top of page

ירחון איגוד התכשיטנים דצמבר 2016

חברים יקרים

שנת 2016 כבר שייכת להיסטוריה, רוב חברי האיגוד מדווחים על שנה טובה יותר מקודמתה, על אף הקשיים ושחיקת הרווחים בהשוואה לעבר. התחרות הפכה לקשוחה יותר, מפתיע כל פעם מחדש גודל היצע התכשיטים, והמחירים…אוי המחירים כ”כ נמוכים.

התופעות הללו קיימות בכל הענפים, השווקים בעולם הופכים לדורסניים, אין סנטימנטים וכבוד עסקי הוא נחלת העבר, היצרן שהוא הראשון בשרשרת האספקה נדחק לפינה ואם יעז להסס…יוחלף. הקדמה הטכנולוגית גורמת לערעור שרשרת האספקה ומבלי לחשוב פעמיים השרשרת מדלגת אל מחירי השוק המשתנים בכל רגע ובעיקר כלפי מטה.

יחד עם זאת, ב”ה שעדין ישנם איזונים ובלמים, עדין הצריכה גודלת ולכולם יש פרנסה, נכון, לא קלה אבל יש, תמיד אמרתי שכל עוד חדרי הלידה בבתי החולים פעילים תהיה צריכה ומגמת עליה.

אז כפי שכתבתי במהלך השנה חובה לפתוח שווקים חדשים, לא רק בישראל, היצוא הוא בגדר חובה ואין מה לחכות, עסק שרוצה להבטיח את עתידו חייב לפתוח זרועות שיווק ליצוא בכדי להתפתח ולא רק לדשדש, כזכור זירת האינטרנט הביאה לנו חסרונות לא קטנים כמו שבירת סדר האספקה, פרסום נישות שהשתיקה יפה להן ובעיקר פגיעה בייצור המקומי לטובת הגדלת היבוא ממחוזות רחוקים. יחד עם זאת האינטרנט הביא חלון הזדמנות גדול והוא הנגישות לעולם בקלות לא נתפשת. כך שכבר כמה שנים יכול כל עסק לתכשיטים לאתר שווקים בכל מקום בעולם אם כיצרן או כספק וליצור דינמיקות עסקיות בקלות רבה.

אחת התופעות המתחזקות בעולם האינטרנט היא פלטפורמות המכירה כמו Ebay, Amazon, Etsy ועוד המאופיינות בפעילות B to C (עסק ללקוח) ופוסחות על המשווקים, בצורה זאת יכול היצרן להתמודד עם רווחיות הגיונית ומבלי להסתכן בפתיחת אשראים למשווקים, חובות אבודים ושאר מרעין בישין שכולנו מעדיפים לשכוח בסיומה של כל שנה.

יחד עם הפלטפורמות המוכנות קמים להם בכל יום אתרי המכירה של עסקי התכשיטים שעלותם אמנם ירדה פלאות והיום ניתן להקים אתר מכירה בפחות מאלפים ש”ח, אבל מיד עולה השאלה איך יגיעו לאתר ? 

שאלת קידום האתרים היא פונקציה של תקציב פרסום, אלפי שקלים בחודש, רק שאנחנו מתקשים לעכל את המחירים, אולם צריך להפנים שמונח חיפוש בגוגל כמו “עגילי זהב” מראה 533,000 תוצאות שאיתם צריך להתחרות, או “Gold ring” מראה 162,000,000 תוצאות, אז איך יגיעו אלי???

פה נכנס האיגוד לתמונה, זה זמן רב שאנו עמלים על פתרון שיקצר את הדרך לאתר האינטרנט שלכם בצורה משמעותית, ניצול כוח ההמונים, הכוח שלכם, האיגוד מקים קניון מותגים ישראלי, כל חבר איגוד יקבל חנות וקישור לאתר שלו, בתמורה לסכום פעוט של 250 ש”ח (במקום אלפים) בחודש, אתר מותגי האיגוד יקודם בתקציב פרסום גדול ואתם תיהנו מכניסת קונים. פרטים בהמשך.

אז שנת 2017 מתחילה עם חדשות טובות, פתיחת שווקים, חיזוק היצוא, הכשרת עובדים, מיתוג תדמיתי לחברי האיגוד ועבודה משותפת, ביחד.

מאחל לכם שנת עסקים חזקה ופוריה

בברכה

גדי גרטל


brandcityigudf-01

קניון מותגי האיגוד – ניצול כוח ההמונים הוא מהות האיגוד, במקום לשלם אלפי שקלים לקידום אתר האינטרנט של העסק, אתם מצטרפים (להלן דמו) לקניון המותגים של האיגוד המדגיש את הקנייה הבטוחה, ע”י תשלום מכל אחד מכם אנו צוברים תקציב פרסומי משמעותי ומקדמים את קניון המותגים ואתכם. האתר ינוהל ויקודם בפייסבוק וגוגל ע”י חברת Boolapp שנענתה לאתגר ומאמינה מאד במהלך. ביחד נצליח להביא ליותר קונים.

האתר יופעל ממינימום 50 משתמשים ליצירת תקציב פרסום משמעותי, בכדי לבחון את היקף המעוניינים נא לענות בשאלון להלן.

Alibaba – אחת מזירות המסחר לעסקים הגדולות בעולם הוא אתר Alibaba, האתר פונה לעסקים בלבד B to B (עסק לעסק), כל עסק רשאי לפתוח חשבון בחינם ולהציע את מרכולתו, כמובן שאפשרויות הפרסום גדלות משמעותית כשמשלמים. Alibaba פונה ל-240 מדינות, 100 מיליון משתמשים !!! מיליארד כניסות לאתר ביום שרובם קניינים. להלן לינק לנציגת האתר.


מועדון עוגן – האיגוד הצטרף למועדון עוגן, מועדון הצרכנות המעניק הטבות בכל קנייה, בילוי או נופש, המועדון הגדול במדינה כדאי במוצרים ושירותים כגון הנחה קבועה בסונול של 23 אג’ הנחה לליטר בנזין, 20% הנחה במגוון חנויות/בתי קפה/מסעדות/אטרקציות באלפי בתי עסק ברחבי הארץ, 1+1 לאורך כל השנה במגוון רחב של בתי קולנוע, מסעדות, אטרקציות לילדים, הופעות ועוד, עד 10% הנחה במאות חנויות בקניוני עזריאלי,

ולטסים לחו”ל בתנאים מועדפים (כניסה לטרקלין דן – תמורת פינוק, ביטוח נסיעות חינם, השכרת רכב בחו”ל ב-13% הנחה ועוד..) זו גם הזדמנות להעניק מתנה לעובדי החברה, בעלות של 36 ש”ח בשנה בלבד.

להלן קישור לאתר שתוכלו להתרשם מכל הטוב שיש באתר עבורכם: https://www.ogen.org.il/MainPage.aspx?ogen שם משתמש להתרשמות : 037001252, סיסמה : r037001252

המעוניינים מוזמנים ליצור קשר עם קרין 03-5631013

שבוע היהלומים הישראלי הבינ”ל – ב- 13-16 בפברואר 2017 תערוך הבורסה ברמת גן את שבוע היהלומים הבינ”ל, לאירוע מוזמנים אורחים מכל העולם לרבות קניינים מחברות תכשיטים בינ”ל, איגודי תכשיטים והרבה יהלומנים, חברי האיגוד כמובן מוזמנים, האיגוד מעודד את המסחר בארץ המחזק את השוק המקומי, המעוניינים לבקר מתבקשים לשלוח מייל.


תכשיטים משובצים – יהלומים היו ונשארו רלוונטים ולא כ”כ מהר יעלמו מן הנוף, נדמה לנו שהירידה בבורסות היהלומים בעולם מצביעה על מגמת ירידה חזקה, אבל הנתונים משנת 2016 מראים התאוששות, מחירי יהלומי הגלם עלו דווקא ב- 12.3%, והמחיר הממוצע של המלוטשים זינק ב- 17%, נכון שצריך עוד זמן להכריז על שינוי מגמה אבל אלו נתונים של שלושה רבעונים.

ימי עיון והכשרות – בתקופה האחרונה בפרט אתם מוזמנים לימי עיון חשובים בלשכת המסחר, ימי העיון רלוונטיים מאד לפעילות התכשיטים לרבות שני הנושאים שכולם רוצים להתחזק בהם היצוא ומכירות באינטרנט, חשוב להגיע, להיפתח לחומרים חדשים, שיטות עבודה עדכניות וכלים מעשיים לפיתוח העסק, ראו דוגמה של מצגת של חברת  Skylimit המתמחה באיתור לקוחות וספקים בחו”ל.

מיוצר בישראל – אז את מיזם משרד הכלכלה כבר פרסמנו בגיליונות הקודמים, ומידי פעם המשרד יוזם פעילות עסקית – חברתית עם מערכת החינוך וכו’. התבקשנו לפרסם מיזם תכשיטים שזכה בתחרות בתי הספר ליזמות עסקית, התכשיט מורכב מפטנט ייחודי מעניין ובעל פוטנציאל עסקי, המעוניינים להיחשף לפטנט מוזמנים ליצור קשר במייל.

תוצרת ישראל – ובהמשך לסעיף קודם, משרד הכלכלה פועל להבליט את המוצרים המיוצרים בישראל לעיני הצרכן, האיגוד פועל להדגיש את התכשיטים המיוצרים בארץ כחלק מההטבות ליצרנים המתקשים לעמוד בתחרות מול היבוא.

סקר צרכני – צבע וניקיון אבני חן חשוב מהמשקל בקראט – סקר שבוצע בקרב 12,900 צרכנים בגילאי 21 עד 64 בנושא הרגלי רכישה של אבני רובי, ספיר ואמרלד, חושף כמה מגמות מעניינות: על פי Rough & Polished, המדווח על הסקר, המאפיינים החשובים ביותר של אבן חן, המובילים לרכישה, הם צבע וניקיון. משקל בקרט דורג כפחות חשוב, ואילו מדינת המוצא של האבן פחות חשובה לצרכנים.

מי יהיה מעצב שנת 2016 ? – תחרות עיצוב התכשיטים הגיעה לשלב האחרון, ובתאריך 5 בינואר 2017 יתקיים טקס הגמר, עשרת המעצבים כבר נבחרו וקיבלו את הבשורה המשמחת, התכשיטים המרהיבים יוצגו באירוע הגמר שיתקיים במוזיאון היהלומים, שלושת הזוכים יזכו בפרסים כספיים וקמפיין פרסום במימון משרד הכלכלה. בתחרות התמודדו עשרות משתתפים וכבר במהלך התחרות כבר אושרה תחרות ל- 2017. אז תתכוננו…

תערוכת ויצ’נזה 20-25 בינואר 2017 – תתקיים תערוכת התכשיטים הגדולה באירופה, בתערוכה יוצגו קולקציות 2017, טרנדים חדשים ואירועים מקצועיים מהשורה הראשונה.

תערוכת הינאורגנטה 18-21 בפברואר 2017 – תתקיים התערוכה במינכן שכבר מתחרה עם התערוכות הגדולות, התערוכה מאופיינת במציגים קטנים,בינוניים וגדולים מה שמגדיל את היצע העיצובים המיוחדים ומפגש עם קניינים מכל העולם ומאירופה בפרט, המעוניינים לבקר מוזמנים לשלוח מייל. זו הזדמנות מצוינת להציג אם לא הפעם אז בפעם הבאה במחירים אטרקטיביים.

תערוכת הונג קונג 2-6 במרץ 2017 – הרישום לתערוכה הגדולה בעולם החל, השנה ניתן לקבל סבסוד גם למבקרים חוזרים, המעוניינים מתבקשים לפנות במייל.

בטחון וגניבות – אחד החששות הגדולים שבעל עסק לתכשיטים יכול לדמיין הוא שוד או גניבה, במהלך השנה אנו מסתובבים עם סחורות יקרות המושכות הרבה אש, האם הסחורה מוצגת בחנות כיאות, האם סוכני המכירות מודעים לאיומים ? ובעיקר, איך למנוע ? תשובות לנושא החשוב הזה מחזיקה חברת ISPS החברה באיגוד, החברה מתמחה בתכנון בטחוני ויעוץ למניעת גניבות ושודים בישראל ובחו”ל. החברה מתמחה בתכנון תצוגות, אבטחת אירועים, יעוץ ביטוחי וע”י הדרכות לעובדי החברה בחנויות, בעסק ובשטח עסקים חוסכים אובדנים רבים ופרמיות ביטוח נפוחות.

לאור הנושא החשוב, חברת ISPS תפרסם סיכום אירועים תקופתי בכדי שנמנע את המכה הבאה ונוכל לישון בשקט:

מאמר מקצועי 

חודש דצמבר מסכם לנו שנה בה התרחשו אירועים רבים ומגוונים, ואף מציג את השיפור והשכלול של שיטות הפעולה של השודדים. החודש אנו עדים למספר אירועי שוד בחנויות שהסתיימו בירי, ואף באחד המקרים אירוע שהסתיים ברצח של שלושה עובדי חנות תכשיטים. בסיכומו של הדוח הרחבנו בנושא התנהגות נכונה בזמן אירוע שוד. אנו סבורים כי מרבית האירועים ניתנים למניעה ע”י התנהלות נכונה, מודעות והיכולת לאתר סימנים מעידים לקראת אירוע התקיפה.

החודש אנו רואים מיעוט אירועי תקיפת סוכני מכירות ביחס למצופה וביחס לשנים קודמות בארה”ב. לצערנו הרב אנו מנתחים את זה כמקריות בלבד ולא כמגמה חדשה או כ”בשורה”. לצערנו הרב חוליות השודדים פעילות במיוחד ברחבי ארה”ב ואף במדינות רבות באירופה. מקרה הפריצה לבית הסוחר המוזכר בדוח ואף בסיכום, מזכיר שוב ושוב את הלוגיקה בהפרדה מוחלטת בין החיים הפרטיים לחיים העסקיים. בדוח זה מוזכרים מספר אירועים של תקיפות רכבי הובלה מאובטחת ואף לנושא זה התייחסנו בסיכומו של הדוח. אנו מאמינים כי מקרים רבים ניתנים למניעה ע”י הדרכה נכונה ואפקטיבית, שימוש נכון בטכנולוגיות קיימות ויישום השיטות הייחודיות של חברת ISPS. נשמח לסייע בנושא גם בשנת 2017.


דוח זה הינו תמצית האירועים וקצרה היריעה מלפרט את כולם. באם ברצונך לקבל מידע נוסף או תדרוך לגבי אזורים מסוימים, אנא צור קשר עם צוות ISPS.



סוכני מכירות:


אירוע השוד בוושינגטון די סי: לא ברור בוודאות היכן השודדים איתרו את הסוכן (סביר להניח שבפילדפיה), אך אין ספק כי על סוכני מכירות להקפיד על כללי העבודה בדיוק כפי שנלמדים בקורסי ISPS. אין ספק כי אילו הסוכן שנשדד במקרה זה (ובכל מיני מקרים אחרים המפורסמים בדוחותינו) היה עובר קורס ISPS , סביר להניח שאירוע השוד היה נמנע מכיוון שהיה יודע לאתר את הסימנים המעידים לכך בשלב מוקדם.אירוע הפריצה לבית התכשיטן  בסן דייגו: אירוע זה מזכיר שוב את המלצתנו הקבועה בעניין לקיחת הסחורה לבתים. אנו ממליצים להפריד הפרדה מוחלטת בין החיים העסקיים לחיים הפרטיים ולהימנע ככל שניתן מלקיחת סחורה הביתה או משימוש ברכב פרטי. במקרה זה, השודדים היו “עדינים” יחסית, שהרי באותה המידה היו יכולים להיכנס לבית התכשיטן כאשר כל בני ביתו נוכחים, לפעול באגרסיביות ולהשיג את הסחורה. במידה והיו נכנסים בזמן בו שהו בני המשפחה בבית, האירוע היה מסכן משמעותית את משפחתו של הסוחר ואף האירוע היה גורם לטראומה משמעותית.

תקיפת הובלה מאובטחת:


בדוח זה מוזכרים אירועים רבים של תקיפת הובלה מאובטחת, הן של מזומנים והן של סחורה. אחד מהאירועים מספר על התחזות של עובד לשעבר בחברת שילוח, שלבש את בגדי העבודה (אותם שמר) והגיע לאסוף סחורה מלקוחות. אמנם שיטות התקיפה והמידע המקדים שיש לשודדים שונות מהותית בתקיפה של הובלת סחורה בהשוואה לתקיפה של הובלת מזומן, אך בשני המקרים ניתן לצמצם משמעותית את הסיכון לביצוע התקפה. נהלי עבודה נכונים, טכנולוגיה בסיסית ומודעות של המובילים תוביל לסגירת פערים קיימים, אותם מזהים השודדים בקלות יחסית. חברת ISPS מספקת שירותים בנושא ותשמח לסייע.

חנויות תכשיטים:

התנהגות בזמן שוד: בדוח זה מוזכרים שלושה אירועי שוד שהסתיימו בירי. באחד המקרים ירה בעל החנות בשודדים ואף ביצע מרדף ובמקרה אחר אף אירוע שוד שהסתיים ברצח שלושת עובדי החנות.  כפי הנראה גם המקרה שהסתיים ברצח נבע מתגובה של עובדי החנות. זוהי הזדמנות להזכיר את הסיכון שבתגובה לשודדים. השודדים לא יהססו לנקוט באלימות קשה ע”מ לסיים את משימתם – גניבת הסחורה. אנו שבים וממליצים לנהוג במשנה זהירות בזמן אירוע שוד. תפיסת העולם של ISPS  מדברת על מניעה וניסיון איתור סימנים מעידים לקראת אירוע התקיפה. אך, עם זאת, אנו ממליצים בזמן אירוע שוד להתמקד בהגנה על החיים בלבד, וזאת ע”י יישום מלא של הוראות השודדים, ללא כל תגובה או התנגדות.

נהלי עבודה בחנות: מניתוח של מספר מקרי תקיפה המוזכרים בדוח זה, ניתן להסיק בוודאות כי אילו היו נהלי עבודה נכונים לצוות החנות, אירוע השוד\ גניבה היה נמנע בקלות יחסית. צוות חנות שפועל בצורה נכונה, מקפיד על כללי עבודה במהלך שגרת היום, מאתר סימנים מעידים בשלב מוקדם ומקפיד על עבודת צוות, ימנע בקלות יחסית את אירוע השוד. כאשר יגיעו השודדים הפוטנציאלים לחנות ע”מ לאסוף מידע ולאתר נקודות תורפה, יסיקו בזמן קצר כי מדובר בטרף שאינו קל, וינסו לאתר טרף אחר – קל יותר.

אנו ממליצים לכל צוות חנות לעבור הדרכת ISPS לכללי עבודה נכונים, נהלי עבודה בשגרה ובחירום, נהלי פתיחה וסגירה, איתור סימנים מעידים לקראת אירוע שוד\ גניבה, מציאת פערים וסגירתם ועוד. הדרכה זו הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כאפקטיבית במיוחד וכבר מנעה סכומים גדולים במיוחד בחנויות רבות ברחבי העולם.

איתי הנדל, מנכ”ל ISPS, טל’: 03-6133021, נייד: 050-494-0945 www.isps.co.il

מחפשי עבודה 

1) רועי שונם – משבץ + צורף,  בעל ידע וניסיון עצום 054-2473102

2) ג’קו  – שלייפר מקצועי שגם יודע לשבץ – 054-5583590

3) משה- שלייפר – 058-7700180

4) עמנואל-  צורף מאד מקצועי  – 054-6279127


5) יובל עודני, בעל מעל ל 14 שנות ניסיון בניהול עסק בינ”ל לתכשיטים. 0523-978587שימשתי כמנהל תפעול וסמנכ”ל בחברה יצרנית בגודל בינוני (כ- 40 עובדים בארץ + מפעלי משנה בסין) ניסיון רב ביותר בתפעול, רכש, איתור וניהול ספקים בחו”ל וכמו כן במכירות לקניינים ברשתות הגדולות בעולם. אשמח להשתלב בתפקיד כמנהל תפעול / רכש או בתפקיד של פיתוח עסקי ושיווק.

bottom of page