top of page

איך לבלוט ?


השאלה המרכזית שכל עסק חייב להתמודד איתה היא איך לבלוט ? איך ליצור בידול חיובי לעסק למול המתחרים ואם לא הבנתם אז איך לגרום ללקוח לקנות מהמותג שלי ולא שלו.


נתחיל במילה מותג, מה זה מותג ?


  • "מוצר או כלל המוצרים של חברה מסוימת המובחנים ונבדלים ממוצרים דומים אחרים בשם ובסמליל משלהם ובאמצעים נוספים" (האקדמיה ללשון)


אז פחות או יותר הבנתם. בידול.


איך ממתגים מוצר שקיים בעסקים רבים ? יוצרים שייכות רגשית. המותג חייב להיות מתוכנן כיאות מ א-ת

כחבילה המוגשת ללקוח ומתחברת לצרכיו ולשימושו. התכנון צריך להיות מפורט מספיק ועליו להתייחס להנחת היסוד שהמוצר או השירות מספקים, ומה הרושם שנותר לאחר המכירה.


אם עסק יחשוב קדימה מה הלקוח יקנה אחרי הקניה הקרובה, אז הוא בדרך הנכונה.

אז איך בולטים ?


יוצרים שפה מקורית המתחשבת בטרנדים העיצוביים אך יוצרת בידול אמיץ.

שתי הדוגמאות הבאות ימחישו בדיוק איך לבלוט: Apple ו- Tesla

אפל יצרה שפה חדשה ואמיצה, בידול שימושי, טכני ועיצובי. לאחר שיצקה ערכים ובידול ניכר לעין התבדלה אפל גם בתמחיר שיצר סטטוס. ואם סטטוס אז אתה אפל או...?


אז מה למדנו ?

שכל דבר אפשר לבדל.


טסלה - לקחה את המודל הנ"ל, יצרה שפה חדשה, בידול שימושי, טכני ועיצובי, הוסיפה שיטת קנייה דיגיטלית אטומה לחיזוק הבידול - ו….קיבלתם - ביקוש. מחיר גבוה מתפרש פתאום לאיכות, לסטטוס.

ו...הנה התשובה איך לבלוט.


השפה החדשה מתבססת כמובן על מיתוג מיוחד, מוצר מצוין, שירות לקוחות פגז וראיה לטווח ארוך המסתמכת על השיווק העתיק והאמין בעולם - מפה לאוזן. ברגע הצרכן שומע ביקוש הוא מתעורר.


כמה נכתב על לקוח מרוצה שממליץ...והפוך, אז היום זה לא מספיק. את המוצר הטוב צריך לדעת להגיש ולהנגיש נכונה, כך ניצור חוויה רגשית שתתקבע ותשמר לקניה הבאה.


ומילה לסיום, לא חייבים להיות אפל או טסלה עם תקציבי ענק כדי לבלוט, אפשר לחשוב מחוץ לקופסא, להיות יצירתיים ובולטים, אלו בעצם העסקים המצליחים שאותם אתם רואים.


גדי



bottom of page