top of page

ירחון איגוד התכשיטנים פברואר 2023


חברים יקרים


החורף מסתיים, עונת התערוכות בעיצומה, כבר שכחנו מה זו קורונה (על אף שחולים לא מעט) מי זוכר שהעולם לפני שלוש שנים נדם, שעולם התעופה הושבת והכלכלות בכל מקום צנחו ויחד עם זאת איומי המיתונים ממשיכים, התהליכים הפוליטיים מעיבים, האיומים גוברים, הפיגועים פורחים ולנו לא נשאר אלא להישען על אבינו שבשמים.


טוב שמסחר האונליין צומח, באדיבותן של חברות השילוח הבינלאומיות העולם הפך לשורת כתובת שרק צריך לבחור לאן ו...זה מגיע. הכפר הגלובלי שרבים חזו מתקיים בפועל, המכירות המקומיות כבר לא מספיקות וצריך לנצל את ההזדמנות ולהשקיע במסחר אונליין. ההשקעה בשיווק נכון מאתגרת והרבה מחברי האיגוד עדין לא הפנימו את החובה הזאת. השקעה בשיווק לחו"ל אינה מסתיימת באתר באנגלית ותמונות יפות, המרוץ מתחיל במחקר השווקים, שיוך קהלי יעד תואמים למוצר, שירות לקוחות מעולה והרבה פרסום. מי שהבין את זה עלה על הגל ונהנה מהכנסות בלתי תלויות מקום. לא מעט אני שומע מחברי האיגוד שהם היו משלמים כל סכום על פרסום ברשת אם היו יודעים שההכנסות בהתאם, רק צר לי לבשר שזה לא יקרה עד שלא ישלמו.



כשם שהשקעתם בהקמת העסק הפיזי שלכם לפני שראיתם שקל, כך צריך להשקיע בשיווק דיגיטלי


זה לא פרדוקס, זו הנחת יסוד עסקית בסיסית. תפסיקו לחשוש, הכסף ממתין ברשת, תפנימו ותרוויחו.


מחזור יצוא התכשיטים מישראל ב- 2022 - 873 מיליון דולר


שיא של עשרים שנה, ענף ייצור התכשיטים הישראלי נמצא במגמת עלייה מאז תקופת הקורונה, ומכירותיו ברחבי העולם בשנת 2022 הסתכמו בכ-873 מיליון דולר. זאת לעומת כ-791 מיליון דולר ב-2021, וכ-552 מיליון דולר בלבד ב-2020.


חנות Yvel חברת האיגוד


מכירות האונליין בעליה מתמדת כבר שלוש שנים, סיכום נתוני היצוא כולל כמובן גם את היצוא העסקי-מסורתי מעסק לעסק וגם זה בעליה, אני מעריך שמגמה תמשיך ועליכם להיות חלק ממנה. לגלובס.


החל הקמפיין ברשתות: תכשיטים קונים בביטחון מחברי האיגוד התכשיטנים



110,000 איש נחשפו לפוסט הממומן של האיגוד בפברואר.

כבר הזכרנו שחברות באיגוד מבדלת אתכם מהמתחרים ומעכשיו יש לזה תמורה, אז מי שעוד לא התעורר

הצמידו את תו חבר איגוד 2023 בפרסומים, זה עובד.



תזכורת לחוק הגנת הצרכן "אל תתקשרו אליי"


במסגרת תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981 הקימה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

מאגר שבו יירשמו צרכנים שאינם מעוניינים לקבל פניות שיווקיות. סעיף 16ג לחוק קובע כי עוסק לא יוכל לפנות לצרכן בפנייה שיווקית למספר טלפון שרשום במאגר שהקימה הרשות, לרבות במטרה לשכנעו להסיר את מספר הטלפון שלו מהמאגר. פנייה של עוסק לצרכן באמצעות שיחה למספר הטלפון שלו במטרה להתקשר בעסקה, בין תוך כדי הפנייה ובין במועד מאוחר יותר, ובכלל זה הצעה לקבל נכס או שירות ללא תמורה, בהנחה או תוך מתן הטבה.


חשוב להזכיר שגם אם שכרתם חברת שיווק או חברה לניהול מועדון לקוחות העברה תהיה שלכם, הפנייה כוללת איסור על הודעות SMS או ווטסאפ.


ש: צרכן אשר נכנס לאתר רכישה מקוון אתר אינטרנט, והכניס מוצרים לעגלת הקניות, הכניס פרטי כתובת ומספר טלפון אך לא השלים את ההזמנה, האם ניתן לחזור לצרכן לבדוק האם הייתה תקלה טכנית ולהציע לו סיוע בהשלמת ההזמנה?

ת: פניה זו הינה פנית שיווק האסורה למספר טלפון שרשום במאגר. למדריך העוסקים


פטור מע"מ לתייר בסכנה


משרד האוצר מחפש כרגיל ממי לקצץ, וכמובן שאם יש כבר הטבה שעוזרת גם לתכשיטנים אז היא בסכנה,

כיום, תיירים הנכנסים לישראל פטורים מתשלום מע"מ על לינה במלונות, השכרת רכב ועוד. ביטול הפטור, שכלול בטיוטת חוק ההסדרים, עשוי להניב לקופת המדינה הכנסות של 700 מיליון שקל בשנה. האיגוד פנה למשרד האוצר עם הבהרה על נזקי הפגיעה בפטור. לכלכליסט


עיכובי החזרי יצוא במכס


המכס שוב מטיל עיכובים על החזרי תכשיטים מיצוא, באחד המקרים לאחרונה נעצר משלוח חוזר בשל "קושי בזיהוי" התכשיטים החוזרים מאחר והוטבעו סימני לוגו הלקוח על פני התכשיטים כחלק משירותי הייצור, ללא היסוס המכס קבע כי מדובר בפריטים מיובאים. התעקשות חבר האיגוד שינתה את ההחלטה השגויה.


זאת תזכורת שלפני שמייצאים יש לצאת מנקודת הנחה שהתכשיטים חייבים להיות מזוהים, מפורטים, מצולמים ורשומים על פי הנדרש בחוק ובאתר שער עולמי. האיגוד מנסה לחייב את המכס להכניס את פרטי המשלוח היוצא וכך להוכיח שהחוזר הוא שיצא. כשזה יקרה נעדכן.


תערוכות


  • בהצלחה למשלחת לתערוכת הונג קונג שתתקיים ב- 1-5 במרץ

  • נרשמו עשרות לתערוכת איסטנבול 16-19 במרץ, הרישום הסתיים

  • תזכורת לתערוכת Arezzo של יצרני הזהב 13-16 במאי


ארה"ב: מכירות התכשיטים והשעונים המשיכו לרדת בדצמבר

הירידות התמתנו לעומת חודשים קודמים


מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב ירדו בדצמבר "זה החודש השלישי ברציפות, בשעה שצרכנים השגיחו בקפידה על המתנות שקנו בחג המולד", כך עולה מנתונים עדכניים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי, כפי שדווח ב-IDEX Online.

מהנתונים עולה כי המכירות ירדו ב-1.9%, בנתון שמצביע "על התאוששות מסוימת אחרי ירידה של 4.2% במכירות באוקטובר ושל 5.2% בנובמבר". על פי הדיווח, "הפעם האחרונה שהגידול במכירות הגיע לשפל כזה היה כשיצאנו מהסגרים הראשונים של הקורונה […]".

בניתוח נכתב כי "נתוני משרד המסחר האמריקאי מצביעים על ירידה שנתית של 0.5% בלבד בהוצאות על שעונים, מה שעשוי להצביע על צמיחה במכירות בינואר. מכירות התכשיטים נחלשו ב-2.2%".

לניתוח המלא לחצו כאן



מה מצפה לנו ב- 2023 ? אתר National Jeweler בוובינר מעניין


מאינפלציה ועד ליהלומי מעבדה, מומחי תעשיית התכשיטים פול זימניסקי ושרי סמית' חולקים את התחזיות שלהם לשנה הקרובה.


תעשיית התכשיטים נהנתה ממכירות חזקות בשנים האחרונות, למרות מגיפת COVID-19. האם המומנטום הזה יימשך גם בשנה זו השאלה העולה בראשם של תכשיטנים רבים.

עם עליית המחירים והמתח הגיאופוליטי שגדל, ישנה אי ודאות בעולם הקמעונאות. בוובינר מעניין עורכת לינור פדוב את דיוויד בונפרטה, נשיא ומנכ"ל Jewelers of America, פול זימניסקי מחברת Diamond Analytics ושרי סמית' מהאקדמיה הקמעונאית Edge על 2023 בתעשיית התכשיטים. הפאנל דן במגוון נושאים המשפיעים על תעשיית התכשיטים, מאינפלציה ומיתון אפשרי ועד לשוק יהלומי המעבדה וחשיבות שימור הלקוחות.



קורות חיים מלוח הדרושים של האיגוד


אתם מוזמנים לעיין בקורות החיים שהגיעו אלינו החודש




Comments


bottom of page