקה של מוצרי הצריכה נמשכת, ומעוררת ציפיות להמשך “המומנטום החזק”.

במבט קדימה, לאור בסיס ההשוואה החזק מאוד של 2021, ולאור הקטנה ניכרת של תכניות התמריצים השונות בכלכלות הגדולות, לא סביר לצפות לצמיחה דומה ב-2022, לפחות באופן יחסי. כמו כן, ישנם אתגרים נוספים שעלולים לפגוע במומנטום של תעשיית היהלומים, ובהם סגרי הקורונה בסין, וההשלכות הגיאופוליטיות והכלכליות בטווח הקצר-בינוני של העימות באוקראינה.

עם זאת, סיגנט לאחרונה פרסמה תחזית לגידול של 4% במכירות בשנת הכספים הנוכחית, שתסתיים בינואר 2023 – וזאת בהשוואה לצמיחה של 50% בשנה שעברה. אחד ממנועי הצמיחה הצפויים הוא שוק החתונות: סיגנט צופה כי השנה יירשם בארה”ב מספר החתונות השנתי הגדול ביותר מזה “קרוב ל-40 שנה”.

מעניין גם לציין כי קמעונאית היהלומים אונליין האמריקאית Brilliant Earth, צופה צמיחה של 30% במכירות, שעשויות להסתכם ב-485-500 מיליון דולר בשנה הקלנדרית 2022. בחודש מרץ, הנהלת החברה ציינה כי היא שבעת רצון מהמשך המומנטום בתחילת 2022, וכי היא צופה במהלכה “הכי הרבה חתונות מזה עשרות שנים”. לפי החברה, צפויות להתקיים השנה בארה”ב כ-2.5 מיליון חתונות. זאת, לעומת 2.1 מיליון חתונות מדי שנה בארה”ב בעשור האחרון.

ארה”ב אחראית על כמחצית מהביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים.


מחיר הזהב


תערוכות


תערוכת לאס וגאס תתקיים ב- 10-13 ביוני


תערוכה וירטואלית בתאילנד 13-17 ביוני - עוד ניסיון לקיים תערוכה וירטואלית יוצא לדרך, אתם מוזמנים להיכנס לדף ההוראות ולהתחבר, לא עולה כסף.



ויצ'נזה איטליה תתקיים ב- 9-13 בספטמבר


אירופה מתחילה להיפרד מהקורונה ומתכוננת בימים אלה לקבל את פני התיירים בהמוניהם, גםג התערוכות הדוממות החלו להתעורר ומלכת התערוכות מתכוננת לאירוע בספטמבר. תשמרו ביומן.





הטבה לחברי האיגוד

חברת LIN היא סוכנות WIX הגדולה בישראל.

סייענו ללמעלה מ-600 עצמאיים ובעלי עסקים לחסוך יותר ממיליון שקלים בבניית אתרים. נשמח להציע לחברי איגוד התכשיטנים בישראל 2 הטבות מיוחדות:


1 ) בניית אתר תדמית / קטלוג ב -750 + ₪ מע”מ במקום 1000 ₪

2 ) בניית חנות אינטרנטית ב-1000 + ₪ מע”מ בלבד במקום 1250 ₪


עלות שנתית של אחזקת את ניתן לרכוש ישירות מ – WIX או באמצעותנו

דומיין – כתובת אתר 70 ₪ לשנה + מע”מ.

אחסון אתר תדמית 600 ₪ לשנה + מע”מ

אחסון חנות 1180 ₪ +מע”מ מדובר בשירות ראשון מסוגו הן מבחינת המחיר והן מבחינת זמן בניית האתר אשר כולל:

● אתר מותאם למחשב ולמובייל

● מוכן תוך 7 ימי עסקים בלבד

● עיצוב מלא כולל פונטים ותמונות מקצועיות

● דומיין – כתובת אתר co.il או Com

● אחסון על שרת מאובטח + HTTPS

● גישה לביצוע שינויים עתידיים ללא הגבלה ובחינם – חסכון של אלפי שקלים לטווח הארוך

● חנות ללא הגבלת מוצרים, הוספת המוצרים הינה באחריות הלקוח


למימוש ההטבה ניתן ליצור עמנו קשר בטלפון או במייל : 073-375-33-00, Lin@lin.co.il

התרשמו מלמעלה מ -200 אתרים שבנינו LIN.co.il



דיני עבודה בחג שבועות

חג שבועות 2022 מתחיל במוצאי שבת של ה-4 ביוני 2022, עד לצאת הכוכבים של ה-5 ביוני. שימו לב כי השנה ערב חג השבועות חל ביום שבת. זכויות העובדים בחג, נקבעות על פי מספר הסדרים שונים, חוקי עבודה, הסכמים קיבוציים או אישיים, צווי הרחבה או נוהג במקום העבודה. יש לפעול בהתאם להסדר שחל על מקום העבודה. מקום עבודה, שחלים בו מספר הסדרים במקביל, יפעל על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. להמשך הכתבה בלשכה.

חוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018

שימו לב לעדכונים שיכנסו לתוקף ביום 1.8.22 ו 31.12.22 החוק לצמצום השימוש במזומן נחקק במרץ 2018 ומטרתו לצמצם את ההון השחור ולסייע במאבק בפעילות פלילית, לרבות פשיעה חמורה, העלמות מס, הלבנת הון ומימון טרור. החוק נכנס לתוקף ב-1.1.2019

עדכון: שימוש במזומן ברשות הפלשתינית מותרת עד 31.12.2022 ניתן להשתמש במזומן למטרת תשלום לגורמים מהרשות הפלשתינית עד לתאריך 31.12.2022, כשמעל 50K צריך לדווח לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. להלן קובץ תקנות כפי שפורסם ב 30.12.2021 להמשך הכתבה בלשכה.








bottom of page