top of page

ירחון איגוד התכשיטנים ספטמבר 2019

חברים יקרים

אנחנו בעיצומם של החגים, שנה חדשה מלאה באתגרים והרבה תכניות לפרנסה טובה וקלה יותר. זה הזמן לצאת מהקופסא ולהגשים רעיונות ישנים.

אני רוצה לאחל לכל אחד מכם שנה טובה ומתוקה, שנתפרנס טוב יותר. לא ביקשנו הרבה.

משמעויות כניסת Amazon ישראל – אמזון כבר פה. לא מעט תכשיטנים נכנסו, התקשורת לא מיהרה להתלהב ובעיקר הציגן לנו מה לא טוב כמו כמו מחירים גבוהים ביחס למחירים בחו”ל. יחד עם זאת אנחנו צופים במהלך שיחזק משמעותית את המסחר המקוון ויעלה את “מחיר הממוצע” לקנייה מרחוק. אני מהמר שעם הזמן המסחר בענקית המסחר יעלה ולא רק שם.

ריבוי פלטפורמות המסחר כמו Amazon,Etsy,Ebay ודומיהם מאלצים אותנו התכשיטנים לעבוד הרבה אבל ממש הרבה בכדי לתחזק את התכשיטים, התכנים, לעדכן, לעקוב בקיצור עבודה במשרה מלאה בכל אתר. חברת Valigara שהצטרפה כחברת איגוד בדיוק בתזמון הזה פיתחה כבר לפני שנים מערכת ניהול מוצרים שחוסכת לכם זמן ומשאבים רבים, המערכת מאפשרת להקים ולנהל מוצרים במקום אחד בלבד. לבירור חינם.


מנהל מינהל התכשיטים החדש מר אופיר גור אישר את שופינג IL 2019 ליצרני כחול לבן – במינהל התכשיטים והיהלומים מונה מנהל חדש מר אופיר גור. בפגישה מוצלחת הבהיר מר גור כי בכוונתו לסייע לקידום ענף התכשיטים בכל עניין, האיגוד מברך את מר גור בהצלחה רבה ומאחל לשיתוף פעולה פורה עם המינהל נציגנו בממשל. המיזם הראשון שאישר מר גור הינו מימון מסע הפרסום ליצרני תכשיטים כחול לבן, המעוניינים להצטרף לקמפיין פרסומי חינמי צריכים רק להירשם להלן קישור למסמך.

שת”פ עם יצרן הודי לתכשיטי אופנה – דרושים יבואנים ומפיצים בישראל העוסקים ביבוא מתנות, מוצרי מלאכת יד, פנינים ותכשיטי אופנה, אביזרי אופנה כמו תליונים לתיקים, סוגים שונים של תוויות וכדומה.

החברה רשומה במשרד לענייני תאגידים של הודו, ומכאן שהיא בשליטה ישירה של ממשלת הודו, עובדה המגדילה את אמינות האשראי שלנו ליצוא. לפרטים נוספים ויצירת קשר עם החברה יש למלא את הטופס שלהלן. לציין “חבר איגוד התכשיטנים”.

ביתן פנוי בתערוכת הונג קונג מרץ 2020 – התערוכה הגדולה בעולם יכולה להיות עבורכם הזדמנות להפצה למדינות שטרם חלמתם לעבוד בהן, ותיקי המציגים שנמצאים שם כל תערוכה במשך שנים יודעים למה, את הפביליון הישראלי מארגן שאול ירו נייד 054-7733723.

סקירת ישיבת CIBJO קונפדרציית התכשיטים העולמית – בתערכות ויצ’נזה ב- 9.9 התקיימה ישיבה של איגודי התכשיטנים העולמית בסימן חדשנות ואתיקה מחייבת. חייב לציין שהופתעתי לראות מספר רעיונות יפים שמאדירים את התכשיט כמו הזנת נתונים ב- DNA של האבן, טכנולוגיית מעקב האבן המשובצת משלב הכרייה ועד הענידה, טכנולוגיית בלוקצ’יין לתשלומים מאובטחים ועוד. הענף העולמי מנסה לייצר תכשיטים אמיתיים ומאומתים שיבטיחו את התמורה ללקוח מבלי אמצעי עזר ללקוח. ניתן לצפות בתכנים בקישור הזה.

תערוכת התכשיטים בטוקיו – מי שבאזור יפן ב- 23 באוקטובר מוזמן לקפוץ לתערוכת טוקיו, מארגני התערוכה שאיחרו קצת בהזמנתם הבטיחו בשנה הבאה גם אירוח על חשבונם כמו שאנחנו אוהבים. לאתר התערוכה.

דיני חגי תשרי 2019 – זכויות העובדים בימי החג, נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. הכלל הוא שיש לפעול בהתאם להסדר הרלוונטי שחל על מקום העבודה ואם חלים מספר הסדרים במקביל, יש לפעול על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. להרחבת המחלקה המשפטית בלשכת המסחר לחץ.

ההכנות למשלוחי כריסמס בעיצומם וחברת D2D מפנקת אתכם

תקופת הכריסמס הינה תקופה מרובת משלוחים, חלקם דחופים, כאשר מרכיב השרות הינו חשוב ביותר, אנו, חברת D2D VAL EXPRESS

המתמחה בסוג זה של משלוחים, נותנים לכם מחיר “הכל כלול” מיוחד כדי שהחבילות שלכם יגיעו במהירות ובבטחה ליעדן הסופי לשביעות רצונו של המקבל, אתם תתעסקו בהכנת התכשיטים, אנו נדאג לכל השאר.

אנו שולחים לכל העולם, יום יום, הצוות שלנו עומד לרשותכן ויענה לכל שאלה, נכין עבורכן את הניירת הדרושה לביצוע המשלוח ונזמין עבורכן איסוף בשעה הנוחה לכן.

מחירים מיוחדים לרגל תחילת עונת הכריסמס והשנה החדשה,

לתכשיטים בערכים של עד 3,000$, לרחבי ארה”ב, קנדה ומערב אירופה במחיר של 100 ₪ בלבד!

באמצעות DHL אקספרס

במחיר זה תקבלו:

ü ביטוח מלא ללא השתתפות עצמית

ü רשימון יצוא

ü היטל דלק

ü שירות לקוחות מקצועי ומהיר – מענה טלפוני זמין במשך כל היום

ü שולחים מכל הארץ

ü שילוח מהיר בלבד(1-3 ימי עסקים)

מחירים אלה מתייחסים למשלוחי תכשיטים בלבד

שוטף +30

המחיר כולל עד חצי ק”ג(כל ק”ג נוסף 9$)

לביצוע משלוח ולמחירים לשאר העולם יש ליצור קשר עימנו בטלפון 03-5754901(לבקש את עומר, ליאור או שי)

אנו נמצאים גם בפייסבוק בD2D – שילוח דברי ערך להלן קישור


D2D – שילוח תכשיטים לחו"ל אם אתם שולחים תכשיטים לחו"ל – כדאי לכם לצפות בסרטון הזה! פורסם על ידי ‏ D2D – שילוח דברי ערך ‏ ב- יום שני, 20 בנובמבר 2017

סיכונים מקצועיים שכדאי להכיר בתחום הביטוח

האם ידעתם כי כמעסיקים, הנכם אחראים על עובד שלכם על כל נזק שייגרם לו בעת אירוע בלתי צפוי מראש במסגרת העבודה אצלכם ? מדובר על כל מקרה של היזק גופני, נפשי או שכלי או מוות, בלתי צפוי מראש, שייגרם לעובד או לעובדים אצלכם בעסק, זאת כתוצאה מתאונה או מחלת מקצוע, אשר היוו במישרין וללא תלות בגורם אחר את הסיבה העיקרית להיזק. נזק מסוג זה ניתן לבטח באמצעות כיסוי ביטוחי של “חבות מעבידים”. במסגרת היותכם חברים באיגוד התכשיטנים , השיגה בעבורכם הנהלת האיגוד, את האפשרות לבדיקה מקצועית של ביטוחי העסק כמו : רכוש, ציוד, ביטוח צד שלישי, ביטוח חבות מעבידים וביטוחים נוספים, כל זאת ללא עלות כספית. הבדיקה תבוצע ע”י סוכן הביטוח אבי ארז , מהוותיקים והמנוסים בענף הביטוח ובהתמחותו המיוחדת בענף התכשיטנות. סוכנות הביטוח מרום בע”מ אשר בבעלותו, תעמיד לכם את כל האפשרויות לבדיקת ביטוחים אלו שלכם, וכל ביטוח אחר שתבקשו לבדוק. לקבלת מידע וליצירת קשר ללא כל התחייבות , פנו ישירות לאבי ארז 03- 5371832

הנחיות משלימות לחובת גילוי בשל הקטנת מוצרים – צרכנות

ביום 19.7.11 ,פרסם הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן )להלן: “הממונה”( עדכון הנחיה משנת 2006 בנושא חובות גילוי ואיסור הטעיה כאשר מוקטנת תכולת אריזתו של מוצר לאחר ששווק ונמכר באריזה עם תכולה גדולה יותר. להלן סקירה של ההנחיה:

• מי אחראי לגילוי בדבר הקטנת תכולת המוצר?

  1. האחריות לגילוי נאות לצרכן בדבר הקטנת תכולתו של מוצר מוטלת ככלל על היצרן או היבואן, גם אם היצרן או היבואן אינם מוכרים את המוצר ישירות לצרכן.

  2. אין די ביידוע הקמעונאי כי המוצר הוקטן, אלא יש לגלות זאת ישירות לצרכן על ידי גילוי ההקטנה על גבי האריזה או על גבי מדבקה שתודבק על גבי האריזה.

  3. אי גילוי נאות כאמור מהווה הפרה של הטעיה לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א, 1981 וניתן בגינו להטיל עיצום כספי. כמו כן, אי גילוי נאות מהווה עבירה פלילית וניתן לנקוט הליך פלילי של הגשת כתב אישום.

  4. הרשות תייחס אחריות לקמעונאי כאשר מהנסיבות עולה כי הקמעונאי היה יכול למנוע את ביצוע ההפרה כלפי הצרכן. 1 .כיצד יש לגלות את ההקטנה?

  5. כאשר מוקטנת תכולת המוצר באריזה והאריזה לא משתנה מהותית באופן שהצרכן יכול להבחין בקלות כי מדובר במוצר אחר/שונה, יש לתת גילוי נאות באשר להקטנת התכולה, על גבי האריזה.

  6. שינוי גודל האריזה בלבד אינו מהווה שינוי מהותי, כיוון שהצרכן הסביר מתקשה להבחין בשינוי גודל האריזה – אלא אם כן, מדובר בשינוי מאוד בולט לעין.

  7. יש לגלות על גבי האריזה, בכמה הוקטנה התכולה וזאת לפי אחת האפשרויות שלהלן: א. גילוי כמות או אחוז ההפחתה )”מכיל % X פחות” או “מכיל X גרם/ליטר פחות”( וכדומה; ב. גילוי הכמות המוקטנת לצד הכמות הקודמת )מוצר הייחוס( )מכיל X יחידות לעומת/במקום Y ” או “מכיל X גרם לעומת/במקום Y גרם”( וכדומה.

  8. ככל שהמוצר המוקטן החליף מוצר, מוצר הייחוס הוא המוצר שיצא מהשוק או עומד לצאת מהשוק.

  9. ככל שהמוצר המוקטן נוסף לסדרת מוצרים המשווקים בכמויות גדולות יותר, מוצר הייחוס הוא המוצר בעל הכמות הקרובה )הגדולה יותר( ששווקה במהלך תקופה של לפחות חצי שנה. לדוגמא: אם קיימת סדרה של מוצרים בגדלים 50, 100, 200 וכעת מבקשים להוסיף מוצר במשקל נוסף של 70 – הוא ייחשב כהפחתה לעומת מוצר בגודל 100 ובלבד שהכמות הזו שווקה במהלך תקופה של לפחות חצי שנה.

  10. ההנחיה אינה מבחינה בין מוצר מוקטן המחליף מוצר קודם, לבין מוצר מוקטן שנוסף לסדרת מוצרים בעלי כמויות שונות.

2 .איפה יופיע הגילוי?

  1. גילוי נאות לפי הממונה הינו כאשר הגילוי מופיע באופן ברור ומובלט בחזית האריזה, בצדו העליון של המוצר או על גבי תווית צמודה למוצר – אך לא בצדו האחורי של המוצר מתחתיו ובצדדיו – מדובר בתוספת חדשה להנחיה משנת 2006. 3 .כמה זמן יש לגלות את דבר ההקטנה?

  2. אורך התקופה בה חייב יצרן או יבואן לשווק את המוצר עם הגילוי כאמור בהנחיה, עומד על לפחות חצי שנה ממועד שיווק המוצר המוקטן – מדובר בתוספת חדשה להנחיה משנת .2006

  3. האמור חל גם לגבי יצרן או יבואן המשווק את המוצר המוקטן לקמעונאי מסוים. יודגש, כי אם בשלב מסוים מתחיל יצרן או יבואן לשווק את המוצר לקמעונאים נוספים, תחול חובת הגילוי במשך תקופה של חצי שנה החל מתחילת השיווק לכלל הקמעונאים. 4 .ממתי יתחילו לאכוף את ההנחיה המשלימה?

  4. בהנחיה צוין כי יש בה שתי הוראות חדשות: גילוי בחזית האריזה ומשך תקופת הגילוי ועל כן תחילתן שלושה חודשים ממועד פרסום ההנחיה – כלומר מיום 19.10.11 .

  5. לעניין התחולה – לגבי משך התקופה – החל ממועד כניסתה לתוקף של ההנחיה, היא תחול על כל מוצר מוקטן שטרם שווק. עד אז, תחול חובת גילוי נאות כללית.

  6. לגבי גילוי בחזית האריזה – הנחיה זו תחול אך ורק לגבי פס יצור חדש של מוצר מוקטן, שייצורו ושווקו החלו ממועד כניסתה לתוקף של הנחיה זו ואילך.

  7. כמו כן, ההנחיה המשלימה לא תחול על מוצרים מוקטנים ששווקו לקמעונאים אף אם הללו טרם הוצעו למכירה לצרכן, עד מועד כניסתה לתוקף של הנחיה זו. לסיכום, ההנחיה מבקשת להחיל הוראות מפורטות על ציבור העוסקים בדבר הקטנת תכולת מוצרים. מחד, מהלך זה מבורך שכן הוא מביא ודאות. מאידך, יש בו צמצום של שיקול הדעת של העוסק.

  8. יובהר כי הסקירה לעיל מהווה סיכום של ההנחיה וכי יש להסתמך על לשון ההנחיה במלואה בלבד.

האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי במקרה ספציפי יש לפנות לעורך דין.

עו”ד שושנה רבינוביץ הינה עורכת דין העוסקת בדיני צרכנות, ציות רגולטורי, משפט מסחרי ודיני 03-7266111 אביב תל 35 העם אחד רחוב www.law-sr.co.il, shosh@law-sr.co.il .

במייל ל il.co.sr-law@shosh

חברה מראש העין מחפשת צורף/ צורפת.

כל מי שמעונין נא לשלוח את הפרטים הבאים:

מקום מגורים , גיל, נסיון קודם בצורפות , מקום עבודה אחרון/ נוכחי

פרטי קשר :

ואטס אפ 0543098293

bottom of page