top of page

תכשיט קונים בבטחון

בדרך לקנות תכשיט? חובה לקרוא

קניתם תכשיט מדהים לבת הזוג, ובמקום ליהנות מתחילות שאלות: איך נדע אם הטבעת אמיתית ? האם קיבלתי את התמורה לכספי? האם הזהב אמיתי? כמה קראט? האם היהלום שווה את מה ששילמתי? המוכר היה נדיב בהנחה אך בפועל התמורה שקיבלתם נמוכה.

בכדי לעשות סדר צרכני בחנויות התכשיטים, איגוד התכשיטנים בישראל מרים את הכפפה ומתחיל החל מינואר 2017 לפקח על חנויות התכשיטים.

חנות תכשיטים שמחזיקה בתעודת האיגוד מבטיחה לצרכן שהעסק החבר באיגוד כשר, שהתכשיט העומד למכירה על מאפייניו אכן כזה, שטוהר הזהב מתאים, שהיהלום מדורג נכון ושהמחיר ששילמתם משתלם. חשוב לדעת ! תקציר של חוק תקן הזהב:

תכשיטי זהב – תכשיטי הזהב בולטים בייחודם מזה אלפי שנים, הזהב תמיד היה למתכת יקרה המהווה סמל סטטוס. מחיר הזהב נסחר בשווקים בעולם במשקל אונקייה והוא מהווה מרכיב דומיננטי בשקלול תמחיר התכשיט לצרכן. הזהב מעובד במספר תרכובות המציינות את כמות הזהב:

 24 קראט – מכיל 99.99% זהב טהור   

screenshot-2016-11-09-at-14-16-09

22 קראט – מכיל 91.6% זהב טהור 21 קראט – מכיל 87.5% זהב טהור 18 קראט – כ- 75% זהב טהור 14 קראט – כ- 58.5% זהב טהור 9 קראט – כ- 37.5% זהב טהור

הזהב עשוי בתרכובות במספר גוונים כגון זהב טבעי, אדום ולבן, בישראל הזהב המיוצר או המיובא נמצא בפיקוח מכון התקנים תחת תקן 299 המחייב לסמן כל תכשיט מעל משקל של 2 גרם בשלושה סימונים.

1. סימן היצרן או היבואן. 2. סימן טוהר הזהב – בקראטים או באלפיות. 3. סימן האימות – מוטבע על התכשיט ע”י מכון התקנים, בצורת כינור דוד.

כל תכשיט שאינו נושא את הסימונים הללו אינו פועל תחת התקן הישראלי ועלול שלא לעמוד במאפיינים המוצהרים ע”י החנות.

טיפ: כיצד ניתן לדעת? יש לבקש מהמוכר זכוכית מגדלת ולראות פיזית שלושה סימונים קטנטנים בחלקו המוסתר של התכשיט, פשוט וקל. מומלץ שהיהלומים יתועדו בתעודות מעבדה רשמית שאינה קשורה לחנות.

קנייה בטוחה

איגוד התכשיטנים בישראל

bottom of page