top of page

ירחון איגוד התכשיטנים נובמבר 2019

חברים יקרים

שוק תכשיטי הזהב במצב טוב, נשמע לכם מוזר ? מכון התקנים לא עומד בעומס סימון תכשיטי הזהב. זה כבר כמה חודשים שסחורות מתעכבות. לטענת המכון הכמויות הנכנסות הן הגדולות מאי פעם והם לא עומדים בעומס. אז מה קורה פה? צריכת תכשיטי הזהב בעליה לעומת ירידה בתכשיטים משובצים יקרים. האוכלוסיה בישראל גודלת ב”ה ולכן תכשיטים למטרות מסורתיות כמו חתונות, בת מצוות ועוד במגמת עליה. בנוסף, התחרות המטורפת בשוק מביאה למחירים כדאיים לצרכנים. התכשיטנים בארץ הבינו את שינויי הצריכה וכבר ממזמן לא קונים תכשיטים משובצים באבנים אלא משבצים פה, ומה משבצים? הרבה יהלומים קטנים. גם היצוא בגידול של 6% מוכיח את התחזקות המכירות ברשת רק לחו”ל.

תכשיטים משובצים באבני חן גם כן בעליה ושוב בעיקר שימוש בחצי יקרות וזולות, זאת המציאות, העיקר להגיע לקהל גדול – רמי לוי כבר אמרתי, בתחילה זלזלו באיש שהוא מכוון נמוך ולא יתרומם, היום מבינים מי התרומם. אבני החן כבר לא זניחות והצבעוניות ניכרת על נשות ישראל בכל רמת מחיר, תכשיטי הכסף כבר שנים מתהדרים באבני החן הבולטות והשילוב הזה מוכר. אנחנו עדים לשינויים מטורפים בחמש השנים האחרונות לרבות ירידה בצריכת המוצרים היקרים ומאידך עליה בכמות הפריטים.

Black Friday מוצלח והרבה מכירות….

מפגש חברי האיגוד ב- 17.12

רישמו ביומן, אנחנו נפגשים סוף סוף בבורסה באבני חן, נכיר, נחליף מידע, נלמד וחפש שיתופי פעולה. חשוב לשלוח כבר מייל לרישום עם מספר תעודת הזהות בכדי להיכנס לבנין מכבי בבורסה. ipsde@ipsde-il.com במפגש יוצגו מלאי אבני חן ויהלומים במחירים של פעם בשנה.

סקר חסמים לענף התכשיטים

רבותיי, שלחנו סקר במטרה להבין את כל הבעיות המפריעות לכם בשגרה, סה”כ 24 חברות מילאו את הסקר. חשוב לאיגוד ולמינהל היהלומים והתכשיטים להתרכז בטיפול בחסמים לפי סדר עדיפות יעיל. אז העיכובים במכון התקנים זה חסם, החזרי יצוא לישראל במכס, עיכובים בהחזרי מע”מ ומה עוד? נא כנסו ומלאו

שינוי בטפסים לפטור מע”מ לתייר

לאחרונה יצאה הודעה למשתמשי פטור מע”מ לתייר שלא יתקבלו עוד הטפסים מהדור הקודם, בירור קצר עם משרד התיירות ולהלן סימן ההיכר כיצד תבחינו האם הפנקסים שלכם מהדור הישן או החדש? תשובה:

הטופס החדש של חברת מילגם סכום המינימום לזיכוי תייר הינו 125 ש”ח אם כתוב סכום מינימום של 400 ש”ח אלו הטפסים שאינם בתוקף.

עדכון בהצהרת יצואן

כידוע הצהרת יצואן בחשבונית יצוא החליפה את תעודת המקור ביצוא למדינות החתומות על הסכם סחר עם ישראל לפטור ממכס. להלן נוסחי ההצהרות לפי שפות: קרדיט: אתר IFT.

תערוכת טוקיו מארחת לראשונה קניינים מישראל

האיגוד הגיע להסכם עם האיגוד היפני לאירוח הקניינים בתערוכות הבאות בטוקיו, אם אתם מעוניינים להיפתח לשוק היפני וללמוד אותו אז התערוכה הבאה תתקיים ב- 20-23 בינואר הקרוב. 1050 מציגים מ- 30 מדינות, 30,000 מבקרים. לאתר התערוכה. המעוניינים מוזמנים לפנות אלי במייל.

תערוכת ויצ’נזה מתקרבת 17-22 בינואר

מלכת אירופה מתעוררת בחורף האיטלקי, התערוכה מציגה את הקולקציות הנמכרות השנה, טרנדים ותכשיטים מכל הסוגים. https://www.vicenzaoro.com/en/january

קורס מסחר אלקטרוני וניהול חנויות אינטרנטיות 04.12.19

קורס ניתוח דוחות כספיים 08.12.2019

דמי חבר לאיגוד

חברים שטרם שילמו קיבלו תזכורת אישית ממני לתשלום, בבקשה לשלם בקישור המופיע במייל.

מאמר משפטי – מבצעים במכירות מקוונות

עו”ד שושנה רבינוביץ’ | בעלת משרד עו”ד שושנה רבינוביץ’ | מאמרי דעה | 05/11/2019

דגשים לפרסום מבצעים לקראת “נובמבר סייל”

חודש נובמבר הפך בשנים האחרונות לחודש המבצעים – החודש שבו נערכים מבצעי ענק ברשת האינטרנט (במרשתת) וברשתות השונות. במאמר זה נבקש להעביר מספר דגשים בנושא אופן פרסום המבצעים, בהתאם להוראות החוק.

מבצע מוגדר בחוק הגנת הצרכן כ”מכירה מיוחדת”. מדובר במכירה לרגל סוף עונה, חיסול מלאי, לרגל אירוע מיוחד, מכירה שבה מוצעת לצרכן הטבה נוסף על הטובין או על השירותים בעבורם שילם או כל מכירה אחרת שבה מוצעים הטובין או השירותים של העסק, כולם או חלקם, במחירים מוזלים לתקופה מסוימת, שלא בדרך מתן הנחה לצרכן פלוני. כלומר, כל מכירה לכלל ציבור צרכנים בה ניתנת הנחה או הטבה לתקופה מסוימת.

בפרסום של מכירה מיוחדת יפורטו הטובין או השירותים הכלולים בה ואילו אינם כלולים בה, מחירם של המוצרים לפני ההנחה ואת שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה, את תנאי המכירה המיוחדת (תקופת המבצע, חריגים וכדומה). אם מחירו של המוצר הינו מעל 50 ₪ יצויין גם המספר המינימלי של הפריטים המוצעים ומספר הפריטים המוצעים בהנחה מרבית.

כללי אצבע לעריכת מבצעים

יש לפרסם את המחיר טרם ההנחה ואת המחיר לאחר ההנחה או את שעור ההנחה. במבצעים מסוג: 1+1 או “השני בחצי מחיר” חלים כללים מיוחדים, אך תמיד חשוב לגלות לצרכן את מהותו של המבצע באופן ברור ופשוט. דוגמא למבצע שיחסית קל לפרסם הוא מבצע לפיו יש 50% הנחה על המוצר השני מתוך מגוון של מוצרים, שמחירם טרם ההנחה אינו זהה. במקרה כזה, על גבי המוצר יצוין המחיר הרגיל ובפרסום מספיק לציין כי יש 50% הנחה על מוצר שני, הזול מבניהם. כמובן שיש לגלות באופן ברור על אלו מוצרים המבצע חל. לעומת זאת, אם המבצע חל על מוצרים זהים ניתן לדעת מראש מה המחיר הרגיל של המוצר שהצרכן יבחר, ולפיכך יש לציין בפרסום גם את המחיר הרגיל.

דגשים במכירה אינטרנטית (במרשתת)

עסקאות אינטרנטיות מוגדרות בחוק הגנת הצרכן כעסקאות מכר מרחוק, וחלות עליהן כללים ספציפיים:

שלב השיווק – בעת הצגת המוצרים או השירותים באתר יש לוודא כי הפרטים הבאים יהיו גלויים: שם חברה, מספרה (ח.פ) וכתובת העסק; תכונות הנכס או השירות; מחיר הנכס או השירות ותנאי תשלום אפשריים; מועד ודרך אספקת הנכס או השירות; התקופה בה ההצעה תהיה בתוקף; מידע אודות האחריות ותנאי ביטול העסקה. עוסק חייב לפרסם גם את דמי המשלוח. אם מדובר במוצר שחלה חובה לציין את מחירו ליחידת מידה – חובה זו חלה גם בהצגת המוצר באתר.

שלב ביצוע העסקה – יש לספק לצרכן לא יאוחר ממועד אספקת הנכס או השירות, חוזה או טופס גילוי נאות בו מצויינים הפרטים המהותיים לעסקה (טופס הגילוי), אשר במסגרתו יצויינו: שם העוסק; מספר החברה (ח.פ) וכתובת העסק; תכונות הנכס או השירות; מחיר הנכס או השירות ותנאי התשלום; אופן ביטול העסקה; שם היצרן וארץ ייצור; מידע אודות אחריות וכל תנאי נוסף שחל על העסקה.

ביטול העסקה – עסקאות מכר מרחוק זוכות להגנות רחבות ביותר וניתן לבטל את העסקה ולהחזיר את המוצר אף אם נעשה בו שימוש. ההגנה היחידה העומדת לעוסק בעניין זה, הינה שהוא רשאי לתבוע את הפחת שנגרם בקשר למוצר. עסקה של רכישת נכס שאין בו פגם, ניתנת לביטול תוך 14 ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת טופס הגילוי, לפי המאוחר. חובת החזרת הנכס חלה על הצרכן. עסקת שירות, שהיא עסקה חד פעמית, ניתנת לביטול תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה, או מיום קבלת החוזה/טופס הגילוי לפי המאוחר, בתנאי שביטול העסקה ייעשה לפחות תוך שני ימים שאינם ימי מנוחה קודם למועד בו אמור השירות להינתן. עסקת שירות מתמשכת ניתנת לביטול בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה, או מיום קבלת טופס הגילוי, לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו. הצרכן ישלם את התמורה היחסית בעד השירות שניתן לו. בגין ביטול עסקאות לעיל, יחזיר העוסק לצרכן את הסכום ששולם למעט דמי ביטול של 5% או 100 ₪ לפי הנמוך מביניהם. דמי הביטול כוללים הוצאות של העוסק בגין משלוח. אם ההתקשרות היא עם צרכן בעל מוגבלות, עולה חדש או אזרח ותיק ונעשה שימוש בצ’אט או שהתקיימה שיחת טלפון עם נציג לשם השלמת העסקה, ניתן לבטל את העסקה תוך ארבעה חודשים מיום עשיית העסקה, מיום קבלת טופס הגילוי או מיום קבלת המוצר, לפי המאוחר מבינהם.

מתי לא ניתן לבטל את העסקה – ברכישת טובין פסידים (מוצרים עם חיי מדף קצרים או מוצרים מתכלים); טובין שיוצרו במיוחד עבור הלקוח; מוצרים שניתן להעתיק כשאריזתם נפתחה.

ביטול שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי – ניתן לבטל תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ובלבד שמועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו השירות אמור להינתן. ביטול שירותי תיירות שניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל – עוסק רשאי להציע לצרכן שני מסלולים של השירות – עם זכות ביטול על פי החוק או ללא זכות ביטול.

***

האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי במקרה ספציפי יש לפנות לעורך דין.

עו”ד שושנה רבינוביץ הינה עורכת דין העוסקת בדיני צרכנות, ציות רגולטורי, משפט מסחרי ודיני מסחר בינלאומי.

shosh@law-sr.co.il ,www.law-sr.co.il רחוב אחד העם 35 תל אביב 03-7266111

רק לשים ביומן

צורף בעל ניסיון לעבודה בבית המלאכה שלנו בירושלים. לפנות ל 026242190. דני.

bottom of page