top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אפריל 2022

חברים יקרים


האביב כבר פה, המסיכות ב"ה כבר לא, מתחילים להריח חזרה לנורמה במקביל לאירועי הטרור המעיבים על מצב הרוח הלאומי.


חוסר הבטחון הבסיסי שמורגש בארצנו נותן לגיטימציה למפרים לשים פס על החוק והמדינה כולה, שני אירועי השוד והשבר שארעו בחנויות התכשיטים באפריל מראים עד כמה אנחנו בבעיה. זה כבר לא שוד ובצע כסף זה מדיף ריח של שנאה ואלימות קשה ללא דין או דיין.


יוקר המחייה והשפעתו


עלות המחייה בארץ מטורפת. בכל קנה מידה.

עליית מחירי המזון, הדלק, הנדל"ן מצמצמים את הכיס של הלקוח הישראלי ומותירים את שוק התכשיטים חלש יותר. שמתי לב שבכל פעם שמתפרסמים נתונים על יוקר המחיה בארץ יש ירידה מיידית בחנויות ואתרי התכשיטים. זה מעיד שכשפוגעים במצב הרוח אנחנו מתחילים להתגרד.





אז מה עושים? עושים.


לעובדים בישראל

מחירים - מומלץ לספק תכשיטים במחירים נוחים יותר מבעבר. יש לנו את ידע והחומרים כיצד.

תשלומים - חברות רבות מציעות סליקה בפריסת תשלומים ארוכת טווח בעלות נמוכה אז אל תחכו, תזמינו.

פרסום - דווקא עכשיו צריך להיות על המפה, הפרסום בדיגיטל חייב להיות בידיים מקצועיות, אל תתעסקו עם ילדים וחפרים, חבל על הכסף שלכם.

יציאה לחו"ל - השוק בישראל קטן וניתן היום בקלות יחסית למכור בחו"ל. נתחיל בזירות המסחר המיועדות לתכשיטים כמו Etsy וכד'. עלות העמלות זולה משמעותית מהתמודדות בפרסום עצמאי.

התערוכות הבינ"ל באירופה וארה"ב חוזרות לחיים וזה הזמן להתחיל להתארגן מסחרית.


ליצואנים

זה הזמן להרחיב את השוקים, עסקים רבים מעוניינים לפגוש אתכם לאחר שנתיים + של מיני הקפאה. אני מעריך שהתערוכות הקרובות תהיינה מלאות ושוקקות חיים.


כניסה למסחר מקוון, אם עוד לא בניתם בסיס למסחר מקוון, אז קדימה. אתר מסחר, קטלוג דיגיטלי מקצועי, אלו יאפשרו לכם להציג את מרכולתיכם באופן מידיי ומקצועי.


פעילות ברשתות החברתיות לרבות לינקאין וכד', תזמו פניות לחברות תכשיטים, רשתות חנויות ועוד, זה לא הזמן להתבייש.


LVMH: המכירות ברבעון הראשון עלו, טיפאני’ס התחילה מצוין את השנה

המכירות ברבעון עלו ב-29% ל-18 מיליארד אירו, קרדיט: מכון היהלומים


קבוצת היוקרה LVMH (לואי ויטון מואה הנסי) – הבעלים של מותגי תכשיטי יוקרה גלובליים כמו לואי ויטון (Louis Vuitton), כריסטיאן דיור (Christian Dior), ספורה (Sephora), פנדי (Fendi) וטיפאני (Tiffany) – מדווחת כי המכירות ברבעון הראשון של 2022 רשמו עלייה שנתית של 29% והסתכמו ב-18 מיליארד אירו (19,461,420,000 דולר).

בהודעה לעיתונות, נמסר כי “LVMH התחילה טוב את השנה, כשברקע המשך משבר הבריאות והאירועים הדרמטיים באוקראינה. כל הקבוצות העסקיות השיגו שיעור צמיחה דו-ספרתי, להוציא את Wines & Spirits, שממשיכה לסבול ממגבלות אספקה […]”.

קבוצת עסקי השעונים והתכשיטים של LVMH רשמה גידול אורגני של 19% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2021. טיפאני ושות’ “התחילה מצוין את השנה, בעיקר בזכות צמיחה חזקה בארה”ב”, עם הצלחה מיוחדת לקולקציית Knot החדשה. בבולגרי, קולקציות שעוני ותכשיטי היוקרה “היו מנועי הצמיחה העיקריים”, שומה (Chaumet) ופרד (Fred) “רשמו ביצועים מצוינים במהלך הרבעון”, ואילו בתי שעוני היוקרה של LVMH “המשיכו במומנטום חזק […]”.


ארה”ב: מכירות התכשיטים ב-2021 – הגבוהות מזה “עשור לפחות”

המכירות הסתכמו במעל 115 מיליארד דולר, קרדיט: מכון היהלומים


מכירות התכשיטים והשעונים בארה”ב הסתכמו ביותר מ-115 מיליארד דולר בשנת 2021, ב”נתון הגבוה ביותר, בפער ניכר, מזה עשור לפחות”, כך עולה מניתוח באתר IDEX Online.

הנתון מצביע על עלייה של מעל 50% במכירות לעומת 2020, בזכות “מסע הוצאות” של צרכנים שנשארו בבתיהם, וקנו תכשיטים במקום להוציא כסף על נסיעות. בין השנים 2012 ו-2020, הסתכמו מכירות התכשיטים השנתיות בכ-72 מיליארד דולר בממוצע.

בחודש פברואר, מכירות התכשיטים והשעונים בארה”ב רשמו עלייה שנתית של 30.1%, שיעור חד יותר מ-24% בינואר, ומהעלייה השנתית של 29.5% שנרשמה בדצמבר. במהלך פברואר, מכירות התכשיטים עלו ב-30.4% ומכירות השעונים עלו ב-28.9%.

מהניתוח עולה כי הוצאות הצרכנים בארה”ב המשיכו במגמת העלייה (עלייה שנתית של 8.7% בפברואר, כפי שעולה מנתוני מאסטרקארד), ומכירות התכשיטים המשיכו לרשום עלייה יציבה. על פי הדיווח, הקורונה אמנם עוד כאן, אבל “בקושי השפיעה על ענף התכשיטים”. כמו כן, הסנקציות נגד יהלומים מרוסיה “עוד לא מורגשות במיוחד עד כה”.

תערוכות בקרוב


איטליה, ארצו, תכשיטים, 7-10 במאי

סין, תערוכת תכשיטים ואבני חן בשנזן, 10-12 במאי



יפן , IJK תכשיטים 26-28 במאי

ארה"ב, לאס וגאס, 10-13 ביוני



דיני עבודה ליום הזיכרון ויום העצמאות 2022




טרנד הטיקטוק : תכשיטים שלא ניתן להסיר


אין דרך להסביר את התופעה כנראה משעמם בארה"ב, קבלו את הטרנד הכי חם לא רק בארה"ב: להלחים תכשיטים כמו קעקוע, שלא ניתן להסיר. הטרנד צובר תאוצה בעולם בזכות המשפיעניות שחוגגות בטיקטוק.





חותמת איטלקית: נשיאת התאחדות יצרני התכשיטים האיטלקית בריאיון

היא מודאגת שהייצור הידני יעלם מהעולם, נלחמת על שימור הסיפור של התכשיט האיטלקי ובעצמה בקושי עונדת תכשיטים, קרדיט: Ynet




נשיאת איגוד יצרני התכשיטים של איטליה, ביקרה בארץ בעקבות שיתוף הפעולה החדש של נציבות הסחר האיטלקי עם רשת התכשיטים רויאלטי, לכתבה.








 

"צורפות היא מקצוע של צירופים, לברוא משהו חדש באמצעות הראש והידיים"


טלי ויניב שפירא


יניב שפירא מלמד צורפות בסדנה בדרום תל אביב, ומאמין שאפשר ליהנות מהמלאכה וגם להתפרנס בכבוד: "צריך את הפאשן, צריך לא לוותר, לדעת מה אתה רוצה. אבל מי שאוהב את הצורפות באמת – גם ירוויח מזה יפה מאוד" קרדיט: דבר


רחוב אילת בדרום תל אביב. אנשים לבושים בסינרים ומשקפיים מוזרים, עם ידיים שחורות-כסופות, מנקים מבגדיהם פירורים זהובים שעפים לכל עבר, ומדליקים סיגריה. אלה תלמידים בקורס צורפות. להמשך הכתבה.



לנוחיותכם: Jewellery World Magazin



bottom of page