top of page

ירחון איגוד התכשיטנים פברואר 2020

חברים יקרים

עוד בחירות…..קורונה, טילים, מה אין פה?

ולעניינו, בחודשים האחרונים רואים יותר דוכני תכשיטים בקניונים, מיני חנויות מכל הסוגים, אופנה, כסף, זהב, משובצים, כמויות גדולות של תכשיטים… ואנשים קונים. הצרכן הישראלי התחספס, רץ ברגע אחד לממ”ד ואחרי שעה בקניות. זר לא יבין זאת.

איום הקורונה בא לעולם וכמו בכל מצב חדש עדיף לבחור באופטימיות כי מה כבר תביא הפסימיות? נקווה שכמו קודמותיה תסתלק החולירה מן העולם, בינתיים איטליה נפגעת וכבר החלו להגיע דיווחים על עיכובים באספקות היבוא. זהו איום בריאותי פחות חמור יחסית אולם הנזק הכלכלי מתבשל ויש להיערך. איך? יש יצרנים בישראל, שעובדים יפה ובמחירים הוגנים, אתם מוזמנים להיכנס לעמוד חברי האיגוד ולנסות, לפני שייגמר.

בנוסף לכל הצרות, עובדי מכון התקנים יצאו בשביתה ושוב התכשיטנים השבויים נאלצו להמתין לסחורתם המיוחלת, זאת לצד העיכובים במכון כבשגרה. כבר לפני שנה המדינה פתחה את התחרות למעבדת מכון התקנים אך אין קופצים.

נאחל המשך בריא יותר, שלטון יציב וכלכלה שפויה.

התאחדות בעלי המלאכה

לאחרונה יצרני התכשיטים מותקפים בתביעות דמי טיפול ארגוני מההתאחדות, החלטתי להיכנס לכלוב הארי ולנסות לדבר. בפגישה עם הנהלת ההתאחדות הגענו להבנה שניתן לשתף פעולה ובתקופה הקרובה נקיים שיח. בינתיים אבקש מכל חבר איגוד שמקבל תביעה לדווח מיידית. אעדכן בהמשך.

מחיר המעבר למכירות תכשיטים באונליין

כולם כבר יודעים שמכירות האונליין נוגסות בחנויות הפיזיות. תרבות הצריכה שמשתנה לנו מול העיניים גובה מחיר גדול בקרב עסקי הקמעונאות בעולם המערבי ובפרט בארה”ב שמקדימה את השווקים. רשתות החנויות הגדולות מורידות פרופיל ולאחרונה רשת מייסיס הגדולה הודיעה על סגירת 125 סניפים!! אז תקציב פרסום לרשת הכנתם ?

תערוכות הונג קונג נדחו

תערוכות התכשיטים והיהלומים במרץ נדחו בינתיים למאי….עקב מגיפת הקורונה, נכון לעכשיו זוהי הדחייה היחידה, כמובן שהכל תלוי בהתפשטות, נמשיך לעקוב על ארצות משפיעות כמו איטליה, טורקייה ועוד. נקווה לטוב.

מערכת תיקונים ו- SMS ללקוחות

חברת De Facto חברה באיגוד ומציעה לכם מערכת קלה לניהול תיקונים ושירות הכוללת הודעות SMS ללקוחות ואישורי הצעות מחיר מהנייד או המחשב.

כלי סיוע ליצואני תכשיטים

החודש התקיים כנס ביוזמת מינהל היהלומים והתכשיטים בבורסה, למי שלא היה, הוצגו כלי סיוע שבעבר לא נגעו לתכשיטנים מפאת תנאי הסף. השנה משרד הכלכלה פותח את שעריו לתכשיטנים מתוך הכרה לסייע לעסקים קטנים. שני כלים רלוונטים הוצגו:

שער לשיווק בינלאומי – כלי סיוע כספי ליעוץ ומימון שיווק לחו”ל, מתאים ליצואנים המחזיקים חנויות אונליין בחו”ל.פרטים בקישור הזה. לא להיבהל מתנאיי הסף הם מתאימים לרוב החברים.

סיוע בשיווק מוצרים לחו”ל – כלי סיוע כספי ליצואנים ותיקים במחזורים גדולים יחסית, המימון מיועד לשיווק ביעדים חדשים. פרטים בקישור הזה.

קורס ווידאו שיווקי DIY לתכשיטנים

ב- 05.05.2020 ייפתח קורס במעוף רמת גן (מגדל אביב) בן 4 מפגשים בלבד בעלות של 400 ש”ח, חשוב ללמוד להפיק סרטוני מוצר באמצעים עצמאיים. לרישום לחץ.

יהלומים טבעיים מול סינתטיים: מה הצרכנים מחפשים בארה”ב

בתחילת 2019 היה ברור כי השנה שבפתח תהיה מאתגרת. בסופה, התברר כי הייתה אף גרועה מהחששות, ועם זאת, הסתיימה באנחת רווחה שקטה מצד אלו ששרדו אותה. במאמר חדש, מנתח עידן גולן, מומחה בעל שם, את הפעילות בשוק היהלומים ברבעון הרביעי. בתקציר לפניכם, מוצגים עיקרי הניתוח בנוגע לתכשיטי יהלומים, טבעות אירוסין, תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה – והאופן שבו צרכנים ברחבי העולם תופסים אותם. להמשך הכתבה באתר IDI

התגלו יהלומי מעבדה “מטופלים”

לאחרונה התגלו יהלומים שטופלו ביהלומי מעבדה. אחת השיטות להוזיל יהלומים היא לנקות את תכלילי היהלום, בשיטה זו היהלומים המטופלים נראים צלולים ומחירם עולה בהתאם. לאור הגילוי יש עוד מה לבדוק לפני רכישת יהלומי מעבדה. לכתבה ב- Jewellery Business

מחירי הזהב עולים

אז לזהב כמו שאר הסחורות רק תן משבר עולמי, חוסר וודאות וממריאים….כצפוי מחירי הזהב עלו כבר זמן רב ובפרט לאחר מלחמת הסחר בין סין לארה”ב ועכשיו הקורונה (אולי יש קשר?), כדאי גם לשים לב לכסף, גם המתכת הצנועה עולה.

זכויות העובדים ביום הבחירות

שוב זה קורה, אז לפחות למדו את זכויות העסק והעובדים, המחלקה המשפטית בלשכת המסחר עושה לנו סדר

נוכח שאלות שהופנו אלינו בנושא, מובהר כי גם בבחירות הקרובות לכנסת ה- 23 יום הבחירות הינו יום שבתון בתשלום וכל ההסדרים שחלו בבחירות הקודמות חלות גם בבחירות הקרובות כפי שיפורט להלן:

על פי סעיף 10 לחוק יסוד הכנסת, יום הבחירות לכנסת הוא יום שבתון, למעט שירותי התחבורה ושאר שירותים ציבוריים (כפי שתקבע ועדת הבחירות המרכזית), אשר ימשיכו לפעול כסדרם. יצויין, כי בשירותים לעיל, יום הבחירות אינו נחשב יום שבתון. באשר ליתר ענפי המשק, יום הבחירות הוא כאמור יום שבתון,

הזכות לתשלום שכר ביום בחירות

על פי סעיף 136 לחוק הבחירות לכנסת, עובד שעבד אצל מעביד לפחות 14 ימים רצופים סמוך ליום הבחירות, זכאי לתשלום שכר שהיה משתלם לו ביום הבחירות אילולא שבת.

עובד שאינו עומד בתנאי האמור, זכאי אומנם שלא לעבוד ביום הבחירות, אולם לא יהיה זכאי לקבל שכר עבור יום זה.

עבודה ביום הבחירות*

אין איסור בחוק על העסקתם של עובדים ביום הבחירות ובלבד שהעסקה תהיה על פי רצונם והסכמתם של העובדים. דהיינו מעסיק שאינו נכלל בהודעת ועדת הבחירות המרכזית (כמפורט להלן) אינו יכול לכפות על העובד להופיע לעבודה ביום הבחירות. לפיכך, ניתן להעסיק ביום הבחירות רק עובדים אשר הסכימו לכך.

חשוב להבהיר, כי על המעסיק לוודא שעובד שיועסק ביום הבחירות יוכל לממש את זכותו לשבו יועסק עובד ביום הבחירות, הרי שמוטלת חובה על המעסיק לוודא כי לאותו עובד יתאפשר לממש את זכותו הדמוקרטית להצביע.

תשלום שכר בגין עבודה ביום הבחירות

החוק אינו מסדיר את נושא תשלום שכר לגבי עובד שעבד ביום הבחירות.

על פי הפרשנות המקובלת עובד שעבד ביום שבתון, יהיה זכאי לשכר בשיעור של 200% משכרו הרגיל . לחלופין, ניתן להמיר את התשלום ביום חופשה נוסף. כמו כן, קיימים הסכמים קיבוצי/צווי הרחבה המסדירים את הנושא באופן ספציפי. מעביד שחל עליו הסדר כאמור חייב לפעול לפיו.

תחילתו וסופו של השבתון

שעות השבתון אינן מוגדרות בחוק ולפיכך נושא זה נתון לפרשנויות שונות לגבי תחילתו וסיומו של יום זה. פרשנות אחת גורסת, כי תחילתו וסופו של יום השבתון הוא בהתאם לסעיף 2 לחוק הפרשנות, המגדיר יום כתקופה מחצות הלילה עד חצות הלילה שלאחריו. לפי הפרשנות השנייה, יש לראות את תחילתו וסופו של יום השבתון בהתאם לשעות פתיחת הקלפיות, כקבוע בחוק הבחירות. על פי חוק הבחירות, שעות פתיחת הקלפיות יהיו בין 07:00 – 22:00.

הוראות למעסיקים של עובדים בבידוד בית עקב נגיף הקורונה- מעודכן 24.2.2020

שלא נדע ושלא נצטרך, להלן הוראות דיני העבודה בקישור הזה.

דרושים

@לעמותה החברתית של תכשיטי מג’מריה, המסייעת לעולים חדשים מאתיופיה בהתאקלמותם בארץ, דרוש/ה איש/ת שיווק ומכירות בינלאומי למשרה מלאה, תנאים טובים למתאימים/ות!

@למפעל באור יהודה דרוש משבץ רויטל 03-6342880

bottom of page