top of page

ירחון איגוד התכשיטנים אפריל 2019

הקיץ מתחיל ואתם מתארגנים, הפעם נתרכז בשיתופי פעולה בין חברי האיגוד. חלקכם לא תמיד חושב על האפשרות שניתן וכדאי להשתמש ביצרנים ונותני שירותים מקומיים רגע לפני שמזמינים מחו”ל ומייבאים. באיגוד קיימים סוגי עסקים שבפירוש יכולים לסייע לכם בכל עניין.

אז איך בודקים ? פשוט מאד, כנסו לעמוד שיתופי הפעולה ותמצאו, בתי מיחזור, יציקות, מעצבים, יצרנים מלאים שימנעו לכם ריצות וזמן יקר, בתי ספר לצורפות בהם תוכלו להכשיר את עובדיכם, לקיים סדנאות מקצועיות, יבואנים, חנויות, תוכנה לניהול מחשבים, תוכנה לשימור לקוחות גם לעסקים קטנים, יהלומנים ועוד.

חשוב לבדוק האם אתם נמצאים ? ולשלוח לי במייל עדכונים, שירותים וכו’. קבוצת איגוד התכשיטנים בפייסבוק ממתינה לכם, אתם מוזמנים לבקש חברות ואאשר אתכם, תוכלו להציג את שירותכם, לשאול שאלות וצרכים שונים. אז בואו נתעורר.

קבוצת איגוד התכשיטנים בפייסבוק

שימוש בסמל האיגוד בפרסומים במדיה

לאור התחרות הקשה בארץ אני ממליץ לשלב את סמל האיגוד בפרסומים בפייסבוק\איסטגרם ובעיתונים, סמל האיגוד מקנה יתרון תדמיתי חשוב עבורכם בתחרות הרשת, פרסום האיגוד בכתבות האחרונות בטלוויזיה וברשת חיזק את המודעות ומי שהחל לפרסם מרוצה. אז קדימה.

השימוש לחברי איגוד בלבד

תביעות משפטיות ושירותי משפט

אחת התופעות המדאיגות שאני מזהה לאחרונה היא עלייה דרמטית במספר התלונות והתביעות המשפטיות בענף, תביעות קטנות, תלונות לאיגוד ובקיצור הישראלי למד את השיטה.

אחד הכלים החשובים שעוזרים להאט את מסת ההתנגדות בתלונות היא השימוש באיגוד כגוף מקצועי ניטרלי, הפניית המתלונן אלינו נותנת לו אפשרות לתאר את התלונה, לאחר בחינת התלונה ביחד עם המחלקה המשפטית של לשכת המסחר אנו ממליצים על סוג הפתרון שימנע תביעות או תלונות שיימינג ברשת או לחלופין מעדכנים את הלקוח שהחוק לצד החנות. אתם מוזמנים לפנות אלי.

תערוכת הונג קונג במרץ – שיא מבקרים

שיא מבקרים בתערוכת הונג קונג במרץ – תערוכות הונג קונג כובשות את הובלת התערוכות בעולם כנראה בשל ריכוז מציגים כלל עולמי, התערוכה במרץ אירחה 90,000 מבקרים מ- 141 מדינות, המציגים הישראלים חזרו מרוצים ועושה רושם שהתערוכות רחוקות מלהיעלם, אולי דוקא בשל התחרות המטורפת ברשת.

התערוכה הבאה ביוני ממתינה לכם עם משלחת ואירוח במלון ללא תשלום, הרישום קל מבעבר בקישורים שלהלן: לחדשים שלא ביקרו שנתיים ביוני. לאורחים חוזרים שביקרו ביוני 2018.

משלחת איגוד התכשיטנים יוני 2019

מסע צורפות להודו בספטמבר


מתגבשת קבוצת צורפות/יוצרות לסיור מקצועי מלא תוכן וצבעוניות , 10 ימים של יצירה בהודו סדנאות מעשיות סדנאות הדפס. ליטוש אבן חן, סדנת אמאייל, סדנת בישול, סדנת פיסול בחוט ברזל, אתרים היסטוריים שווקים ועוד פושקאר מנדאווה דלהי גאייפור וכו…. למעוניינים יש לשלוח מייל עם שמכם טלפון ליצירת קשר כמה מילים עליכם וקישור לדף העסקי או לאתר. Do.craft.tour@gmail.com

פתרון לפריצות ואירועי שוד, מעניין

בתערוכת Arezzo האחרונה נתקלתי בפתרון מעניין שאולי חלקכם מכיר, מיסוך עשן בתוך שניות המנטרל את הפורצים מלראות. נראה מעניין. לחברה קוראים UFO , יובהר כי אין לי קשר אישי או מסחרי עימם.


תווי שי לחגים – בזווית משפטית

לפני ואחרי החגים אתם מתלבטים אם לרכוש לעובדים תווי שי או מתנה, הכשי להבין את העניין משפטית עו”ד שושנה רבינוביץ’ עושה לנו סדר

תלושי שי, תווי קנייה וקופונים תו קניה: חוק הגנת הצרכן מגדיר את תו הקנייה כמסמך הנרכש בכסף או בשווה כסף, המאפשר לאוחז בו לרכוש טובין או שירותים אצל עוסק, בסכום הנקוב בו, למעט כרטיס או מסמך המיועד לשימוש בעבור סוג מסוים של מוצר או שירות בלבד. עוסק המבקש להגביל את תוקף תו הקנייה, צריך לציין על התו באופן בולט, נוסף על שמו, גם את מועד ההנפקה ואת מועד פקיעת התוקף, ובלבד שתקופת תוקפו של התו לא תפחת מחמש שנים ממועד ההנפקה. הסכום הנקוב בתו הקנייה יהיה אחיד לגבי כל העוסקים המנויים בו. השימוש בתו הוא לרכישת טובין או שירותים הנמכרים על ידי העוסק שמכבד את התו, עד גובה הסכום הנקוב בו. לעיתים תווי קנייה נרכשים במחיר מוזל ביחס לערך הנקוב על גביהם )למשל תלושים בשווי של 1200 ₪ שנמכרים ב-850 )₪ המחוקק לא התערב בסוגית ההגבלות שמנפיק רשאי לקבוע למימוש התו והשאיר זאת כפררוגטיבה של העוסק המנפיק. עם זאת יש לגלות את ההגבלות על גבי התו או במסמך המצורף לו. שובר זיכוי / שובר מתנה: החוק אינו מגדיר מהו שובר מתנה, אך קובע כי ההוראות החלות לעניין שובר זיכוי יחולו גם על שובר מתנה. הרציונל לכך הוא שקיימת זהות בין סוגי השוברים שכן, התמורה המלאה, שהיא הערך הנקוב על גביהם, שולמה מראש ובאמצעותם ניתן לרכוש מוצר או שירות בעתיד. ואלו התנאים שקובע החוק ביחס לשובר: השובר יודפס או ייכתב באופן שימנע את מחיקת הכתוב בו; הסכום הנקוב בשובר הזיכוי יהיה הסכום ששולם בעת ביצוע העסקה; השובר יהיה תקף לפחות שנתיים מיום מסירתו, מימושו לא יותנה בהצגת חשבונית ולא ניתן להגביל את מימושו )לדוגמא, לא ניתן להגביל את השימוש למבצעים שונים(. קופון: כרטיס או מסמך המיועד לשימוש בעבור סוג מסוים של מוצר או שירות בלבד הנקובים בו, לרוב, אצל עוסק אחד. לדוגמא: ארוחת בוקר בבית קפה, רכישת מוצר ברשת מסוימת וכדומה. לפי הוראות החוק וחוות דעת הרשות להגנת הצרכן – על מסמך זה לא חלות הוראות החוק בעניין שובר מתנה ותווי קניה. תוקפו ואופן מימושו נתונים לפררוגטיבה של העוסק. עם זאת, תנאים אלה חייבים להיות גלויים לצרכן בטרם רכישת הקופון. תקנות ביטול עסקה קובעות כי שובר מתנה נחשב כמוצר שניתן להחזיר לעסק ולקבל החזר כספי. לעומת זאת תקנות ביטול עסקה לא חלות על תווי קנייה. לפי עמדת הרשות להגנת הצרכן, סיווג השובר הינו מבחן מהותי ועל כן לשם הניתן לשובר על ידי העוסק אין משמעות, אם על פי המבחן המהותי השם איננו הולם את תוכנו.

האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי במקרה ספציפי יש לפנות לעורך דין.

עו”ד שושנה רבינוביץ הינה עורכת דין העוסקת בדיני צרכנות, ציות רגולטורי, משפט מסחרי ודיני מסחר בינלאומי. 03-7266111 אביב תל 35 העם אחד רחוב www.law-sr.co.il, shosh@law-sr.co.il

האיגוד נפרד מהגברת לאה יהלום ז”ל, מעצבת ויצרנית תכשיטים מצליחה שהלכה החודש לעולמה, יהי זכרה ברוך.

דרוש ריהוט,ויטרינות וציוד לחנות תכשיטים יוקרתית.נא לפנות לצדוק 0545728999

bottom of page