top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אוקטובר 2018

חברים יקרים

החורף החל ופנינו קדימה לקראת שוק תכשיטים שמשתנה לנו מול העיניים עם התחזקות קבוצות המחיר הבינונית והנמוכה בארץ כלומר ממוצע מחירי התכשיטים יורד בקרב העם. יחד עם זאת אנו רואים התחזקות בכמות התכשיטים מה שמלמד שהצרכן הישראלי כבר לא רואה בתכשיט מותרות אלא פריט אופנה יום יומי. זה מלמד שגם אם העסק שלכם מכר עד כה רק תכשיטי יוקרה חובה לפתוח נישה במחירים עממיים, נכון, זה ממש לא מה שמתחשק לעשות ואולי נחכה עוד…ממש לא, השוק משתנה כל הזמן לצד התחרות על הכיס הפנוי כמו הסלולר, הנופשונים בחו”ל ועוד. שימו לב שרשתות השיווק מוכרים הכל מכל (גם פלאפל עוד מעט) העיקר להשאיר את הלקוח במגרש שלהם.

מה שצריך זה ליזום, לא לשקוע במה שהיה. עדין ענף התכשיטים ריווחי יותר מענפים אחרים וכדאי להשקיע בו.

*חברים שטרם שילמו דמי חבר 2018 מתבקשים לשלם, השנה מסתיימת.

אז מה קורה ?

יהלומי המעבדה מתחזקים – שוק התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה יצמח ל-15 מיליארד דולר עד 2035. למרות הירידה במחירי יהלומי המעבדה האבן הזאת לא תיעלם מהנוף בקרוב ולו בשל ריווחי הייצור בשוק הזה, כבר בעתיד הקרוב נראה תכשיטי כסף משובצים ביהלומי מעבדה שכזכור הם אבנים אמיתיות לכל דבר. המחיר היורד של המלאכותיות מתחיל לפנות לתכשיטים שלא זכו לפגוש יהלומים בעבר והחלופה מהווה פתרון לקראת שוק במחירים יורדים. מה זה חשוב? כי זה יגיע לפה מהר יותר ממה שנדמה.

בפירוש אין להספיד את היהלומים הטבעיים (מהמכרות), זהו שוק אציל המובדל מרוב האוכלוסיה שימשיך לפנות לעשירים שכמותם רק גדלה עם השנים ולפיכך מחירי היהלומים הטבעיים לא ירדו כ”כ מהר. זה תלוי הרבה בפעולות השיווקיות של חברות היהלומים, כך ההסטוריה מלמדת. קרדיט Paul Zimnisky אנליסט יהלומים. לכתבה באנגלית.

שוק התכשיטים העולמי – שנת 2018 עומדת לסכם שנה מוצלחת בשוק התכשיטים בעולם וזאת לאור המגמה החיובית שהחלה מ- 2016 לאחר שנים קשות. האתר Research and markets מדווח על גידול של 4.7% בשנה עד 2022.

שוק תכשיטי ושעוני היוקרה בארה”ב בעלייה – כנראה שבכל זאת טארמפ משפיע לטובה על כלכלת ארה”ב, אפשר לגחך עד מחר אבל עם מספרים לא מתווכחים, שוק היוקרה רשם עלייה שנתית של 8.9% במהלך אוגוסט, מכירות התכשיטים בחנויות ארה”ב רשמו עליה של 4% מתחילת השנה שיסתכם ב- 68 מיליארד לעומת 60 ב- 2017. זאת ללא נתוני מכירות האונליין שרק גדלים שם. למרות תיקון המספרים של ממשלת ארה”ב בשוק התכשיטים יש עליה בריאה.

שוק התכשיטים בסין הגדול בעולם – 30% משוק הקניות העולמי שייך כיום לסין, ומה שמעודד ששוק הצעירים רוכש תכשיטי זהב ולכן יש אופטימיות רבה לפוטנציאל בשנים הקרובות עקב גודל האוכלוסיה העצום וההכרה ההדרגתית בתכשיטי זהב. זאת ועוד הגידול בשוק האונליין וחברות השילוח שרק בשנים האחרונות חדרו לסין בחופשיות שעדין מוגבלת רק מבטיחים את הבאות.

ירידה במכירות אוקטובר בארץ – חברי האיגוד בארץ מדווחים על ירידה במכירות באוקטובר, נכון שאוקטובר אינו חודש חזק אבל ירידה פוגעת. ליצואנים אני ממליץ להתכונן היטב לקראת חגי העמים בחו”ל לרבות חיזוק המלאי במחסנים בחו”ל, שיתופי פעולה עם משרדי לוגיסטיקה בארה”ב בעיקר, הכנת מלאים והסכמים עם חברות השילוח. תמיד יחולו עיכובים לקראת סוף דצמבר, נא להתכונן בהתאם.

מכירות האונליין מתרחבות –  מי היה מאמין ש- 20% מחנויות מנהטן יעמדו פנויות ! זה לא נורמלי. אז אם מישהו מכם עדין חושב או מהסס, הרכבת כבר נסעה, האונליין בדרך לכבוש חצי מהקמעונאות בשנים הקרובות.

פרסום חברי האיגוד בתקשורת – האיגוד חתם הסכם שיתוף פעולה עם משרד תקשורת שיווקית מוני מרדכי ואביתר רוזן, המשרד יעמול על אסטרטגיית פרסום עבור האיגוד, ענף התכשיטים המוסדר וכדאיות הציבור לרכוש תכשיטים מחברי האיגוד. זהו צעד ראשון לקראת שינוי גדול שיחול במעמד האיגוד והשפעתו על שוק התכשיטים בארץ. בקרוב תוכלו לראות את התוצאות בתקשורת. תודות לחבר המועצה גל חרט מדימונד פקטורי.

הכשרת צורפים במימון המדינה – אין עובדים. אין עובדים מקצועיים וזאת עובדה מצערת. האיגוד נפגש בתחילת החודש עם משרד העבודה בכדי לקדם את מימון הכשרת צורפים. בשלב ראשון אושרו מידית תכניות להכשרה בעסק במימון המדינה. התנאי לכך הוא השתתפות 18 עובדים מעסקים שונים שהאיגוד ירכז. העובד יוכשר בבית העסק על חשבון המדינה.

עסק המעוניין בעובד מקצועי (אפילו אחד) מוזמן לפנות אלי להמשך טיפול.

 

כנס תכנון מס לקראת סוף השנה – ערב העיון יערך ביום ראשון, בתאריך 4.11.2018 בין השעות 18:30-17:00 בבית לשכת המסחר, רחוב החשמונאים 84, קומה 2.

נושאי הכנס:

  1. היערכות מיסוי לסוף שנת המס 2018

  2. גילוי מרצון והלבנת הון חוקית

  3. השפעות חוק ההסדרים לשנת 2019

  4. מיצוי ניכויים, זיכוים ופטורים אישיים

  5. עצמאי, חברה או חברה משפחתית/בית ?

  6. בסיס מזומן או מצטבר למס הכנסה ומע”מ

  7. תכנוני מס לבעלי שליטה ומשיכות בעלים

  8. מיסוי שוק דירות המגורים משנת 2018

  9. מימוש הפסדים וקיזוזם לצורך מס

  10. מיזוגים ופירוקים, מכירת פעילות ומוניטין


 
  1. דירקטורים לעסקים משפחתיים – עסקים רבים בענף שלנו הם עסקים משפחתיים, יש לזה יתרונות וגם חסרונות לא מעטים… בכדי לעשות סדר בין בני המשפחה ומניסיון אישי, כדאי מאד, המרכז הבינתחומי הקים קורס לעסקים משפחתיים. אז במקום להתווכח 🙂 תעשו סדר. מחיר מיוחד לחברי האיגוד.

 

נפתח קורס עיצוב תכשיטים ממוחשב – ריינו 


קריאה להשקעה בארה”ב 


bottom of page