top of page

ירחון איגוד התכשיטנים ספטמבר 2022


חברים יקרים



שנה טובה ומתוקה לכל חברי האיגוד, השנה החדשה מציבה לנו אתגרים שיווקיים וחובה ביוזמות עסקיות ללא הרף, הכלכלות בעולם במתח, הפוסט קורונה והמלחמה באוקראינה מעיבים על יציבות השווקים, הריבית והאינפלציה בזינוק ומצב הרוח במדינות רבות לא מהטובים. יחד עם כבר למדנו להיות שועלים ותיקים, כבר למדנו שתכשיטים זה צורך רגשי שדווקא בתקופות לחוצות המכירות גדלות, רק צריך להתאים את המוצרים הנכונים לקהל הנכון ובינגו, יש מכירות.



תכשיטנית מלונדון מכרה בטיקטוק את כל הקולקציה – תוך פחות מדקה


הקולקציה כוללת טבעות משובצות באבני חן בהירות, בשווי 23 אלף דולר

סוזנה קינג (Susannah King), מעצבת תכשיטים מלונדון, מכרה בפרופיל הטיקטוק שלה תוך פחות מ-60 שניות קולקציית טבעות במחיר כולל של 23 אלף דולר, כך דווח ב-IDEX Online.

לפרופיל הטיקטוק של קינג, צורפת דור רביעי, יש 133 אלף עוקבים, והיא מפרסמת בקביעות סרטונים המסבירים "איך היא נעזרת באבני חן בהירות כדי לעצב תכשיטים".

על פי הדיווח, ב-15 באוגוסט, קינג קיבלה "מעל 2,000 הודעות ומכרה קולקציה שלמה של 28 טבעות תוך פחות מ-60 שניות".

המכירה הבאה שלה תתקיים ב-1 בדצמבר, לקראת עונת החגים, ובמהלכה היא מתכננת למכור קולקציה של 50 טבעות. (קרדיט: מכון היהלומים)


דיוק בתיאור התכשיטים באתרי המכירה


לאחרונה הרשות להגנת הצרכן והרבה עו"ד רעבים רודפי פרסום, מחפשים בנרות גם אחרי אתרי מכירת תכשיטים שלא עומדים בתנאיי החוק להגנת הצרכן, תקנות משרד העבודה ועוד.


בהכירי אתרים רבים של תכשיטנים בארץ אומר שיש הרבה מה לשפר, לרבות בדיוק החומרים, משקלים ותמונות מעובדות. (אני לא מדבר על רמאים שמציינים יהלומי מעבדה כטבעיים או ציפוי זהב כזהב מלא)


תופעת התביעות הייצוגיות כבר פורסמה בכל המדיות וזו צרה רצינית שצריכים לשים עליה את הדעת. באתרי המכירה קל לחפש אם שכחתם לציין את מלוא פרטי התכשיט כמו צילומים כמובן, פירוט חומרים, משקלים, מחיר ואחריות, משלוחים, זמנים ועוד. טעות חוזרת או התעלמות מחוק גילוי נאות בעסקת מכר מרחוק יכולים להכניס אתכם לצרה מסוכנת שתעלה הרבה מאד כסף מיותר.


גם למי שמחזיק חנויות פיזיות צריך לשים לב בדיוק מהן ההגדרות של הצגת המוצרים, המחירים, ההנחות לפני ואחרי, גודל הפונט, שילוט למבצעים ועוד.


הפתרונות פשוטים וזולים וכל מה שצריך זה ללמוד את הנושא ולטפל בזה:


  1. לימוד חוקי הגנת הצרכן מכר מרחוק ויישומם במדוייק. לחלופין השכרת עו"ד שיאשר את התכנים.

  2. במקרה של חנויות פיזיות מומלץ להשכיר שירותי עו"ד שמתמחה בצרכנות בכדי לבצע בדיקת אודיט יזומה מה יש לשפר בתצוגות, במסרים, חשבוניות ועוד.

אל תתעלמו מזה, זה מסוכן.


יהלומי מעבדה קטנים מציפים את השוק בישראל


ייבוש ההיצע של אבנים טבעיות ובעיקר קטנות כבר מתגלגל שנה + והמחירים רק עולים (40%+), במקביל לירידת המחירים של יהלומי המעבדה בכל העולם כפי שציינתי בירחון אוגוסט, נשארה נישה מעבדתית עם ביקושים גבוהים ומחירים בהתאם והיא אבנים קטנות.

השוק כיום מוצף באבני מעבדה קטנות שמגיעות בעיקר מהודו, ואם חשקה נפשכם בלפתור את בעיית השיבוצים ביהלומי המעבדה אז זו זכותכם, רק דבר קטן....תציינו את זה ללקוח.

הקומבינה של אבן מרכזית טבעית וקטנות מעבדה משקיטות אמנם את המצפון לכאורה, אך תפקידי שוב לקלקל את המסיבה ולהזכיר לכם שמדובר בעבירה, ראה לעיל גילוי נאות.


בהזדמנות זו נפרגן לחברת האיגוד צבי יהודה, שפיתחה מכונת זיהוי ליהלומי מעבדה בדגם חדש ומשופר,

ממליץ לכם לכם לבדוק כל משלוח של אבנים קטנות וגדולות.



לפרטים: יעקב יהודה: 054-3974796, yehudadr@netvision.net.il



תערוכת איסטנבול 6-9 באוקטובר


תערוכת היצרנים שרובכם מכירים ועובדים כבר שנים, התערוכה מציגה מגוון יצרנים בעיקר בזהב ומשובצים מכל הסוגים, אנו תקווה שנקבל בקרוב אישור ממשרד החוץ להתחיל לייצג את התערוכה כמו השאר.

תערוכת Jewellery Arabia בבחריין קוראת למציגים:


אירוע התכשיטים המוביל במזרח התיכון.

התערוכה מתקיימת במשך 5 ימים והשנה מציינת 30 שנות פעילות.

אירוע התכשיטים הגדול והיוקרתי ביותר במזרח התיכון עבור חברות ולקוחות פרטיים, המציג למעלה מ- 550 יצרנים מובילים, מותגים מפורסמים בעולם ומעצבים ייחודיים. לאתר נציג התערוכה בעברית.




bottom of page