top of page

ירחון איגוד התכשיטנים מרץ 2020

חברים יקרים

משבר הקורונה שעובר עלינו בימים טרופים אלו, חשף עד כמה חשופה בריאותנו ופרנסתנו, את נושא הבריאות אני משאיר לפרשנים הרבים שלא מפסיקים לפמפם בתקשרות וברשותכם אתרכז בכלכלה.

אנחנו נמצאים 3 שבועות מתחילת המשבר, העצירה הפתאומית של חיינו סגרה בבת אחת את הפעילות העסקית, אינני שופט את מקבלי ההחלטות כיצד לנהוג במשבר המאיים על קדושת החיים, אבל הנזק שמצטבר מבחינה כלכלית מסוכן לא פחות ותוך שלושה שבועות נסדק החוסן הכלכלי של המשק.

לאחרונה מתחילה להתבהר תופעה מדאיגה והיא מוסר התשלומים במשק, בשעת מבחן בעלי עסקים רבים נלחצו, ביטלו צ’קים בלי להניד עפעף והציפו בעיית אמון עסקית קשה שתתן את אותותיה מיד לאחר החזרה ההדרגתית לשגרה.

חוסר האמון לא מגיע רק מפגיעה בתזרים המזומנים אחרי שלושה שבועות, כולם חטפו מכה קשה, מגדול ועד קטן, הבעיה היא מוסרית וחושפת התנהגות בעייתית שתפגע עוד יותר מהמשבר. אני מציע שנתחיל לכבד את הזולת ולהבין שרק ביחד נצליח לשרוד.

אז מה עלינו לעשות? קודם כל לתקשר. להרים טלפון לספק, לאיש השירות או למנקה ולהסדיר תיאום ציפיות גם אם לא נעים, כי להתעלם זה הכי גרוע. שנית לא לשכוח לשלם משהו, אפילו סכום קטן שיוכיח רצינות. אינני שופט אף אחד, אני רק שם את זה כאן, שחזרה לפעילות עסקית תקינה תלויה בהגינות ופרעון המילה.

כפי הנראה, בקרוב מאד העסקים יכוונו את את הפעילות יותר לכיוון הצרכנים על חשבון הפעילות הבין-עסקית (BtoB) והתחרות על כיס הלקוח תגדל. הקמת חלופות שיווקיות לעסק היום בגדר חובה ויש להשקיע בזה את מלוא תשומת הלב.

נושא נוסף כואב לא פחות הוא החזירות של המערכת הבנקאית, פשוט מדהים לראות שמתוך 3000 בקשות להלוואות “מיוחדות למשבר” אושרו 20. אין צורך להוסיף. אנחנו צריכים להפנים את “אל תבטחו בנדיבים” (תהילים) ולהכיר במשמעות המילה עצמאי. זאת מערכת חשובה ליציבות המשק אבל זאת גם מערכת שהתרגלה לריווחיות לא הגיונית שבאה בעיקר על חשבון המגזר הפרטי ורוכבת עליו בלי רחמים. אסור לקבל את האטימות הבנקאית. אסור שבעוד חודשיים ישאלו אתכם בבנק על איזה קורונה אתם מדברים?

זוהי שעת מבחן להנהגת המדינה ולהבטחות האוצר, לצערי עד היום הממשלות לא הוכיחו את מילתם. אני מקווה שגודל המשבר יביא לימים בהם תחול עזרה וערבות הדדית.

בתפילה לבריאות ופרנסה טובה

גדי

אז איזו עזרה צפויה מהאוצר ?

הסיוע הממשלתי מתרכז בפתרונות מיידים, סיוע בהוצאות וכלי האצה למשק (מעבר לעמוד הבא בלחצן משמאל למטה) 4_5769310980374792324

להלן פרטי הסיוע (מעבר לעמוד הבא בלחצן משמאל למטה) 4_5769310980374792329


להלן מספר טיפים חשובים לעת המשבר:

לבטל את הוראות הקבע לארנונה, סיכוי גבוה לביטול ברבעון הקרוב והנחה בהמשך השנה בגובה של 25%.

זה הזמן להתקשר לרואה החשבון שלכם, הוא לא עושה לכם טובה. לשאול כיצד לתכנן את תשלומי המיסים, ליזום תכנון מיסוי, ניכויים (עובדים), חל”ת ועוד.

חריש עמוק בהוצאות העסק: לא להתבייש להוריד דמי שכירות (אפילו זמנית), חסכון בחשמל, ביטוחים, תקשורת, רכבים, ריטיינרים, תכנון בנקאי נכון יותר, איחוד הלוואות בתנאים משופרים, אם אפשר, הפחתת השימוש באשראי ועוד.

זה הזמן לגייס את העובדים להשתתף במאמץ, לבדוק תפוקות, להפגין לעובדים בטחון ולא לשכוח את תרומתם לעסק.

לבדוק מלאים ולהעמידם למכירה באתר, כשיאושר בהמשך, ליזום אירועי מכירות מלאים, אפשר לגייס קרובים להוציא שולחן מכירה בקניונים או במדרחוב.

חיזוק כלי האינטרנט לפעילות מכירה לצרכנים הכולל פתיחת חנויות מקוונות בזירות המסחר בארץ ובחו”ל, יצירת מוצרים יחודיים שיבדלו אתכם.

היצואנים לארה”ב צריכים לשקול גם כן להתחיל פעילות מכירות בישראל בדגש על האונליין. עד יעבור זעם.

להשתדל ליזום עיצובים חדשים, לשמור על רמת מחירים נוחה.

“פסימיים ואופטימיים מתים באותו האופן – הם רק חיים באופן שונה, ולכן צריך לחיות חיים אופטימיים.” שמעון פרס ז”ל.

לזכור שכל עוד יש אנושות יש צרכנות.

החל ממחר 1 באפריל, יחולו ההגבלות החדשות (אין הרבה הבדל) לתשומת לבכם:

תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום העבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש) (תיקון) — במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מ-10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח למנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותם כאמור. (מתייחס למקום עבודה לא חיוני)- מנכ”ל בעסק שהוגדר כמקום עבודה חיוני לא יוכל לאפשר לעובדי המנהלה להגיע אלא במקרים שנוכחותם חיונית.- לא תתאפשר קבלת קהל במקום העבודה אלא לצורך אספקת מוצרים או שירותים חיוניים ובלבד שצומצמו ככל הניתן מספר נותני השירות. (מתייחס למקום עבודה לא חיוני)- במקום עבודה שבו מועסקים דרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת.

התקנות טרם פורסמו ברשומות. https://www.gov.il/he/departments/news/spoke_finance310320

מידע חשוב מאתר כל זכות


קורונה – מצב חירום 2020 מגיפת הקורונה משפיעה על החיים של כולנו. בפורטל זה ובערכים ייעודיים באתר בנושאי הקורונה, תמצאו מידע רחב ועדכני שיסייע לכם להכיר ולממש את הזכויות הרלבנטיות לכם בתקופה זו. להנחיות משרד הבריאות חשוב שתתעדכנו מול אתר משרד הבריאות ומול ערוץ הטלגרם הייעודי לנושא. ניתן לעקוב אחר העדכונים השוטפים ב יומן עדכונים בנושא קורונה.


bottom of page