top of page

ירחון איגוד התכשיטנים מרץ 2017

חברים יקרים

חודש מרץ מסיים את הרבעון הראשון עם תחושות מעורבות, אכן מורגשת ירידה מתחילת השנה במכירות לציבור (Sell out) והתחרות אכן קשה יותר, היצרנים נאלצים להתחרות ביבוא, היבוא נאלץ לעמוד בהוצאות המימון וכולם מקבלים תשלומים “שוטף שנה הבאה”. החנויות, הקצרות בעומק כיס מאלצות את הספק לתת כלי ממש מימוני, בנוסף זכות החזרת הסחורה עומדת למו”מ שתמיד מביא למתח וחוסר חשק לעבוד. האלטרנטיבה עדיפה פחות, קונסיגנציה, יימכר – נשלם…כידוע, אף ספק לא אוהב את זה, זו שיטה שמתאימה לקמעונאות הקלאסית ולא לחנויות תכשיטים שמספר פעולות הקופה ביום קטן משמעותית מענפים אחרים. אבל כשאין ברירה וחוקי השוק קשים, אין פתרונות קסם.

עוד מילה על מוסר התשלומים, אין ספק שפריסת תשלומים לטווח ארוך מידי מזיקה לכולם, לספק שמממן את הייצור או היבוא ולחנויות שעובדות בתכנון פיננסי שגוי, באוויר ממש. צריך לשים סוף לתופעת התשלומים הבלתי נגמרים, קיצור ההתחייבות לתשלום תביא לחוסן כלכלי מהיר יותר של החנות והספקים יוכלו להעניק הנחות במו”מ הבא. לפחות תשתדלו, זה חשוב לכולם.

אז אם הזכרתי את התחרות, אז אני מעדכן על תופעה שחלקכם שמעתם, הטורקים באים…נציגי חברות טורקיות מסתובבים בארץ עם סחורות בתיק ומבקרים בחנויות, אני לא מבין איזו חנות תקנה מהם, אבל הם פה…לא יאומן.

האיגוד פנה לרשויות החוק על מנת לטפל בתופעה, נשמח לקבל מידע מהשטח ונדווח מיד.

יחד עם זאת מסתכלים ישר, פסח בפתח, הכלכלה חזקה למרות כל הקשיים, אחוז האבטלה נמוך, נקווה שההקלות במיסים כבר ייושמו בכדי שלקוחותינו יקנו יותר.

בברכה

גדי

אז, מה קורה?

תערוכת המעצבים 2017 – כפי שקיבלתם במייל, תחרות המעצבים השנה כבר החלה, זה הזמן להגיש סקיצות ולהכין את הטופסולוגיה, אז:


תקני תכשיטים – האיגוד פועל בוועדות התקינה לתכשיטים במכון התקנים בכדי שחוקי התקינה יהיו ריאליים בהתחשב בהוצאות הרבות בייצור או יבוא תכשיט לארץ הקודש ולצד שמירה על הצרכן. לאחרונה הוקמה ועדת בזק לתקינת תכשיטי ילדים ומבוגרים בעקבות ביקורת של משרד הבריאות בה נמצאו תכשיטים בתרכובות מתכת רעילות במספר רשתות אופנה. הוועדה דנה בפתרונות תקן לתכשיטי ילדים שאינם ממתכות יקרות ובעלות סיכון גבוה לציבור, בין היתר מתקיים למשל דיון על עגילים ומוצרי ה”פירסינג” שמסכנים את בריאות הציבור. המשך יבוא.

תביעות ייצוגיות – אז כבר מדובר בתופעה של ממש, מספר חברי איגוד סובלים כבר זמן רב מבריונות משפטית שמטרתה לסחוט כספים בפשרות תוך ידיעה שאין בתביעות הללו טענות צרכניות רציניות. האיגוד פועל לעזרת חבריה וקורא לחברים לשתף פעולה במידע על התביעות בכדי שנשים סוף לתופעה. נפגשתי בחודש האחרון עם משרד עו”ד שמתמחה בתביעות הללו ולמדתי שאפשר וכדאי להכין את העסק ו\או החנויות למניעת הייצוגיות, במילים אחרות, שווה להשקיע בבדיקת ציות מלשלם בעתיד הרבה יותר, בהמשך העמוד תמצאו מאמר מקצועי של המומחים, ממליץ לקרוא.

סקר יצואנים – תודה לכל העונים על הסקר, אבקש להדגיש שהסקר מלמד על חסמים והתוצאות בפירוש מראות את הסיבות, אנו בונים כלי סיוע כלכלי ובנוסף נוכל לקבל סיוע שיווקי מהנספחים הכלכליים ב- 45 מדינות, קצת סבלנות.

הזדמנויות עסקיות מלשכת המסחר – כחברי האיגוד אתם מוזמנים לכל האירועים, לחצו ותיזמו.

תערוכת הונג קונג – שוב התערוכה הענקית הציגה אלפי חברות מכל העולם, המגוון העצום וכה הרבה יצרנים פתחו שוב הזדמנויות רבות, מי שהיה שם יודע. חברי האיגוד שהציגו חזרו עם טעם של עוד וחיוך כמו של פעם.


תערוכת הינאורגנטה – לאור מחירי התצוגה הגבוהים בתערוכות הגדולות, האיגוד ממליץ על תערוכת הינאורגנטה שתתקיים בפברואר 2018, עלות ההשתתפות כמציג נמוכה משמעותית וזו הזדמנות לפגוש עשרות אלפי אירופיים ולהתחיל לייצא, רשמו את התאריך: ביחד עם נציגי התערוכה יתקיים כנס לחברי האיגוד בתאריך 21 ביוני 2017, בתל אביב, פרטים מדויקים בהמשך.

תערוכת ג’ובלה – לפני התערוכה בשנה שעברה קיבלתי שיחת טלפון מתכשיטן ותיק שחשש לקראת התערוכה, לאחר התערוכה הדבר היחידי שעניין אותו היכן הוא יהיה בשנה הבאה.


תערוכת לאס וגאס – לא נרחיב במילים על התערוכה המדהימה שתתקיים ב-5-8 ביוני, להלן לינק להרשמה, בשנה הבאה יהיה אירוח.

אתר מותגי התכשיטים של ישראל – כפי שראיתם במיילים ובפייסבוק התחלנו את קידום קניון המותגים, אני שוב קורא לחברי האיגוד להצטרף גם אם אתם יצרנים, יצואנים ועדין אין לכם חנות אונליין, נצלו את ההזדמנות ותזכו בפרסום לעסק וקידום אורגני בעלות מצחיקה. למה זה כ”כ חשוב? כי הרבה משתתפים יגדילו את תקציב הפרסום ובאמצעותו נפרסם בכל מקום ברשת. מי שלא מצטרף פשוט מפסיד.


מי שהצטרף לאתר כבר נהנה מכניסות לאתר הקניון והפנייה לעמוד באתר או לחנות האונליין.

 

פינת הפרגונים

נקבל בברכה את מותג Suoni המתמחים בתכשיטי עור איכותי ויהלומים, נראה מעולה גם לגברים.

דיימונד פקטורי הצטרפו לשורותינו עם הרבה ידע ואיכות, ברוכים הבאים.

חנות חדשה של צבאן נפתחה במתחם הבורסה, כחנות המפעל.

בקניון האופנה החדש של גינדי נפתחות החנויות Impress וצבאן, בהצלחה רבה.

דוכנים של רשת פרש נפתחו בקניון G בכ”ס, קניון ראשונים ובקרוב בקניון רננים רעננה, פרש מציגים תכשיטי כסף, זהב ואופנה במגוון עצום ורענן.

קרן וולף הופיעה החודש בשבוע האופנה של גינדי, לחצו על הלינק ותבינו.

 

הטבה גדולה לחברי האיגוד – חברת תלמה נסיעות חתמה עם הבורסה ואיגוד התכשיטנים הסכם שיתוף פעולה להנחות משמעותיות בטיסות ומלונות בחו”ל, החברה פתחה משרד בבורסה בבנין יהלום, אתם מתבקשים ליצור קשר עם אבי מנהל בכיר בחברה 052-9444858 לברר את עלות הנסיעה הבאה, הבטיחו הנחות רציניות.

 

משפטי

הקדמת תרופה למכה – ביקורת ציות ככלי למניעת כשלים ותביעות ייצוגיות ויעול העסק \ עו”ד עדו מלין

בשנים האחרונות חלה הרחבה משמעותית בשימוש בתביעות ייצוגיות כ”כלי אכיפה ציבורי” לנוכח העובדה כי בשל מגבלות שונות, לרבות מגבלות כח אדם, הרגולטורים תחת משרדי הממשלה השונים, הממונים על האכיפה פועלים לפי הגדרת בית המשפט ב”תת אכיפה”.

מרבית התובענות הייצוגיות הינן בתחום הצרכני וכמות התביעות המוגשת גדלה מדי שנה באופן ניכר.

כתוצאה מכך, הסיכון הממשי כי תוגש תביעה ייצוגית כנגד עוסקים שונים עלתה משמעותית. מאחר וכל התביעות הייצוגיות מתפרסמות באופן פומבי בפנקס התובענות הייצוגיות הנגיש לכל אחד ברשת האינטרנט, ומאחר ולאחרונה הוגשו מספר תביעות גופים הפועלים בענף התכשיטנות, גבר הסיכון שבתקופה הקרובה נראה תופעה מוגברת של הגשת תביעות ייצוגיות כנגד העוסקים בתחום (הזרקור הופנה גם לענף זה).

בניגוד לתחום הצרכני בו קיימת כאמור “תת אכיפה”, בתחומי דיני העבודה, נושאים כלכליים לרבות היבטי הלבנת הון וכדומה, לאחרונה דווקא הוגברה האכיפה ע”י הרשויות הרלבנטיות (רשות הלבנת הון, משרד התמ”ת), ולפיכך הסיכון לפתיחת חקירה בגין הפרת הוראות חוק אשר בצידן סנקציות כספיות ו/או פליליות גבר, בצד לחץ הולך וגובר מצד הבנקים לקיומם של הליכי ציות מוסדרים ומאושרים על-ידי גורם מקצועי חיצוני לחברות המנהלים אצלם חשבונות בנק.

כמו כן, פעמים רבות לאחר פעולה של הרגולטור מוגשת תביעה ייצוגית אזרחית לפיצוי בעטיין של ההפרות שנתגלו. ברור כי במקרים מעין אלו הסיכוי לאישורה של התביעה כייצוגית גובר.

לצד סנקציות אכיפתיות, חלק מההסכמים המסחריים ותווי תקן בינלאומיים בענף התכשיטנות, מחייבים ציות להוראות החוק הרלבנטיות לרבות קיומם של  נהלים, חוזרים והדרכת עובדים על בסיס קבוע, וקיום בקרה של הנהלת החברה על תהליכי הציות.

אחד מהכלים היעילים לטיפול בנושא זה, אשר ביכולתו גם להביא ליעול של העסק וגם למנוע כשל רגולטורי, הינו ביצוע ביקורת ציות ע”י גורם חיצוני.

הבקרה כוללת בדרך כלל, ביקור בעסק, בחינת ההתמודדות של העסק עם קיום הוראות חוק והוראות רגולטוריות אחרות, צמצום החשיפה לתביעות עובדים ותביעות צרכניות, קיום הדרכה לעובדים והגשת מסקנות למנהלי החברה לשיפור ויעול. בנוסף קיום בקרת ציות מהווה אל מול חלק מהגורמים “תעודת כשרות” לקיום הוראות החוק.

יצרן הבוחר בביקורת חיצונית המעורה בתהליכים הרצויים בעסק והקפדה על קיום הוראות החוק, ימצא עצמו כמי שהקדים תרופה מבעוד מועד ואף קיבל חיזוק משמעותי ליעול וצמיחה של העסק.

 

הכותב הינו עו”ד במשרד זילברברג- מלין, משרד בוטיק המתמחה בייצוג מסחרי (לרבות ייצוג בבתי משפט) ובעל ניסיון רחב וייחודי בתובענות ייצוגית, היבטי ציות להוראות רגולציה במוסדות, מפעלים, חברות ביטוח, תקשורת ותאגידים מפוקחים. 073-7422221, idom@zmlaw.co.il 

 

דרושים

למפעל תכשיטים ומיזם חברתי חדש בנצרת מחפשים צורף מנוסה לעבודה עם כסף וזהב עם ניסיון ניהול או יכולות ניהול צוות.

יתרון לידע וניסיון בשיבוץ אבני חן למתעניינים ניתן ליצור קשר054-2009308  או לשלוח קורות חיים למייל  indimaj@zur.co.il

מפעל מתקדם בקריית גת מחפש :

א-צורף עם ניסיון בזהב

ב- משבץ עם ניסיון

ג- מפעיל טרומלים

יובל yuvalod@gmail.com


למפעל תכשיטים באור יהודה דרוש/ה מנה”ח עם ניסיון בתוכנת תמוז וחשבשבת חלונות למשרה חלקית, אפשרי גם כפרילנסר לפרטים : 052-2558645


 

מתנה לחברי האיגוד – כמה חשוב שיהיה מוצר נלווה לתכשיט כמתנה או אביזר איכות, חברת דאזל סטיק האמריקאית מעניקה לקראת הפסח ערכה חינם לחברי האיגוד.


מה זה? מברשת מיוחדת (פטנט רשום) עם סיבי סיליקון מיוחדים. בתוך המברשת חומר ניקוי ייחודי

לתכשיטים המכיל פולימרים מיוחדים אשר מבריקים את התכשיטים המלוכלכים ביותר ומעניקים להם מראה

נצץ ויוקרתי.

המוצר מיוצר בארה”ב ונמכר במעל ל-60 מדינות בעולם.

המחיר לצרכן הסופי הוא 69 שקלים.

מחיר לחנות החברה באיגוד – 29 שקלים כולל מע”מ

לפרטים: 072-2204444


bottom of page