top of page

ירחון איגוד התכשיטנים מאי 2019

צרכנות בישראל במכר מרחוק – תכשיטים

במהלך החודש נפגשתי בלשכת המסחר תל אביב עם הרשות להגנת הצרכן בוועדה פריטטית (יישוב מחלוקות) בכדי להעלות מספר נושאים בוערים בנושא המכר מרחוק – המכירות המקוונות, קיבלתי מחברי האיגוד הערות חשובות לקראת המפגש שכללו את בעיית ההחזרות, ההכחשות וביטולי העסקה.

הישג אחד חשוב נרשם על ידי נציגי הרשות והוא השוואת תנאיי החזר מוצר בין חנות פיזית ובין אתר מכירה. כזכור זמן החזרת מוצר באתר מכירה לתכשיטים 14 ימי עסקים ובחנות יומיים וללא זכות החזרה תכשיטים מעל 3000 ש”ח. הבקשה תועבר לוועדת הצרכנות הבאה (יש שוב בחירות) ושם אמורה הועדה לאשר את הבקשה.

לגבי הכחשות וביטולי עסקה בכרטיס האשראי, התברר בדיון שחברות האשראי עושות להם משפט שדה מבלי שהחוק עומד לצידם. כאשר לקוח הזמין מהאתר הוא לא יכול לבטל עסקה כי הוא רוצה. הגיעו אלי תלונות רבות שחברות האשראי עוצרות עסקאות עד להוכחה על ידי העסק, אז מסתבר שזה לא חוקי, אם קיימת וודאות שהלקוח הזמין את התכשיט שסופק במדוייק ותיאור המוצר תואם, אין לחברות האשראי סמכות לעכב עסקה. אבקש לערב את האיגוד במקרים הבאים.

לסיום הנושא, חשוב מאד שתערבו אותי בנושא המכירות מרחוק, הנושא הולך ומתעצם מיום ליום ואנו צריכים להיות מוכנים. הרשות מודעת ללחץ בשינויים ולאחרונה הודיעה על הפחתת העיצומים הכספיים במקרים שבמסמך בקישור זה. אבקש להודות לעו”ד קרן חן-סופר ולבעז ברזילי מלשכת המסחר על שיתוף הפעולה החשוב.

יש לנו עוד נושאים רבים מול הרשות: הסדרת השיימינג, מעמד עסקה במסמך חסר, החמרות במדיניות החזרת מוצר ועוד.

קורסים ממומנים ליהלומנים ותכשיטנים בבורסה ברמת גן

קורס פייסבוק ממומן ליהלומנים 16/06/2019 15:00 קישור להרשמה:

קורס אמזון ליהלומנים מספר 26/06/2019 15:00 קישור להרשמה:

הרישום לתערוכת הונג קונג המסובסדת מסתיים

המעוניינים לבקר בתערוכת התכשיטים הגדולה בעולם ב -20-23 ביוני מתבקשים להזדרז ולפנות אלי במייל.

פנדורה מאכזבת את התחזיות ומפטרת עובדים בתאילנד

חברת הענק יורדת ב- 10% במכירות בחנויות הפיזיות בעולם ומפטרת עובדים בתאילנד, תקופה קשה עוברת על פנדורה שכנראה התמהמהה לפתח עיצובים חדשים. מקור רוייטרס

שוק היוקרה של העתיד – סין

בימים האחרונים פורסם הדו”ח השנתי של חברת המחקר והייעוץ מקינזי (McKinsey & Company), הסוקר את שוק היוקרה הסיני לשנת 2019. הדו”ח קובע כי הוצאות היוקרה בסין ימשיכו להתחזק בשנים הקרובות, וכי הצרכנים הסינים, בסין ומחוצה לה, ירכשו בשנת 2025 מוצרי יוקרה בסכום כולל של קרוב ל-180 מיליארד דולר, שהם כ-40% מכלל הוצאות היוקרה בעולם. לשם השוואה, ההוצאות על מוצרי יוקרה בסין הסתכמו אשתקד בכ-115 מיליארד דולר בלבד.

הדו”ח החדש, “כיצד צרכנים סינים צעירים מעצבים מחדש את שוק היוקרה העולמי” (How young Chinese consumers are reshaping global luxury), בוחן את המנהגים וההתנהגויות של צרכני היוקרה בשוק המשמעותי ביותר לעתיד הענף. גם בצל אי הוודאות הכלכלית העולמית, במקינזי משוכנעים כי סין תמשיך לשחק תפקיד מוביל בשוק היוקרה העולמי בעתיד. הבסיס לצמיחה ימשיך להיות המעמד הבינוני-גבוה בסין: בשנת 2025, כ-350 מיליון איש בסין יהיו חלק ממשקי בית בעלי הכנסה חודשית של בין 2,600 ל-3,900 דולר. לדוח מקנזי 2019 לחץ. קרדיט: מכון היהלומים.

מחירי יהלומי המעבדה ממשיכים לרדת

תעשיית היהלומים יצאה מאיזון. יהלומי הגלם המופקים במכרות עונים באופן חלקי בלבד לביקוש הנוכחי מצד הצרכנים. זה עשוי להסביר את התנודה המאופקת במחירי היהלומים. במקביל, העניינים מעט יותר תוססים בתחום יהלומי המעבדה.

המחירים של יהלומי מעבדה קטנים אמנם שמרו על יציבות יחסית, אך מחיריהם של יהלומי מעבדה גדולים יותר צללו ברבעון הראשון של 2019. לירידת המחירים תרם שילוב של היצע עודף והתפתחויות טכנולוגיות. שתי הסיבות הללו הן גם שני הנושאים המרכזיים בתחום יהלומי המעבדה כיום.

בהשוואה למחירי עסקאות סיטונאיים למכירת יהלומים טבעיים, מחיריהם של יהלומי מעבדה נמוכים כעת בממוצע ב-65-84%, תלוי בגודל, בצבע ובדרגת הניקיון. קרדיט: עידן גולן ארה”ב.

סיכום משפטי במכר מרחוק – מכירות מקוונות



Loading…

Taking too long?

Reload document | Open in new tab

bottom of page