top of page

ירחון איגוד התכשיטנים יולי 2017

חברים יקרים

בתחילת החודש התקיימה תערוכת ג’ובלה השנתית בת היומיים בה ניכר היה שהתערוכה מקבלת את צורתה לה ציפינו, כמות מבקרים פחותה אך איכותית. הקהל בא לקנות. העידו על כך המציגים הגדולים והקטנים, עובדה ששימחה אותנו מאד. אין ספק שהענף זקוק לדחיפה ובעיות לא חסר.


למי מכם ששכח מהן בעיות הענף שקשורות אליו ומה האיגוד עושה בנדון, נעדכן את הטיפול בתקנת רכישת הזהב 6ז’ החדשה של מע”מ שעד לרגע זה לא יצאו הוראות מפורטות בשל נושאים שעלו בדיונים איתנו (אבוי אם לא היינו איתם בקשר), פגישה עם מכס נתב”ג על עיכובים בתכשיטים חוזרים מחו”ל, כבר נמסר לנו שהעיכובים פחתו דרמתית ופגישה עם הרשות לאיסור הלבנת הון לעדכון על היקף הענף ובעיותיו.

התחרות קשה, השוק משתנה, הרווח יורד וחם….מה זה חם.

איגוד חזק יקדם אתכם, מתי לאחרונה שלחת חבר חדש לאיגוד ? אז קדימה, זה הזמן.

בברכה

גדי

מה קורה בשוק? 

יהלומי מעבדה – שינויים בתרבות הצריכה בעולם עושים את שלהם ופתרונות הוזלה מתפתחים בהתאם, אחת מהתופעות הלא חדשות הם יהלומי המעבדה המיוצרים במפעלים כתחליף זול יותר ליהלומים טבעיים. היהלומים הללו אמיתיים לחלוטין ואינם חיקוי כפי שמנסים לבלבל את הציבור, התעשייה המסורתית מעדיפה לכנות את התופעה כחלום הבלהות של ענף היהלומים אך שום דבר לא יעצור את הרצון למכור ולהרוויח יותר. בארה”ב יהלומי המעבדה במגמת עלייה יפה. זה יגדל לא לדמיין אחרת.

מה יימכר ב- 2018 ? – כידוע עולם התכשיטים כמו אופנת הביגוד מושפע משינויים בצריכה וקביעת בתי עיצוב משפיעים. אז אם השנה ראינו ירידה בגודל האבנים היקרות, צבעוניות, סמלים וגודל גדול, ב- 2018 צפוי להמשיך אותו קו לפחות לפי קבוצת חברות התערוכות מאיטליה, אתם מוזמנים להיכנס ללינק לצפות בטרנדים הבאים, מקסים.

למי למכור בחו”ל ? – יוזמה בשיתוף עם לשכת המסחר ת”א מאפשרת שירות רישום עצמאי ברשת לשכות המסחר בעולם, כל מי שחפץ לייבא\לייצא מוזמן לפרסם בלוח הזה ולהגדיל את הסיכוי לחשיפה, לנו זה לא עולה כסף.

הנספחים הכלכליים של משרד החוץ – זוכרים שכתבתי לפני מספר חודשים על הכלי הזה? אז לאחר מספר שימושים מבורכים אני מזכיר שוב, למצוא חברה שאתם מעוניינים ליצור איתה קשר בחו”ל ולבקש מהנספח הכלכלי באותה מדינה לאתר את החברה או מי מטעמה, להלן רשימת הנספחים בעולם. בשביל זה הם שם.

תערוכת ג’ובלה

התערוכה בג’ובלה מלמדת כל פעם מחדש שמי שלוקח אותה ברצינות ומשקיע – מרוויח. הנתונים מצביעים על פעילות טובה מאד בביתנים הגדולים, הקטנים לעומתם שמנסים את מזלם בביתן קטן עם כמות היצע נמוך, התוצאות בהתאם, ברור שלא לכולם יש את הממון להשקיע בביתן ענק ויקר אבל אם עסק שקהל היעד שלו בישראל צריך לראות את התערוכה שיעד שיווקי בסדר עדיפות גבוה. מספר מציגים שהתייעצו איתי לפני והתכוננו כראוי בירכו על הופעתם ולו בגלל ההיצע שבחרו להציג.

הכנסים המקצועיים היו מעל המצופה, הכנס המקצועי הראשון בשיתוף בית הספר מזיאר ישורון התרכז במספר הרצאות בתחום הייצור, האולם היה מלא והתגובות היו מעל המצופה, הגיע הזמן שאירוע בסדר גודל כזה ייתן מקום של כבוד לייצור הישראלי וכלים מעשיים ליצרנים. לאור התגובות יש צימאון למידע מקצועי, זה פשוט עוזר.

הכנס ביום השני התרכז במכירות תכשיטים בנקודות קמעונאיות ומכירות האונליין, הכנס הציג הרצאות בתחום המכירות, קידום העסקים באינטרנט והרצאת סיכום של עבדכם הנאמן שבה הוצגו מספר גישות כיצד ומה למכור בענף, חלוקה לקבוצות מחירים ומיפוי קהל יעד מתאים. גם כנס זה זכה לתגובות מעל המצופה ומספר הנוכחים הוכיח זאת.

תחרות עיצוב התכשיטים 2017 – בעיצומה של תערוכת ג’ובלה הוכרזו הזוכים המאושרים בתחרות 2017 במימון משרד הכלכלה, במקום הראשון זכתה המעצבת סתיו דוידוביץ, בת 31, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר.

תערוכת ויצ’נזה 23-27 בספטמבר 2017 –  אז כפי שנכתב לעיל התערוכה באיטליה מכוונת אותנו לאן פחות או יותר הטרנדים הבאים ינועו, זו לא תורה מסיני אבל בלי ציניות כדאי ורצוי להיחשף למגוון הרחב שמוצע לציבור המבקרים. יחד עם זאת מספר המציגים בכל התערוכות יורד עקב כירסומו של האינטרנט ובהתאם נדיבותם של המארגנים לסבסד חדרי אירוח במלון אינה כפי שהייתה. כל אירוח של שני לילות נבחר בקפידה ובאישורם. בכל מקרה מומלץ לקפוץ לנשום קצת תכשיטים, רישום ישיר ניתן בלינק הזה. מומלץ.


תערוכת הונג קונג 13-19 בספטמבר 2017 – התערוכה הבינ”ל הגדולה נערכת לפני ראש השנה שלנו, התערוכה הענקית מלאה במגוון יצרנים מכל העולם, המעוניינים לבקר ישלחו נא לי מייל לכרטיסי כניסה, מבקרים חדשים שלא ביקרו בספטמבר בשנתיים האחרונות יזכו לאירוח מלון חינם, נא למלא את הטופס הזה בצרוף צילום דרכון וכרטיס ביקור באנגלית. את הכל נא לשלוח במייל אלי gadi@ijma.org.il

לוח דרושים – מזכיר לכם להביט בלוח הדרושים של האיגוד המתעדכן במחפשי עבודה ודרושים לעבודה, הלוח מפורסם גם בפייסבוק של האיגוד וב”ה יש הצלחות. בנוסף נמשיך לפרסם בירחונים למטה.

הזדמנות למכור בשנחאי, סין – חברת נדל”ן מציעה בבניין שבבעלותה להצטרף למכירת תכשיטי יוקרה קבועה, החברה מחפשת יצרנים שימכרו את מרכולתם בשנחאי במקום מרכזי וכדאי, תנאים מיוחדים לישראלים, ניתן להשתתף ללא עלויות שכירות. המעוניינים מוזמנים לפנות אלי או ישירות לנציג החברה מר Isaiah Ma במייל  ekinternational@yeah.net

בהזדמנות חברה למכירה – מי שמעוניין לרכוש שלד חברה לתכשיטים ללא חובות משנת 2005, נמכרת משיקולי כדאיות, נא לפנות לחלה 054-5766776.

קורסים של מעוף – הכשרות מעוף מסובסדות ע”י משרד הכלכלה שהאיגוד כבר מוכר לו…, לאחרונה הגענו להסכם עם המשרד החדש ברמת גן שיוקמו קורסים יעודיים לתכשיטנים במקביל לקורסים הסטנדרטיים שגם הם חשובים מאד. אתם מתבקשים לשלוח רעיונות לקורסים המשלבים ידע בתכשיטים עם הדרכה. הקורסים יערכו במגדל אביב משה ברמת גן (לא לבעלי פחד גבהים) בקומה 50. הקורסים הקרובים יפתחו בתנאי ל- 18 משתתפים ומעלה.

קורס “מדוכן למקוון”  מורה נבוכים לתכשיטנים ללא רקע באינטרנט

חוק העיצובים – זוכרים את החוק שבא להגן מהעתקות, אז עוד שלב עבר והחוק ממש מתקרב, חוק העיצובים בא לעשות סדר חשוב מאד ביצירות לבעלי זכויות המקור. כמה סכסוכים היו ועודם בקרב תכשיטני ישראל זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי. החוק קובע כללי זכויות ברורים שכל המוכיח שהוא הקודם- זוכה.

מודעות

  1. 1. מעצב תכשיטים,  לאוניד יוכבץ מחפש עבודה , פלאפון:  054-6246434, אימייל: leonid762@yahoo.com

2. גמולוג צעיר ונמרץ מחפש עבודה : דורון גולדברג-קטקוף, טלפון: 054-9847435, doron.gk@gmail.com

3. למרכז עיצוב ויצור המתקדם בארץ (במוצא – ליד ירושלים) דרושים :

  1. משבץ מקצועי לשיבוצי יהלומים.

  2. צורף מקצועי לעבודות זהב מורכבות.

  3. מעצב/ת בשעווה.

תנאים מעולים ואטרקטיביים למתאימים

העבודה במשרה מלאה ובמרכז בלבד (ללא פרילנסרים) לפרטים : יובל – 0523-978587

Commentaires


bottom of page