top of page

ירחון איגוד התכשיטנים ינואר 2018

חברים יקרים

התחלנו את השנה עם תערוכת ויצ’נזה ששוב הציגה שענף התכשיטים העולמי חי ונושם, עליה של 40% מבקרים בהשוואה לינואר 2017 ו-10% מספטמבר האחרון, היה שמח לראות שגם אזור 7 היוקרה היה מלא ועירני. המציגים והמבקרים מרוצים וזה מה שחשוב. חשוב לבקר בתערוכות הללו, חשוב להתעדכן בעיצובים, בחומרים ובהזדמנויות.

להבדיל, הענף בארץ ספג מכה עם סגירתו של מפעל ייצור תכשיטים שנקלע לקשיים. האיגוד בקשר עם עובדי המפעל שחלקם כבר נקלט במקומות עבודה חדשים, כל מי שמעוניין בעובדי ייצור מקצועיים מוזמן לפנות אלי.

אירוע מסוג זה מדגיש את מצב הייצור הישראלי, ההוצאות בהחזקת מפעל, עובדים ושחיקת הרווח עם השנים, נוסף על כך נוסיף את המנטאליות הישראלית שלא ששה לעבודת כפיים והנה לכם הסיבה למצב התעשיות הכבדות בארץ.

למזלנו היוזמה, יצר ההישרדות והרצון להצליח נמצא בדמינו ולעומת הפיסקה לעיל שוק התכשיטים מתחזק על ידי מסחר בין לאומי, יבוא, יצוא של עסקים קטנים המתחזק ע”י האינטרנט וכן גם יצרנים ותיקים שזוכים לעבוד, לייצר ולהצליח. ויש לא מעט כאלו.

זה הזמן לזכור את החשש מנפילות כלכליות שפגעו לאחרונה ביבואנים ולפיכך יש לנקוט בזהירות יתר במתן אשראים וסיכונים מיותרים. במקביל הענף עובר “ניקיון” מחולאות בתחום הברחות הזהב, כספים שחורים ושיטות אפלות, מה שיביא את חברי האיגוד לשנה טובה יותר עם פחות חאפרים ויותר מקצועיות.

בהצלחה רבה

גדי

אז מה קורה ?

מעצבים מקצועיים, נא להפנים – התחרות הקשה שהולכת לכיוון האינטרנט מצריכה אותנו להיות קריאטיביים ומובדלים מהמתחרים, עיצוב מיוחד כאמור יגרום ללקוח לעצור ולהתעניין. אז אם בעבר עיצוב תכשיטים היה נחלתם הבלעדית של יצרני תכשיטי היוקרה אז היום העיצוב מושקע בכל סוגי התכשיטים. על אף שהעסקים הטיפוסיים בענפינו מצתמצם למספר עובדים לא גדול חשוב להכיר לחובה להעסיק מעצב מקצועי כשכיר או עצמאי.

האיגוד מרים את הכפפה ונכנס עם המחלקה לצורפות בשנקר לשיתוף פעולה בדבר השמת הבוגרים בענף בארץ. תסכימו שבוגרי שנקר יוכלו לתרום לפיתוח קולקציות רעננות לאחר מחקר השווקים והתערוכות שיביאו לעליה במכירות. בעל תפקיד כזה יתרום בוודאות לפיתוח דגמים מיוחדים וייחודיים שהזכויות עליהם יהיו שלכם.

השילוב בין הבוגרים החל עם מספר חברי איגוד ולדעתי הצנועה יצליח. המעוניינים מוזמנים לפנות אלי.

תערוכת היהלומים הבינ”ל – תתקיים ב-5-7 בפברואר, התערוכה בבורסה תציג לראשונה גם תכשיטים ע”י חברי הבורסה התכשיטנים, בתערוכה יציגו יהלומנים מגוון גדול במיוחד של סחורות ומחירים אטרקטיביים, מוזמנים תכשיטנים בעלי רישיון צורף שיכולים ע”פ חוק לרכוש יהלומים לשיבוץ.

תערוכת הונג קונג 27/2 – 5/3 –  תערוכות התכשיטים ואבני החן הגדולות בעולם יתקיימו גם השנה, האיגוד ממשיך במיטב המסורת לקיים משלחת עם הוצאות לינה מסובסדות, אורח חדש שלא ביקר בתערוכה בשנה שעברה זכאי לאירוח ארבעה לילות במלון ללא תשלום. – שווה. להורדת טפסים.

מחירי היהלומים נשארו קבועים בדצמבר – מחירי היהלומים מושפעים מביקוש והיצע, תופעת יהלומי המעבדה מתרחבת ובשוק האמריקאי בלבד מחזור המגודלות הסתכם ב- 3.89 מיליארד דולר. כל המומחים צופים עלייה משמעותית באבנים המבויתות וזה הזמן להזכיר שאלו יהלומים אמיתיים לכל דבר. המחיר הממוצע לאבן טבעית מול מגודלת מראה פער של 35% לפחות עקב החסכון בהוצאות כרייה ולוגיסטיקה. עושה שכל שעם הזמן המחירים עוד ירדו והמשמעות ברורה.

מפעל יהלומי מעבדה


מספר חנויות התכשיטים בארה”ב יורד –  בשנת 2017 נסגרו 1022 חנויות מתוך 26,031 ברחבי ארה”ב, בביקורי לאחרונה בארה”ב פגשתי בתופעה – חנויות ריקות, הסיבה היא האינטרנט כך ענו לי, כנראה שהמעבר למכירות און ליין עושה את שלו מהר מאד.

בישראל פועלות כיום 1750 חנויות תכשיטים, המסחר באינטרנט עומד על 6% ממחזור המכירות של הענף.

כנס מחאה נגד הרגולציה – מדינת ישראל חוייבה בפסק דין של בג”ץ להפחית את תהליכי הרגולציה הגורמים לנזקים ישירים על עסקים בישראל ובעיקר עסקים קטנים-בינוניים. לשכת המסחר עורכת כנס מחאה כי באמת הגיע הזמן להתקדם, הכנס ביום שני 5.2 בסנימטק בתל אביב, לפרטים והרשמה.

מערכת “שער עולמי” עלתה החודש לאוויר – המערכת החדשה מהווה כלי תקשורת ישיר לעסק למול הרשויות, לענייננו, למול מכון התקנים ומינהל היהלומים והתכשיטים. כל פנייה, הזמנה או דוח מתבצעים מעתה ממערכת שער עולמי בפיקוח המכס ששולח זרועות ארוכות יותר לשליטה מירבית. פרקטית צריך לדעת שיש לרכוש כרטיס חכם. פרטים נוספים בלינק.

חוק נגישות לאתרי האינטרנט – נכון לסוף 2013 מדינת ישראל מיישרת קו עם מדינות נוספות בעולם ומחייבת עפ”י חוק הנגשה של אתרי אינטרנט ואפליקציות. עם השנים והניסיון שהצטבר מהנגשת האינטרנט הובן שיש הגיון עסקי וחברתי בכדאיות להנגשת אתרי אינטרנט. החוק כבר חל וצפויה השנה אכיפה בנושא, לפרטים נוספים. אתר האיגוד מונגש.

הגיע הזמן – תעודת המקור מוחלפת בהצהרה לארה”ב – החל מתאריך 10/01/18 יבוטל הצורך בתעודות מקור בסחר בין ארה”ב לישראל ליבוא ויצוא – דרישה המהווה כיום תנאי ביבוא בין המדינות במוצרים עליהם מבקשים לקבל את הטבות הסכם אזור הסחר החופשי, הקיים בין המדינות. אין צורך יותר בתעודת מקור ומספיקה הצהרת היצואן/יצרן על גבי ה INVOICE. המשמעות היא שכל משלוח העומד בתנאי הסכם הסחר בין ישראל-ארה”ב ומקור הטובין הוא ישראל/ארה”ב עליו להטביע בחשבון הספק את נוסח ההצהרה שלהלן. יש להקפיד למלא את ההצהרה בנוסח הבא במדויק:

Specimen Invoice Declaration

I, the undersigned, hereby declare that unless otherwise indicated, the goods covered by this document fully comply with the rules of origin and the other provisions of the Agreement on the Establishment of a Free Trade Area between the Government of Israel and the Government of the United States of America.

() The Exporter (whether the exporter is the producer or not)


() The Producer (is not the exporter)

Tax identification: _________________ Name:__________________________ Title:___________________________ E-mail:_________________________ Signature:_______________________

שימו לב כי עד לתאריך 31.03.18, עדין ניתן להשתמש בתעודת מקור. ולאחריו, תתקבל רק הצהרת היצואן/יצרן. לפרטים נוספים.

הגיעו כרטיסי אל על – איגוד התכשיטנים – כרטיסי 2018 הגיעו המקנים לכם כחברי איגוד עלייה למטוס עם שני תיקים עד משקל 8 ק”ג. מי שמעוניין בכרטיסים מתבקש לשלוח לי את מספר מועדון נוסע המתמיד. אם אין נזמין מיד.

האיגוד נפרד מדוד סייג ז”ל – דוד סייג הובא החודש למנוחות, דוד היה מותיקי חברי האיגוד, סייע רבות לתעשייה ולענף כולו, משפחתו מבקשת לפרסם את מכירת המפעל ברח’ שוקן בתל אביב, לפרטים נא לפנות ליהודית בטלפון:

052-8601668


Comments


bottom of page