top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אפריל 2017

חברים יקרים

פסח עבר, עוד פיק של מכירות אחרינו לחלקכם יותר וחלק פחות, לא היה משהו השנה, צריך עוד פיקים כאלה זה בטוח. לאחר מנוחה ארוכה ממשיכים בשגרה.

שיתופי פעולה בעסקים בדר”כ מצליחים, שמתי לב שהעסקים המצליחים באיגוד מרבים להתייעץ ולחפש שיתופי פעולה לפני שרצים לחו”ל, מגדילים אשראי ומוציאים הרבה כסף על נסיעות ומלונות. לפעמים הפתרון נמצא כאן לידינו על אף שבדר”כ “אנחנו יודעים הכל” שווה לשאול, היום גם שיחת טלפון כבר לא עולה, בשביל זה יש איגוד.

אנחנו נמצאים בעידן שתרבות הצריכה משתנה למול עינינו ובפועל מה שהשתנה כבר הם הרגלי חיפוש המוצר, רוב הצרכנים מבררים עלויות, טיב והמלצות בגוגל ושם אתם צריכים להיות. נכון שהחנויות הפיזיות מציעות ללקוח את המוצר ביד בניגוד לחנות האינטרנט אבל בל נשכח את הדור הצעיר שמתבגר לתרבות צריכה וירטואלית והכיוון ברור ממש כתוב על הקיר. חלק מאיתנו מתגעגעים לעסקים שהיו עם לחלוחית בעין, זה מאד נוח להביט לעבר, רק צריך להתעורר ולהפנים שפנינו לעתיד, אז כמו תמיד רק יוזמות חדשות, תכשיטים\שווקים\לקוחות\תמחירים חדשים יקפיצו את העסק.

לא לשכוח להתכונן לעונת החתונות שמתחילה בל”ג בעומר, תציעו קיטים לכלה, לא רק טבעות, לא לשלוח את הגבר, תכשיטי הגברים בעלייה. קדימה לפיק הבא.

אנחנו לפני יום הזיכרון העצוב שעוצר את כולנו, כל אחד עם הכאב והזיכרונות שלו, נזכור את הגיבורים שבזכותם אנחנו פה. נזכור שזהו הבית שלנו, האהוב כל כך.

חג עצמאות שמח

גדי

אז מה קורה ? 

קניון מותגי התכשיטים – כפי שתכננו התוצאות מפתיעות גם אותנו, והפרסום של חברי האיגוד שהצטרפו לקניון עובד. נתוני החשיפות בקמפיינים שביצעה חברת Bool מדידים ואנו עוקבים כל יום אחרי התוצאות שהובילו 2720 מחפשי תכשיטים לאתר הקניון. בקרוב האתר ישודרג לגרסה מתקדמת הרבה יותר הן בנראות והן בתוצאות החיפוש. להלן נתוני הכניסות לאתר קניון המותגים בין התאריכים  02-30 לאפריל.


הקישור לאתר הקניון, הופיע כתשובה למחפשי תכשיטים באינטרנט (בארץ ובחו”ל) – 51000 פעם.

מתוכם לחצו ונכנסו לאתר 2720 פעמים שהם מהווים 5.33% זהו נתון גבוה מאוד ביחס לענף, בנוסף 80% מהגולשים נכנסים דרך המובייל (מדהים), 17.4% ממחשב נייח או לפטופ ו 2.91% מטאבלטים למיניהם.

היהלומים מתכווצים – בעידן הפיתויים האין סופיים מחיר התכשיטים בעולם יורד, ובפירוש יהלומים קטנים וזולים נמכרים על פני היהלומים הגדולים, כך מתפרסם החודש מנתוני קבוצת רפפורט (החברים באיגוד) במגזין National Jeweler, יהלומי 1 קראט ירדו ב- 7% בשנה האחרונה, ברבעון הראשון ב- 2017 יש עלייה במחירי היהלומים בגודל 0.30-0.49 קראט מה שמלמד שתכשיטים במחיר ממוצע של 1800-2000 ש”ח (אחרי הנחה) בעלייה.

ממשיכים לענוד שעונים ? – עם התקדמות הטכנולוגיה והסמארטפון שצמוד אלינו לכל מקום, הולך ומתרחק הצורך לכאורה לענוד שעון, האמנם? שעונים היו מאז ומתמיד תכשיט לכל דבר ולרוב הגברים התכשיט היחיד, עליית הטלפונים והשעונים החכמים בוודאי פגעה בשעונים הקלאסיים ומכירתם בעולם בהתאם, בירידה. יחד עם זאת הצורך בהרגל לענוד שעון עדין קיים ומאפיין בעיקר את האוכלוסייה הבגירה יותר. ללא ספק שעונים הם תכשיט חי ונושם המעניק חוויית קנייה מרגשת, גם לדעת הבלוגרית  Michelle Graff. ממידע אישי, תמיד היו ירידות ועליות בענף השעונים, היכון לעלייה.

טרנדים בתכשיטים – זה נושא חשוב מאד שחשוב ללמוד אותו היטב, בכדי לחוש את הטרנדים הבאים והתכשיטים שתציעו לשוק צריך לשייט הרבה ברשת ובחו”ל, לאחר הסקירה המקצועית בתערוכת ויצ’נזה למדתי שהצבעוניות בתכשיטים מתפשטת לצד סמלים שונים ומשונים, תוכלו לטעום מעט בכתבה הזו.

נגישות באתרי האינטרנט – בתאריך 25 באוקטובר 2015 אושר חוק הנגישות המחייב את בעלי האתרים להנגיש את האתר לאוכלוסיות מתקשות בהתאם לתקן 5568, החוק מחייב להנגיש את תכני האתר ברמת מינימום AA עד לתאריך 25 באוקטובר 2017, אז לא לשכוח לטפל בזה.

פורום משפטי – האיגוד ערך החודש מפגש עם מספר חברות גדולות בכדי לשתף פעולה למול “מכת התביעות” שמתחוללת בשוק לרבות תביעות ייצוגיות, תביעות עובדים, תביעות קטנות ועוד, במפגש סוכם שהאיגוד יזמין עוד עסקים המעוניינים לשתף מידע על מה נתבעו בכדי שעסקים אחרים יוכלו ללמוד להתכונן בהתאם. האיגוד נמצא בקשר עם מספר משרדי עו”ד מובילים בכדי לספק לכם שירותים משפטיים ברמה גבוהה ובמחיר הוגן. נא לפנות אלי במייל. בהמשך הירחון תמצאו מאמר מקצועי שערכה עו”ד שושנה רבינוביץ’, מומלץ לקרוא.

רשות המיסים משנה את כללי המשחק בזהב – האחריות להוצאת חשבוניות מס בסחר בזהב עוברת מהמוכר לקונה, כך רוכשי החשבוניות הפקטיביות יישאו באחריות ויעמדו לדין. השינוי מהווה הזדמנות טובה לרשות המיסים להילחם בזהב המוברח מהשטחים ושאר פורעי חוק שניצלו עד כה את הפירצה בחוק. בהמשך יישלח עדכון הוראות בהודעה נפרדת.

Qazoom – העיניים והאוזניים שלך באסיה – הנה הגיע לידיעתנו כלי מדהים שיחסוך לכם הרבה כסף, נסיעות וזמן. Qazoom היא חברה ישראלית – סינית המספקת שירות חסר תקדים, איתור יצרנים לפי הגדרתכם ופיקוח צמוד בתהליך הרכישה. השירות מתאים לכל מי שמעוניין לאתר יצרן איכותי באסיה בכל תחום. לאחר הגדרת הצרכים החברה תאתר מספר יצרנים ולאחר אישור הלקוח ניתן להצמיד מפקח שילווה את תהליך ההתקשרות עד לאישור הסופי, אתה פה והם שם. מחירי השירותים סבירים לחלוטין ובפירוש מדובר בכלי ששווה לנסות. פשוט כי חבל על הכסף.


צלם לאתר – כשמציגים תכשיט באתר המכירה שלכם, הצילום חייב להיות מקצועי כי זה מה שיש למכור, המחירים של צלם

איכותי נעים בין 50 – 80 ש”ח לצילום כולל ריטוש בפוטושופ, אז זהו שהמחירים כבר לא כך. אנו מקבלים בברכה את ארי אביץ, חבר חדש באיגוד שהקשיב, הוריד מחירים והלקוחות כבר אצלו, חברי האיגוד יוכלו לשלם פחות מ- 27 ש”ח לצילום קומפלט. אז עכשיו אין תירוצים וצילומים גרועים. בהצלחה.

כנס ניהול קמפיינים ברשת – אתם מוזמנים לכנס חשוב בנושא שיווק אינטרנטי בעידן הצפת המידע שייערך בלשכת המסחר בתאריך 16 במאי 2017, חשוב למי שמוכר באונליין ומבין את העתיד, אני נרשמתי ואתם?

תחרות עיצוב התכשיטים 2017 – ההרשמה תסתיים ב- 7 במאי. התחרות ממשיכה זו השנה השנייה במימון משרד הכלכלה, הזוכים יזכו בפרסים כספיים וקמפיין פרסומי בתקציב של 100,000 ש”ח. בהצלחה למתמודדים.

תערוכות

OroArezzo – תערוכת היצרנים האיטלקית תיערך ב- 6-9 במאי הקרוב, עקב רכישת החברה לא תתקיים משלחת לאיגוד אלא רק מהתערוכה הבאה, להלן לינק לרישום עצמי.

Inhorgenta מינכן – אמנם התערוכה תתקיים רק בפברואר 2018, אבל אנחנו כבר מתארגנים לקראתה בכדי שתציגו בעלויות נמוכות משמעותית מהתערוכות הגדולות ותהיה זו הזדמנות לפגוש לקוחות אירופאים חדשים. המפגש יערך ב- 21 ביוני 2017 בשעה 10:30 בבית פורום עתידים בניין 6 רמת החייל ת”א. בואו, זה שווה.


Jovella ישראל – למי ששכח התערוכה ב- 3-4 ביולי בשיתוף האיגוד, אנו עומלים בימים אלו על כנסים מקצועיים בעלי ערך ממשי בנושאי מסחר, מכירות, ייצור, טכנולוגיות ועוד. אם אתם שוקלים להיות שחקן בהפצת תכשיטים אל תהססו להציג, מי שהציג בשנה שעברה מציג שוב, למה? כי יש תכשיטנים צעירים חדשים, חנויות חדשות, בעלי אתרי אינטרנט בארץ ובחו”ל, מעצבים ולקוחות. האירוע יתקיים שוב במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת”א שיארח כבשנה שעברה עם שתייה ומזון חופשיים ואווירת עסקים.

משפטי 

כיצד להימנע  מעיצום כספי? טיפים מעשיים 

עו”ד  שושנה רבינוביץ

החל מינואר 2015 מפעילה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן את סמכותה להטלת עיצומים כספיים על עסקים בגין הפרות  של הוראות חוק הגנת הצרכן. ואכן, רק בשנה שעברה הטילה הרשות, על פי נתונים שנמסרו בכנס השנתי שלה שהתקיים בחודש מרס, עיצומים מעל 44 מיליון  ₪.

חלק נכבד מן העיצומים קשור לפעולות יום יומיות של עסקים: הצגת מחירים ופרסום מבצעים. בגין כל הפרה על הוראות חוק שמסדירות נושאים אלה ניתן להטיל עיצום של 22,000 ₪. התוצאה עלולה להיות כי עסק מקבל עיצום בעשרות ומאות אלפי שקלים ואף  מעבר לכך, בגין אי ביצוע פעולות פשוטות,  גם  אם לא היתה לו כל כוונה להפר את החוק.

להלן כמה פעולות רלבנטיות לחנויות בכלל ורשתות תכשיטים בפרט שכדאי להקפיד עליהן על מנת להימנע מחשיפה לעיצומים:

הצגת מחיר

ככלל יש להציג מחיר על כל פריט. המחיר יהיה מחיר בשקלים בלבד וכולל מע”מ.

מוצרים שהם בוויטרינות/מאחורי דלפק שלצרכן אין  גישה אליהם, יש להעמיד על הדלפק קטלוג מחירים לעיון הצרכן.

הצגת מחיר מבצע

ככלל, לגבי  מבצע רגיל בו הוזל המחיר של המוצר (היה X עכשיו Y) יש להציג על גבי המוצר מחיר לפני ואחרי הנחה. אם מדובר במבצע עד 35 יום ניתן להציג על גבי שלט ליד המוצר את המחיר לפני ההנחה והמחיר אחרי ההנחה (כשאר על גבי המוצר מופיע המחיר לפני ההנחה).

פרסום מבצע

בפרסום מבצעים (למשל בעיתונות, בפרסום חוצות ואף על שלטי פרסום בחנות עצמה) ניתן לציין מחיר לפני מבצע ואת המחיר אחרי הנחה או את שעור ההנחה.

כאשר מדובר בפרסום והצגת סוגי מבצעים כגון: 50% על מגוון מוצרים או קנה X קבל Y, חלות הוראות מיוחדות ובכל מקרה גם אז יש להקפיד כי המחיר לפני ההנחה מופיע על גבי המוצרים.

ביטול עסקה והחזר כספי

צרכן  זכאי לבטל עסקה ולקבל החזר כספי:

ברכישת תכשיט שהמחיר ששולם בעדו אינו עולה על 3000 ₪  –  מיום  הרכישה ועד תום  יומיים  שלאחריו שאינם ימי מנוחה.

ברכישת שעון – בתוך 14 ימים  מיום שהצרכן  קיבל את  המוצר.

מדיניות השבת טובין

עסק  מחויב להציב במקום עסקו שלט מדיניות השבת טובין, בהתאם לנוסח ולתנאים שבחוק, המתייחס למוצרים עליהם לא חלות הוראות ביטול עסקה.

חשוב להדגיש כי גם אם עסק קיבל הודעה על כוונת הרשות להטיל עיצום כספי, עומדת לו הזכות לבקש את ביטולו או הפחתתו. עוסק אשר יכול להוכיח כי נקט באמצעים למנוע את ההפרה יצליח להפחית את סכום העיצום  ב30%.

על כן חשוב לדאוג שהעסק מצויד בנוהלי אכיפה פנימית, יפעיל בקרה והטמעה וימנה בעל תפקיד אשר יטפל בפניות ותלונות הצרכנים אשר יטופלו במהרה ובליווי וייעוץ משפטי.

האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי במקרה  ספציפי יש לפנות לעורך דין.

עו”ד שושנה רבינוביץ הינה עורכת דין העוסקת בדיני צרכנות, משפט מסחרי ודיני מסחר בינלאומי.

shosh@law-sr.co.il ,www.law-sr.co.il רחוב אחד העם 35 תל אביב 03-7266111

משרדנו מעניק ייעוץ משפטי לעסקים בינוניים וקטנים,  מבצע בקרה וציות ועומד לרשות העסק באופן שוטף בכל שאלה או סוגיה.

דרושים

אתם מוזמנים להיכנס ללוח הדרושים המחובר גם לפייסבוק לקבוצות הצורפים והמעצבים.

למפעל תכשיטים בחולון דרושים שלייפרים בעלי ניסיון למשרה מלאה  03-6837567, shuki@goldfine.co.il

bottom of page