top of page

ירחון איגוד התכשיטנים פברואר 2021

חברים יקרים

ענף התכשיטים ממשיך להתאים עצמו למציאות הקורונה שלא ממהרת לצאת מחיינו, נתוני חברות האשראי מאשרות שגם עסקי התכשיטים משקיעים בפיתוח המכירות אונליין, באתרים, בפרסום, בפייסבוק ובעיקר באינסטגרם. הרשת הוירטואלית הופכת למרכז המציאות העסקית אנחנו צריכים להיות שם.

עסקה מרחוק שממנה חשש הצרכן הישראלי הפכה כבר לקנייה שגרתית, ועוד קצת פתרונות שילוח זמינים וזולים יותר והרי לכם צרכן שלא יזוז מכסאו. לשם זה רץ ועוד יותר מכך.

מרכז מידע כלכלי לענף התכשיטים באיגוד

משבר הקורונה שינה את כללי המשחק ופגע בחוסן הכלכלי של חברות רבות. בעקבות בקשות חוזרות של יבואנים ויצרנים המספקים תכשיטים לחנויות ועסקים רבים בישראל, האיגוד רכש מ- D&B מאגר מידע כלכלי של ענף התכשיטים בישראל. כל חבר איגוד רשאי לקבל מידע כלכלי על עסק בענף ללא תשלום ומבלי לקחת סיכונים מיותרים בתקופה רגישה זו. אז אם חנות או אתר רוצים סחורה, בדקו את מצבם לפני שיהיה מאוחר.

אתם מוזמנים לשלוח את ההודעות במייל office@ijma.org.il בצרוף מספר עוסק מורשה או מספר ח.פ. ולקבל מידע על סיכון האשראי. אם ידרש דוח חקירה כלכלי, השירות ילווה בעלות מסובסדת.

דוחות כלכליים לעסקים בחו”ל

בהמשך לשירות הדוחות הכלכליים בענף בישראל, האיגוד מציע גם שירות הגנה העסקית גם לגבי עסקים בחו”ל, כאמור הקורונה מחייבת אותנו למשנה זהירות ולפיכך האיגוד בשיתוף לשכת המסחר יספק שירות מידע לעסקים בחו”ל. הדוחות לעסקים בחו”ל בעלות מסובסדת וכדאית. יצואנים ויבואנים המעוניינים בשירותים מתבקשים לשלוח מייל גם כן ל- office@ijma.org.il.

החלו תביעות ארגוני המעסיקים לדמי טיפול ארגוני בענף התכשיטים

במהלך חודש פברואר האיגוד קיבל עשרות פניות מבעלי חנויות תכשיטים, תכשיטנים ויצרנים בנוגע לתביעות מלשכת המסחר או התאחדות בעלי המלאכה בסכומי עתק בגין דמי טיפול ארגוני 7 שנים אחורה. כזכור חוק דמי טיפול ארגוני (משנת 1957) מחייב כל עסק המעסיק עובד אחד ומעלה להיות מאוגד בארגון מעסיקים. איגוד התכשיטנים הוקם בשנת 1983 בכדי לאגד את עסקי התכשיטים, לייצגם ולספק שירותים מקצועיים לקידום עסקי החברים בתמורה לדמי חבר בעלות מסובסדת. במשך השנים עסקים רבים ניצלו את “הפירצה” וזנחו את האיגוד רק בכדי “לחסוך קצת” בניגוד לחוק. אותם “חוסכים” נתבעים כיום בסכומים גבוהים. מה היתה השפעת האיגוד אם כל אלפי העוסקים בענף היו חברים בו? ירידה בבירוקרטיה, במכסים, במיסים, הסדרים עם נותני שירותים טובים יותר ודמי חבר נמוכים יותר. חומר למחשבה.

אופן הפקדת תשלומים לקופת גמל – מועדי תחולה לגבי מעסיקים עד 10 עובדים

ביום 19.1.2021 פורסם עדכון לחוזר גופים מוסדיים, אופן הפקדת תשלומים לקופת גמל תיקון מיום 15.12.2019 ולטיוטה מיום 18.10.2021. בהתאם לעדכון מועד הוראות החוזר אשר היו אמורות להיכנס לתוקף בחודש פברואר 2021 נדחו לחודש פברואר 2022 בנוגע למעסיק המעסיק לפחות 3 עובדים אך לא יותר מ- 10 עובדים ולחודש יוני 2022, בנוגע למעסיק המעסיק פחות מ – 3 עובדים. קרדיט: לשכת המסחר.

נגישות בעסק ובאתר החברה 2021

נכון שלא בא לכם לקבל דוח ? אז שימו לב שחוק נגישות לעסקים החל כבר ב- 2017 אותו פרסמנו בזמנו, החוק מחייב נגישות לבעלי מוגבלויות לעסק ולאתר החברה. לא נעסוק בפתרונות הנדסיים לעסק אולם כן נמליץ לכם להכיר את הנושא. הפתרונות לאתרי האינטרנט פשוטים יחסית. כל שעליכם לעשות לדאוג שקיים באתר שלכם תוסף נגישות פעיל ובולט המופיע בדר”כ בסימן הזה:

חדש – תשלום דמי בידוד לעובדים

החל מחודש פברואר ניתן להגיש בקשה לתשלום שיפוי מעסיקים ששילמו דמי בידוד לעובדים ששהו בבידוד במהלך התקופה מ- 1.10.20 עד 31.3.21.

התשלום יתבצע רק עבור ימי בידוד שדווחו למשרד הבריאות, לכן חשוב לוודא שהעובדים מדווחים על תקופת הבידוד למשרד הבריאות בזמן אמת.

יפוי מעסיקים – המדינה תשפה את המעסיקים באמצעות המוסד לביטוח לאומי, עבור היום השני של הבידוד באופן מלא ולגבי יתרת ימי הבידוד, השיפוי לגבי מעסיקים קטנים, של עד 20 עובדים יעמוד על 75% ולגבי מעסיקים מעל 20 עובדים, שיעור השיפוי יהיה 50%. לקישור לאתר הביטוח הלאומי בנוגע לתשלום למעסיקים עבור ימי בידוד ששולמו לעובדים – לחצו כאן

קרדיט: לשכת המסחר

תערוכת Jewellery Arabia show בבחריין, 23-27 בנובמבר

התערוכה היוקרתית בבחריין היתה פעם בגדר חלום לישראלים, היום זאת מציאות, 56,000 קניינים ביקרו לאחרונה, חלקם עשירים פרטיים שבאים לקנות תכשיטי יוקרה ובכמויות. אז אם אתם רציניים, לכו על זה.

התערוכה מיועדת לתכשיטי יוקרה מכל הסוגים, מי שרוצה להתאגד עם עוד עסק שישלח מייל ואשתף.

הביקוש לתכשיטים ישראלים בעולם לא נפגע גם בקורונה

מינהל היהלומים והתכשיטים ברשותו של מר אופיר גור, פרסם מאמר סיכום לשנת 2020 בענף התכשיטים בישראל, המאמר מתייחס למסחר והיצוא מישראל בתקופת הקורונה ומציג נתונים מפתיעים לטובה. מחזור היצוא מישראל כמעט שמר על כוחו והסתכם ב- 377 מיליון דולרים.

כיאה לתקופות קשות פעילות תכשיטי היוקרה הראה ירידה בפעילות לעומת תכשיטי הכסף ואני מוסיף המעוצבים.

bottom of page