top of page

ירחון איגוד התכשיטנים פברואר 2017

חברים יקרים

חודש פברואר מסתיים, עם ציון הוולנטיין שעזר למכירות, התחרות לא פשוטה אבל כפי שאתם זוכרים מירחונים קודמים מכירות זה שילוב של חשיפה, מחיר ועיצוב. אז איך מתכננים את השנה הקרובה ? ממה מתחילים ? מה משנים ? אלו שאלות שמוכרות לכם היטב, והתשובה במילה אחת היא יוזמה.

חשוב מאד לשים דגש על זירת האינטרנט, לא מפני שכולם רצים לשם, אלא בפירוש מדובר על שינוי בתרבות הצריכה שמתחזקת ברשת מיום ליום, המחיר הממוצע של קניית מוצר מאתר מכירה רק עולה ומי שוותיק יחסית לתחום מרגיש עליה כפי שניתן היה לראות בדצמבר-ינואר בקניות מחו”ל ובארץ.

פלטפורמות המכירה Amazon, Ebay ו- Etsy מראות מגמת עליה מתמשכת במכירת תכשיטים וזאת לאור הביטחון שמספקות זירות המסחר כנגד מקרי הונאה, אבוי למוכר שקיבל תלונה או דירוג נמוך. אבל…זירות המסחר לא עובדות לשם שמים, עמלת המכירה גבוהה, התחרות בין החנויות מטורפת ומה הסיכוי שיקנו מכם דווקא מבלי לשלם עוד ועוד על קידום באתר הזירה.

למזלנו הזמן עשה את שלו ועלויות האתרים העצמאיים ירדו פלאות, וכך הפך ה”פרויקט” הקמת אתר לעסק לצעד פשוט וזול שעולה היום בממוצע 3000 ש”ח לחנות מכירה. כמובן שמיד עולה השאלה כיצד יגיעו אלי לאתר? זאת כמובן אחרי שבדקתם שהתכשיטים מעודכנים, המחירים הגיוניים והעיצובים רעננים. צריכים יעוץ איך? פנו אלי.

אז כבר הבנו שנפתחו חברות קידום אתרים כמו פטריות אחרי הגשם וכל נציג חברה מספר לכם למה הוא הטוב ביותר והוא עובד עם אוסם ושטראוס וחברות נדל”ן….וזה יעלה לכם רק 4000 ש”ח בחודש מבלי להתחייב לתוצאות, הוא ממשיך בנאום ואתם כבר לא איתו.

אז הרמנו את הכפפה והקמנו כלי לקידום אתרי חברי האיגוד: אתר קניון המותגים.


אבקש להבהיר שמטרת האתר היא לקדם את העסק שלכם, גם אם אין לכם עדין אתר, חשוב מאד להופיע, לאור הביקוש ועוד בטרם התחלנו בפרסום, תוך זמן קצר יצטרפו עוד הרבה עסקים. לכם מובטח להיות ראשונים על בסיס מקום פנוי, קהל היעד של האתר הם הצרכנים והם יראו את האתר בכל מקום שיגלשו ברשת, כך שהסיכוי שיגיעו לאתר שלכם הוא אחד מתוך מספר החנויות באתר לעומת התמודדות עם רשת שלמה. כל זה ב- 250+מע”מ בחודש, רק בשבילכם.

אז תרשו לי שוב לקרוא לכל חברי האיגוד, לכל מי שמהסס, לא מבין, כבר מקדם, אין לו אתר, עדין לא עובד עם לקוחות ועוד, תתחברו לאתר הקניון כמה שיותר מהר. זהו כלי עסקי ממדרגה ראשונה.

בברכת חודש אדר בו מרבין בשמחה

גדי

מה קורה בשוק? 

שוק התכשיטים האמריקאי יורד? – 1669 עסקי תכשיטים נסגרו במהלך 2016 לעומת 1,269 עסקים ב- 2015, מהנתונים ניתן ללמוד שמתחוללת תופעה, עסקים ותיקים שבעליהם מבוגרים סוגרים את העסק ללא דור המשך. כנראה מפני השינוי המשמעותי בתרבות הצריכה, כנראה בשל הירידה בתכשיטי היוקרה. זה 9 שנים מאז המשבר הפיננסי שמטוס תכשיטי היוקרה חטף מכה בכנף. איגוד התכשיטנים האמריקאי מוסר שרוב העסקים נסגרו עקב פרישה לגמלאות, נו מילא.

מחסור בבעלי מקצוע – על קידום הכשרת העובדים בענף במימון משרד בכלכלה כבר קראתם בירחון ינואר, בחודש האחרון חלה עליה משמעותית בביקוש לעובדים מקצועיים, האיגוד יכול להעיד, בכל חודש אנו מפרסמים באתר האיגוד ובירחונים, אבל בפירוש חלה עליה ממשית. אני מבקש לרכז לכם מספר פניות מעניינות לתשומת לבכם:

*דרוש למפעל במתחם הבורסה שלייפר מנוסה למשרה מלאה לפרטים דודי 0544-510510


*אנו מפעל איכותי לעבודות יד, סביבת עבודה נהדרת ותנאי עבודה נוחים, גישה נוחה מאוד בתחבורה הציבורית, ליצירת קשר, עדי: 035275551

*למפעל תכשיטים באור יהודה דרוש משבץ מקצועי, לפרטים 03-6342880

*מפעל תכשיטים ומיזם חברתי חדש בנצרת בבעלות היזם סטף ורטהיימר – מחפשים צורף מנוסה לעבודה עם כסף וזהב עם ניסיון ניהול או יכולות ניהול צוות.יתרון לידע וניסיון בשיבוץ אבני חן. למתעניינים ניתן ליצור קשר 054-2009308  או לשלוח קורות חיים למייל  indimaj@zur.co.il

דמי חבר איגוד 2017 – האיגוד החל לשלוח חשבונות דמי חבר 2017, אנו מבקשים לא לדחות את התשלומים, יש הרבה מה לעשות, לנוחיותכם צירפנו לכל חשבונית עמוד תשלום בכרטיס אשראי עד 12 תשלומים ללא ריבית, לחלופין העברה בנקאית כבר מזמן לא יקרה. לא לשכוח להודיע שהעברתם.


תערוכות – האיגוד פועל לקידום אירוח והצגת חבריו בתערוכות חדשות בארה”ב, בתאילנד, בגרמניה וסין. התערוכות נותרו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה ליצרנים וסוחרים, עדים לכך חברי האיגוד שמקפידים להופיע בתערוכות הגדולות כמו ויצ’נזה, הונג קונג ולאס וגאס בארה”ב. התערוכה האחרונה שהסתיימה במינכן גרמניה מעניינת מאד, עלות ביתן תצוגה מתחיל מ- 650 אירו ! מחיר לכל נפש. שווה להציג בפעם הבאה.

תערוכת תאילנד שגם כן הסתיימה זה עתה כבר לא תערוכת יצרני תכשיטים זולים, מארגני התערוכה מקפידים להציג לשוק המזרח העולה תכשיטים ברמה גבוהה לא פחות ממתחרותיה, מה פתאום תאילנד ? שוק הצרכנים באסיה מזנק זו השנה השישית, חברות המותגים כבר הקימו משרדים בערי מפתח ביבשת וזו אכן יכולה להיות הזדמנות אמיצה ושווה.

תערוכת הונג קונג – תערוכת הונג קונג מחולקת לשתיים, תערוכת היהלומים ואבני החן החלה אתמול ואחותה התאומה מתחומינו תתקיים ב- 2-6 במרץ. האיגוד ארגן משלחת של עשרות מבקרים באירוח מסובסד והעיקר ? ההזדמנויות העסקיות כמו איתור יצרנים, חלקים, ציודים, צייד לקוחות בטרקלין העסקים והרבה תכשיטים מרוכזים בתערוכה הגדולה בעולם. בשנת 2016 ביקרו בתערוכה למעלה מ- 76,000 קניינים מ- 140 מדינות, גידול של 2% ביחס לשנה קודמת , כ -30,000 קניינים ביקרו במתחם היהלומים ואבני החן ולמעלה מ- 46,000 ביקרו במתחם התכשיטים. יותר מ – 4360 מציגים מ- 52 מדינות הציגו בשני המתחמים. זו תערוכה.


איסטנבול טורקיה – למרות מצבה הבטחוני הרגיש, טורקיה עברה את מתחרותיה באירופה בכושר הייצור והיצוא, עם כל הקשיים והאירועים המצערים אין לטורקים ברירה אלא לצאת לעולם. התערוכה תתקיים ב- 16-19 במרץ, לצערנו משרד החוץ אוסר לקיים משלחות עקב התראות ביטחוניות.

JOVELLA  2017 – התערוכה הישראלית שהתעוררה בשנה שעברה, תתקיים שוב ב- 3-4 ביולי במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, אנו עושים מאמצים רבים בשילוב עם מנהל התכשיטים להביא קניינים מחו”ל, בנוסף האיגוד פועל בשיתוף נציגי היועצים האזוריים של ויצ’נזה והונג קונג להזמנת קניינים. בתערוכה יתקיימו סימינרים מקצועיים בנושאים חשובים כגון טרנדים בעולם התכשיטים, התמודדות מכירות בחנות בעידן המובייל, טכנולוגיות מתקדמות ועוד. בנוסף יתקיים אירוע הסיום של תחרות עיצוב התכשיטים 2017 בליווי תקשורתי נרחב.

מודעות לתכשיטים –  אחד הנושאים שהאיגוד מטפל הוא מודעות הציבור לתכשיטים, בעידן המובייל הציבור מוצף במידע ולכן התחרות על המודעות קשה, כתבות כדוגמת זו משיגות בדיוק את המטרה שהתכשיטים יהיו נוכחים. במסגרת קניון המותגים של האיגוד מתוכננות כתבות במדיות השונות.

תחרות עיצוב התכשיטים 2017 – משרד הכלכלה אישר את תקציב התחרות לשנה הקרובה, נא להתכונן בערך תוך חודש. הפעם אנו נארגן את הגשת המסמכים והסקיצות בצורה מסודרת. המעוניינים להשתתף בתחרות נושאת הפרסים מתבקשים למלא את הפרטים בטופס הזה.

ביטחון ונהלי אבטחה – חבר האיגוד איתי הנדל בעלי חברת ISPS מרענן לנו את הזיכרון בדגש למציגים בתערוכות השונות: מאמר מקצועי




תערוכות היהלומים והתכשיטים בהונג קונג נפתחות. ידוע כי תערוכות אלו מהוות מוקד משיכה לגנבים אשר מחפשים טרף קל.

ע”מ לשמור על הסחורה ועל ההתנהלות התקינה במהלך התערוכה, ריכזנו עבורכם שבעה כללים בסיסיים עליהם אנו ממליצים להקפיד לאורך כל ימי התערוכה:

אנו ממליצים לרענן את עובדי הדוכן בכללים אלו. צוות ISPS ישמח לסייע בנושא:

1. השתמש בשילוח מאובטח: כמעט בכל תערוכה ברחבי העולם, ממתינים השודדים “לטרף קל” שיעזוב את שטח התערוכה עם סחורה. הסיפורים על אירועי שוד לאחר תערוכה רבים, ולכן מומלץ להשתמש בשירותי שילוח מאובטח אל התערוכה ובסיומה.

2. הצג סטנדרט גבוה: הגנבים מסתובבים בשטח התערוכה, בוחנים את נהלי העבודה בדוכן, ובוחרים קורבן הנראה להם קל יותר לפעולה. הצג להם סטנדרט עבודה גבוה, ע”מ שיבחרו במטרה אחרת – קלה יותר.

3. לקוחות חדשים: כשלקוח חדש ולא מוכר מגיע לדוכן, הגבר משמעותית את הערנות שלך, וודא שהלקוחות לא מסיחים את דעתך. היעזרו אחד בשני מול לקוחות חדשים ועבדו בעבודת צוות אפקטיבית.

4. מילת המפתח – שליטה: אל תיתן לאף לקוח להיכנס לדוכן, לנגוע בשולחן, בתצוגות וכמובן בסחורה ללא אישור או הזמנה מפורשת.

5. מפתחות ותצוגות: שמור על התצוגות סגורות ונעולות. הוצא את המפתח ושמור אותו עמך במקום נסתר.

6. שולחנות תצוגה: שמור על השולחן מסודר ונקי. אל תיתן ללקוחות להניח דפים על השולחן או תיקים ושקיות מתחת השולחן.

7. שקילת הסחורה: הצג אבן אחת בכל פעם, ושקול את האבנים לפני החזרתן לקופסה. אל תיתן לאף לקוח להחזיר אבן לשולחן\לקופסה ללא שקילתה.

איתי הנדל מנכ”ל ISPS


טל: 03-6133021 נייד: 050-494-0945 נייד בארה”ב: 1-516-450-1117+   www.isps.co.il

bottom of page