top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, מרץ 2023

חברים יקרים


ממשיכים בתקופה הרגישה עם הפגנות, חוסר אחדות לאומי ופגיעה במצב רוח הצרכני, וזה פוגע בקניות. לעומת זאת הפסח מגיע ואיתו הרצון להתחדש, ואכן בשבוע האחרון חלה עלייה במכירות תכשיטים לציבור בישראל.


חג האביב מבשר התחדשות וזמנים טובים שכולנו כל כך מקווים להם, לאומית ועסקית.

האיגוד מאחל לכם פסח כשר ושמח.



מה קורה בעולם?


ענף התכשיטים בעולם ממשיך לחתור קדימה, התערוכות הגדולות בהונג קונג ובאיסטנבול העידו על עירנות עסקית ומכירות טובות. הצרכנים אכן חווים תנודות במצב הרוח בעולם כולו, ישנם משפיעים לא מעטים על האטות ובראשם דווקא המשבר המתעצם בין סין לארה"ב.


ברשותכם נחרוג מעט לתחום יחסים בינלאומיים בכדי שתהיו מעודכנים בסיכונים הצפויים.

ארה"ב מנהלת כבר יותר מעשור מדיניות חוץ גרועה. מניעה מהתערבות בנקודות רבות ברחבי העולם הביאו את ארה"ב לשפל במעמדה כהגמוניה וכעת הנזק משפיע ישירות על מעמדה הכלכלי. אם עד כה כוח הקניה האמריקאי, שגשוש ההון סיכון, והשליטה הפיננסית במערכת הבנקאית הגלובלית הותירו את הדודה מאמריקה ביתרון גדול על פני המתחרות אז החגיגה משתנה והמגמה מתהפכת במקביל להיחלשות מעמדה הגיאו פוליטי המספקת ליריבים אומץ ונקיטת צעדים שעד כה נמנעו מלבצע.


לאחרונה נפל דבר. ברזיל, ערב הסעודית, רוסיה ואירן חתמו לראשונה על עסקאות ענק במטבע הסיני בכדי להחליש את הדולר האמריקאי, וזה מסוכן. הבנקים בארה"ב שגם ככה במצוקה עקב שינויי השווקים והתפוצצות בועות ההון סיכון, מראים סימנים דומים למשבר הפיננסי שארע ב- 2008 בו נסגרו מאות בנקים אמריקאים. ואם נקצר, הכלכלה האמריקאית נמצאת בסיכון, השווקים משתנים, חגיגת ההון סיכון שנופחה למימדים לא הגיוניים מתפוצצת וכל זה מאיים על התעסוקה והצרכן האמריקאי יגיב בהתאם. כל זה צריך לדחוף אותנו לחפש מקורות הכנסות נוספים חוץ מארה"ב.


גם זה קשור לתכשיטים ? בהחלט קשור, סביר מאד שהזהב יעלה כתגובה לחוסר היציבות הפיננסית כמו שאר הסחורות, הביקוש לתכשיטי יוקרה ירד, מכירות האונליין ירדו, ומצב הרוח הצרכני יפגע וישפיע על הקניות בכלל ענף התכשיטים בצפון אמריקה.


אז מה עושים ? פותחים שווקים חדשים, נוסעים לתערוכות בעולם, חורשים את הרשת ומתכננים את השיווק נכון.

חשוב לזכור שאין בדברים הנ"ל להספיד את ארה"ב אלא רק כאמצעי זהירות למה שיקרה שם כמעט בוודאות.


פרדיגמות חדשות בענף התכשיטים


ועידת מובילי תעשיית התכשיטים בויצ'נזה סקרה את השווקים בעולם ומכירות התכשיטים והרי לכם מקבץ נתונים חשוב מאד לכל אחד שמתעסק בתחום, מוזמנים לקחת זמן ולהתרכז בנתונים:



סתם רעיון...תערוכת תכשיטים בטאשקנט, אוזבקיסטן


כבר למדנו שהזדמנויות צריך לאסוף, תערוכה חדשה במאי בטאשקנט יכולה לעניין אתכם


jewelleryfair 12-14 ___
.pdf
Download PDF • 354KB


תערוכת OroArezzo

היבואנים שביננו וודאי מכירים את תערוכת ארצו באיטליה, תערוכת היצרנים הכבדים, בדגש על ייצור המוני, גם התערוכה הזאת מתעוררת מ שינת הקורונה, ומצפה לקהל הקניינים הכבדים שמזמינים כמויות.



איך מתחרים בענף התכשיטים ? איך מתמודדים עם המגוון ? וביוקרה ?


מוזמנים לראות פגישה מעניינת בין נציגת איגוד התכשיטנים בארה"ב, חברת הענק סיגנט ומגזין התכשיטנים האמריקאי של האיגוד כיצד תעשיית התכשיטים מתמודדת עם התחרות הקשה בעיקר בתחום היוקרה?

שווה צפייה.




טכנולוגיות חדשות


כל יום מתפרסמת טכנולוגיה מטורפת חדשה בעיקר בתחום הבינה המלאכותית : אז מה זה בינה מלאכותית ?

פשוט מאד: מערכת מחשבים שחושבת במקומנו ומייצרת תוצאות למשימות המשתמש. במילים אחרות מחיקת התפתחות האדם וקטסטרופה תעסוקתית.

אם לא הכרתם את Midjourney מחוללת התמונות לפי תיאור אז הפעם אציג בפניכם את המילה הבאה בתחום העיצוב הגרפי וזוהי מערכת מיקרוסופט לעיצוב אוטומטי, אתם מתארים מה רצוי והעיצוב נוצר מול עיניכם, כמו שמיקרוסופט יודעת.



זכויות עובדים בחג הפסח 2023


זכויות העובדים במהלך החגים מוסדרות במסגרת מספר הסדרים; חוקי דיני עבודה, הסכמים קיבוציים, צווי הרחבה, הסכמים אישיים או נוהג במקום העבודה. על המעסיקים לפעול בהתאם להסדר שחל על מקום העבודה. מקום עבודה, שחלים בו מספר הסדרים במקביל, יפעל על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. מעסיק רשאי להוציא את עובדיו לחופשה מרוכזת בחול המועד רק אם יש לזכותם ימי חופשה צבורים ובמידה שצברו ובכפוף למתן הודעה מראש של שבועיים אם מדובר בחופשה של 7 ימים לפחות. אין צורך בהודעה אם מדובר בחופשה קצרה משבוע. עם זאת, יש לתת אותה זמן סביר מראש תוך הבנה והתחשבות בצרכי העובד.

לפירוט באתר הלשכה.


העלאת שכר מינימום במשק ל- 5,571.75 ₪ החל מיום -1 באפריל


שר העבודה, יואב בן צור, חתם ביום 23.3.23 על העלאת שכר המינימום, והחל מיום 1.4.2023 גובה שכר המינימום לחודש יעמוד על סך 5,571.75 ₪ לעומת 5,300 ₪, עד כה. לגבי עובדים שעתיים, שכר המינימום לשעה לא יפחת מ-30.61 ₪ לשעה, לפי צו ההרחבה בדבר קיצור שבוע עבודה ל 42 שעות. על פי חוק שכר מינימום, שכר המינימום בחודש, עומד על 47.5% משכר הממוצע כמשמעותו בסעיף 1 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ"ה–1995, כפי שהוא ב-1 באפריל של כל שנה וכפי שהוא מוגדל לפי חוק שכר מינימום. מדובר במנגנון עדכון אוטומטי של שכר המינימום, אשר הוקפא בתקופת הקורונה לשנים 2021 ו-2022. עם סיום ההקפאה, ועדכון נתון השכר הממוצע במשק על ידי הביטוח הלאומי ל- 11,730 ₪, שר העבודה יואב בן צור חתם על העלאת שכר המינימום מ- 5,300 ₪ לסך של 5,571.75 ₪ לחודש. לפירוט באתר הלשכה.


תזכורת – פרסום דו"ח שכר שווה לעובדת ולעובד

לשכת המסחר

כזכור, ביום 25.08.2020, התקבל תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה, אשר נועד להגביר את השקיפות ולהביא לצמצום פערי השכר בשוק העבודה.

על פי התיקון לחוק, מעסיקים שמעסיקים 518 עובדים לפחות וכן מעסיקים שמוטלת עליהם חובה לפרסם מידע לפי סעיף 6א לחוק* מוטלת עליהם חובה להפיק שני דוחות (דו"ח פנימי ופומבי), מדי שנה, המפרטים את פערי השכר במקום העבודה בין גברים לנשים וכן למסור הודעה לעובד/ת בדבר פערי השכר בקבוצה אליה הוא/היא משתייכ/ת. לידיעה בנושא חוק שכר שווה לעובדת ולעובד - חובת פרסום דו"ח שנתי - לחצו כאן מועד הפרסום - בהנחיות שפרסם משרד העבודה בעניין זה, נקבע כי המעסיקים נדרשים למלא אחר הוראות התיקון לחוק לא יאוחר מיום 1 ביוני 2022 ואחת לכל שנה, לגבי השנה שקדמה למועד הדיווח. בהתאם להנחיות משרד העבודה, יש להיערך לפרסום הדוחו"ת לשנת 2022 ביום 1.6.23 לידיעה בנושא יישום הוראות תיקון מספר 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד - לחצו כאן לידיעה בנושא הנחיות הנציבות בנוגע לחובתם של מעסיקים לפרסם מידע בדבר פערי השכר בין גברים לנשים - לחצו כאן לדו"חות לדוגמא והודעה לעובד לדוגמא - לחצו כאן *גוף מתוקצב וגוף נתמך מכוח חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985; עמותות הרשומות בישראל מכוח חוק העמותות, התש"ם-1980; תאגיד שניירות הערך שלו הוצעו לציבור על פי תשקיף או נסחרים בבורסה ואשר חלות עליו תקנות ניירות ערך (דו"חות תקופתיים ומיידיים), התש"ל-1970; תאגידי המים והביוב אשר חלים עליהם כללי תאגידי מים וביוב (דו"חות תקופתיים ומיידיים), התש"ע-2010.


ביום 1.1.23 נכנסו לתוקפן תקנות להגבלת פניות שיווקיות לצרכנים


נזכיר שוב את תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, יצר את סעיף 16ב, הקובע הקמתו של מאגר להגבלת פניות שיווקיות וניהולו ע"י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. בהמשך לתיקון זה, הותקנו תקנות המסדירות את הקמת המאגר, בו יוכלו צרכנים שאינם מעוניינים בקבלת פניות שיווקיות, לעדכן את מספר הטלפון שלהם כך שעוסקים יהיו מנועים מלפנות אליהם בפניות שיווקיות. ראו להלן קישור לעדכון בנושא. התקנות שנכנסו לתוקפן ביום 1.1.23, חלות על פניות שיווקיות המבוצעות ע"י עסק לצרכן, בנוגע לשירות או מוצר לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי. עפ"י דברי החוק - "פנייה שיווקית – פנייה של עוסק לצרכן באמצעות שיחה למספר הטלפון שלו במטרה להתקשר בעסקה, בין תוך כדי הפנייה ובין במועד מאוחר יותר, ובכלל זה הצעה לקבל נכס או שירות ללא תמורה, בהנחה או תוך מתן הטבה" - "שיחה - לרבות שיחה בתקשורת אלקטרונית" לעניין פניות שיווקיות המבוצעות בין עוסק לעוסק, הביעה הרשות להגנת הצרכן את עמדתה כלהלן: "אם לדוגמא, עוסק כהגדרתו בחוק פונה לעוסק אחר באמצעות מספר טלפון המפורסם כמספר טלפון של עוסק, על מנת להציע לו שירות עסקי באופן מובהק כך שאין האמור בפנייה של עוסק לצרכן כהגדרתו בחוק ואין האמור בפנייה בנוגע לעסקה כהגדרתה בחוק, אזי פנייה זו אינה פנייה שיווקית בהתאם לסעיף 16ב לחוק ולפיכך מותרת".



bottom of page