top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אוגוסט 2019

חברים יקרים

שוק התכשיטים ממשיך למרות ההאטה המורגשת במשק, הקיץ החם “מטיס” ישראלים רבים למגוון יעדים בעולם, כסף לתכשיטים יקרים יש אבל פחות.

נתרכז הפעם בנושא החשוב ביותר לעסקים – הכסף שלכם.

הענף שבחרנו לעסוק בו דורש עומק כיס לא קטן, בין אם אתם יצרנים או יבואנים, כל פיפס עולה המון. אחד האתגרים בכלל העסקים הינו איזון בתזרים המזומנים. כשיש גידול הכנסות אז כולם מחייכים…אבל כשיש ירידה בהכנסות אנו צריכים להיות קריאטיביים בכדי לממן את ההוצאות ומהר.

לאחר מגעים ארוכים אני שמח לבשר לכם על התקשרות עם גוף פיננסי איתן שמתחיל איתנו שיתוף פעולה ארוך טווח וזוהי חברת גמא ניהול וסליקה מקבוצת הפניקס.

להלן פתרונות מצוינים שיורידו לכם עלויות ויעזרו לכם בירידות: 5352_gama_GOLD_26.8.19

השירותים המוצעים מסליקת כרטיסי אשראי בעמלה הנמוכה בארץ (ממחזור 30,000 ש”ח בחודש ממוצע), ניכיון כרטיסי אשראי\צ’קים, הלוואות זמניות, מימון ציוד ומכונות, מימון יבוא ועוד.

שיתוף הפעולה לחברי איגוד התכשיטנים בלבד. יש ליצור קשר במספר הטלפון במודעה ולציין שאתם מהאיגוד. ברכה והצלחה.

תחרות עיצוב תכשיטים אונליין באוסטרליה

התבקשתי ע”י איגוד התכשיטנים של אוסטרליה לפרסם את התחרות שתתקיים עד ה- 11 בספטמבר…צריך למהר. אז מי שמוכן עם עיצוב ומעוניין לשלם 150 דולר אוסטרלי אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולהירשם בקטגוריה International.

תשלום דמי חבר לאיגוד

כל חברי האיגוד קיבלו חשבון לתשלום דמי החבר 2019, מי שטרם שילם מתבקש לשלם בהקדם, ניתן לשלם בכרטיס אשראי עד 12 תשלומים ללא ריבית.

התאחדות התעשיינים פונה ליצרני התכשיטים

לאחרונה בטח ראיתם פרסומים בתקשורת על פעילות התאחדות התעשיינים וכמה חשוב להיות חבר בה, במקביל החלו לקבל יצרני תכשיטים דרישות הצטרפות ע”פ חוק דמי טיפול ארגוני. איגוד התכשיטנים חבר בלשכת המסחר וענף התכשיטים מיוצג על ידה, אבקש לעדכן באם פנו אליכם.

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין נוגעת גם בתכשיטים

מלחמות תמיד הורסות ויש מי שנהנה גם מזה, הפעם אולי יצואני התכשיטים מישראל לארה”ב ירוויחו. בחודש הבא המכס על תכשיטים מסין לארה”ב יעלה ב- 10%, זה אומר שתכשיטינו אטרקטיבים יותר לשוק האמריקאי ואין ספק שהקניינים יפזלו לחלופות הסיניות. זה הזמן לנצל את חלון ההזדמנות והגביר את השיווק לארה”ב בכל סוגי התכשיטים, גם בכסף.

דה בירס מחזירה את הקמפיינים ליהלומים

ענקית היהלומים דה בירס חוזרת בגדול לשווק את יהלומי המכרות, זה כבר כמה שנים שעסקי היהלומים זועקים לעזרת החברה להחזיר את הפרסומים בארה”ב. תקציב הפרסום השנה יסתיים ב- 117 מיליון דולר. בעבר הפעילות הוכיחה את עצמה והעלתה חזרה את מכירות תכשיטי היהלומים לשיאים. קרדיט: מכון היהלומים.

תערוכת הונג קונג תתקיים כמתוכנן

למרות הצרות בצרורות שמתחוללות בהונג קונג, תערוכת התכשיטים ואבני החן תתקיימנה כמתוכנן בין ה- 16-22 בספטמבר.


תערוכת ויצ’נזה יוצאת לדרך

תערוכת ויצ’נזה תתקיים בין 7-11 בספטמבר במלוא הדרתה, התערוכה מרכזת את קולקציות התכשיטים המעודכנות ביותר עם מבט לשנה הבאה.

הבהרות בתקנות החזר מע”מ לתייר

רשות המיסים פרסה היום 29.8.2019 הנחיות בנוגע להנהלות בעלי עסקים מול תיירים בנושא החזר המע”מ- https://taxes.gov.il/Vat/Pages/TouristsInfo/VatRefund.aspx

שימו לב לסעיף 6-

ברכישת תכשיטים וחפצי ערך בשווי מעל 20,000 ₪ כולל מע”מ, חובה על בית העסק לארוז בשקית מקורית של בית העסק. על התייר להימנע מפתיחת השקית עד אשר, יוצגו התכשיטים /חפצי ערך בפני פקיד חברת מילגם שירותים לעיר בע”מ, לשם קבלת החזר המע”מ.

תייר המבצע רכישה של תכשיט באזור אילת, יהא זכאי להחזר מס הערך המוסף ששילם, באם ערכו עולה על סכום בשקלים חדשים השווה ל – 200 דולר של ארצות הברית לפי השער היציג שפרסם בנק ישראל לפני מועד הרכישה; לעניין זה, “‘תכשיט’ – לרבות שעון;”

יובהר כי תכשיט כאמור שערכו נמוך מ- 200 דולר של ארצות הברית, פטור ממס ערך מוסף לפי סעיף 5(ג) לחוק אזור סחר חופשי באילת (פטורים והנחות ממסים), התשמ”ה-1985.

תודה לבעז ברזילי, מנהל תחום תכשיטים בלשכת המסחר.

תקנת כסף מזומן מלקוח בחו”ל

כל אדם הנכנס לישראל או יוצא ממנה, חייב לדווח על כספים שעימו, כלהלן: “כספים” – מזומנים, המחאות בנקאיות, המחאות נוסעים. ניירות ערך למוכ”ז, שטרות סחירים וכרטיסי תשלום. – ככלל, הסכום חב הדיווח הינו 50,000 ש”ח ויותר (סך כל שווי הכספים שבידי המדווח).הסכום חב הדיווח בכניסה או ביציאה דרך מסוף מעבר יבשתי (מעבר ניצנה, מעבר נהר הירדן, מעבר יצחק רבין) הינו 12,000 ₪ ויותר (סך כל שווי הכספים שבידי המדווח).- הסכום חב הדיווח בכניסה דרך מעבר אלנבי או ביציאה דרך מעבר אלנבי הוא 2000 דינר ויותר(סך כל שווי הכספים שבידי המדווח).

אופן הדיווח

הטופס זמין ב-4 שפות (עברית, אנגלית, ערבית, רוסית). את הטופס ניתן לקבל בכל אחד מבתי המכס, ביחידות המכס שבתחנות הגבול, וכן במאגר הטפסים שלנו באתר. כמו כן יישלחו הטפסים באמצעות הדואר או הפקס לכל דורש שיפנה אל: המוקד הארצי לאיסור הלבנת הון הנהלת אגף המכס ומע”מ ת.ד. 320, ירושלים 91002 מס’ טלפון: 02-6511911, מס’ פקס: 02-6536111

בעת הכניסה לישראל – במקומות הכניסה, שבהם נהוגה השיטה הדו-מסלולית “אדום ירוק” – על הנוסע לפנות לפקיד המכס במסלול האדום, למלא ולהגיש את טופס הדיווח. במקומות כניסה אחרים – על הנוסע למלא את הטופס ולהגישו לפקיד המכס במקום. במקומות הבאים יוגש הטופס לפקיד ביקורת הגבולות: שדה התעופה שדה-דב, המרינה באשקלון, המרינה בהרצליה, והמרינה בת”א.בעת היציאה מישראל – על הנוסע למלא את טופס הדיווח ולהגישו לפקיד המכס באולם היוצאים.במקומות היציאה, שבהם אין עמדת מכס – על הנוסע למלא את הטופס ולהגישו לפקיד המכס הנמצא בעמדת הכניסה לישראל. כאשר אין פקיד מכס במקום הכניסה או היציאה, הטופס ימולא ויישלח בדואר רשום (עם אישור מסירה), לכתובת המוקד הארצי לאיסור הלבנת הון, כמפורט לעיל, תוך 72 שעות משעת הכניסה או היציאה.

יום עיון: מגמות ותהליכים – בית מכס מרכז

בתאריך 16.9.19 בשעה 08:30-14:00 יתקיים במכללת העסקית של לשכת המסחר יום עיון חשוב עם נציגי המכס, יום העיון בתשלום וכולל ארוחת צהרים. לפרטים.

בהזדמנות !!!! למכירה/מסירה דוכן תכשיטים מושקע מאוד בקניון עיר ימים במיקום מצויין בקומת הכניסה ,אופציה להפעלה במסלול זכיינות נוח או להפעלה עצמאית. לפרטים טל: 0507222398 שלומי

bottom of page