top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אוקטובר 2019

חברים יקרים

החגים אחרינו, כמעט ולא היו ימי עבודה…. נכנסים לחורף.

החורף הקרוב יתאפיין בחיזוק המכירות המקוונות וזה הזמן ליידע את אנשי הקשר בטלפון, קבוצות פייסבוק, את הגננת, המורה וכל המעגלים הסובבים אתכם שאתם קיימים ולא תשמעו את החבר מהמילואים אומר “חבל שלא אמרת קודם”. כנ”ל היצואנים המתכוננים לחגים בחו”ל, זה הזמן להתכונן לעיכובים במשלוחים לקראת קריסמס\סילבסטר ושות’, להכין מלאים ולפתוח את הראש לעיצובים וגם למחירים שווים לכל כיס.

לאחרונה רשתות החנויות בארץ ובחו”ל החלו להציע תכשיטים במחירים עממיים. מבורך. מפני שצריך לחיות את המציאות ולהתמודד עם מגוון הפיתויים שמתחרים על כיס האזרח.

תשלום דמי חבר לאיגוד

חברים שטרם שילמו דמי חבר מתבקשים לשלם בהקדם, נא בדקו במייל את פניית התשלום מאיגוד התכשיטנים ושלמו בקישור עד 12 תשלומים ללא ריבית. תודה.

חוק העיצובים למניעת העתקות יצא לדרך

4 שנים ערכו הדיונים בחוק העיצובים שנולד בשעה טובה לעשות סדר בזכויות הקניין הרוחני. ענף התכשיטים סובל קשות מהעתקות בכל העולם וגם בארץ ב”ה לא חסרות מחלוקות על העניין. החוק מאפשר למעצב ישראלי לקבל פיצוי עד לסך של 100,000 ₪ ללא צורך בהוכחת נזק לכל הפרה, אפשרות לבקש עיכובם של מוצרים נושאי עיצובים מפרים במכס ועבירות פליליות בשל הפרת הזכות בעיצוב במקרים מסוימים. בהמשך העמוד תמצאו מאמר מקצועי של עו”ד הניג מומחית לקניין רוחני.

קורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי

אם אתם חושבים לעבוד עם חו”ל אז כדאי לקחת קורס קצר ולעניין בלשכת המסחר שירכז עבורכם את מה שחשוב. מכללת לשכת המסחר מרכזת קורסים מקצועיים לאנשים עובדים במינימום עלות ומקסימום תועלת. תשקלו היטב. לפרטים.

חושבים על סין: פגישות אישיות עם הנספח הכלכלי היוצא לשנגחאי ומזרח סין, 28.11.19

סין מתחזקת כקניינית מוצרי היוקרה הגדולה בעולם, אם מעניין אתכם ליזום מהלך אז קחו הזדמנות. בהרשמה נא לציין שם העסק ואיגוד התכשיטנים.

הזדמנות להציג בהונג קונג מרץ 2019

נותר מקום אחד בשדרה הישראלית בתערוכת הונג קונג הקרובה,יצרני תכשיטים ימצאו את התערוכה הגדולה בעולם במיקום מעולה.

מתחם הבורסה ברמת גן מתעורר לחיים

כבר שנה שעיריית רמת גן משקיעה במתחם הבורסה במטרה ליצור מרכז מסחרי וקמעונאי גם לתכשיטים, העירייה כבר הקימה מתחם אוכל מודרני בין בנייני הבורסה הזוכה להצלחה ובתכנון לסגור את רחובות האזור למדרחוב אורבני שירכז פעילות קמעונאית, תיירותית והרבה קולינריה במילים פשוטות יותר ייגמר הגועל נפש שהיה והמקום יראה כמו שצריך.

בניין “ספיר” החדש מתחיל השבוע באיכלוס, האיגוד מברך את התכשיטנים בקומה 7 בברכה והצלחה רבה במשכנם החדש.

חוק העיצובים

שינויים והתפתחויות בקשר להגנה על עיצובים תעשייתיים – עדכוני משפט

ב-6.10.2019 הוציאה רשות הפטנטים הודעה על הצטרפותה של מדינת ישראל להסכם האג בנוגע לרישום בינלאומי של עיצובים תעשייתיים. הודעה זו מצטרפת לכניסתו לתוקף של חוק העיצובים התעשייתיים שנכנס לתוקף ביולי 2018, שהביא עמו בשורות חשובות לעולם התעשיינים והמעצבים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית.

מהם החידושים העיקריים ברמה הלאומית?

  1. פרסום עיצוב לא יכשיל את רישומו וקבלת ההגנה עליו באופן מידי: עד לחקיקת החוק החדש, היה קשה עד בלתי אפשרי עבור תכשיטנים לקבל הגנה רחבה על עיצובים, שכן לשם כך, נדרשו הם להגיש בקשה לרישום כל עיצוב לפני פרסומו. דרישה זו הקשתה מאוד על בעלי העיצובים שכן היה זה בלתי ריאלי לנהל הגנה ורישום על כל עיצוב חדש שייצרו.

לפי החוק החדש, מוענקת לבעל העיצוב תקופת חסד, ולפיה פרסום עיצוב לא יפגע בכשירות ההגנה על העיצוב כעיצוב רשום, כל עוד בעליו הגיש את הבקשה לרישום במהלך 12 החודשים שממועד הפרסום. מכאן, שבעל העיצוב יוכל לבדוק את הפוטנציאל המסחרי של העיצובים ולהגיש בקשה לרישום במהלך תקופה זו לגבי עיצובים נבחרים.

  1. ניתנה הגנה גם לעיצובים שאינם רשומים: גם עיצובים שאינם רשומים, ככל שהם עומדים בתנאי החוק, ובכלל זה חדשים, בעלי אופי ייחודי והוצעו למכירה או הופצו בתוך 6 חודשים ממועד הפרסום יהיו מוגנים לתקופה של 3 שנים מיום הפרסום. הגנה זו תאפשר למנוע מגורם אחר לייצר מוצר הנושא את העיצוב או עיצוב היוצר אצל המשתמש רושם כללי דומה לצורך שימוש מסחרי.

  2. תקופת ההגנה על עיצוב רשום, הורחבה: תקופת ההגנה הורחבה לתקופה של עד 25 שנים מיום הגשת הבקשה לרישום (במקום 15 שנים).

  3. אפשרויות אכיפה מורחבות:

החוק החדש מאפשר לבעל העיצוב לקבל פיצוי של עד 100,000 ₪ לכל הפרה וללא צורך בהוכחת נזק, ולדרוש סעד של צו מניעה – דבר המסייע באכיפה נוכח הקושי להוכיח נזקים. עוד קובע החוק את האפשרות לבקש לעכב מוצרים נושאי עיצובים מפרים במכס בכפוף להצגת תעודת רישום, וקובע כי ייצור או יבוא של עיצוב רשום עשוי להוות עבירה פלילית בנסיבות מסוימות.

מהו החידוש הגדול ברמה הבינלאומית? החל מה-3.1.2020 יוכלו חברות תעשייתיות ומעצבים ישראלים להגיש בקשה בינלאומית אחת בלבד לרישום עיצוב באמצעות רשות הפטנטים בישראל בכל אחת (או יותר) מהמדינות החברות בהסכם האג (המהוות למעלה מ-70 במספרן). יש לצפות כי שינוי זה יביא להגשת בקשות רבות יותר של עיצובים בשל קלות ויעילות ההגשה, והאפשרות לרכז את ניהול הרישום דרך מערכת בינלאומית אחת. זאת לעומת המצב הקודם בו לשם קבלת הגנה במדינות אחרות נדרשו עורכי הדין בישראל לנהל את כל הליך הרישום כולל הגשת הבקשה באופן מבוזר, באמצעות הסתייעות בעורכי דין שונים במדינות שבהן נתבקש הרישום.

חשוב לשים לב, כי החוק דורש לצורך קבלת ההגנה עמידה בפרמטרים נוספים כגון היותו של העיצוב חדש ובעל אופי ייחודי, וכי על אף שהחוק מאפשר הגנה על עיצובים שאינם רשומים, הרי שהגנה זו מוגבלת בהיקפה, ומאפשרת לבעל העיצוב סעדים מוגבלים. לכן, יש להקדיש תשומת לב לתכנון העיצוב באופן שיקנה לו הגנה ותכנן בצורה נכונה את מועדי הגשת הבקשות לרישום.

אין במידע כדי להוות ייעוץ מקצועי / משפטי פרטני, ואין להסתמך עליו בעת קבלת החלטות.

עו”ד חגית פלד הניג הנה עורכת דין העוסקת בתחום הקניין הרוחני. hagit@peledhenig.co.il, (משרד): 073-7317735, (נייד) 052-6378829, רחוב שלם 3, רמת גן – בית זילברמינץ, www.peledhenig.co.il.

דרוש/ה פקיד/ה בעלי נסיון לתפקיד אדמיניסטרטיבי. אחראים, יחסי אנוש טובים, מסודרים, ראש גדול. חמישה ימים בשבוע 8:30-17:30 אזור הבורסה ברמת גן. תנאים טובים למתאימים. קורות חיים למייל Miro@jakamiro.com

bottom of page