top of page

ירחון איגוד התכשיטנים יולי 2021

חברים יקרים

הקיץ בשיאו לצד הקורונה שמציקה לנו שוב ושוב, הפעילות בחו”ל כבר כמעט חזרה לשגרה ושוב האיום המעצבן של צעד אחורה מורגש היטב. השוק בישראל כבר התרגל וקיימת שגרת מכירות טובה יחסית, יבוא הזהב לישראל מראה שמצבנו טוב ויציב.

ננסה להיצמד לשאיפת הממשלה לחיות לצד הקורונה ונמשיך ברשותכם בתכניות כלא היה.

ט”ו באב 2021: עלייה של כ- 87% ביבוא תכשיטי זהב ברבעון השני הנאמד בכ- 91 מיליון דולר

ערב חג האהבה, ט”ו באב, שיחול בסוף השבוע הקרוב, מגיעים נתונים מעודדים מענף התכשיטים הישראלי, שמתגלה כאטרקטיבי ביותר בשנה האחרונה.

מנתוני היבוא עולה כי נרשמה עלייה של כ-211% ביבוא תכשיטי זהב ברבעון השני של שנת 2021 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עם 91 מיליוני דולרים ברבעון השני, לעומת 29 מיליוני דולרים ברבעון המקביל אשתקד. נראה כי הצרכן הישראלי מעדיף תכשיטי זהב שמהווים כ- 87% מהתכשיטים המיובאים ברבעון השני, כשטורקיה ואיטליה הן המדינות מהן מייבאים הכי הרבה תכשיטים, אם כי חלה עלייה ברכישת כל סוגי התכשיטים המיובאים, כולל כסף – כ-9% מהשוק, ואופנה- כ-4% (דוגמת תכשיטים אופנתיים בשילוב חרוזים, עור, פליז, זכוכית, צדפות ועוד).


קורס אינסטגרם עסקי מסובסד לחברי האיגוד

ארה”ב: העלייה במכירות התכשיטים והשעונים נמשכה בחודש מאי

המכירות בעלייה מתמדת מאז יוני 2020

מכירות השעונים והתכשיטים בארה”ב המשיכו לעלות בחודש מאי, וגבוהים בכ-33% מהיקף המכירות בחודש מאי 2019, וב-106.9% לעומת מאי 2020, כך עולה ממחירון IDEX המתפרסם באתר IDEX Online. קרדיט: מכון היהלומים.

תערוכת ויצ’נזה תתקיים כרגיל ב- 10-14 בספטמבר

Back to VicenzaOro

אנחנו ממשיכים בהרשמה לתערוכת ויצ’נזה, המעוניינים לבקר בסבסוד האיגוד מוזמנים לפנות במייל.

אירוע מכירות בדובאי

במסגרת הסכם שיתוף הפעולה של האיגוד עם האיגוד DGJG מדובאי, אנו שמחים להודיע שאנו מתקדמים, תאריך האירוע נקבע ל- 25-26 באוקטובר. בימים הקרובים נקבל את עלויות האירוע לכל חבר במשלחת ונעדכן מייד. האירוע בדובאי יקנה למשתתפים מפגשים אישיים עם חברי האיגוד מדובאי והארצות השכנות מכל הסוגים כולל בעלי רשתות חנויות, יבואנים, סוחרים ועוד. מר אילן טולמן, קונסול ישראל בדובאי ילווה את האירוע. כזכור, חודש לאחר מכן יתקיים אירוע דומה בישראל.

דמי הבראה וחישוב דמי הבראה לשנת 2021

מרבית המעסיקים במשק נוהגים לשלם את דמי ההבראה במהלך חודשי הקיץ. הזכאות לדמי הבראה מוסדרת בהסכם הקיבוצי הכללי בדבר השתתפות המעסיק בהוצאות הבראה ונופש ובצו ההרחבה שהוצא לו ואשר חל על כלל המשק. לשכת המסחר.

תשלום דמי בידוד 2021

הממשלה אישרה ביום ראשון (11.7.21) את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן להאריך את המתווה למימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד, כך שההסדר יוארך עד סוף אוקטובר 2021.

להלן עיקרי הצעת החוק שאושרה:

  1. הארכת ההסדר הקיים: הסדר השיפוי בגין ימי הבידוד, הכולל תשלום שכר לעובד והתחלקות של המדינה והמעסיק בעלויות השכר יימשך עד לסוף אוקטובר, כששר האוצר יהיה רשאי להמשיך את ההסדר בהתאם לצורך.

  2. הארכת משך הזמן להגשת בקשה ב-30 יום נוספים, כך שמעסיקים יוכלו לבצע זאת החל מאפריל, וזאת באמצעות הארכת האפשרות להגיש בקשה תוך 90 יום בחוק במקום 60 יום הקבועים בו.

  3. עובד יהיה זכאי למקסימום תשלום עבור 10 ימי בידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאפשרות קיצור השהות בבידוד.

  4. עובד שלא התחסן ויהיה חייב בבידוד, יהיה זכאי ל- 75% מהשיפוי, לעומת עובד שהתחסן.

  5. הורים מחוסנים שילדיהם חייבים בבידוד יהיו זכאים להסדר (עד כה לא היו זכאים). ההטבה תינתן גם רטרואקטיבית, החל מינואר 2021, להורים שילדיהם היו בבידוד ועומדים בתנאים, ומעסיקים יוכלו להגיש בקשות לשיפוי עבור הורים מחוסנים גם עבור התקופה הרטרואקטיביות, למשך 90 ימים מכניסת החוק לתוקף. לשכת המסחר.

תקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי – מעודכן ליום 29.7.21

הגבלות התו הירוק חלות על עסק שבו שוהים בה בעת מעל 100 אנשים. בכל העסקים יש לעטות מסכות למעט עסק של אדם אחד. נכון לעכשיו ההנחיות בהחלט מתחשבות בשגרה העסקית בתקווה רבה שתסור הצרה במהרה.

ניוזלטר יולי של הרשות להגנת הצרכן


חותמים על עדכון מדיניות מבלי לקרוא את האותיות הקטנות? אולי כדאי שתחשבו שוב! חותמים על עדכון מדיניות מבלי לקרוא את האותיות הקטנות?

Commenti


bottom of page