top of page

ירחון איגוד התכשיטנים ינואר 2021

חברים יקרים

סיימנו את אחת השנים המורכבות שידענו, אתגר לא פשוט שחידד לנו עד כמה המציאות עולה על כל דמיון. אני שמח שחלקכם הגדול צלח את השנה ועל כך שאפו גדול. שוב תוכח שיוזמה ודחיפה קדימה משנים סדרי עולם.

האיגוד בשנת 2021 עומד לספק לכם שירותים חדשים שיועילו לעסק באופן ישיר.

כמסקנה מהשנה האחרונה האיגוד יגבה דמי חבר עד לחודש מרץ. לצערי לא מעט חברים בחרו שלא לשלם ב-2020 ולא תמיד בשל המצב הכלכלי, מה שעצוב שהודיעו על כך בדצמבר. האיגוד בנוי על ערבות הדדית ועצם קיומו מבוסס על דמי חבר אותם משלמים עסקים מתוך שייכות לארגון גג המייצג ופועל רק עבור חבריו מתוך אתיקה נקיה רחוקה מפוליטיקה.

מקווה לתמיכתכם.

מאחל בהצלחה רבה לכולנו, גדי.

מרכז מידע כלכלי לחברי האיגוד

האיגוד חתם הסכם שיתוף פעולה עם חברת דן אנד ברדסטריט על הפעלת מאגר מידע לעסקים בענף התכשיטים. כל חבר איגוד ששילם דמי חבר 2021 זכאי לקבל חוות דעת כלכלית על לקוח עסקי פוטנציאלי עם המלצה כללית מעודכנת ועל מצבו הכלכלי. אם יבחר חבר האיגוד בהזמנת דוח כלכלי מפורט השירות ילווה בתשלום סמלי.

את הבקשות יש לשלוח במייל בלבד, והתשובות יגיעו למחרת הבקשה.

שירות המידע הכלכלי הגיע בזמן הנכון בתוך משבר הקורונה, הסיכונים הכלכליים בשוק היום ובשנה הקרובה (אם לא יותר) מחייבים אותנו למשנה זהירות, לא מעט עסקים וחנויות נפגעו מהמשבר ואולי עוד קודם ואספקת תכשיטים היום מחייבת אתכם לשמור על זהירות.

אתם מוזמנים לפנות במייל לבקשות כלכליות החל מהיום.

תערוכת הונג קונג ובכלל

משבר הקורונה כידוע עצר את העולם מלכת ועצירת פעילות התערוכות הבינ”ל פגעה קשה ביצואנים בארץ. דבר אחד כבר הבנו שאחרי ירידה תבוא העליה ולכן מומלץ להתכונן ליום שאחרי, התערוכות יחזרו, זה צורך עסקי חשוב לתעשייה שלנו ואני מאמין שעם החזרה תהיה היענות גדולה.

תערוכת HKTDC בהונג קונג נדחתה השנה ל 2-6 ליולי ותתקיים ביחד עם תערוכת היהלומים ואבני החן ב- ASIA WORLD EXPO בסמוך לשדה התעופה.

התערוכה צפויה להיות הראשונה מהאירועים הבינלאומיים שיחזירו את הקניינים לפגוש את היצרנים אחרי היעדרות ארוכה ויושקעו בה משאבים יוצאי דופן של ממשלת הונג קונג והמארגנים. ממשלת הונג קונג מסבסדת את כל המציגים ב – $1,300 לכל 9 מ”ר של שטח תצוגה כדי לעודד חברות להגיע ולהציג.

עלות ביתן בנוי בסיסי בגודל 9 מ”ר היא כ $6,000 לפני הסבסוד.

להרשמה להציג בביתן הישראלי ולפרטים נוספים נא לפנות לאיגוד.סוף סוף בשורות טובות

בשורות טובות – המכירות בחגי ארה”ב עלו ובעיקר באונליין

המכירות הקמעונאיות לרגל עונת החגים בארה”ב (11 באוקטובר עד 24 בדצמבר) עלו השנה בכל הקטגוריות, כאשר קטגוריית התכשיטים רשמה את הצמיחה השנתית השנייה בגובהה מבין כלל הקטגוריות, כך עולה מסקר SpendingPulse של חברת מאסטרקארד.

המכירות הקמעונאיות בעונת החגים של 2020, להוציא כלי רכב ודלק, רשמו עלייה שנתית של 3%. לנתון זה תרם במיוחד זינוק של 39% במכירות אונליין לעומת 2019. המכירות אונליין היוו כ-19.7% מכלל המכירות הקמעונאיות, לעומת 13.4% ב-2019.

מכירות התכשיטים הקמעונאיות צמחו בסך הכול ב-4.3%. מגפת הקורונה אמנם פגעה במכירות בחנויות פיזיות, אך מכירות התכשיטים אונליין זינקו ב-44.6%.

סקר נוסף, שערך מגזין InStore בקרב תכשיטנים בארה”ב, מצביע אף הוא על צמיחה “משמחת” במכירות. 60% מהתכשיטנים שהשתתפו בסקר דיווחו על שיפור במכירות לעומת עונת החגים של 2019: מעל שני-שליש מהם ציינו כי ביצועי המכירות היו “טובים מהצפוי” או “מצוינים”, 27% מהנשאלים רשמו ביצועים פחות טובים לעומת אשתקד, ו-13% הנותרים דיווחו כי המכירות היו בהיקף דומה לשנה שעברה. קרדיט: מכון היהלומים.

הזדמנות למסחר בינ”ל בדובאי

ממשלת דובאי מעודדת משקיעים זרים להשתקע ולקבל סיוע, אזור הסחר החופשי של דובאי תופס תאוצה, בעלי עסקים רבים מהעולם פתחו משרד במרכז הסחר של דובאי ופשוט עושים עסקים. ממשלת איחוד האמירויות רואה במשקיעי ישראל כנכס והקימה אתר בעברית למרכז הסחר בו תמצאו את היתרונות בפתיחת משרד מקומי. לאתר BMCC.

אירוע מכירה לחברי האיגוד בדובאי

בביקורינו האחרון הדובאי סוכם שיתקיים אירוע מכירה מרוכז בו יציגו חברי האיגוד הנבחרים את מרכולתם. חברי האיגוד הדובאי מעוניינים לפגוש יצואנים פעילים בעיקר של תכשיטי זהב משובצים ועיצובים מקוריים. עסק המעוניין לקבל פרטים מתבקש לפנות אלי במייל.

קישור לרישיון צורף לשיבוץ יהלומים 2021

רישיון צורף מעניק לתכשיטן אישור חוקי לקנות יהלומים חופשיים לשיבוץ מחברת יהלומים ללא תשלום מע”מ. הרישיון מתחדש בכל שנה והגיע הזמן לחדש. לטופס המקוון.

סקר חסמים לענף התכשיטים

מינהל היהלומים והתכשיטים במשרד הכלכלה מוביל מהלך לצמצום החסמים שמפריעים לנו להתפרנס, ישנם מספר חסמים בירוקרטיים שלא עוברים מן העולם. אנא הקדישו מספר דקות למילוי השאלון. זה יעזור לכולנו. לשאלון לחצו.

סיכום שנת 2020 של מינהל היהלומים והתכשיטים

מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים מסכם שנה.

אז מה היה לנו בשנת 2020?

  1. עברנו למערכת שער עולמי ביבוא יהלומים.

  2. עברנו למערכת רישיונות מקוונת.

  3. עברנו לפתיחת יהלומים על סמך הליך ניהול סיכונים (במקום פתיחת כל חבילה, כפי שהיה קודם לכן), דבר שהוריד עומס רב משחרור החבילות בתחנת המכס.

  4. ייצגנו את ישראל בהליך קימברלי.

  5. ייצגנו את ישראל באמנת וינה למתכות יקרות.

שנת 2020 לא הייתה שנה קלה לענף היהלומים הישראלי, אך יש נקודת אור.

בדומה לתעשיות אחרות, שספגו פגיעה בעקבות נגיף הקורונה, כך גם ענף היהלומים.

ברבעון השני של שנת 2020, היו ירידות של כ-80% ביצוא יהלומים, לעומת אותו רבעון בשנת 2019, עקב ההגבלות על הטיסות וסגירת השמיים במדינות רבות.

על-פי הנתונים, גם בתחום יבוא היהלומים, חווינו השנה ירידה של כ- 40% לעומת שנת 2019.

עם זאת, יש אור בקצה המנהרה – נקודות האור היחסיות טמונות בנתונים של החודשים נובמבר, בו התמתנו הירידות ובמיוחד דצמבר, בו עלה יצוא יהלומי הגלם בכ-18% ויצוא היהלומים המלוטשים בכ-245% לעומת חודש דצמבר 2019.

אם מגמה זו תימשך הרי ששנת 2021 עשויה להביא בשורות טובות לענף היהלומים ובוודאי אם התחזית של פתיחת המשק הישראלי והיציאה מהמשבר הכלכלי והבריאותי תגשים את עצמה.

חברה באיגוד מציעה איך לנהל את האונליין בחו”ל

Valigara – פתרון תוכנה כולל למכירת תכשיטים ויהלומים בעידן המסחר האלקטרוני

העולם השתנה. תנועת המבקרים לחנויות התכשיטים הצטמצמה, ובאותו הזמן – תנועת הגולשים לאתרי התכשיטים וכן היקף רכישות התכשיטים אונליין הולך וגדל משנה לשנה. חברת מאסטרקרד דיווחה שבעונת החגים מאוקטובר עד דצמבר 2020, מכירות התכשיטים בחנויות ירדו לעומת השנה שעברה, אך מכירות התכשיטים אונליין עלו ב-46% לעומת השנה הקודמת! במצב כזה, תכשיטנים ויהלומנים חייבים להשקיע בערוצי השיווק והמכירה הדיגיטליים שלהם – אתר אינטרנט עם מסחר אלקטרוני, מכירה בזירות מסחר מובילות כמו Etsy, Amazon ו-eBay, וקידום מכירות ברשתות החברתיות.

Valigara היא חברת טכנולוגיה ישראלית ותיקה, שפיתחה פתרון תוכנה כולל, המאפשר לתכשיטנים, יהלומנים ומקצועני מסחר אלקטרוני (e-tailers and dropshippers) להגדיל את המכירות שלהם באינטרנט. Valigara מתפעלת חנויות תכשיטים בינלאומיות בזירות המסחר המובילות ואת הפעילות האלקטרונית של מספר חברות תכשיטים ישראליות (כגון לייביש, דורון מירב, אבי פז ועוד). המערכת מאפשרת לנהל את כל ההיבטים של חנויות תכשיטים מקוונות מצליחות: מלאי (על פני כל המחסנים וזירות המסחר), הזמנות, לקוחות, שיווק, הזמנות, שילוח ותפעול החנויות האינטרנטיות השונות. המערכת מאפשרת ניהול פשוט של רישומי המוצרים השונים באתר האינטרנט ובעשרות זירות מסחר מובילות, באופן אוטומטי, והכל מנוהל במקום אחד!

בעזרת Valigara, חברות תכשיטים ומקצועני eCommerce מגדילים את הכנסותיהם ממכירות בינלאומיות, תוך כדי חסכון בזמן, כוח אדם ועלויות – באמצעות אופטימיזציה ואוטומציה.

Valigara הופכת את ניהול עסקי התכשיטים והיהלומים המקוונים לפשוט יותר, תוך אוטומציה של הפעילות היומית, הסיזיפית לעיתים, שנדרשת במכירת תכשיטים ויהלומים ברשת. המערכת פעולת בסנכרון מלא עם מערכות ה-ERP, הלוגיסטיקה והשיווק העיקריות (אם קיימות אצלכם בחברה), ומאפשרת למכור את כל המוצרים בזירות מסחר אלקטרוני רבות בצורה יעילה וללא טעויות אנוש בהזנת המוצרים לחנויות. תודות לידע העמוק של מנהלי החברה בתעשיית התכשיטים והיהלומים, ובזכות הטכנולוגיה המתקדמת של Valigara, התוכנה מאפשרת לבעלי העסקים שליטה מלאה על העסק, וחוסכת 80% מהזמן שהיה נדרש לניהול המכירות המקוונות בצורה ידנית. כך תוכלו להתמקד במה שחשוב – יצירתיות בעיצוב, ייצור של תכשיטים חדשים וצמיחה כלכלית.

צפו בסרטון קצר (באנגלית) המסביר כיצד Valigara יכולה לעזור לכם: http://bit.ly/valigara-ija

Valigara היא חברה באיגוד התכשיטנים בישראל, ותשמח לעזור לחברים אחרים באיגוד להרחיב את המכירות המקוונות שלהם. כחברי האיגוד, אתם מוזמנים ליצור קשר אישי עם מנכ”ל החברה, איגור נוסינוביץ’, מומחה עולמי במכירות תכשיטים אונליין – בדוא”ל igor@valigara.com – והוא ישמח לשוחח עמכם ולסייע לכם במעבר לעידן המסחר האלקטרוני.

סקר מכירות תכשיטי יהלומים של מועצת היהלומים הטבעיים

ממשיכים לקנות

למרות הקורונה והשנה המאתגרת שעברה על הכלכלה העולמית בכלל, וענף היהלומים בפרט, מילניאלס ודור ה-Z לא הפסיקו לרכוש תכשיטי יהלומים טבעיים לעצמם, וכמתנות לאחרים. אחד מחמישה נשאלים רכש תכשיט יוקרה ב-24 החודשים האחרונים, כשמחצית מהם שובצו ביהלומים טבעיים. חצי מהתכשיטים הללו נרכשו כמתנה עצמית, בעיקר מצד נשים (72%). עבור אותן צעירות, העיצוב הוא הפרט החשוב ביותר בקנייה, ואחריו ורסטיליות, וסגנון וערך לאורך זמן.

קרוב ל-80% מאלו שרכשו תכשיטי יהלומים ב-24 החודשים האחרונים, קנו אותם כמתנה. את המגמה הובילו גברים, שלעיתים קרובות מעניקים תכשיטים במתנה לבנות זוגם. לעומתם, נשים רכשו יהלומים כמתנה לאימהות שלהן, לילדיהן, ולפעמים לבני זוגן. הסיבה עיקרית לבחירה ביהלומים כמתנה הייתה האופן שבו הם שומרים על ערכם. רוב תכשיטי היהלומים נרכשו כדי לציין אירוע חשוב בחיים, אך 25% מהרכישות בוצעו ללא סיבה מיוחדת.

מהמחקר עולה כי צרכנים לעיתים קרובות מאוד עורכים חיפוש ומחקר על תכשיטי יהלומים, לפני ביצוע הרכישה. הצרכנים בדקו בממוצע 4-5 נקודות מכירה קמעונאיות, לפני ביצוע הקנייה. רוב המחקר בוצע אונליין: 66% מהם השוו באינטרנט מחירים, 26% חיפשו ייעוץ והשראה במדיה החברתית, ו-24% קראו מאמרי טיפים.

כ-96% מהצעירים בני 18-39 פעילים במדיה החברתית, ו-36% מהם אמרו כי ייעזרו בעתיד בפלטפורמות המדיה החברתית לפני שירכשו תכשיט יהלומים.

איפה קונים, ומה בוחרים

צעירים קנו תכשיטים ב-24 החודשים האחרונים בעיקר בחנויות הפיזיות, אך 28% מהתכשיטים נרכשו אונליין. המכירות התבצעו בחנויות תכשיטים עצמאיות (30%), יותר מאשר ברשתות תכשיטים בפריסה ארצית (25%), אונליין (28%) ונקודות מכירה נוספות.

בחלוקה לסוגי תכשיטים, תכשיטי היהלומים הטבעיים הנפוצים ביותר בקרב צעירים הם עגילים (28%), שרשרות (23%), טבעת אופנה (14%), טבעת אירוסין (10%), טבעת נישואין או לרגל יום נישואין (10%), צמידים (10%) ושעונים (5%). קרדיט: מכון היהלומים.

מייצאים לבריטניה ? כדאי לכם לקרוא

כידוע בריטניה יצאה מהאיחוד האירופי (הברייקזיט) וישראל מיהרה לחתום עם בריטניה הסכם סחר המתיישר עם התנאים הקודמים לרבות פטור לסחורות ממכס. להלן מסמך שאלות ותשובות של משרד הכלכלה המפרט כיצד להתנהל. למסמך לחץ.

bottom of page