top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אוגוסט 2021

חברים יקרים,

שנה טובה ומתוקה לכל חברי האיגוד, בריאות ופרנסה בשפע

אוגוסט כבר מאחורינו, הקורונה לא מרפה ואנחנו לומדים לחיות לצידה. המכירות בענף התכשיטים בעלייה, היצואנים מדווחים על חזרה איטית לשגרה וכמויות הזהב הנכנס לישראל רק עולות.

מחיר הממוצע של תכשיט אמנם ירד, אבל כמויות התכשיטים ללקוח בעליה. בתכשיטי היוקרה חלה עליה יפה, אבני החן והיהלומים הגדולים רואים אור. הצבעוניות המתבקשת בתכשיטים רק עולה ומגמת אבני החן ויהלומים צבעוניים בעלייה.

דה בירס משיקה – יהלומי מעבדה צבעוניים

מכירות תכשיטי יהלומי מעבדה במגמת עליה, ולאחרונה חברת דה-בירס הגדולה הבינה את הביקושים והשיקה תכשיטי יהלומי מעבדה צבעוניים, והם הטרנד הבא. אבן יפיפיה במחיר נגיש עם צבעוניות מרהיבה. החברה יצרה קולקציית תכשיטים ואבנים בשלל צבעים בשם Finest ומתעדת למכור כמויות נכבדות, היוזמה נובעת מביקושים בשווקים לצבעוניות כאמור ובהחלט יש פה בשורה.

Lightbox הינו מותג תכשיטי יהלומי המעבדה המתחזק של דה בירס, המותג מתחזק בארה”ב ומתוחזק בקולקציות מודרניות ולאחרונה כאמור הצבעוניות נוספה. דה בירס מצליחה לשמור על מחיר ממוצע של יהלום שקוף במחיר של 800$ לקראט כבר שנתיים ובכוונתה להרחיב את ההיצע הצבעוני בשילוב זהב 18K בכדי להפגין יוקרה לצד שמירת סביבה בהיבט השיווקי.

יהלומים טבעיים

מגמת העליה בתעשיית היהלומים ממשיכה,

תעשיית היהלומים הישראלית המשיכה בצמיחה המרשימה בחודש יולי 2021, ורשמה עליות משמעותיות בכל הפרמטרים, כך עולה מהדוח האחרון שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה.

ייבוא היהלומים המלוטשים לישראל הסתכם בשבעת החודשים הראשונים של השנה ב-1.63 מיליארד דולר נטו, עלייה של 145% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הייצוא של יהלומים מלוטשים מישראל הסתכם בתקופה זו ב-2.02 מיליארד דולר נטו, עלייה של 69% לעומת אשתקד. (מכון היהלומים)

הפירסינג מתחזק

אם תרצו לקבל ממני עצה מה להוסיף להיצע שלכם אז התשובה היא: פיריסינג, תכשיט הפירסינג נתפס כתכשיט פשוט רק לנערות, מקסימום נזם באף וזהו, ומה כבר אפשר להרויח עם זה? אז התשובה שחברת סיגנט (אחת מחברות התכשיטים הגדולות בעולם) הקימה לאחרונה רשת דוכנים בקנדה בשם Piercing Pagoda וזוהי תגובתה לשאלתכם “השנה לבדה, יש ל-Banter by Piercing Pagoda מעל 135 חנויות, שבדרכן להגיע למכירות במיליון דולר ויותר, והתוכניות הן לפתוח עד 100 נקודות מכירה נוספות בקניונים אזוריים, במהלך שנת הכספים 2022”.

אז הפירסינג התפתח בעשור האחרון לעיצובים מיוחדים וגם עגילי היוקרה לא איחרו לבוא, שיבוץ אבנים יקרות לסוגיהן מקפיץ את המוצר למחירים מדהימים. המודעות לפירסינג בעולם לא רק אצל צעירות ויותר נשים רוכשות ומתהדרות בכוכב החדש.

אירוע המכירות בדובאי

בימים אלו אנו מגבשים את המשלחת לאירוע המכירות שיתקיים בדובאי, האירוע מתאים ליצרני תכשיטים שיפגשו בעלי רשתות וסוחרים מאיחוד האמירויות והמדינות השכנות. בנוסף ליצרנים קיים ביקוש לחברות טכנולוגיות מתקדמות הקשורות לתכשיטים. האירוע יתקיים בע”ה ב-14-16 בנובמבר וחודש לאחר מכן יתקיים אירוע גומלין בישראל.

פינת הפרגון לחבר איגוד חדש – Joseph Jewelry SPA – מעבדת תיקונים וחידוש תכשיטים ושעונים

כמה יפה לראות עסק חי במדינתנו, עסק של עבודת יד ושירותים לתכשיטים שכל כך חסרים בארץ. משה יוסף יושב במתחם הבורסה ומספק שירות תיקונים, ליטושים ופינישינג לכל סוגי התכשיטים ושעונים יד2. המעבדה נמצאת ברחוב בצלאל 6 רמת גן, והשירותים ניתנים לעסקים ופרטיים. בהצלחה….לאתר…

מטה כחול לבן בקמפיין חדש לקהילות בארה”ב

יצרנים ישראלים מוזמנים להצטרף למיזם חדש של מטה כחול לבן בחסות משרד הכלכלה,

מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה פועל בשיתוף עם התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה לקידום העדפה של תוצרת הארץ והגדלת הרכש של מוצרים מתוצרת מקומית. במסגרת זו קידם המטה בשנים האחרונות יוזמות ופרויקטים שיווקיים המקדמים רכש מוצרים מתוצרת מקומית כגון הקמת מתחם ייעודי ליצרנים כחול-לבן על פלטפורמת ShoppingIL של גוגל המוקם במהלך חגי הקניות של חודש נובמבר, ניתנת חסות של המטה לקידום הכשרה של יצרנים כחול-לבן באמצעות אקדמיית ShoppingIL במכירות ושיווק ברשת, כמו כן המטה עולה עם קמפיינים פרסומיים לעידוד העדפת תוצרת הארץ ברשתות חברתיות ובמדיה הכללית ופרויקטים נוספים לעידוד רכש כחול-לבן. כעת אנו מבקשים לחשוף אתכם לשיתוף פעולה ייחודי שיצרנו עם פרויקט “Think Israel – Buy Israeli” של ארגון הקהילות היהודיות בארה”ב – ארגון ACHI אשר פועל במטרה לעודד קהילות יהודיות וקהילות פרו ישראליות בארה”ב ובקנדה לרכוש מוצרים ישראלים על מנת לתמוך ולחזק את הכלכלה הישראלית ( לפרופיל הארגון )

לצורך כך הקים הארגון פלטפורמת מכר אשר עליה מציגים עסקים ישראלים את מוצריהם ושירותיהם. הפלטפורמה מקודמת ומשווקת על ידי ארגון ACHI תחת הסלוגן “Think Israel – Buy Israeli” המעודד את קהלי היעד, קהילות יהודיות וקהילות פרו ישראליות בצפון אמריקה להעדיף ברכישותיהם עסקים ומוצרים ישראלים.

במסגרת שיתוף הפעולה של מטה כחול-לבן עם ארגון ACHI אנו מבקשים להציג בפניכם, יצרנים מקומיים, הזדמנות ייחודית להרחיב את מעגל הלקוחות והמכירות שלכם בשווקי ארה”ב וקנדה באמצעות הצגת מוצריכם על פלטפורמת המכר של ארגון ACHI .

ההצטרפות לפעילות כיצרן כחול-לבן הינה ללא עלות אך מותנית בקיום אישור ל”תו מיוצר בישראל”.

יצרן בעל “תו מיוצר בישראל” המעוניין להצטרף לפלטפורמת המכר של ארגון ACHI יבצע את הרישום כאן

לתנאים והצטרפות ל”תו מיוצר בישראל” נא היכנסו כאן

דיני עבודה בחגי תשרי 2021

זכויות העובדים בימי החג, נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. הכלל הוא שיש לפעול בהתאם להסדר הרלוונטי שחל על מקום העבודה ואם חלים מספר הסדרים במקביל, יש לפעול על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. באתר המחלקה משפטית של הלשכה תמצאו את פירוט זכויות העובדים במהלך החג בהתאם להסדרים השונים ללשכת המסחר.

דמי הבראה וחישוב דמי הבראה לשנת 2021

מרבית המעסיקים במשק נוהגים לשלם את דמי ההבראה במהלך חודשי הקיץ. הזכאות לדמי הבראה מוסדרת בהסכם הקיבוצי הכללי בדבר השתתפות המעסיק בהוצאות הבראה ונופש ובצו ההרחבה שהוצא לו ואשר חל על כלל המשק. להלן עיקרי צו ההרחבה:

ביום 18.7.21 נחתם הסכם קיבוצי בין נשיאות הארגונים העסקיים לבין ההסתדרות הכללית החדשה, ולפיו הסכום לתשלום ליום הבראה במגזר הפרטי עודכן ל- 382 ₪. למרות האמור, מאחר שטרם פורסם צו הרחבה בעניין, מעסיקים שאינם חברים בנשיאות הארגונים העסקיים, אינם  חייבים  לשלם דמי הבראה בתעריף של 382 ש”ח (אלא את התעריף הישן של 378 ש”ח), ככל שיפורסם צו הרחבה, תחול חובה לעדכן את התשלום רטרואקטיבית. להמשך בלשכת המסחר.

תשלום דמי בידוד לעובדים החל מיום 5.8.21

ביום 5.8.21 פורסם ברשומות חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש)(הוראת שעה)(תיקון מס’ 6), שמאריך את ההסדר לתשלום דמי בידוד ושיפוי מעסיקים ובו מספר שינויים כמפורט להלן.

נוספו הגדרות של “בידוד מזכה” לפיה עובד שמתקיימים בו התנאים בהגדרה יהיה זכאי ל100% דמי בידוד (למעט היום הראשון) לעומת 75% למי ששוהה בבידוד שאינו מזכה. נוספה הגדרה של “הורה מלווה” ונקבע כי הורים שהחסירו ימי עבודה בשל ילד ששהה בבידוד יהיו זכאים לפיצוי כספי מלא בגובה שכר העבודה, רטרואקטיבי ,מתחילת שנת ;2021 בנוסף, נקבע כי יתאפשר חילוף בין ההורים וימי המחלה ינוכו בהתאם לימי הבידוד של כל אחד בפועל. הוארכה האפשרות להגיש בקשה להחזר כספי מביטוח לאומי בשל כניסה לבידוד מ 60- יום ל 90- יום. ימי המחלה שמופחתים בגין הכניסה לבידוד הופחתו מארבעה ימים לשלושה ימים. במסגרת שיפוי מעסיקים החזר הוצאות נלוות הוגבל ל-30% מהשכר ששולם לעובד כדמי בידוד. להרחבה בנושא.

bottom of page