top of page

ירחון איגוד התכשיטנים ספטמבר 2020

חברים יקרים

הקורונה לא ממהרת לעבור, הסגר הנוכחי שוב צר עלינו ושוב עולה החובה להיות עם אתר מכירות יעיל ונגיש. בחודשים האחרונים ראינו עליה יפה בפעילות והחלו ב”ה נתוני מכירות מעודדים.

כולנו כבר מבינים ש”אם אין אני לי…” וזה הזמן לצאת מהקבעון או הדכאון ולחשוב מה לשפר ומה עוד לא ניסינו. יש הרבה מה לעשות בכל עסק, אני רואה את זה כל יום בעסקי התכשיטים. רק צריך להיות מכוונים, להתמקצע בתחום התכשיטים שבחרתם, ללמוד את הביקושים ולהציע בהתאם. ברור שזו אמירה כללית אבל זאת המסקנה ממבט הציפור שאני רואה מכאן, מי מצליח ומי לא.

אז מה עוד ניתן לעשות שלא עשינו ?

  1. לחזק את העסק ברשת על ידי אתר מקצועי ונגיש בו הלקוח ימצא בזריזות את מבוקשו.

  2. לפתוח חנויות בזירות מסחר בארץ ובחו”ל.

  3. לשקול פיתוח יצוא סיטונאי.

  4. ליזום רה-ארגון בשרשרת האספקה – לבדוק כדאיות, ריווחיות, חלופות ספקים, לייצר בארץ, לייבא…

  5. להקים או לשפר את מועדון הלקוחות שאני מקווה שיש לכם, שדרכו תתקשרו ללקוחות.

  6. לפתח תחום תכשיטים בקבוצת מחיר אחרת, עממית או יוקרה.

  7. להשקיע בפרסום דיגיטלי כמו שצריך.

  8. להתיעל עם כלי ניהול דיגיטליים זמינים וזולים כמו מערכות הנהלת חשבונות, קשרי לקוחות, ניהול משימות, ניהול מלאי ועוד. (בפרט לעסקים קטנים)

  9. ליזום שיתופי פעולה עם אנשי קשר משפיעים שיש לכל אחד מאיתנו בטלפון.

  10. להיות חבר פעיל באיגוד – לפרסם את תו האיגוד באתר ובכל פרסום – הציבור מחפש עכשיו ביטחון צרכני.

בהצלחה

לפתוח את העסק או לא?

לצערינו כמו הקורונה גם ההנחיות לא ברורות, הממשלה החליטה לסגור את כלל העסקים שאינם חיוניים (כלומר ספקים למוצרי חירום), ברגע האחרון אושרו החרגות המנוסחות היטב כבסיס לקנסות. אז בדקנו עם לשכת המסחר ומצאנו סעיף שלא בטוח שעליו אפשר להסתמך.

להלן הוראות פיקוד העורף https://www.oref.org.il/12522-he/Pakar.aspx

אפרש כאמנון אברמוביץ’ : אין פה אישור לפתיחת עסק, יש פה אישור לקיים דופק במינימום אנשים. לשיקולכם.

פגישה עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן -תכשיטים

החודש התקיים מפגש וידאו ביוזמת לשכת המסחר עם מנהלי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בנושא האקטואלי מסחר מרחוק – מקוון. במפגש ייצגתי אתכם והעליתי שני נושאים בוערים לזירוז חקיקה מתקנת במסחר מקוון. הראשון הינו השוואת תנאיי המסחר בין החנויות הפיזיות (ראו תיאור) לבין חנות ברשת, מדיניות ביטול עסקה בחוק הגנת הצרכן במכירה מרחוק מתירה לצרכן להחזיר כל מוצר לאחר 14 ימי עסקים מבלי שיצטרך לנמק סיבה. הקביעה באה לסייע לצרכן המסכן שלא רואה את המוצר בעת הקניה. לעומת זאת בחנות פיזית, לענף התכשיטים ישנה החרגה (תודות לאיגוד) : ביטול עסקה ניתן עד 2 ימי עסקים (ראו מדריך ב.ע. לתכשיט). תכשיטים מעל 3000 ש”ח ותכשיטים שיוצרו על פי הזמנה אינם ניתנים לביטול עסקה. האפליה שהמחוקק יצר פה בין הסחר הפיזי למקוון פשוט אבסורדית.

הנושא השני כואב לא פחות הינו הכחשות עסקה והונאות כרטיסי אשראי. הצגתי את היקפי המסחר ברשת במיוחד בתקופת הקורונה שהגיעו לעשרות אחוזים מהמסחר הקמעונאי ואת עיקרי החסרונות לבעלי העסקים:

  1. לא ניתן לזהות את המזמין.

  2. הצרכנים מנצלים את החוק ומחזירים תכשיטים לאחר שימוש.

  3. אחוזי הכחשות עסקה גבוהים.

  4. חברות האשראי משהות פתרונות לעסקאות בטוחות.

מה התכל’ס? שני הנושאים התבררו כמזיקים לנו ויעברו להמשך טיפול מיידי.

יש עוד הרבה נושאים לטיפול שידונו בהמשך.

הסכם השלום עם האמירויות ובחריין

הסכם השלום עם העולם הערבי הסוני מעלה סיכוי לחיים נורמליים יותר, זה נראה הזוי כמו הרבה דברים לאחרונה אבל כבר הספיקה הבורסה ברמת גן לחתום הסכם מסחר ישיר עם האמירויות ומשלוח ראשון של יהלומים כבר נשלח. האיגוד שלח אגרות לאיגודי המדינות הרלוונטיות, עדכונים בהמשך.

וובינר מסחר יהלומים ותכשיטים ישראל יפן

כמו שהזכרתי, אפשר לייצא תכשיטים בסיטונאות, זה לא בשמים. אתמול נעשה צעד ראשון עם יפן. בוובינר שחלקכם השתתפתם, התארחו בפאנל מובילי ענפים משני הצדדים, בסיכומו של האירוע ניכר רצון טוב של שני הצדדים לפתח יחסי מסחר בתכשיטים. תודות לגבי ברבי מחברת GB, חבר האיגוד והנהלת לשכת ישראל יפן על היוזמה והרצון לעזור.

נזכיר שביפן רק 126 מיליון תושבים, שאוהבים מתנות והרי לכם מתכון מעולה לצרכני תכשיטים. לשכת המסחר ישראל יפן מרכזת את קשרי המסחר ודרכה ניתן להתקדם בנושא. המעוניינים מתבקשים לפנות אלי במייל.

אירוע Shopping IL

מינהל התכשיטים והיהלומים במשרד הכלכלה יזם את המיזם ShoppingIL בשיתוף חברת Google

במיזם יופיע מתחם ייעודי ‘כחול-לבן’ מטעם מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה. במתחם יופיעו כל העסקים בעלי תו מיוצר בישראל.

מי יכול להצטרף למתחם כחול-לבן?

יצרנים ישראליים שלהם אישור תקף לסימון מוצרים באמצעות תו ‘מיוצר בישראל’, חנות אינטרנטית ועומדים בתנאי ההצטרפות ל-ShoppingIL כמפורט בקישור.

יצרנים ישראליים שאין להם אישור לסימון מוצרים באמצעות ‘תו מיוצר בישראל’, מוזמנים להירשם למתחם ולהגיש במקביל בקשה להצטרפות לתו – ההרשמה לתו

לצורך הפרויקט תסתיים בתאריך ה- 15/10/20.

האם ההצטרפות למתחם כחול-לבן כרוכה בתשלום?

הרישום למתחם כחול-לבן במסגרת ShoppingIL אינו כרוך בתשלום, הוא ניתן במסגרת שיתוף הפעולה עם משרד הכלכלה והתעשייה.

הגשת בקשה לקבלת זכאות לתו מיוצר בישראל אינה כרוכה בתשלום וניתן לבצע את הרישום בהליך מהיר וידידותי.

מה הליך הרישום לתו מיוצר בישראל?

כדי להירשם יש למלא טופס בקשה ולהחתים את המנהל ורואה החשבון (עוסק מורשה יכול להחתים יועץ מס) על ההצהרות הרלוונטיות.

היכנסו ללינק פרטים על הזכאות לתו והליך ההרשמה ומלאו את טופס הבקשה בהתאם להוראות.

לקבלת פרטים נוספים ותמיכה ברישום ל’תו מיוצר בישראל’ יש לפנות במייל אל: shoppingil@economy.gov.il

תודות לרחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במינהל.

מועצת היהלומים הטבעיים החלה בקמפיין עולמי


For Moments Like No Other starring Ana de Armas Our moments, our stories – they belong to us. Celebrate life’s most precious moments, from every day to the extraordinary, with natural diamonds. Revel in co…

ירחון ספטמבר של הרשות להגנת הצרכן

הנחיות בנוגע לפרסום מכירה מיוחדת (מבצע) עוסק שהודיע ברבים (בשילוט בבית העסק\ עיתון\ מודעה\ אינטרנט או בכל מדיה אחרת) על מכירה מיוחדת (מבצע) חייב להבהיר ולפרסם: 1. אילו מוצרים או שירותים כלולים בה, ואילו מוצרים או שירותים אינם כלולים בה. 2. עוסק שהודיע על מכירה בהנחה או על מחיר מיוחד של מוצרים פגומים או של מוצרים שאיכותם נמוכה מהרגיל או שמתקרב מועד תפוגתם, יציין בהודעתו שזוהי סיבת ההנחה או המחיר המיוחד. 3. העוסק צריך לציין את מחיר המוצר לפני המבצע ואת שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה. 4. במידה והעוסק מעוניין לשנות את אחד משלושת הפרטים הראשונים הרשומים מעלה (1-3), עליו לפרסם הודעה על השינוי באותה דרך שבה פרסם את ההודעה הראשונה על המכירה המיוחדת. 5. המוצרים שבמבצע צריכים להיות מוצגים בנפרד או מסומנים באופן מיוחד, בכל מקרה ההפרדה בין מה שבמבצע ומה שלא במבצע, חייבת להיות ברורה. 6. עוסק שפרסם מבצע מכירות באמצעי המדיה השונים (למעט במקום העסק), יכלול בפרסום את המספר המינימלי של הפריטים המוצעים באותו המבצע ואת המספר המינימלי של הפריטים המוצעים בה בהנחה המרבית. * הוראות סעיף זה לא יחולו על מוצרים או שירותים שמחירם לצרכן במכירה המיוחדת אינו עולה על 50 שקלים חדשים. 7. העוסק חייב להחזיק מלאי סביר של מוצרים במבצע. במידה והוא לא מחזיק מלאי כזה הוא חייב לציין זאת בפרסום. במידה ואזל מלאי המוצרים שהוצעו במכירה מיוחדת או שהשירותים שהיו במבצע (כולם או חלקם) אינם מוצעים עוד במחירי מבצע או בכלל – לא ימשיך העוסק לפרסם ברבים או במקום העסק את ההודעה שפרסם על אותה מכירה.אם אזלו חלק מהפריטים, רשאי העוסק להמשיך לפרסם את ההודעה שפרסם במקום העסק ובלבד שיפרסם גם על הפריטים שאזלו, והסיר את הפרסום מאמצעי המדיה. יובהר כי על מוצרים שניקנו במסגרת מכירה מיוחדת (מבצע), יחולו כל זכויות ביטול עסקה בהתאם למופיע בחוק ובתקנות . למידע נוסף בנוגע לביטול עסקה פרונטלית ניתן להקליק כאן

תווי קנייה, זיכויים ושוברי מתנה הגדרות תווי קנייה– תו קנייה הינו כרטיס או מסמך הנרכש בכסף, או בשווה כסף, ובאמצעותו יכול הצרכן לרכוש מוצרים או שירותים בסכום הנקוב בו בבית העסק המנפיק את תו הקנייה.ערכם של התווים יהיה שווה עבור כל העוסקים המנויים בתו הקנייה. על פי חוק הגנת הצרכן תוקף התו חייב להיות חמש שנים לפחות מיום הנפקתו, כאשר העוסק מחויב לציין על גבי המסמך, באופן ברור ובולט, את מועד פקיעת תוקפו. ביכולתו של הצרכן לממש את תווי הקנייה, כל עוד העוסק אינו מצוי בהליכי פירוק או פשיטת רגל. במידה והעוסק מעוניין להציב תנאים לרכישה באמצעות תווי קנייה, עליו לציינם באופן ברור על גבי המסמך. במקרים של ביטול עסקה שנעשתה באמצעות תו קנייה, רשאי העוסק להגביל את האפשרות לממש את הזיכוי באותן ההגבלות החלות על תו הקנייה. על זיכוי שניתן כעודף מקנייה בתווי קנייה חלות אותן ההתניות של תו הקנייה. זיכויים– זיכוי הינו מסמך הניתן לצרכן מעוסק, בכל מקרה בו הצרכן מבקש לבטל עסקה, ואינו זכאי להחזר כספי על פי חוק. עוסק המעניק לצרכן שובר זיכוי, מחויב לוודא שהכתוב בו בלתי ניתן למחיקה, ושהסכום הנקוב בו זהה לסכום ששולם ברכישה המקורית. תוקף הזיכוי הוא שנתיים. הצרכן לא יחויב בהצגת החשבונית המקורית בבואו לממש את הזיכוי. כמו כן, העוסק אינו רשאי להציב תנאים מגבילים למימוש הזיכוי (להבדיל מתווי קנייה). הצרכן רשאי לקבל את העודף במזומן, אם היתרה בזיכוי לא עולה על 5% מסכום השובר או 100 ש”ח, לפי הנמוך מביניהם. שוברי מתנה– שובר מתנה הינו שובר שנקנה בסכום מלא מעוסק ומקנה לאוחז בו לרכוש כל מוצר או שירות שמציע העסק שהנפיק את השובר. שובר מתנה דינו כזיכוי וחלים עליו אותם החוקים והמגבלות. חוק הגנת הצרכן מתיר ביטול של עסקה במקרים שונים- עוסק יכול להרחיב את התוקף של ביטול העסקה (“מדיניות מיטיבה”). במידה ועוסק מרחיב את מדיניות ההחזרות או ההחלפות של טובין, היא צריכה להיות מוצגת בבית העסק, בשלט ברור ובולט לעיונם של הצרכנים. חשוב לציין כי ברגע שבית העסק מגדיר מדיניות מסוימת הוא מחויב לנהוג על פיה. הגבלת זכות הביטול: נעשתה עסקה והצרכן שילם בתווי קנייה, שובר מתנה או כרטיס מגנטי נטען, לא תחול זכות הביטול על עסקה זו.

bottom of page